Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttänyt nainen järkyttyi kohtelustaan

Vierailija
31.07.2014 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018529286_uu.shtml

Siis onko tämä nainen tosissaan? :D Voi hyvää päivää.

"On käynyt mielessä, että haluanko toista lasta tämän jälkeen."

Kommentit (283)

Vierailija
21/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään synnytyksen jälkeen tota parempaa aamupalaa sänkyyn saanut, mutta ohjeistettiin, että yhteisten tilojen keittiössä on jääkaappi, jossa on vapaassa käytössä olevia jogurtteja jne. Sairaala ei ole hotelli, vaan omatoimisuutta pitää löytyä sektionkin jälkeen. Ja isäähän voi vapaasti juoksuttaa hakemaan lisää ruokaa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
22/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois pistänyt haisemaan ja tilannut perhepizzan syntymän kunniaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:18"]

Olis kiva jos ihan sanasta sanaa kirjoittaisitte nuo kokemanne loukkaukset. Väliin on niin vaikea uskoa lukemaansa.

[/quote]

Synnytyslääkäri: "Sinuun koskee niin paljon koska sinä pelkäät".

Ei nyt varsinaisesti liity tähän juttuun mutta koin kyllä tuon täysin idioottimaisena lausahduksena. Etenkin kun en saanut epiduraalia enkä spinaalipuudutusta ja ilokaasu ei minulle tuonut mitään apua. Ja mitään synnytyspelkoa ei minulla ollut, tosin synnytyksessä kivut olivat niin pahat että polton tuleminen hirvitti. Haistakoon paskan tuo lääkäri.

Vierailija
24/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:22"]Jäin 6 päivän sairaalassaolon aikana 2 kertaa ilman ruokaa. Ekana aamuna synnytyksen jälkeen olisi kyllä aamupala maistunut mutta se oli unohdettu tilata joten piti tyytyä kahviin ja jogurttiin. Toisen kerran joku toinen äiti oli syönyt ruokani kun sille ei oltu muistettu tilata.

[/quote]

Joo, mutta siellä sairaalan alakerrassa on se joku kahvila, mistä voi käydä joko itse tai joku muu jotain ostamassa.

Vierailija
25/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä näihin verrattuna sain aika hyvää kohtelua synnärillä. Olin 6päivää sairaalassa synnytyksen jälkeen ja joka aamu tuotiin aamiainen huoneeseeni johon kuului puuro, soppa, leipä, leikkele+juusto, kahvi ja mehu. Oli niin paljon syömistä että jäi ylikkin.

Vierailija
26/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:18"]

Olis kiva jos ihan sanasta sanaa kirjoittaisitte nuo kokemanne loukkaukset. Väliin on niin vaikea uskoa lukemaansa.

[/quote]

Synnytyslääkäri: "Sinuun koskee niin paljon koska sinä pelkäät".

Ei nyt varsinaisesti liity tähän juttuun mutta koin kyllä tuon täysin idioottimaisena lausahduksena. Etenkin kun en saanut epiduraalia enkä spinaalipuudutusta ja ilokaasu ei minulle tuonut mitään apua. Ja mitään synnytyspelkoa ei minulla ollut, tosin synnytyksessä kivut olivat niin pahat että polton tuleminen hirvitti. Haistakoon paskan tuo lääkäri.

[/quote]

Tietäähän Kelankin lääkäri tehdä diagnoosit asiakasta näkemättä ja kuulematta. Vakuutusyhtiöt samoin, eräälle oli Karpon ohjelmassa kasvanut jopa amputoitu jalka takaisin.

Vierailija
27/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin kaksi lasta 1990-luvun puolivälissä ja sain heti synnytyksen jälkeen lämpimän ruuan ja söin hyvällä ruokahalulla. Osastolla oli jääkaappi, josta sai ottaa välipalaa silloin kun halusi. Oli tarjolla mehua, jukurttia ja pientä purtavaa. Nälässä ei tarvinnut olla.

Vierailija
28/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te täällä urputatte että valittakoon sairaalaan eikä nettiin? Kävikö mielessä että on vpitu ilmoittaa asia myös sinne sairaalaan eikä joko tai, senkin ääliöt!

Vierailija
29/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkee kommentti viestintäpäällikkö Michael Rossingilta " Ei voi tarjoilla jättikatkaravunpyrstöjä chilikastikkeessa kaikille."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018530234_uu.shtml

Tuskin kukaan olettaa sairaalaruoan olevan jättikatkaravun pyrstöjä, saisi edes normaalin aamiaisen ja muuta ruoat. Glamour haetaan muualta kuin sairaalasta.

Surullista että heillä on tuollainen viestintäpäällikkö, olisiko alanvaihto paikallaan????

Vierailija
30/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole missään nimessä riittävän kokoinen saati ravitseva aamiainen, mutta tuskin sentään haluamaansa(?) toista lasta kannattaa noin surkeaksi menneen sairaalatason johdosta jättää tekemättä. Naiset on vaan niin kusipäitä, senhän huomaa taas tästäkin ketjusta joistakin kommenteista. Asetupa hetkeksi nälkäisen, rasittuneen ja synnyttäneen naisen asemaan ja mieti olisiko tuo omasta mielestäsi ihan ok aamiainen? Jopa minä, vapaaehtoisesti lapseton nainen, osaan tämänkin toisen ihmisen asemaan asettumisen tehdä erittäin helposti. Keskimääräinen av:n äiti-ihminen selvästikään ei...

Vierailija
31/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin naikkarilla, ja siellä tuotiin ruoka eteen vai ekana aamuna, kun olin vielä tipassa sektioon jälkeen. Ruoka syötiin yhteistiloissa, itse sinne piti könytä. Ja välillä jäi väliin, useinkin, kun olin lapsen luona Lastenklinikalla. Ponnistusvaiheessa jäin isän kanssa kaksin usean kerran, kai kätilö jo tiesi ettei siitä mitään tule, lapsi oli juuttunut kiinni. Mutta koin saaneeni tosi hyvää hoitoa ja ystävällistä kohtelua, ja ennenkaikkea henkistä tukea alun vaikeuksissa. Lopputulema oli suht terve lapsi ja äiti, kiitos pätevän henkilökunnan.

Vierailija
32/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat on synnyttäjän puolella. Toki itse pyytäisin lisää ruokaa jos eteeni tuotaisiin tuollainen tarjotin.

Virheitä sattuu kaikille.

Tiedän sen että hoitajat/henkilökunta varastaa potilaiden ruokia joissain laitoksissa. En tiedä onko kovinkin yleistä.

Vierailija
33/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kukaan aamupalaa tuonut sänkyyn.

Itse se oli haettava "olohuoneesta" vertavuotaen, kuoleman uupuneena, parkuvaa vauvaa hytkyttäen. Aamupala oli kyllä monipuolinen.

Tästä viisastuneena lähdin ensimmäisen yön jälkeen kotiin ja seuraavan vauvan kanssa en jäänyt yöksi ollenkaan. Kotona palvelu pelasi :)

Vierailija
34/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa, on myös maidon nousun ja imetyksen kannalta hyvä, että syö ja erityisesti juo nesteitä riittävästi. Mielestäni tämä olisi hyvä ymmärtää sairaalan taholta.

Vierailija
35/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:22"]Jäin 6 päivän sairaalassaolon aikana 2 kertaa ilman ruokaa. Ekana aamuna synnytyksen jälkeen olisi kyllä aamupala maistunut mutta se oli unohdettu tilata joten piti tyytyä kahviin ja jogurttiin. Toisen kerran joku toinen äiti oli syönyt ruokani kun sille ei oltu muistettu tilata.

[/quote]

Joo, mutta siellä sairaalan alakerrassa on se joku kahvila, mistä voi käydä joko itse tai joku muu jotain ostamassa.

[/quote]

Niin on. Minulle tuli yllätyksenä se, että miten monipuoliset ja yllättävän hyvät ruuat siellä oli.

Vierailija
36/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana kaikki valittaa koko ajan kaikesta. Ajan tapa vai?

Vierailija
37/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt -08 ja -10 EKKS:ssa, ja ei siellä kyllä ruokapulaa ollut... aamuisin oli "seisova pöytä", eli kärri käytävässä, jossa oli puuroa, maitoa, mehua, kahvia, teetä, jugurttia ja leipää sekä leivänpäällisiä. Osastolla oli jääkaappi, josta sai hakea leipää, jugurttia jne. kun halusi. Lämmin ruoka oli riittävä myöskin, ja sitäkin sai hakea itse ja santsata jos halusi.

Vierailija
38/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sille arvon läskiperseelle olis pitäny tarjottimella kantaa? Paahtoleipää ja hilloa? Makkaroita ja pekonia? Olis hiljaa ja pyytäny vaikka lisää jotain. "Ei ku minä huomiohuorana teen tästä uutisjutun, pistän feispuukkiin ja kaikkea! En kyllä synnytä enää!" Joo hyvä ettet porsi yhtään enempää, idiootti.

Vierailija
39/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöllä voi olla kaksikin synnytystä hoidettavana yhtä aikaa. Enemmänkin noloa laittaa iltalehteen tuollainen kuva, koska sehän vaan kertoo sen, ettei ole saanut suutaan auki. Meidän synnytyssairaalassa ateriat haetaan kärrystä käytävältä, vain sairaimmat passataan. Sektionkin jälkeen tulisi lähteä liikkeelle mahdollisimman pian.

Vierailija
40/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaset idiootti-ämmät saa suonen katkeamaan kyllä päästä.