Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolleen vauvan tavarat

Vierailija
31.07.2014 |

Meillä siis se tilanne että vauva kuoli synnytykseen. Olimme ehtineet ostaa hänelle aivan tuliterät Emmaljunga-vaunut, pinnasängyn, hoitopöydän, vaatteita jne. Vein sairaalasta kotiutuessani kaikki tavarat varastoon jossa ne nyt ovat olleet jo tovin. Nyt olen viimein saanut itseni kasattua ja olen alkanut miettiä miten myyn ne. Jos laitan vaikkapa vaunut myyntiin, eikö tämä herätä ostajassa ihmetystä miksi uudet vaunut myydään? Ja jos vastaan rehellisesti että vauva kuoli niin eikö tämä säikytä ostajan? Enkä jaksaisi jokaisen tavaran kohdalla kertoa enkä varsinkaan valehdella mitään "meillä oli näitä monta" tms.

Kysymys siis kuuluu, ostaisitko kuolleen vauvan tavaroita ja oisko hyviä vinkkejä mulle?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:12"]

Kamala tilanne, siis vauvasi kuolema. Juuri se asia mitä itsekin pelkäsin koko kummankin raskauden ajan. Uskon, että haluat ja saat tulevaisuudessa vielä lapsen kun löydät ihmisen rinnallesi. Tunnen kolme ihmistä joilla yhdellä kuollut kohtuun viikolla 39 ja kahdella muulla kuoli synnytyksen yhteydessä. Nykytilanne noilla ihmisillä on se, että kahdella on kaksi lasta ja yhdellä kolme. Pidä joku pieni muisto vauvastasi, esim.vaate tai muu vastaava, vaikka isommat tavarat myisitkin.

Myy tavarat ylimääräisenä (joillekin esim.isovanhemmat on ostanut vaunut, vaikka on ollut jo omat salaa hankittuna).Hormoonimyrskyiset odottajat tai tuoreet äidit saattavat pelästyä todellista syytä miksi tavarat myydään uutena.

Voimia ap:lle <3

[/quote]

Otan osaa!

Juuri näin, huutonettiin ilmoitus, selitys, että innokkaat appivanhemmat ostivat vaunut, ja olitte jo itse hankkineet. Eri ilmoitukseen sitten niitä muita tavaroita ja sama selitys! Ystävät apuun, jotta voitte eri nikillä myydä!

36 vuotta sitten olin vähän samantapaisessa tilanteessa, ensimmäinen odotus meni kesken. Olin innokas nuori tuleva äiti, ehdin jo ostaa vaatteita, vaikka raskaus oli ihan alussa. Suurta surua aiheutti ostetut potkupuvut. En kuitenkaan niitä hävittänyt, ovat tallessa vieläkin. Tytär ja poika niitä vauvana käyttivät.

Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
22/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olet ? mosissa kaupungeissa on lastentarvikekirpputoreja joihin ottavat tavaraa myyntiin ns prosenttimyynillä.  Vie kaikki sinne, maksavat sitten 1-2 kk myyntiajan jälkeen tilillesi tuoton. Kaikki uudet tavarat meevät avan varmasti tällätavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse kertoa syytä muille. Ihmiset saattavat ostaa useamman samanlaisen tuotteen ja laittaa ylimääräisen myyntiin. Osa myy vain eteenpäin. Se riittää, että sanot niiden olevan käyttämättömiä, mutta takuu mennyt umpeen.

Vierailija
24/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin mieleen Hemingwayn 6 sanan "tarina": For sale: baby shoes, never worn.

Osanottoni menetyksestäsi. Luulen ja toivon, että tuo ystäväsi ystävä oli kuitenkin poikkeus, ehkä hän on taikauskoinen ja pelkää kovasti oman lapsen menetystä. Moni varmaan haluaisi pikemminkin auttaa menetyksen kokenutta äitiä.

Jos haluat nopeasti tavaroista eroon etkä välttämättä tarvitse rahoja, etkö voisi lahjoittaa tavaroita jollekin hyväntekeväisyyskirpprikselle? Sinne täysin käyttämättömät tavarat varmasti kelpaisivat enemmän kuin hyvin.

Halaus!

Vierailija
25/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes haluaisi tietää miksi vaunut on käyttämättömät. En siksi, että olisin joku hölmö taikauskoinen, vaan pelkäisin aina ajattelevani tuota surullista tapahtumaa kun katsoisin niitä tavaroita :( Joten ostaisin kyllä, mutta en kyselisi, vaan ajattelisin, että ehkä äiti/anoppi ostanut kysymättä niitä tavaroita, vaikka itse olitte jo ostaneet mieleisenne. Voimia ja osanotto ap:lle <3

Vierailija
26/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt kannat tullaseen pelleilyyn lähtä.

laiteta huutonettiin vavantarvike pakettina, lähtöhinta tosi halvaksi, ja oikeia selitys. Kaikkiostajat eivät ole taikauskoisia ! Saat kerralla myytyä kaikki, ja sillä markkinahintaan mitä  nyt voi saada.

Mistä päin olet? Jos ole suht läheltä voin tehdä ilmoituksen ja kuvat puoletasi,  tavaran nouto voi olla vaikka täältä meiltä laitat vain oman tilinumerosi maksuosoitteeksi.

Toisit vaan tavarasi nyt ennen muuttoasi.

Voimia suruusi !

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:12"]

Kamala tilanne, siis vauvasi kuolema. Juuri se asia mitä itsekin pelkäsin koko kummankin raskauden ajan. Uskon, että haluat ja saat tulevaisuudessa vielä lapsen kun löydät ihmisen rinnallesi. Tunnen kolme ihmistä joilla yhdellä kuollut kohtuun viikolla 39 ja kahdella muulla kuoli synnytyksen yhteydessä. Nykytilanne noilla ihmisillä on se, että kahdella on kaksi lasta ja yhdellä kolme. Pidä joku pieni muisto vauvastasi, esim.vaate tai muu vastaava, vaikka isommat tavarat myisitkin.

Myy tavarat ylimääräisenä (joillekin esim.isovanhemmat on ostanut vaunut, vaikka on ollut jo omat salaa hankittuna).Hormoonimyrskyiset odottajat tai tuoreet äidit saattavat pelästyä todellista syytä miksi tavarat myydään uutena.

Voimia ap:lle <3

[/quote]

Otan osaa!

Juuri näin, huutonettiin ilmoitus, selitys, että innokkaat appivanhemmat ostivat vaunut, ja olitte jo itse hankkineet. Eri ilmoitukseen sitten niitä muita tavaroita ja sama selitys! Ystävät apuun, jotta voitte eri nikillä myydä!

36 vuotta sitten olin vähän samantapaisessa tilanteessa, ensimmäinen odotus meni kesken. Olin innokas nuori tuleva äiti, ehdin jo ostaa vaatteita, vaikka raskaus oli ihan alussa. Suurta surua aiheutti ostetut potkupuvut. En kuitenkaan niitä hävittänyt, ovat tallessa vieläkin. Tytär ja poika niitä vauvana käyttivät.

Kaikkea hyvää elämääsi!

[/quote]

Vierailija
27/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Olen autoton, mutta pystyisin ostamaan jollain köntsäsummalla kaiken ja myydä omalla ajalla harrastuksena pois. Olen lapseton, koska olen vielä nuori opiskelija, mutta itkin tätä ketjua lukiessa niin paljon. Vauvan kuolema on hirveä tilanne ja olen erittäin pahoillani, että liittonne ei kestänyt. Voimia

Vierailija
28/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla todellista, että joku ei ostaisi itselleen tarpeellisia tavaroita siksi, että ne on hankittu lapselle, joka kuoli! Siis lapsi ei ikinä ole ollut noissa vaunuissa jne., ja vaikka olisikin, mitä sitten? Ei vaan mene jakeluun vuonna 2014.

En usko ap: n tarinaa, sori vaan. Ehkä siihen asti, kun hän runoili "sinisistä kasvoista".

Vierailija
29/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:54"]

En usko ap: n tarinaa, sori vaan. Ehkä siihen asti, kun hän runoili "sinisistä kasvoista".

[/quote] Älä viitsi. Mun vauva oli sinertävä, koska oli kaulan ympärillä napanuora. Elvytettiin hengittämään.

Vierailija
30/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kuoli vauva kohtuun rv 40+1. Kaikki oli tietysti hankittu ja laitettu valmiiksi. Vaatteista tein useamman vaatepaketin ja möin huutonetissä (osa oli uusia vaatteita ja osa käytettynä hankittuja). Samoin sitterit ja kaukalon laitoin huutikseen. Ne oli helppo myydä, koska olivat käytettyjä, ei tarvinnut selitellä.

Vaunut olikin hankalampi. Huutikseen laitoin uudet vaunut. Yksi kysymys tuli, että miksi myyn uudet vaunut. Vastasin siihen rehellisesti, että meidän vauva kuoli, eikä ehtinyt niitä käyttämään. Vaunut menivät kyllä kaupaksi, ei tosin sille kysyjälle. Hinnasta joutui kuitenkin tinkimään aika paljon. Uudet 700 euron Emmaljungat meni 400 eurolla.

Minulle vauvan tavaroiden myynti ei ollut mitenkään vaikeaa, eihän hän ollut niitä ehtinyt käyttämään. Itsekudotussa myssyssä ja villatakissa hänet laitettiin hautaan. Ainoa konkreettinen muisto vauvasta on valokuva.

Äitiyspakkauksenkin möin sellaisenaan. Tosin sen olisi voinut sairaalan sosiaalihoitajan mukaan palauttaa ja vaihtaa rahaksi, ellei sitä ole avattu. Niin, kukapa ei olisi ä-pakkausta avannut sen saatuaan.

Vierailija
31/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:18"]Jos et kaipaa rahaa, miten olis jonnekin ekotorille? Siellä maksavatkin jotain.

Siis jos et jaksa mitenkään myydä.

Kamalinta mitä voi tapahtua :( osannottoni. Ymmärrän täysin jos ei uskalla lasta enää yrittää, mutta yritä nousta tuosta. Lähde vaikka kiertämään maailmaa. Ihan mitä tahansa mikä saa ajatukset muualle.

[/quote]

En nyt varsinaiseen aiheeseen enää vastaa, kun kaikki vaihtoehdot on jo aika kattavasti lueteltu, mutta tähän viestiin tahdon kommentoida.

Minusta on tosi edesvastuutonta sanoa jollekin trauman kärsineelle, että pitäisi lakaista asia pois mielestä jollain kiireisenä pitävällä asialla. Trauma pitää läpikäydä ja työstää, jotta siitä voi parantua. Tämä on tietenkin sellainen suru, joka ei koskaan täysin hellitä, mutta ap:n viesteistä voi päätellä, ettei asiaa ole vielä täysin käsitelty. Mikään poislakaiseminen ei kuitenkaan ole ratkaisu tai asiasta saa kärsiä ihan eri tavalla loppuikänsä, kuin jos se olisi kunnolla loppuun asti setvitty.

Toivottavasti ap on saanut asianmukaista keskusteluapua ja osannut kääntyä auttavien ihmisten puoleen. Vertaistukikin on varmasti avuksi. Tuntui todella surulliselta tämän hirveän menetyksen jälkeen sekin, ettei suhde kestänyt.

Voimia ap:lle.

Vierailija
32/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ero?

Vierailija
33/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan ensimmäiseksi haluan sanoa, että olen todella pahoillani siitä mitä olet joutunut ja joudut käymään läpi.

Sitten niihin tavaroihin: jos haluat täällä kertoa edes kaupungilleen tai maakunnalleen missä asut, niin täältä varmasti löytyy alueeltasi joku, joka tulee sinua auttamaan tavaroiden myynnissä, tai vaihtoehtoisesti ostaa ne sinulta pois. Minä esimerkiksi olen valmis kumpaan tahansa vaihtoehtoon. Olen itse Helsingistä.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
34/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:24"]

Minulta kuoli vauva kohtuun rv 40+1. Kaikki oli tietysti hankittu ja laitettu valmiiksi. Vaatteista tein useamman vaatepaketin ja möin huutonetissä (osa oli uusia vaatteita ja osa käytettynä hankittuja). Samoin sitterit ja kaukalon laitoin huutikseen. Ne oli helppo myydä, koska olivat käytettyjä, ei tarvinnut selitellä.

Vaunut olikin hankalampi. Huutikseen laitoin uudet vaunut. Yksi kysymys tuli, että miksi myyn uudet vaunut. Vastasin siihen rehellisesti, että meidän vauva kuoli, eikä ehtinyt niitä käyttämään. Vaunut menivät kyllä kaupaksi, ei tosin sille kysyjälle. Hinnasta joutui kuitenkin tinkimään aika paljon. Uudet 700 euron Emmaljungat meni 400 eurolla.

Minulle vauvan tavaroiden myynti ei ollut mitenkään vaikeaa, eihän hän ollut niitä ehtinyt käyttämään. Itsekudotussa myssyssä ja villatakissa hänet laitettiin hautaan. Ainoa konkreettinen muisto vauvasta on valokuva.

Äitiyspakkauksenkin möin sellaisenaan. Tosin sen olisi voinut sairaalan sosiaalihoitajan mukaan palauttaa ja vaihtaa rahaksi, ellei sitä ole avattu. Niin, kukapa ei olisi ä-pakkausta avannut sen saatuaan.

[/quote]

Otan osaa <3

Vierailija
35/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, meille kävi samoin. Vauva kuoli. Tosiaan moni liike on valmis purkamaan kaupat. Mä olin ostanut vaunut netistä enkä halunnut pitää niitä. Mun ystävä myi vaunut. Mä en selittelisi mitään, sanot korkeintaan vaan että osoittautuivat tarpeettomiksi. Pistä hinta niin, että varmasti menee. Mun rattaat maksoivat uutena 900, myin ne kai 700 ja menivät siis saman tien.

Osanottoni ap, olethan mukana Käpy ry:n toiminnassa.

Vierailija
36/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:56"]

Hei ap, meille kävi samoin. Vauva kuoli. Tosiaan moni liike on valmis purkamaan kaupat. Mä olin ostanut vaunut netistä enkä halunnut pitää niitä. Mun ystävä myi vaunut. Mä en selittelisi mitään, sanot korkeintaan vaan että osoittautuivat tarpeettomiksi. Pistä hinta niin, että varmasti menee. Mun rattaat maksoivat uutena 900, myin ne kai 700 ja menivät siis saman tien.

Osanottoni ap, olethan mukana Käpy ry:n toiminnassa.

[/quote]

Osanottoni myös sinulle.

Vierailija
37/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:37"]

Ap, ihan ensimmäiseksi haluan sanoa, että olen todella pahoillani siitä mitä olet joutunut ja joudut käymään läpi.

Sitten niihin tavaroihin: jos haluat täällä kertoa edes kaupungilleen tai maakunnalleen missä asut, niin täältä varmasti löytyy alueeltasi joku, joka tulee sinua auttamaan tavaroiden myynnissä, tai vaihtoehtoisesti ostaa ne sinulta pois. Minä esimerkiksi olen valmis kumpaan tahansa vaihtoehtoon. Olen itse Helsingistä.

Kaikkea hyvää sinulle.

[/quote]

Vielä sen verran, että minuun saat yhteyden sähköpostilla osoitteesta kaveriko@luukku.com

Vierailija
38/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:13"]ja miksi pitäisi selitellä mitään... [/quote]

Uskoisin, että esimerkiksi tuliteristä, kalliista vaunuista kysellään siksi, ettei haluta ostaa varastettua tavaraa. Syytä ei tokikaan ole pakko kertoa, jos ei halua, voi vaikka kysyttäessä vastata, ettei niille ollutkaan tarvetta. Jos kuitti ja/tai vaunujen mukana tullut vihkonen on tallessa, tarjoa se mukaan. Vaikkei kauppaan voisi enää palauttaa, sillä saanee vaunut esimerkiksi takuukorjaukseen jos niissä ilmenee jokin vika (sekä lisää luottamusta, ettei tavara ole varastettua).

Jos et jaksa myydä tavaraa, lahjoita jonnekin. Voisikohan neuvolan/lastensuojelun/sosiaalitoimen kautta saada tavarat välitettyä tarvitsevalle? Hope-yhdistys, ensi- ja turvakodit?

Otan osaa.

Vierailija
39/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että myyt huutiksen TAI ITSEPALVELUKIRPPIKSEN kautta, etkä kerro syytä. Minulla kuoli lapsi, eikä kukaan halunnut ostaa "kuolleen pojan vaatteita", vaikka kuinka nätisti ja edullisesti yritin myydä. Sain myytyä sitten itsepalvelukirppiksellä osan, osan huutiksen kautta- Sain heti kaiken myytyä, kun ostaja ei tiennyt, että käyttäjä ei ole vain kasvanut ulos.

Ihmiset on yllättävän taikauskoisia ja monet pelkäävät heidänkin vauvansa jotenkin saavan "kuoleman tartunnan", en tiedä miten ajatusmalli menee, mutta kuitenkin.

Vierailija
40/41 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:18"]Jos et kaipaa rahaa, miten olis jonnekin ekotorille? Siellä maksavatkin jotain.

Siis jos et jaksa mitenkään myydä.

Kamalinta mitä voi tapahtua :( osannottoni. Ymmärrän täysin jos ei uskalla lasta enää yrittää, mutta yritä nousta tuosta. Lähde vaikka kiertämään maailmaa. Ihan mitä tahansa mikä saa ajatukset muualle.

[/quote]

En nyt varsinaiseen aiheeseen enää vastaa, kun kaikki vaihtoehdot on jo aika kattavasti lueteltu, mutta tähän viestiin tahdon kommentoida.

Minusta on tosi edesvastuutonta sanoa jollekin trauman kärsineelle, että pitäisi lakaista asia pois mielestä jollain kiireisenä pitävällä asialla. Trauma pitää läpikäydä ja työstää, jotta siitä voi parantua. Tämä on tietenkin sellainen suru, joka ei koskaan täysin hellitä, mutta ap:n viesteistä voi päätellä, ettei asiaa ole vielä täysin käsitelty. Mikään poislakaiseminen ei kuitenkaan ole ratkaisu tai asiasta saa kärsiä ihan eri tavalla loppuikänsä, kuin jos se olisi kunnolla loppuun asti setvitty.

Toivottavasti ap on saanut asianmukaista keskusteluapua ja osannut kääntyä auttavien ihmisten puoleen. Vertaistukikin on varmasti avuksi. Tuntui todella surulliselta tämän hirveän menetyksen jälkeen sekin, ettei suhde kestänyt.

Voimia ap:lle.

[/quote]

Itse asiassa siitä ei ole mitään näyttöä, että trauman työstäjät selviytyisivät sen paremmin kuin ne, jotka vain menevät eteenpäin. Toki jos ajatuksia nousee mieleen, niin ei niitä väkisellä tarvitse torjua, riitttää, että ne tiedostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme