Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
20 vuotta kului, että uskallan taas kulkea ulkona ilman meikkiä
30.07.2014 |
Kiitos koulukiusaajieni!
Minulla on atooppinen, herkkä iho ja poskeni olivat aina lapsena omenaisen punaiset. Vieläkin helahtavat punaisiksi esim. saunassa, urheillessa, jännittäessä, pakkasessa.
Koulussa minua kiusattiin punaisista poskistani ja aloin sitten käyttämään meikkivoidetta. En edes ajatellut poskieni olevan punaiset, ennen kuin muut asiasta aina sanoivat ja pilkkasivat :(
Nyt 20v myöhemmin uskallan vihdoin kulkea ulkona ilman meikkiä :) Näin kauan kesti saada itsetunto takaisin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mulla myös hyvin herkkä iho ja posket punaiset etenkin urheillessa/kylmällä. Oman ikäisteni lisäksi saan kuulla siitä työkavereilta, sukulaisilta ja joskus jopa vastaantulijoilta... onneksi tykkään meikata, se on omanlaisensa hetki aamuisin. Ei enää yhtään omppuposki-lempinimeä mulle kiitos.
En myöskään jaksa lakata ihmettelemästä, miksi näihin aina takerrutaan ääneen ja pilkataan? Atopia ja psoriasi ovat suomessa todella yleisiä ja periytyviä. Silti saan joka välissä olla selittämässä, että joo on krooninen ei voida parantaa, ei tartu. Turhauttaa.