Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pienessä asunnossa pärjätä lasten/teinien kanssa jos omat huoneet?

Vierailija
19.01.2023 |

Kiikarissa pieni kolmio, itse nukkuisin olohuoneessa. Onko kokemusta, viihtyykö isommat lapset jos kuitenkin omat huoneet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäähän Kovasen perhekin neljän huoneen ja keittiön omakotitalossa 12 lapsen kanssa.

Vierailija
2/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun pitäisi kyllä puuttua moisiin oloihin. Kyllä lapselle kuuluu vähintään kaksi huonetta ja oma kylppäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, olohuoneeseen voi myös laittaa esimerkiksi liukuovet tai sermin että saa enemmän omaa rauhaa. Teinit pääasiassa viihtyy omassa huoneessa.

Vierailija
4/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ihan hyvin, jos olohuone ei ole läpikulkupaikka. Oma makuusopen voi rajata sermillä tai kirjahyllyllä, niin saa omaa rauhaa.

Vierailija
5/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme 60 neliön kolmiossa kun meitä teinejä oli kolme.

Äitini vaati sitten toisen makkarin itselleen ja minä jouduin ollkariin. Olen aamuvirkku ja siskot katsoi telkkaria puolille öin. Se rasitti oikeasti.

Vierailija
6/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset varmasti viihtyvät jos saavat omat huoneet, mutta entä sinä itse? Kannattaa tehdä jo heti selväksi hiljaisuusajat milloin tarvit nukkumarauhan olkkarissa. Vaikka olisi kuinka rajattu oma soppi, niin ei siinä olkkarissa nuku kunnolla jos toiset valvoo yömyöhään tv:n ääressä

Vierailija
7/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset varmasti viihtyvät jos saavat omat huoneet, mutta entä sinä itse? Kannattaa tehdä jo heti selväksi hiljaisuusajat milloin tarvit nukkumarauhan olkkarissa. Vaikka olisi kuinka rajattu oma soppi, niin ei siinä olkkarissa nuku kunnolla jos toiset valvoo yömyöhään tv:n ääressä

Teinit viihtyy kyllä omissa huoneissaan, jos ne vaan on viihtyisät.

Vierailija
8/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit viihtyy kyllä omissa huoneissaan, jos ne vaan on viihtyisät.

Väitinkö muuta?

Vierailija
9/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elänyt lapsuuden pienessä asunnossa vanhempieni ja sisarukseni kanssa. Ei ollut oikeastaan olkkaria, vaan se oli vanhempieni makuuhuonekäytössä. Oltiin joo lapset omissa huoneissa ja vanhemmat makasi telkun äärellä omassa huoneessaan. Ei oltu koskaan perheenä yhdessä, ja välit jäi etäisiksi. Vanhemmat oli varmaan tyytyväisiä, kun teinit pysyi pois jaloista, mutta ap jos haluat luoda lapsiin hyvät suhteet, niin huolehdi, että on myös joku yhteinen tila jossa viettää aikaa. Mielestäni ihan ok jos esim. Sermillä erotat oman makuusopen, jos jää tilaa myös sohvalle. (Teinit ei ehkä mielellään makoile äitinsä sängyllä.)

Vierailija
10/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teineille omat telkkarit on pieni investointi, niin saa itselle yörauhan.

Vierailija
11/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit tarvitsevat paljon unta. Läksyt, kotityöt, harrastukset ja kaverit ennen yötä ja nukkumaan ajoissa. Siis nukkumaan eli säännöllinen unirytmi. Sellainen ihminen ei ole hyvä nuoren kaverina, saati ystävänä, johon joutuu pitämään yhteyttä yökaudet.

Vierailija
12/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit tarvitsevat paljon unta. Läksyt, kotityöt, harrastukset ja kaverit ennen yötä ja nukkumaan ajoissa. Siis nukkumaan eli säännöllinen unirytmi. Sellainen ihminen ei ole hyvä nuoren kaverina, saati ystävänä, johon joutuu pitämään yhteyttä yökaudet.

Ai niin, riippuu toki teinistä. Meillä ei ollut mitään ongelmaa telkkareista.

Vierailija
13/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse elänyt lapsuuden pienessä asunnossa vanhempieni ja sisarukseni kanssa. Ei ollut oikeastaan olkkaria, vaan se oli vanhempieni makuuhuonekäytössä. Oltiin joo lapset omissa huoneissa ja vanhemmat makasi telkun äärellä omassa huoneessaan. Ei oltu koskaan perheenä yhdessä, ja välit jäi etäisiksi. Vanhemmat oli varmaan tyytyväisiä, kun teinit pysyi pois jaloista, mutta ap jos haluat luoda lapsiin hyvät suhteet, niin huolehdi, että on myös joku yhteinen tila jossa viettää aikaa. Mielestäni ihan ok jos esim. Sermillä erotat oman makuusopen, jos jää tilaa myös sohvalle. (Teinit ei ehkä mielellään makoile äitinsä sängyllä.)

Meillä on olohuone, takkahuone, aula, kirjasto, iso keittiö, pergola, kesäkeittiö.

Silti ne teinit kököttää huoneissaan. Se on kehitysvaihe.

Vierailija
14/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljolti ihmisistä, kuka pitää mistäkin ja miten tullaan toisten kanssa toimeen.

Vierailija
15/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsooko teinit edes tv:tä. Ei meillä ainakaan.

Vierailija
16/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei katso.omissshuoneissaan läppäriltä tai puhelimesta katsoo mitä katsoo.

Vierailija
17/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sarjoja katsoo netflixistä