Mieheni vanhemmat ostivat meille auton!
Vanha oli hajoamssa, oli pakko vaihtaa joten löydettiin 4000e maksavan auton ja tuli sitten puheeksi anoppilassa että käytäis pankisa neuvottelemassa lainasta. Sanoivat sitten että voivat kyllä lainata meille rahat, ja appiukko kävi sitten kanssani autoliikkeessä.
Nyt ilmoittivat että ei tartte maksaa, saadaan se ennakkoperintönä!
Oli kyllä ihana yllätys, vaikka vhän lusmuolo onkin... =)
Halusin vain jakssa teidän kanssanne tällaisen vähän positiivisemman tarinan appivanhemmista =)
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:57"]
Kivat appivanhemmat teillä. Mun appivanhemmat antaa kaikille lapsilleen muutaman tonnin pari kertaa vuodessa. Lapsenlapsille myös pienempiä summia. Sanovat että nuoret perheet tarvitsevat rahaa enemmän kuin vanhat ihmiset joilla ei elämässään ole mitään suuria rahareikiä. Ja kun jakelee nyt pikkuhiljaa niin ei sitten aikanaan ole niin paljon perintöveroa maksettavana.
Paljonkohan tämäkin saa alapeukkuja?
[/quote]
No ei tuossa muuta alapeukutettavaa ole kuin se, että lahjaverot pitäisi teidänkin perhekuntien maksella...
[/quote]
Meidän asuinmaassamme ei tämän suuruisista summista mene lahjaveroa.
Hämmästyttävää miten täällä jopa pilkataan.
Kyllä on ilkeää porukkaa. Onko nyt pätevä olo? Suomalaiset on junttikansaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:57"]
Kivat appivanhemmat teillä. Mun appivanhemmat antaa kaikille lapsilleen muutaman tonnin pari kertaa vuodessa. [/quote]
Veljen kanssa on yhteistä yritystoimintaa ja tili johon molemmilla on käyttöoikeus. Valitettavasti myös isällänin oli jostain historiasta käyttöoikeus tiliin ja kähvelsi sieltä 75.000 eur. Oli kerätty kassavarantoa isompaan hankintaan ja yhtäkkiä piti perua kaikki ja ihmetellä että mistä saa rahat ruuan ostamiseen.
En ymmärrä autoista mutta luulis että 4000 eu auto, mitä se on??? Rötiskä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:56"]
Ei hyvää päivää näitä persaukisia surkimuksia. Ettei 4000€ autoa olis ilman lainaa pystynyt ostamaan. Huhhuh!
[/quote]
Itse olen tälläinen opiskeleva yhden lapsen yh-isä jolla ei ole varaa ostaa edes sitä 2000e autoa. Vaikka sille olisikin tarvetta. Onneksi sinä et sentään ole samanlainen surkimus kuin minä :)
[/quote]
Meillä ihan neljän hengen lapsiperhe ja auto maksoi 500 e. Eikä kalliimpia osteta niin kauan kuin näitä löytyy. Ei meillä liikene rahaa autossa seisomaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:57"]
Kivat appivanhemmat teillä. Mun appivanhemmat antaa kaikille lapsilleen muutaman tonnin pari kertaa vuodessa. Lapsenlapsille myös pienempiä summia. Sanovat että nuoret perheet tarvitsevat rahaa enemmän kuin vanhat ihmiset joilla ei elämässään ole mitään suuria rahareikiä. Ja kun jakelee nyt pikkuhiljaa niin ei sitten aikanaan ole niin paljon perintöveroa maksettavana.
[/quote]
No ei tuossa muuta alapeukutettavaa ole kuin se, että lahjaverot pitäisi teidänkin perhekuntien maksella...
[/quote]
Meidän asuinmaassamme ei tämän suuruisista summista mene lahjaveroa.
[/quote]
No sitten heruu pelkkää yläpeukkua =D
[/quote] niin se kannattaa tehdä, liiastaan voi antaa lapsille ja lastenlapsille
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:09"]
Kivat appivanhemmat teillä. Mun appivanhemmat antaa kaikille lapsilleen muutaman tonnin pari kertaa vuodessa. [/quote]
Veljen kanssa on yhteistä yritystoimintaa ja tili johon molemmilla on käyttöoikeus. Valitettavasti myös isällänin oli jostain historiasta käyttöoikeus tiliin ja kähvelsi sieltä 75.000 eur. Oli kerätty kassavarantoa isompaan hankintaan ja yhtäkkiä piti perua kaikki ja ihmetellä että mistä saa rahat ruuan ostamiseen.
[/quote]
Isä ei varmaan saa teitä kovin usein vierailulle vankilaan...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:56"]
Ei hyvää päivää näitä persaukisia surkimuksia. Ettei 4000€ autoa olis ilman lainaa pystynyt ostamaan. Huhhuh!
[/quote]
Itse olen tälläinen opiskeleva yhden lapsen yh-isä jolla ei ole varaa ostaa edes sitä 2000e autoa. Vaikka sille olisikin tarvetta. Onneksi sinä et sentään ole samanlainen surkimus kuin minä :)
[/quote]no niinpä, tasan eivät mene lahjat ja ahkeruus ja fiksuus, minä nimittäin en opiskelijana ostanut pelkästään autoa vaan myös oman asunnon
[/quote]
Ostitkos asunnonkin ilman lainarahaa kuten autonki ? :)
[/quote]
Ja tietenkin ilman lainarahaa ahkerana ja fiksuna itse ansainneena! ;)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:49"]
Höpö höpö kyllä menee lahjasta aina vero olipa ennakkoperintöä tai ei.
[/quote]
Ja kuka käy verottajalle kertomassa kenen rahoilla se on ostettu?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:10"]
En ymmärrä autoista mutta luulis että 4000 eu auto, mitä se on??? Rötiskä.
[/quote] Se on sellainen missä on renkaat ja ratti ja pääsee eteen ja taakse ja voi kääntyäkin tarvittaessa, ja psyähtyä ja se kuljettaa paikasta toiseen =) Se sanoo vruumvruum ja välillä pitää käyttää vilkkuakin jolloin kuuluu tickticktick-ääni ja siinä on hassut valot jotka näyttävät muille mihin aion menä seuraavaksi =)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:57"]
[/quote] niin se kannattaa tehdä, liiastaan voi antaa lapsille ja lastenlapsille
[/quote]
Toivon että pystyn itse myös auttamaan ajallani lapsiani ja lapsenlapsia. Saisin laittaa hyvän kiertämään.
Tammoset on kaupunkihuviloita:
https://www.flickr.com/photos/kalevkevad/4106323734/in/photostream/
http://www.malerdolo.ch/ref_jmv1.php
http://www.fineswissproperties.ch/en/properties/herrschaftliche_stadtvilla_aus_1906_c18/
http://tonytrombly.smugmug.com/Travel/Germany/Munich-2013/i-D6RmgwW/0/L/2013-09-30%20424-L.jpg
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:59"]
En uskaltais ajaa 4000 eu röttelöllä. En oo kade. Sain vanhemmilta aikanaan kaksion Hgistä.
[/quote]
Miksi et uskalla. Pelkäätkö, että se räjähtää?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:17"]
Tammoset on kaupunkihuviloita:
https://www.flickr.com/photos/kalevkevad/4106323734/in/photostream/
http://www.malerdolo.ch/ref_jmv1.php
http://www.fineswissproperties.ch/en/properties/herrschaftliche_stadtvilla_aus_1906_c18/
http://tonytrombly.smugmug.com/Travel/Germany/Munich-2013/i-D6RmgwW/0/L/2013-09-30%20424-L.jpg
[/quote]
No, eihän ole, ne ovat taloja. Jos saksalainen tai ruotsalainen sanookin villa, ei siitä suomeksi huvilaa saa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:17"]
En uskaltais ajaa 4000 eu röttelöllä. En oo kade. Sain vanhemmilta aikanaan kaksion Hgistä.
[/quote]
Miksi et uskalla. Pelkäätkö, että se räjähtää?
[/quote]
Ei ole tuo lapsi karaistunut tarpeeksi. Joten yritetään ymmärtää. Toivottavasti ei joudu koskaan astumaan alas jalustaltaan ja kohtaamaan pelottavaa maailmaa.
[/quote]
Miksi haluat verrata autoa ja asuntoa keskenään? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Ai, mutta sinä halusitkin brassailla. No, kuule, en ole kade. Helsingin keskustaa en arvosta sitten ollenkaan. Eri asia olisi, jos vanhempasi olisivat antaneet sinulle ison merenrantatalon hyvin suojatulla yksityisyydellä. Sitten voisi pienen kateuden piston tuntea sydämessäni.
mitä vikaa 4k ekun autossa on? meillä on 2kpl saman hintaisia ja mitään isompaa remonttia ei ole tarvinnut tehdä,on ihan siistejä hyvin pidettyjä ja molemmilla voidaan lähteä milloin vaan mihin vaan,keittoa tankkiin ja menoksi.
meillä ollut aina halpoja autoja ja silti ei olla ikinä jääty mihinkään tienposkeen auton hajoamisen vuoksi.
ja olisi ihan kiva jos olisi vanhemmat/appivanhemmat mitkä ostaisivat jotain ilman taka-ajatuksia ja perään huutelua.
faijalla olisi rahaa vaikka muille jakaa,mutta siltä ei voi ottaa euroakaan rahaa,ei missään tilanteessa,lapsen saamat joululahjarahatkin olen vienyt sille takaisin.
oli takaamassa mun asuntolainaa = suomeksi,osti lapsilleen talot.
lainasin auton ostoon 6000€ itse maksoin 5000€ ja hain tuon lainatun rahan pankista kun auto oli ostettu,rahat oli lainassa alle viikon ja voitte arvata että kuulin niin kauan ennenkuin myin auton pois että isä on ostanut pojalleen kalliin auton.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:02"]
[/quote]
[/quote]
Asiasta tietämättömät köyhät puhuu...
"Lahjaveroa täytyy maksaa, jos saa samalta lahjanantajalta kolmen vuoden aikana lahjoja, joiden arvo on yhteensä 4 000 euroa tai enemmän. Lahjavero määrätään jokaiselta antajalta saaduista lahjoista erikseen."
Eli suomeksi appivanhemmat voivat antaa yhteensä samaan neljän hengen perheeseen lapsilleen ja lapsenlapsilleen sen 3999€/henkilö/per lahjoittaja. Eli appivanhemmat voivat antaa esim. pojalleen, tämän vaimolle ja kahdelle lapsenlapselle kolmen vuoden aikana yhteensä= 2x4x3999€= 31992€.
Ihmiset jotka antavat ennakkoperintöä/lahjoja ovat yllensä hyvin tietoisia näistä verotusasioista. Taloudellisesti on paljon järkevämpää antaa ennakkoperintöä, jos omaisuutta on kertynyt, kuin pantata omaisuutta ja antaa se jakoon vasta kuoltuaan.
Meille myös appivahemmat antavat ennakkoperintöä, ja olen siitä hyvin kiitollinen. Ollaan saatu lahjaksi mm. huonekaluja, arvoesineitä, lapsille urheiluvälineitä, vaatteita lapsille, iso summa rahaa uuden auton ostoon.
[/quote]
Heh, me ollaan ajeltu jo kuusi vuotta neljä tonnia maksaneella "röttelöllä". Hyvin pelittää edelleen ja selvisi vähin kolhuin jopa hirvikolarista (hirvestä en voi sanoa samaa =( ). Ihan normaalit vuosihuollot ollaan tehty, siinä kaikki. Eiköhän tuolla vielä monta vuotta ajele.