Mieheni vanhemmat ostivat meille auton!
Vanha oli hajoamssa, oli pakko vaihtaa joten löydettiin 4000e maksavan auton ja tuli sitten puheeksi anoppilassa että käytäis pankisa neuvottelemassa lainasta. Sanoivat sitten että voivat kyllä lainata meille rahat, ja appiukko kävi sitten kanssani autoliikkeessä.
Nyt ilmoittivat että ei tartte maksaa, saadaan se ennakkoperintönä!
Oli kyllä ihana yllätys, vaikka vhän lusmuolo onkin... =)
Halusin vain jakssa teidän kanssanne tällaisen vähän positiivisemman tarinan appivanhemmista =)
Kommentit (68)
Ennakkoperintöä ei voi antaa ei-rintaperilliselle, se tulkitaan lahjaksi. Tosin jos tuossa nyt todellinen hinta oli 3600 e, ei lahjaveroa mene. Ap sai auton, ei suinkaan ap ja puolisonsa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:27"]
Ennakkoperintöä ei voi antaa ei-rintaperilliselle, se tulkitaan lahjaksi. Tosin jos tuossa nyt todellinen hinta oli 3600 e, ei lahjaveroa mene. Ap sai auton, ei suinkaan ap ja puolisonsa.
[/quote] Vaikka se on minun nimissä ja minä maksan vakuutukset, se on molempien. Meidän mielestä.
Siksikö menittekin appivanhempien luokse puhumaan että tarttis tästä pankkkiin lähteä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:32"]
[/quote] Vaikka se on minun nimissä ja minä maksan vakuutukset, se on molempien. Meidän mielestä.
[/quote]no te saatte olla mitä mieltä vaan, mutta jos sit on merkitty omistajaksi, verottajan silmissä omistaja olet vain sinä
Vaimo sai noin kolmen miljoonan kaupunkihuvilan ennakkoperintöä.
Millainen on kaupunkihuvila? Miten se poikkeaa kaupunkitalosta? Kuvausta, kiitos, mieluummin kuva sellaisesta!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:32"]
[/quote]no te saatte olla mitä mieltä vaan, mutta jos sit on merkitty omistajaksi, verottajan silmissä omistaja olet vain sinä
[/quote] Joo, voi oll, mutta eihän tämä auto kuulu verottajalle ollenkaan =)
Höpö höpö kyllä menee lahjasta aina vero olipa ennakkoperintöä tai ei.
Mukava tapa huomioida teitä. Onnea! :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:33"]
Siksikö menittekin appivanhempien luokse puhumaan että tarttis tästä pankkkiin lähteä.
[/quote] No totta kai! Eihn me muuten ikinä siellä käydä, tyhmäähän se olisi viettää aikaa niitten seurassa jos siitä ei hyötyisi mitenkään.
Kaikella kunnioituksella mutta en pysty pitämään 4000 euron koslaa autona....
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:56"]
Ei hyvää päivää näitä persaukisia surkimuksia. Ettei 4000€ autoa olis ilman lainaa pystynyt ostamaan. Huhhuh!
[/quote]
Itse olen tälläinen opiskeleva yhden lapsen yh-isä jolla ei ole varaa ostaa edes sitä 2000e autoa. Vaikka sille olisikin tarvetta. Onneksi sinä et sentään ole samanlainen surkimus kuin minä :)
[/quote]no niinpä, tasan eivät mene lahjat ja ahkeruus ja fiksuus, minä nimittäin en opiskelijana ostanut pelkästään autoa vaan myös oman asunnon
[/quote]
Ostitkos asunnonkin ilman lainarahaa kuten autonki ? :)
Varmaan appivanhemmat ajoivat autolla ennen lahjoitusta sen verran, että auton arvo tippui 3999,99 euroon, eli alle lahjaveron rajan.
Kivat appivanhemmat teillä. Mun appivanhemmat antaa kaikille lapsilleen muutaman tonnin pari kertaa vuodessa. Lapsenlapsille myös pienempiä summia. Sanovat että nuoret perheet tarvitsevat rahaa enemmän kuin vanhat ihmiset joilla ei elämässään ole mitään suuria rahareikiä. Ja kun jakelee nyt pikkuhiljaa niin ei sitten aikanaan ole niin paljon perintöveroa maksettavana.
Paljonkohan tämäkin saa alapeukkuja?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:56"]
Ei hyvää päivää näitä persaukisia surkimuksia. Ettei 4000€ autoa olis ilman lainaa pystynyt ostamaan. Huhhuh!
[/quote]
Itse olen tälläinen opiskeleva yhden lapsen yh-isä jolla ei ole varaa ostaa edes sitä 2000e autoa. Vaikka sille olisikin tarvetta. Onneksi sinä et sentään ole samanlainen surkimus kuin minä :)
[/quote]no niinpä, tasan eivät mene lahjat ja ahkeruus ja fiksuus, minä nimittäin en opiskelijana ostanut pelkästään autoa vaan myös oman asunnon
[/quote]
Olisiko sulla mahdollisuuksia jatko-opintoihin? Nimittäin tavallisen elämän suhteen, kuten että meitä elää tällä maapallolla hyvin erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä...Nyt tekee mieleni käyttää tuota suuresti inhottua "Sydämen sivistys"- termiä...
En uskaltais ajaa 4000 eu röttelöllä. En oo kade. Sain vanhemmilta aikanaan kaksion Hgistä.
Hieno juttu, onneksi olkoon! Ja ihan fiksua ajattelua noilta auton ostaneiltakin. Onhan se aina kotiinpäin, että saa siirrettyä varallisuutta seuraavalle polvelle ilman että verottajan karvainen koura tulee siihen väliin.
Voi ap, olen iloinen puolestasi mutta samalla hiukan kateellinen! En niinkään autosta vaan siitä, että sinulla on appivanhemmilla pelisilmää sen verran, että tietävät milloin auttaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:57"]
Kivat appivanhemmat teillä. Mun appivanhemmat antaa kaikille lapsilleen muutaman tonnin pari kertaa vuodessa. Lapsenlapsille myös pienempiä summia. Sanovat että nuoret perheet tarvitsevat rahaa enemmän kuin vanhat ihmiset joilla ei elämässään ole mitään suuria rahareikiä. Ja kun jakelee nyt pikkuhiljaa niin ei sitten aikanaan ole niin paljon perintöveroa maksettavana.
Paljonkohan tämäkin saa alapeukkuja?
[/quote]
No ei tuossa muuta alapeukutettavaa ole kuin se, että lahjaverot pitäisi teidänkin perhekuntien maksella...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:24"]
Auto maksoi 4000e, vahasta saatiin 400e joten auton hinnaksi tuli 3600e. Ei mene lahjaveroa =)
[/quote] Vanhasta jopa, ei ollut edes vahattu =D