Osaavatko naiset luonnostaan hoitaa lapsia? Vaikka olisi lapseton täti, niin osaa silti hoitaa lapsia?
Kommentit (47)
Ei osaa.
Mun lapsilla on kolme lapsetonta tätiä, eikä yksikään heistä osaa hoitaa lapsia tai tajua näistä mitään.
Kaikki on asenteesta kiinni. Kyse ei ole rakettitieteestä Jos on halua oppia, niin sen oppii nopeasti. Jos taas ei kiinnosta, niin ei siitä mitään tule.
Ei kukaan ole "syntynyt äidiksi", vaikka joku tähän myyttiin uskookin.
Toiset voivat olla äidillisempiä kuin toiset, mutta kyllä äidiksi ns. kasvetaan.
Lapsetkin ovat aina yksilöitä, joihin täytyy tutustua siinä kasvatuksen aikana.
Minä en osannut ennen omia, vela ystäväni taas osaa mutta ei halua :D
Jotkut ihmiset on esim. parempia lasten kanssa ja korjaamaan autoja, johtuisiko kiinnostuksen määrästä johonkin asiaan.
En minä ainakaan. Tai kai nyt osaisin jotkut perusasiat ihan yleistiedolla, mutta ei se kyllä mitenkään luonnostaan tule.
Kyllä luonto on järjestänyt asian, että lapsen synnyttyä homma vaan sujuu.
Uskon, että ihminen osaa luonnostaan huolehtia jälkikasvustaan (ja muistakin lapsista) niin kuin muutkin eläimet. Eri asia on sitten onko niin itsekäs tai muuten maailman menon sekoittama, ettei sitä tee.
Ei osaa. Anopillani kolme lasta, ei osannut hoitaa ollenkaan lapsia. Esikoisen annoin hänelle syliin ja otin kohta pois, kun ei mummu tajunnut, että vastasyntyneen niskaa on tuettava. Muutenkin näki, että oli ihan kädetön lasten kanssa, lisäksi ankara, saattoi vaikka tukistaa tai nipata. Ei myöskään osaa laittaa ruokaa tai leipoa. En ymmärrä miten ruuasta voi mitenkään saada niin pahaa.
Hahhahha! Juu ja myös ompelutyöt, siivous ja ruuanlaitto sujuu jokaiselta naiselta ilman opettelua
T. Lapsia kammoksuva vela-nainen
P.S. Tosiasiassa veikkaan, että joku vaisto ihmisnaisellakin saattaisi olla, jos synnyttäisi tietämättä lastenhoidosta mitään. Aina hämmästyttää yhtä paljon, miten kissanaaras osaa hoitaa pentujaan vaikka ei olisi koskaan ennen nähnytkään kissanpentua.
En osaa vieläkään hoitaa tai olla luonnollisesti muiden lapsien kanssa, mutta omani kanssa kaikki tuntui jotenkin luontevalta jo synnäriltä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahha! Juu ja myös ompelutyöt, siivous ja ruuanlaitto sujuu jokaiselta naiselta ilman opettelua
P.S. Tosiasiassa veikkaan, että joku vaisto ihmisnaisellakin saattaisi olla, jos synnyttäisi tietämättä lastenhoidosta mitään. Aina hämmästyttää yhtä paljon, miten kissanaaras osaa hoitaa pentujaan vaikka ei olisi koskaan ennen nähnytkään kissanpentua.
Ja myös eri eläinlajit suhtautuvat usein hellästi ja auttaen toisen lajin poikasia/pentuja kohtaan. Se on vaistomaista toimintaa osittain.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tarkennuksena vielä, että pelkkä naiseus ei auta ainakaan mulla mitään tässä suhteessa. Mutta raskauteen ja synnytykseen liittyvät hormonit olis varmaan eri asia - jälleen viittaan kissoihin. Olen esim. nähnyt että naaras joka on karttanut toisen saman talouden kissan pentuja kuin ruttoa ja sähissyt niillle alkaa yhtäkkiä tarmokkaasti hoitaa tai jopa yrittää omia niitä hieman ennen omaa synnytystään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että ihminen osaa luonnostaan huolehtia jälkikasvustaan (ja muistakin lapsista) niin kuin muutkin eläimet. Eri asia on sitten onko niin itsekäs tai muuten maailman menon sekoittama, ettei sitä tee.
Taas tämä ; Itsekkyys...
Eli lasten hankkiminen ei ole tippaakaan itsekästä ?
Mietipäs nyt uudelleen ( jos osaat ).
Mä olin ainakin ihan ulapalla lasten kanssa ennen kuin sain omani. En jotenkaan ikinä ennen ymmärtänyt lapsia.
Noup. Mä ainakin sain ihan alusta pitäen opetella, ei mulla tullut lastenhoitao mitenkään selkärangasta.