Toivon asiallisia vastauksia. Jos mahdollisten oireiden vuoksi pelkäät ottaa koronarokotetta
niin eikö itse tauti pelota? Long covid? Kysyn tätä siis ihan vilpittömstä mielenkiinnosta. En ole kiinnostunut salaliittoteorioista joten toivon ettei tähän ketjuun nyt tule mikrosiru-valtaeliitti jne. juttua (huttua).
Kysymys oli siis heille jotka jättävät, tai harkitsevat, rokotteen skippaamista mahdollisten oireiden vuoksi.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jumalaan, joka on kaikin tavoin suurempi kuin tauti.
Ootko tosissaan?
Ei pelota korona. Olen sairastanut sikainfluenssan, jossa kuume nousi 42 asti ja itkin joka kerta kun piti nousta sängystä, esim. vessaan. Silti ei pelota.
Rokotteita vastaan mulla ei ole mitään, mulla on kaikki rokoteohjelman rokotteet ja lisäksi AB hepatiitti ja vesirokko. Otan rokotuksen varmaan myöhemmin mutta en tosiaan halua olla mikään koekaniini ja rynnätä joukko_psy_koo_sissa ottamaan jonkun juuri markkinoille tuodun piikin. Otan rokotuksen varmaan sitten kun tiedän, että matkustaminen on taas mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ette halua että tämä tilanne loppuu koskaan kun ette kanna omaa oljenkorttanne kekoon ja ota rokotetta.
Kaikki fiksut ottavat sen ja hyväksyvät yhteisen hyvän tähden samalla pienen rokotteen tuoman riskin että saataisiin tilanne yhteisvoimin joskus loppumaan. Vaan te jotka ette rokota itseänne itsekkäistä syistä koska pelkäätte mitä teille tapahtuu, haluatte ilmeisesti että tämä jatkuu ikuisuuden, menkää johonkin omalle saarelle elämään että saamme tämän loppumaan.
On vaarallisempaa lähte tuonne liikenteeseen kuin ottaa rokote. Järki käteen.
Olen pohtinut tätä vauvapalstalla elävää fiksuus myyttiä, että siis täällä jotenkin viitsisi lesoilla älykkyydellään, kun samalla käy täällä.
Noh ihan sama, kuvittele itsestäsi mitä haluat, niin juuri tänään puhuttiin työpaikalla kahvihuoneessa työkavereiden kanssa, että tuo rokotetuputus on omituista, koska rokotteen ottaminen on jokaisen oma asia, sehän suojaa vain ottajaansa. Olen pitänyt työkavereitani fiksuina, on insinööriä, ekonomia jne. Meillä ei itseasiassa ole töissä ainuttakaan kenellä ei olisi korkea-asteen koulutusta.
Mutta ilmeisesti sitten vielä tätä tasoa älykkäämmät muuttuvat mustavalkoisiksi ja sanovat että on vain joko tai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään rokotusta enemmän. Toi long covid juttu kuulostaa muutenkin ihan huuhaalle ja pelottelulle. Kun on jo aiemmin saanut rokotteista ja lääkkeistä haittoja, on helppo valita näistä kahdesta se pienempi paha eli ei rokotukselle.
aivan matemaattisesti voidaan todistaa että ikävä kyllä se ei ole se pienempi paha
Puhuin itsestäni, en matematiikasta. Aloituksessa muistaakseni kysyttiin omia ajatuksia. Minä koen, että rokotus on minulle suurempi riski.
Miksi? Mikä siinä rokotteessa on niiin pelottavaa?
Veritulppa. Kuolema. Ihmisiä on vammautunut ja kuollut siihen.
On toki koronaankin mutta mielluummin otan vastaa sen mille en mitään voi kuin sen minkä menin typeryyksissäni itse valitsemaan.
Oletko 84-vuotias monisairas? Jos et, niin riskisi kuolla rokotteeseen on lähes mahdotonta.
Veritulpat oli lähinnä Astran kanssa ongelma, Pfizerilla erittäin harvinaista ja ei ole todisteita, että johtui rokotteesta.
Ajatko autoa tai ylitätkö tien, onko vessan lattia joskus märkä, juotko alkoholia, syötkö prosessoitua punaista lihaa? Moni arkiasia on todennäköisimmin sulle tappava.
Pelkään sekä tautia että rokotteen haittavaikutuksia. Toistaiseksi pystyn eristäytymällä välttämään tartuntaa. Jos tilanteeni muuttuu, on rokote varmaan pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen toisen rokotteen skippaamista. Varsinkin kun uutisten mukaan jo eka rokote suojaa merkittävästi vakavalta tautimuodolta.
Deltalta yksi rokote ei suojaa.
Juurikin tänään taas luki Hesarissa, että yksi rokote suojaa 80 % vakavalta deltalta. Kaksi rokotetta 90 %.
Kyllä pelottaa vähän. Mutta asun alueella jossa on ollut jo kuukausien ajan matalat koronaluvut. Pääkaupunkiseudulla varmaan ottaisin rokotteen miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään rokotusta enemmän. Toi long covid juttu kuulostaa muutenkin ihan huuhaalle ja pelottelulle. Kun on jo aiemmin saanut rokotteista ja lääkkeistä haittoja, on helppo valita näistä kahdesta se pienempi paha eli ei rokotukselle.
aivan matemaattisesti voidaan todistaa että ikävä kyllä se ei ole se pienempi paha
Puhuin itsestäni, en matematiikasta. Aloituksessa muistaakseni kysyttiin omia ajatuksia. Minä koen, että rokotus on minulle suurempi riski.
On toki koronaankin mutta mielluummin otan vastaa sen mille en mitään voi kuin sen minkä menin typeryyksissäni itse valitsemaan.
ja millä perustein varastat minulta rahaa hoitoasi varten sitten kun sinut viedään sairaalaan kun saat koronan?
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota korona. Olen sairastanut sikainfluenssan, jossa kuume nousi 42 asti ja itkin joka kerta kun piti nousta sängystä, esim. vessaan. Silti ei pelota.
Rokotteita vastaan mulla ei ole mitään, mulla on kaikki rokoteohjelman rokotteet ja lisäksi AB hepatiitti ja vesirokko. Otan rokotuksen varmaan myöhemmin mutta en tosiaan halua olla mikään koekaniini ja rynnätä joukko_psy_koo_sissa ottamaan jonkun juuri markkinoille tuodun piikin. Otan rokotuksen varmaan sitten kun tiedän, että matkustaminen on taas mahdollista.
Siis miksi tämä susta on sen erilaisempi kuin muut rokotteet?
Tekniikka keksitty noin 20 vuotta sitten, eka mRna ihmiskoe 2008.
Itse rokote kehitettiin muutamassa päivässä, koska oli tehty niin paljon pohjatyötä.
Kaikki samat testivaiheet käyty läpi, niitä vaan tehtiin samaan aikaan. Byrokratiaa nopeutettiin ja rahaa kehitykseen oli.
Vierailija kirjoitti:
"Sitten kun tiedät, että matkustaminen on taas mahdollista?" Ööö .Matkustaminen on ihan koko ajan ollut mahdollista. Itse olen tehnyt viimeisen 1 vuoden 5 kk aikana kuusi ulkomaan reissua. Kannattaisiko tulla ylös sieltä perunakellarista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi tämä susta on sen erilaisempi kuin muut rokotteet?
Tekniikka keksitty noin 20 vuotta sitten, eka mRna ihmiskoe 2008.
Itse rokote kehitettiin muutamassa päivässä, koska oli tehty niin paljon pohjatyötä.
Kaikki samat testivaiheet käyty läpi, niitä vaan tehtiin samaan aikaan. Byrokratiaa nopeutettiin ja rahaa kehitykseen oli.
Siksi että rokote on uusi. Joo on jotain pohjatyötä tehty varmasti. Mutta kyllähän siitä puhuttiin, että "on kehitteillä". Eli siis kyseessä kuitenkin uusi tuote. Mutta kukin tyylillään. Kaikki saa käydä ottaan jotka haluaa.
se edellinen
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla 99% sairaalahoitoon joutuneista on rokottamattomia.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 84-vuotias monisairas? Jos et, niin riskisi kuolla rokotteeseen on lähes mahdotonta.
Veritulpat oli lähinnä Astran kanssa ongelma, Pfizerilla erittäin harvinaista ja ei ole todisteita, että johtui rokotteesta.
Ajatko autoa tai ylitätkö tien, onko vessan lattia joskus märkä, juotko alkoholia, syötkö prosessoitua punaista lihaa? Moni arkiasia on todennäköisimmin sulle tappava.
Vänkyti, vänkyti. Rokotukseen kuoli keski-ikäinen nainen. Ja kaksi muuta sai vakavia haittoja. Oli uutisissa. Mene itse ottamaan vaikka kymmenen rokotusta jos haluat. Ota varuilta vielä kaksi jokaiseen raajaan, että varmasti olet rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sitten kun tiedät, että matkustaminen on taas mahdollista?" Ööö .Matkustaminen on ihan koko ajan ollut mahdollista. Itse olen tehnyt viimeisen 1 vuoden 5 kk aikana kuusi ulkomaan reissua. Kannattaisiko tulla ylös sieltä perunakellarista?
Haluan matkustaa esim. Japaniin tapaamaan kaveriani. Se ei ole mahdollista tällä hetkellä.
se edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja millä perustein varastat minulta rahaa hoitoasi varten sitten kun sinut viedään sairaalaan kun saat koronan?
Oletatko lainaamasi olevan sossupummi, vai mistä tämä ylimielinen oletus, että kaikki ovat sinun pussillasi? jotenkin vaikeaa uskoa, että älykäs miljonääri roikkuu vahtimassa vauvapalstan ketjua koko päivää..
Noh, itse olen ainakin verorahoillani jo hoitoni ja sinunkin rokotteesi maksanut, joten ei huolta, sinun rahasi todennäköisesti muutenkin menivät afrikan kehitysapuun. Minun meni rokotteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen toisen rokotteen skippaamista. Varsinkin kun uutisten mukaan jo eka rokote suojaa merkittävästi vakavalta tautimuodolta.
Deltalta yksi rokote ei suojaa.
Juurikin tänään taas luki Hesarissa, että yksi rokote suojaa 80 % vakavalta deltalta. Kaksi rokotetta 90 %.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008127511.html
Tuolta voitte lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä ole mitään veroja maksanut. Työttömänä notkut kotonasi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vänkyti, vänkyti. Rokotukseen kuoli keski-ikäinen nainen. Ja kaksi muuta sai vakavia haittoja. Oli uutisissa. Mene itse ottamaan vaikka kymmenen rokotusta jos haluat. Ota varuilta vielä kaksi jokaiseen raajaan, että varmasti olet rokotettu.
Mikä nainen? Heitäpä linkki.
Mikä on todennäköisyys? 0,00000167?
Pelkään molempia, tautia ja rokotetta, mutta koska pystyn elämään suht eristyksissä, en ainakaan vielä ota rokotetta, vaan seuraan tilannetta. Tunnen huonoa omaatuntoa, etten osallistu yhteistalkoihin, mutta minulla on taustasairauksia (esim. krooninen borrelioosi ja autoimmuunisairauksia) ja rokotteen vaikutus niihin arveluttaa, jos näitä sairauksia ei olisi, olisin jo ottanut rokotteen .
On eri asia, jos ovat saaneet vain ensimmäisen rokotteen. Vasta tuplarokote tuo sen noin 95% suojan deltaakin vastaan.