Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon asiallisia vastauksia. Jos mahdollisten oireiden vuoksi pelkäät ottaa koronarokotetta

Vierailija
22.07.2021 |

niin eikö itse tauti pelota? Long covid? Kysyn tätä siis ihan vilpittömstä mielenkiinnosta. En ole kiinnostunut salaliittoteorioista joten toivon ettei tähän ketjuun nyt tule mikrosiru-valtaeliitti jne. juttua (huttua).

Kysymys oli siis heille jotka jättävät, tai harkitsevat, rokotteen skippaamista mahdollisten oireiden vuoksi.

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään, että vaikuttaa hedelmällisyyteen jotenkin, kun jo valmiiksi huonot ennusteet lasten saannissa. Vaikka olen katsonut ja lukenut ties monen monta tutkimusartikkelia, että näin ei voi käydä. Helpottaisi jos tuntisin/tietäisin jonkun joka on ottanut rokotteen ja sen jälkeen tullut raskaaksi :D Tai vaikuttaisi keskenmenoon tai syntymättömään lapseen jotenkin.

Vierailija
122/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöskään selvää, ehkäiseekö rokote edes long covidia...

No ei ole. Tosin viimeisten tutkimusten mukaan rokote voi lievittää long covid-oireita melkein puolella ihmisistä, joilla niitä on. Hyvä uutinen minusta ja puoltaa tietenkin rokotteen ottamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkään, että vaikuttaa hedelmällisyyteen jotenkin, kun jo valmiiksi huonot ennusteet lasten saannissa. Vaikka olen katsonut ja lukenut ties monen monta tutkimusartikkelia, että näin ei voi käydä. Helpottaisi jos tuntisin/tietäisin jonkun joka on ottanut rokotteen ja sen jälkeen tullut raskaaksi :D Tai vaikuttaisi keskenmenoon tai syntymättömään lapseen jotenkin.

Ei niitä ole ihmisillä tutkittu ja tutkimukset on kesken. Voitte tarkistaa tämän vaikka pfizerin lääkeyhteenvedosta. Eläinkokeissa ei ole saanut viitteitä että vaikuttaisi.

Vierailija
124/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään mekanismia miten se voisi vaikuttaa negatiivisesti tai positiivisesti hedelmällisyyteen. 

Tuhansia naisia on tullut raskaaksi rokotteen ottamisen jälkeen, vaikket sinä henk koht tunne ketään. Kysy ihmeessä lääkäriltä, älä vauvapalstalta. 

Vierailija
125/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverillani on (en muista taudin nimeä mutta se missä sitä kudosta kasvaa väärissä paikoissa,hänellä mm. virtsarakossakin) ja hän on yrittänyt yli vuoden tulla raskaaksi miehensä kanssa. Rokotteen otti keväällä, ja siitä n. kk päästä huomasi olevansa raskaana.

Vierailija
126/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään mekanismia miten se voisi vaikuttaa negatiivisesti tai positiivisesti hedelmällisyyteen. 

Tuhansia naisia on tullut raskaaksi rokotteen ottamisen jälkeen, vaikket sinä henk koht tunne ketään. Kysy ihmeessä lääkäriltä, älä vauvapalstalta. 

Okei, minkäas alan asiantuntija sinä olet, kun ihan tulet tänne lupailemaan, ettei sillä ole mitään vaikutusta? Moderna kuitenkin tutkii yhteyksia rokotuksella ja keskenmenolla.

Mikä motivaatio on levittää hatusta keksimäänsä "informaatiota"?

Vierailija
127/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole ihmisillä tutkittu ja tutkimukset on kesken. Voitte tarkistaa tämän vaikka pfizerin lääkeyhteenvedosta. Eläinkokeissa ei ole saanut viitteitä että vaikuttaisi.

Eläinkokeissa tutkitaan asia kyllä perinpohjaisesti. Mitään ei ole loytynyt, mikä viittaisi sellaisiin vaikutuksiin.

Tietenkään asiaa ei ole tutkittu kliinisissä kokeissa, koska raskaana olevat eivat saa osallistua niihin. Nyt alkavassa kokeessa kerätään tietoa havainnoinnin kautta (eli seurataan jo raskaana olevia), jotta saataisiin vielä vedenpitävämmat todisteet. Voit kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti, sillä tosi paljon naisia on jo rokotettu ja lapsia syntynyt, eikä ole ilmennyt mitään poikkeavaa. 

Vierailija
128/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauti tulee jos on tullakseen ja siihen voi jonkin verran itsekin vaikuttaa. Esim nyt ei kannata rällätä yötämyöden baarissa.

En saisi itsesyytöksiä vaiennettua jos ehdoin tahdoin menisin piikitettäväksi ja saisin jotain hankalia haittavaikutuskia. Saati että veisin sinne lapseni. Vieläkin vituttaa pienelle lapselle annettu sikapiikki, vaikkei narkolepsia-arpa meille osunutkaan.

Mitä hankalia haittavaikutuksia Pfizerista pelkäät saavasi?

Kuolema ei varmasti olisi pahin, vaikka lopullisin. Vamman kanssa eläminen kymmeniä vuosia olisi hirveämpää.

Ja jatkossa pitäisi käydä yhä uudestaan ja uudestaan piikillä. Koskaan ei voisi tietää, mitä tapahtuu minkäkin piikin jälkeen. Ei kiitos!

Vierailija
129/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein minkään rokotteen, lääkkeen tai ehkäisyn teho ei ole 100 prosenttia.

Miksi tämä on yleinen syy jättää se ottamatta?

Vierailija
130/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, minkäas alan asiantuntija sinä olet, kun ihan tulet tänne lupailemaan, ettei sillä ole mitään vaikutusta? Moderna kuitenkin tutkii yhteyksia rokotuksella ja keskenmenolla.

Mikä motivaatio on levittää hatusta keksimäänsä "informaatiota"?

Mitään ei ole hatusta vedetty, vaan nuo mekanismit tutkitaan ennen myyntiluvan antamista. Sellaisia ei ole loydetty. Mikä on sinun motiivisi pelotella ihmisiä epätiedolla?

Vierailija
131/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauti tulee jos on tullakseen ja siihen voi jonkin verran itsekin vaikuttaa. Esim nyt ei kannata rällätä yötämyöden baarissa.

En saisi itsesyytöksiä vaiennettua jos ehdoin tahdoin menisin piikitettäväksi ja saisin jotain hankalia haittavaikutuskia. Saati että veisin sinne lapseni. Vieläkin vituttaa pienelle lapselle annettu sikapiikki, vaikkei narkolepsia-arpa meille osunutkaan.

Kuolema ei varmasti olisi pahin, vaikka lopullisin. Vamman kanssa eläminen kymmeniä vuosia olisi hirveämpää.

Ja jatkossa pitäisi käydä yhä uudestaan ja uudestaan piikillä. Koskaan ei voisi tietää, mitä tapahtuu minkäkin piikin jälkeen. Ei kiitos!

Et siis ota vuosittaista influenssarokotettakaan? 

Vierailija
132/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kantanut syyllisyyttä mpr rokotuksesta, josta lapseni sai ikäviä haittavaikutuksia. Se on ollut surullista ja ahdistavaa. Olisinpa silloin ollut vähän valveutuneempi tai jotakin. Sikapiikin jätimme ottamatta ja tämän nyt luonnollisesti.

Vierailija
133/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään rokotusta enemmän. Toi long covid juttu kuulostaa muutenkin ihan huuhaalle ja pelottelulle. Kun on jo aiemmin saanut rokotteista ja lääkkeistä haittoja, on helppo valita näistä kahdesta se pienempi paha eli ei rokotukselle.

aivan matemaattisesti voidaan todistaa että ikävä kyllä se ei ole se pienempi paha

Puhuin itsestäni, en matematiikasta. Aloituksessa muistaakseni kysyttiin omia ajatuksia. Minä koen, että rokotus on minulle suurempi riski.

Miksi? Mikä siinä rokotteessa on niiin pelottavaa? 

Vierailija
134/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla 99% sairaalahoitoon joutuneista on rokottamattomia.

Suomessa rokotukset ei suojaa näin hyvin. Nohynekki sanoi että n 200 rokotettua ollut sairaalassa, 25 teholla.

Vierailija
135/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tähän asti tutkitut long covid -oireet ole väkisinkin aiempien muunnosten aiheuttamia oireita, koska delta ei ole ollut kovin pitkään olemassa? Ja nyt ilmeisesti lähes kaikki tartunnat ovat deltaa. Sanoisin, että liian suurta painoarvoa ei kannata antaa näille long covid -jutuille, kun deltan osalta vaikutuksia oireiluun ei edes tiedetä. Jos yleisesti ottaenkin sairastuneiden oireet ovat vähäisempiä kuin vaikka vuosi sitten, niin luulisi myös pitkäaikaisvaikutuksia tulevan vähemmän.

Vierailija
136/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kooste koronarokotteiden haittavaikutusilmoituksista

Päivitetty 14.7.2021

Mikä listatuista vaikutuksista pelottaa?

Täällä Pfizerin:

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…-

Syviä laskimotukoksia, yleisimmin alaraajassa, tai niiden epäilyjä on kuvattu 24 ilmoituksessa, pinnallisia laskimotukoksia 13 ilmoituksessa ja keuhkoveritulppa 19 ilmoituksessa. Osassa ilmoituksia ei ole tietoa siitä, onko potilaalla ollut korkean iän lisäksi muita verisuonitukoksille altistavia riskitekijöitä (esim. ylipaino, tupakointi, liikkumattomuus, perussairaudet, lääkitys).

Aivoinfarkti on ollut mukana 40 ilmoituksessa. Näissä ilmoituksissa potilaiden keski-ikä on n. 73 vuotta. Vuosittain aivoverenkiertohäiriöön sairastuu Suomessa n. 24 000 ihmistä, joista aivoinfarktin saa n. 17 000. Viidesosa sairastuneista on työikäisiä.

Vierailija
137/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini saikuttaa aina huonosti nukutun yön tai ihan vaan vitutuksen takia. Lääkärille luettelee noita lehdissä mainittuja long covidin oireita.

.

Minullekin on ystävä sanonut ihan suoraan, että töissä vetoaa long covidiin, jos ei meinaa jaksaa. Vaikka ei hänellä ole sen kummallisempaa oloa kuin ennen koronaa.

Ystäväsi on ehkä ns. saikuttaja, mutta oikeasti long covid-potilaiden oireet ovat todellisia. Muutoksia on löydetty aivoista, sydämestä ja keuhkoista. 

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.11.21258690v2 

Vierailija
138/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla 99% sairaalahoitoon joutuneista on rokottamattomia.

Suomessa rokotukset ei suojaa näin hyvin. Nohynekki sanoi että n 200 rokotettua ollut sairaalassa, 25 teholla.

Eikö tuossa luvussa ole myöskään vaan yhden rokotteen saaneet?

Vierailija
139/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ette halua että tämä tilanne loppuu koskaan kun ette kanna omaa oljenkorttanne kekoon ja ota rokotetta.

Kaikki fiksut ottavat sen ja hyväksyvät yhteisen hyvän tähden samalla pienen rokotteen tuoman riskin että saataisiin tilanne yhteisvoimin joskus loppumaan. Vaan te jotka ette rokota itseänne itsekkäistä syistä koska pelkäätte mitä teille tapahtuu, haluatte ilmeisesti että tämä jatkuu ikuisuuden, menkää johonkin omalle saarelle elämään että saamme tämän loppumaan.

On vaarallisempaa lähte tuonne liikenteeseen kuin ottaa rokote. Järki käteen.

Vierailija
140/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään rokotusta enemmän. Toi long covid juttu kuulostaa muutenkin ihan huuhaalle ja pelottelulle. Kun on jo aiemmin saanut rokotteista ja lääkkeistä haittoja, on helppo valita näistä kahdesta se pienempi paha eli ei rokotukselle.

aivan matemaattisesti voidaan todistaa että ikävä kyllä se ei ole se pienempi paha

Puhuin itsestäni, en matematiikasta. Aloituksessa muistaakseni kysyttiin omia ajatuksia. Minä koen, että rokotus on minulle suurempi riski.

Miksi? Mikä siinä rokotteessa on niiin pelottavaa? 

Veritulppa. Kuolema. Ihmisiä on vammautunut ja kuollut siihen. 

On toki koronaankin mutta mielluummin otan vastaa sen mille en mitään voi kuin sen minkä menin typeryyksissäni itse valitsemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän