Miten saisin sairaalasta tietoa ystävästäni?
Hei!
ystäväni meni ma aamuna sairaalaan, koska synnytys oli käynnissä. Laitettiin viestejä läpi päivän, hän infosi miten homma hitaasti mutta varmasti etenee. Soiteltiin eilen illalla, ja yöllä 2 aikaan hän laittoi viimeisen viestin että nyt synnytys on lähtenyt etenemään vauhdilla ja sattuu ihan kamalasti. Siihen vielä vastasin.
Torkuin yön vahtien puhelinta, mitään ei kuulunut. Aamulla kyselin tekstarilla vointia, samoin päivän mittaan - mutta mitään vastausta ei ole enää kuulunut. Nyt pelkään ihan kamalasti että jokin on mennyt pieleen, että joko äiti tai vauva voi huonosti. Olen kamalan huolissani, en osaa käydä nukkumaan. Mies käski soittaa sairaalaan, mutta eiväthän ne minulle mitään tietoja anna koska en ole omainen?
Onko ideoita - miten saisin tiedon onko kaikki hyvin?! :(
En tunne ystäväni sisaruksia, enkä tiedä kumppaninsa sukunimeä - en siis saa heihinkään yhteyttä. Olen jotenkin ihan neuvoton tämän asian kanssa....
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:10"]Itselläni ei ole kokemusta synnytyksistä, mutta veikkaanpa, että ystäväsi on väsyksissä ja haluaa levätä ja viettää ensimmäiset tunnit rauhassa lapsensa kanssa. Tokihan myös voit mennä sairaalaan häntä moikkaamaan, niin saat kuulumiset kuulla häneltä iteltään suoraan. :)
[/quote]
Ei sinne sairaalaan niin vaan mennä moikkaamaan tuttuja.
En tiedä tulkitsenko viestisi väärin, mutta koen sen naljailuna. Lähinnä tuon "että ehkäpä on parempaakin tekemistä kuin näpytellä viestejä". Siis kun siitähän tässä on kyse, että pelkään että hänellä on "parempaakin tekemistä" just vaikka siellä teholla tms. Koitko itse jotenkin loukkaavaksi sen, että perääsi soitettiin huolesta kipeänä?! Tuskin. Siksi en ymmärräkään miksi ihmiset vastaavat niin agressiivisesti, aivan kuin olisin vain uteliaana tunkemassa nenääni asioihin mitkä ei minulle kuulu. Taattua av-laatua taas, empaattisten ihmisten kokoontuminen käynnissä jälleen kerran.
-ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:25"]
Minulla kesti synnytys päiviä, salissa ei saanut olla kännykkä päällä. Sitten pari tuntia tikatessa. Kuskattiin pyörätuolissa osastolle kuolemanväsyneenä. Vauva oli vastasyntyneiden teholla, jossa ei myöskään saanut pitää kännykkää päällä. Että ehkäpä ystävälläsi on muutakin tekemistä kuin näpytellä viestejä, eikä välttämättä mahdollisuuksia lyhyeenkään viestiin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:10"]
Itselläni ei ole kokemusta synnytyksistä, mutta veikkaanpa, että ystäväsi on väsyksissä ja haluaa levätä ja viettää ensimmäiset tunnit rauhassa lapsensa kanssa. Tokihan myös voit mennä sairaalaan häntä moikkaamaan, niin saat kuulumiset kuulla häneltä iteltään suoraan. :)
[/quote]
Ei sinne osastolle pääse kuin lapsen isä (ellei perhehuonetta) ja lapsen sisarukset. Kanta-Hämeessä tästä todellakin pidettiin lujasti kiinni.
Olisi vaan niin paljon helpompaa, jos käskettäisiin laittaa ruttu ruutuun heti tullessa, kerrotaanko utelijoille vai ei. Ihan turhaan tästä aiheutuu huolta suvulle.
Niin ja 18 jatkaa: Sairaalasta ei annettu tietoja edes omalle äidilleni, kun oli huolissaan soittanut kun kesti niin pitkään synnytyksessä.