Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin sairaalasta tietoa ystävästäni?

Vierailija
29.07.2014 |

Hei!

ystäväni meni ma aamuna sairaalaan, koska synnytys oli käynnissä. Laitettiin viestejä läpi päivän, hän infosi miten homma hitaasti mutta varmasti etenee. Soiteltiin eilen illalla, ja yöllä 2 aikaan hän laittoi viimeisen viestin että nyt synnytys on lähtenyt etenemään vauhdilla ja sattuu ihan kamalasti. Siihen vielä vastasin.

Torkuin yön vahtien puhelinta, mitään ei kuulunut. Aamulla kyselin tekstarilla vointia, samoin päivän mittaan - mutta mitään vastausta ei ole enää kuulunut. Nyt pelkään ihan kamalasti että jokin on mennyt pieleen, että joko äiti tai vauva voi huonosti. Olen kamalan huolissani, en osaa käydä nukkumaan. Mies käski soittaa sairaalaan, mutta eiväthän ne minulle mitään tietoja anna koska en ole omainen? 

Onko ideoita - miten saisin tiedon onko kaikki hyvin?! :(

En tunne ystäväni sisaruksia, enkä tiedä kumppaninsa sukunimeä - en siis saa heihinkään yhteyttä.  Olen jotenkin ihan neuvoton tämän asian kanssa....

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:22"]Mä ainakin suljen oman puhelimeni synnärille mennessä, enkä vastaa yhteenkään viestiin tai puheluun ennen kuin siltä tuntuu. Mies välittää tiedon niille, joille välittää ja muut kestäkööt.

Erona ap:n tilanteeseen toki se, että oma lähipiirini tietää tämän loistavasti. Kuudennesta lapsesta meillä lähtö päivänä minä hyvänsä, ja edes näitä jokojoko puheluita ja viestejä ei mulle tule (eikä ole koskaan tullut). Ja jos tulee, jätän vastaamatta.

Siin on odottajalla/synnyttäjällä muutakin (eli tärkeämpääkin!) tekemistä kuin viestitellä ystäville.

[/quote]

No ehkä se ei enää muutenkaan kuudennen lapsen kohdalla jaksa lähipiiriä kiinnostaa.

[/quote]

XD

Vierailija
22/45 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi syntyi päivällä, mies soitti kummankin vanhemmille ja illalla kun meni kotiin, laittoi n 50 hengelle sähköpostin. Aamulla oli sitten ihana lukea viestejä, kun vauvakin nukkuin hyvin ja mä olin sängyssä.

Meillä kävi myös paljon vieraita, mutta me mentiin aina käytävään, jossa oli tosi hyvät oltavat.

Olin kyllä todella iloinen jokaisesta viestistä, kukkapaketista ja erityisesti vierailuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas tätä meininkiä. Ikävää todellakin, ettei teillä ole läheisiä ihmisiä elämässänne, jotka olisivat teistä huolissaan ja toisin päin. Ymmärrän hyvin, ap, että olet ollut ystävästäsi huolissaan. Mä olen synnyttänyt kolme kertaa ja joka kerta olen onnesta tihkuen ilmoittanut suurella ylpeydellä läheisille uudesta perheenjäsenestä. On vaan luonnollista odottaa tärkeästä ihmisestä tietoa (eri asia tietysti jos ei ole sellaisia), mun mielestä on melkein ollut helpompi itse synnyttää kun odottaa tunteja tai jopa päiviä tietoa läheisestä. Se on sitä toisesta välittämistä.

Vierailija
24/45 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpä juuri, että lähipiiri tietää tyylisi. Minä tiedän ystäväni tyylin, ja se on juurikin semmoinen, että viestiä laittaa heti kun kynnelle kykenee. Ja näin siis yöllä tekikin, kun heräämöstä osastolle pääsi. Intuitioni osui siinä oikeaan, ettei kaikki ollut mennyt oppikirjan mukaan - ja kai silloin on ihan luvallista vähän huolestua.

Ja turha on noin kovin kaverini puolesta loukkaantua ja huoritella, hyvää tässä vaan on tarkoitettu.

- Ap

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:22"]

Mä ainakin suljen oman puhelimeni synnärille mennessä, enkä vastaa yhteenkään viestiin tai puheluun ennen kuin siltä tuntuu. Mies välittää tiedon niille, joille välittää ja muut kestäkööt.

Erona ap:n tilanteeseen toki se, että oma lähipiirini tietää tämän loistavasti. Kuudennesta lapsesta meillä lähtö päivänä minä hyvänsä, ja edes näitä jokojoko puheluita ja viestejä ei mulle tule (eikä ole koskaan tullut). Ja jos tulee, jätän vastaamatta.

Siin on odottajalla/synnyttäjällä muutakin (eli tärkeämpääkin!) tekemistä kuin viestitellä ystäville.

[/quote]

Vierailija
25/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vain odottaa

Vierailija
26/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten et tiedä "ystäväsi" elämänkumppanin nimeä?

Vierailija
27/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, taitaa ollakin todella läheinen "ystävä". Anna toisen toipua rauhassa, kyllä se informoi, kun jaksaa.

Vierailija
28/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tietoja mitenkään,vain lähiomaisille saa kertoa. Voit vain odottaa.

Vierailija
29/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:00"]

Siis miten et tiedä "ystäväsi" elämänkumppanin nimeä?

[/quote]

No tämäkö nyt oli se oleellisin juttu mihin tarttua?!? Ei kaikki tee lasta "elämänkumppaninsa" kanssa. Joskus lapsia syntyy lyhyen tuttavuuden jälkeen. Tiedän miehen etunimen, olen tavannut hänet kerran. Ei silloinkaan tullut sukunimi puheeksi.

-ap

Vierailija
30/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita osastolle ja kysy, jos terveiset menis perille...

Vierailija
31/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:04"]

Jep, taitaa ollakin todella läheinen "ystävä". Anna toisen toipua rauhassa, kyllä se informoi, kun jaksaa.

[/quote]

Jepjep. On varmasti kiva elää noin kyynistä elämää. Mä niiiiin toivon että haluaakin vain toipua, mutta eikö olisi enemmän järkeen käypää, että jos kaikki olisi ok, vastaisi edes huolestuneisiin viesteihin että kaikki ok, ja että haluaa levätä?

Vierailija
32/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan väsynyt synntyksestä, ja haluaa nyt keskittyä vauvaan ja siihen ainutlaatuiseen hetkeen, eikä halua pilata sitä näpyttelemällä kännykkää. tuskin olet ainoa joka on kysellyt hänen kuulumisiaan.

Vierailija
33/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta synnytyksistä, mutta veikkaanpa, että ystäväsi on väsyksissä ja haluaa levätä ja viettää ensimmäiset tunnit rauhassa lapsensa kanssa. Tokihan myös voit mennä sairaalaan häntä moikkaamaan, niin saat kuulumiset kuulla häneltä iteltään suoraan. :)

Vierailija
34/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes omalle äidilleni ei kerrottu mitään sairaalasta, mutta terkut tuli kuitenkin perille :) kyllä se sun kaveris ottaa yhteyttä, kun jaksaa

Vierailija
35/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä soitti synnärille ja sieltä joku tuli ovelta huikkaamaan et olis *** puhelimessa, saako antaa tietoja. Tottakai sai, tiesin äitini olevan ihan sekaisin :-D

Vierailija
36/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 Sairaalasta ei anneta mitään tietoja kellekään koskaan ikinä
20 Goto 10
Run

Vierailija
37/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssaliin mentäessä on puhelin suljettava. Synnytyksen jälkeen ei todellakaan ole mikään kiire avata puhelinta. Jos taas on jättänyt puhelimen osastolle ja laittanut sen äänettömälle, sama juttu eli ei ole kiirettä tarttua puhelimeen.

meillä mies ilmoitti vanhemmillemme ja sisaruksillem tekstiviestillä, että lapsi syntynyt. Minä pidin puhelimen suljettuna seuraavaan päivään asti. Mieskin sulki puhelimen tekstarit laitettuaan.

Vierailija
38/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät, millä osastolla ystäväsi on, voit soittaa osastolle ja jättää ystävällesi soittopyynnön. Hoitajat eivät tietenkään voi ilman ystäväsi lupaa kertoa, onko hän osastolla vai ei, mutta jos hän on, viedään soittopyyntö hänelle.

Vierailija
39/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan kaikki tutut on laittaneet samantien viestiä, että vauva ja äiti voivat hyvin... Siksi olenkin niin huolissani. Mutta ei auta kuin odottaa, kyllä kaikki varmasti on ihan ok. Olen vaan stressaajaluonne.

-ap

Vierailija
40/45 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti synnytys päiviä, salissa ei saanut olla kännykkä päällä. Sitten pari tuntia tikatessa. Kuskattiin pyörätuolissa osastolle kuolemanväsyneenä. Vauva oli vastasyntyneiden teholla, jossa ei myöskään saanut pitää kännykkää päällä. Että ehkäpä ystävälläsi on muutakin tekemistä kuin näpytellä viestejä, eikä välttämättä mahdollisuuksia lyhyeenkään viestiin.