Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako eläkepaperit helpommin yksityislääkäriltä?

Vierailija
03.09.2025 |

Vai työterveydestä? Tuntuu, että siellä ne vaan on sitä mieltä, että kokeilet nyt vaan mennä sinne töihin. Onko kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-lääkäriltä saa. Mutta ei helposti.

Vierailija
2/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkepapereita saa wttu keltään. Olen yrittänyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne saa helpoiten eläkeyhtiöltä? 

Vierailija
4/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen voi toki ehdottaa eläkkeelle, mutta usein eläkeyhtiöt ei suostu. 

Vierailija
5/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin niin huonosti nukkunut jo pitkään, että koen aivan mahdottomaksi tehdä työtäni. Välillä saan sellaisia kohtauksia, että en enää ymmärrä, missä olen. Siis en enää tunnista esimerkiksi olevani kaupassa tai metrossa enkä enää tiedä minne mennä. Joka päivä tunnen töissä pelkkää riittämättömyyttä ja ahdistusta.

Vierailija
6/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nimittäin niin huonosti nukkunut jo pitkään, että koen aivan mahdottomaksi tehdä työtäni. Välillä saan sellaisia kohtauksia, että en enää ymmärrä, missä olen. Siis en enää tunnista esimerkiksi olevani kaupassa tai metrossa enkä enää tiedä minne mennä. Joka päivä tunnen töissä pelkkää riittämättömyyttä ja ahdistusta.

Mulla vähän sama. Onneksi on sen verran vastuullinen työ että mokailua on seurauksia. Pari kertaa olen ollut lähellä tappaa työkaverin. Nyt on onneksi alettu ottamaan asia vähän vakavammin.

Vierailija
7/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa kun odotat alimpaan vanhuuseläkeikään. Tai esim. sokeuden perusteella pääsee vielä elääkkeelle, ja varhaisen Alzheimerin.  Mutta ei juuri muun. 

Vierailija
8/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauslomalle tuossa tilanteessa.

Vierailija
9/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa kun odotat alimpaan vanhuuseläkeikään. Tai esim. sokeuden perusteella pääsee vielä elääkkeelle, ja varhaisen Alzheimerin.  Mutta ei juuri muun. 

Varmaan tällä menolla jonkin Alzheimerin vielä saakin. Tai jotenkin muuten pimahdan tai ajan kolarin kun saan muistikohtauksen. Toivottavasti sitä osittaista varhennettua eläkettä ei poisteta. Siihenkin on kyllä vielä aikaa.

Vierailija
10/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki päihdeongelma. Muuten et saa eläkettä.

Vierailija
11/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin lusmut. Jonkin hetkellisen nukkumisongelman takia suoraan eläkkeelle. Just joo.

Jos motivoitunut ja tykkää työstään, muu elämä tasapainossa ja liikkuu riittävästi, niin mitään ongelmia ei ole. Eläke ei ole ratkaisu vaan elämän tasapainottaminen.

Vierailija
12/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi migreenillä ei saa eläkettä

Sehän onkin tekosairaus

Vierailija
13/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki päihdeongelma. Muuten et saa eläkettä.

No tuo ei eläkkeelle pääsyyn  auta. Ellet juo Lasolia ja sokeudu. 

Vierailija
14/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysairaudella pääset pöpieläkkeelle.

Vierailija
15/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin lusmut. Jonkin hetkellisen nukkumisongelman takia suoraan eläkkeelle. Just joo.

Jos motivoitunut ja tykkää työstään, muu elämä tasapainossa ja liikkuu riittävästi, niin mitään ongelmia ei ole. Eläke ei ole ratkaisu vaan elämän tasapainottaminen.

Niin, unoettomalle on hyvin hyödyllinen neuvo että mene ajoissa nukkumaan, niin ei ole ongelmia.

Vierailija
16/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, unoettomalle on hyvin hyödyllinen neuvo että mene ajoissa nukkumaan, niin ei ole ongelmia.

Eikä kannata heräillä kesken yötä vaan nukkua sikeästi aamuun asti.

Vierailija
17/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi migreenillä ei saa eläkettä

Sehän onkin tekosairaus

Toivottavasti saat migreenin

Vierailija
18/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy kun on long covid, hyppykuppa ja masennus ja kukaan ei anna eläkepapereita. 

Vierailija
19/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät kirjoita "eläkepapereita", vaan kylläkin pyydettyä asiaa koskevan lausunnon. Yksittäinen lääkärissäkäynti ei johda yhtään mihinkään niin isossa asiassa kuin eläkehakemus. Kun työterveyshuolto on käytössä, siellä arvioidaan työkykyä ja tarvittaessa pyydetään asiantuntijakannanottoja muualta.

Vierailija
20/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen heppuja, jotka saivat aikoinaan jopa kolmikymppisinä eläkepaperit kun ensin vähän esittivät ahdistunutta tai jotakin. Eräskin viettää tyttöystävänsä kanssa talvet Espanjassa, kesät Suomessa omakotitalossaan. Mukavaa elämää, mutta saavathan kansan edustajatkin sopeutumiseläkettä ja muita etuja. Ehkäpä rimaa on sittemmin nostettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi