Mikä tai kuka teki sinusta lopullisesti aikuisen?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:05"]
Aika vain tekee aikuiseksi. Sitä ei voi nopeuttaa millään lapsella.
[/quote]
Jos kommentoit viestiäni, pidätän itselläni oikeuden kertoa omista henkilökohtaisista kokemuksistani.
[/quote]
Sun luulos ei ole totta. Kysytään sun vanhemmilta läheisiltä ja he sanoo mikä on totuus. Parikymppiset äitylit on täysin lapsellisia. Ne huomaa vasta aikuisena miten lapsellisia he olikaan.
[/quote]
Tässä kysyttiin omaa melipidettä, ei naapurien. Mulla ei ole kokemusta äitiydestä parikymppisenä, joten sitä on vaikea äkkiseltään kommentoida.
[/quote]
OT mutta aika sen enempää kuin äitiyskään ei automaattisesti tee ihmisestä aikuista.Tiedän yhden kolmekymppisen äidin joka on samanlainen bilehile kuin oli 15-vuotiaana. Ei siis kannata väitellä siitä mikä on ehdoton aikuistumistekijä,se kun jokaisella omanlaisensa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:05"]
Aika vain tekee aikuiseksi. Sitä ei voi nopeuttaa millään lapsella.
[/quote]
Jos kommentoit viestiäni, pidätän itselläni oikeuden kertoa omista henkilökohtaisista kokemuksistani.
[/quote]
Sun luulos ei ole totta. Kysytään sun vanhemmilta läheisiltä ja he sanoo mikä on totuus. Parikymppiset äitylit on täysin lapsellisia. Ne huomaa vasta aikuisena miten lapsellisia he olikaan.
[/quote]
Tässä kysyttiin omaa melipidettä, ei naapurien. Mulla ei ole kokemusta äitiydestä parikymppisenä, joten sitä on vaikea äkkiseltään kommentoida.
[/quote]
OT mutta aika sen enempää kuin äitiyskään ei automaattisesti tee ihmisestä aikuista.Tiedän yhden kolmekymppisen äidin joka on samanlainen bilehile kuin oli 15-vuotiaana. Ei siis kannata väitellä siitä mikä on ehdoton aikuistumistekijä,se kun jokaisella omanlaisensa.
[/quote]
Tässä taitaa olla nyt vain yksi keskustelija, joka on tiennyt, mikä tekee aikuiseksi, muut ovat kertoneet lähinnä omista kokemuksistaan.
Koen, että avioero teki minusta lopullisesti aikuisen ja itsenäisen. Todella rankka asia minulle, en ole vieläkään päässyt siitä yli, mutta kaikki tuska on tuonut myös hyviä asioita.
En mä vieläkään tunnu aikuistuneen. On mulla vakaa parisuhde (avoliitossa, yhdessä 4 vuotta), koulutus ja työpaikka mutta saatan edelleen tuhlata leijonanosan ruokarahoista johonkin mitä haluan ja syödä 2 viikkoa makaronia tai lähteä baariin keskellä viikkoa vaikka seuraava aamu olisi työpäivä. Laskuni hoidan ajallaan ja työni hoidan, mutta tietyllä tavalla lapsellinen ja vastuuton olen edelleen, enkä täysin haluakaan koskaan aikuistua.