Pienipalkkaisella kalliita puhelimia.
Olen monesti ihmetellyt mitenkä pienipalkkaisilla ihmisllä on liki 600€ puhelin?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:13"]
Olen monesti ihmetellyt mitenkä pienipalkkaisilla ihmisllä on liki 600€ puhelin?
[/quote]
Minullakin on, paras puhelin, mitä sillä hetkellä saa, kun mieheni ei halua ostaa mulle mitään huonompaa, ja hinta on sit sellainen kun on! Välttäisi halvempikin, mutta hän päättää ja minä saan, mitä annetaan. Niin, ja olen ihan työssä käyvä nainen. Oliko muuta kysyttävää?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:27"]
Puhelin on (ainoa mahdollinen) statussymboli joillekin.
[/quote]
Statussymboli?! Vuonna 2014?!
On muuten lyhyt aika joku 3vuotta. Mulla on sama puhelin kunnes se hajoaa käteen.
Tämä 500€ puhelin on elämäni toinen puhelin jonka ostin.
Välissä on toki ollut joitakin toisten rieskoja, kun heillä on ollut kiire vaihdella puhelinta.
Köyhän ei kannata ostaa halppa, opetti isäni aikanaan...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:38"]
[/quote]
En ole ihan varma, päteekö vanha viisaus nykyajan puhelimiin...
[/quote]
Juuri tämän takia köyhät ostavat aina omakotitaloja Kaivopuistosta ja uusia mersuja.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:22"]
[/quote]
Juuri tämän takia köyhät ostavat aina omakotitaloja Kaivopuistosta ja uusia mersuja.
[/quote]
Sarkasmia?! Mutta...kyllä niitä omakotitaloja ostetaan liian suurilla lainoilla tuloihin nähden kuten myös mersuja ja purjeveneitä yms. Syksyllä se taas nähdään protestilistoilla...
Tämä on tyypillistä WT-käyttäytymistä eli haetaan itsetunnon kohotusta "kalliista statusesineistä".
Parikin ystävääni ostelee näitä kytkykauppoina ja maksavat sitä sitten kaksi vuotta. Kumpainenkin saanut puhelimensa rikottua ensimmäisen puolen vuoden aikana ja hankkineet uuden. Varmasti mukava maksella vielä puoltoista vuotta puhelinta, jonka on rikkonut jo ajat sitten.. En ymmärrä miksi täytyy ostaa kallis puhelin, jos ei ole varaa. Naurettavaa. Silloin kahden vuoden päästä tämän hetken puhelin on jo ""vanha romu" ja on ehtinyt hankkia jo pari uutta puhelinta kytkynä. Kierre on valmis.
Itse olen kotihoidon tuella, mutta minulla on kallis puhelin. Mies saa niitä töistä. Itse en suostuisi maksamaan puhelimesta yli 100 euroa.
Esimerkiksi Iphone 5 parempi malli liki 900€ ja niitäkin näkee tehtaissa liukuhihnaduunareilla? Se minua eniten ihmetyttää että puhumisen hoidat mainiosti alle 100€ vekottimella. Kun huomioi sen mitä nuo pienipalkkaiset joutuvat tekemään tuon rikkuvan vekottimen kanssa niin se säälittää. Kykypuhelin on osamaksu puhelimen osalta. Sitten valitetaan köyhyyttä ja hyvässä tapauksessa haetaan vielä sossussta rahaa kun rahat ei riitä.
Kuljetaan halvoissa vaatteissa ja nuhjuisissa kengissä mutta puhelin pitää olla A4 kokoinen tiiliskivi jolla vain puhutaan sillä muuhun se on paska.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:35"]
Tämä on tyypillistä WT-käyttäytymistä eli haetaan itsetunnon kohotusta "kalliista statusesineistä".
[/quote]
Koulussa usein sossuperheiden lapsilla on hienot luurit.
No onpas kivaa yleistämistä, eikä edes pidä paikkaansa tuo!
Itse pienipalkkainen, uusi puhelin kallis, ikinä en ole kytkyllä/osarilla ostanut mitään vaan aina rahalla.
Tuliko edes mieleen että kalliimpi puhelin kestää aikaa paremmin? Mua ei esim. kiinnosta ostaa puhelinta vuoden välein, vaan samalla mennään 3-5v.
Parempi puhelin pysyy toimivana pidempään.
Eikä palkka edes kerro mitään vaan se tulojen ja menojen erotus.
No jos puhelinta käytää kome vuotta, niin 600 euroa tekee 17 e/kk, eli ei kovin paljon.