Olis kiva kutsua ekaluokkalaisen tytön synttäreille vaikka
kaikki luokkalaiset ettei tulis syrjittyä ketään. Inhottavaa vetää raja kutsuttuihin. Samoja valintoja muutkin joutuvat tekemään mutta ei tämä kivaa ole :(. Oletteko te muut kutsuneet pelkät pojat/tytöt vai miten teette?
Kommentit (11)
Meillä on kutsuttu ne lapset, joiden kanssa oma lapsi on tekemisissä. Yleensä tarkoittaa korkeintaan 5 luokkakaveria (luokalla melkein 15 tyttöä, tarkkaa määrää en muista), sillä lisäksi kavereita on myös muilla luokilla / muissa kouluissa.
Jos olisi se tilanne, että harkitsisin koko porukan kutsumista, niin sitten kutsuisin koko porukan tai kaikki tytöt/pojat. Yhtä tai kahta lasta en jättäisi kutsumatta.
Kiva ajatus, mutta molemmat lapseni ovat ns. yhdistelmäluokilla, joissa on viisikymmentä oppilasta (per kaksi opettajaa). Koska ei asuta missään kartanossa, on käytännön syistä ihan pakko vähän rajoittaa...
Käytännön syyt rajoittaa meilläkin. Tyttöjä on 11 ja poikia 8. Luokkakavereiden lisäksi tulee muutama kaveri. Taidetaan tehdä niin että kutsutaan luokalta pari tyttöä ja pari poikaa ja kouluun viedään namit kaikille luokkalaisille ja opelle.
ap
No, mua kiusattiin koulussa ja jäin aina synttäreiden ulkopuolelle. Päätin jo silloin, että jos mulla on lapsi, hänen synttäreille ei jätetä kutsumatta yhtä tai kahta. Meillä kutsutaan siis kaikki luokan tytöt (plus sit pari harrastuskaveria ja naapurin lasta). Synttärit pidettiin eka- ja tokaluokalla leikkipuistorakennuksessa, ja tänä vuonna tullaan pitämään vähän vastaavassa edullisessa juhlatilassa. Okei, tuntivuokra on 11,50e mut kolme tuntia riittää hyvin kaksi tuntia kestävien synttäreiden kokonaisajaksi. Tällä hinnalla saa ison lapsille sopivan tilan jossa on lelut ja muut systeemit valmiina, astiat ja keittiö yms. kuuluu hintaan ja ennen kaikkea tilaa on riittävästi. Olen sit säästänyt tarjoilussa leipomalla itse, enkä ole tehnyt monimutkaisia tarjottavia. Pikkurahallakin saa kivaa tarjottavaa! Ja ongintaakin ollaan pystytty järjestämään ja palkinnoksi on riittänyt ihan pieni edullinen juttu.
Näistä "isoista synttäreistä" on muodostunut vähän jo käsite lapsen luokalla, ne ovat kuin tyttöjen luokkabileet, joissa kaikki ovat tasavertaisia. Nyt on kuulemma viisi tyttöä tekemässä tuleviin synttäreihin jazztanssiesityksen. Ihan siis pyytämättä :) Uskon, että tämä kaikki lujittaa yhteishenkeä. Viimeksi synttäreiden kokonaisbudjetti oli 70 euroa, leivoin kaiken itse ja samoin tein koristeet itse, ja saatiin diskopallo naapurilta lainaan, teemana oli siis disko.
Katsokaa ettei kukaan jää synttäreillä syrjään. Se on kaikista kamalinta.
5:lla olikin hienoja ideoita! Tyttömme on aika arka ja juuri siksi ajattelin että synttärit voisivat olla kiva tapa tutustua. Teen kanssa tarjottavat itse ja koska siinä säästää niin se mahdollistaa isomman lauman lapsia :).
Sit kannattaa muistaa, että melkein aina jää pari kutsuttua pois, kun on muuta menoa tai sairautta. Sekään ei ole kivaa, jos kuudesta kutsutusta vain kolme pääsee paikalle ja suunnitellut leikit menee vähän mönkään. Meidän tytön luokalla on 12 tyttöä ja kaikki on aina kutsuttu - koskaan ei ole täyttä määrää päässyt paikalle.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:06"]
No, mua kiusattiin koulussa ja jäin aina synttäreiden ulkopuolelle. Päätin jo silloin, että jos mulla on lapsi, hänen synttäreille ei jätetä kutsumatta yhtä tai kahta. Meillä kutsutaan siis kaikki luokan tytöt (plus sit pari harrastuskaveria ja naapurin lasta). Synttärit pidettiin eka- ja tokaluokalla leikkipuistorakennuksessa, ja tänä vuonna tullaan pitämään vähän vastaavassa edullisessa juhlatilassa. Okei, tuntivuokra on 11,50e mut kolme tuntia riittää hyvin kaksi tuntia kestävien synttäreiden kokonaisajaksi. Tällä hinnalla saa ison lapsille sopivan tilan jossa on lelut ja muut systeemit valmiina, astiat ja keittiö yms. kuuluu hintaan ja ennen kaikkea tilaa on riittävästi. Olen sit säästänyt tarjoilussa leipomalla itse, enkä ole tehnyt monimutkaisia tarjottavia. Pikkurahallakin saa kivaa tarjottavaa! Ja ongintaakin ollaan pystytty järjestämään ja palkinnoksi on riittänyt ihan pieni edullinen juttu. Näistä "isoista synttäreistä" on muodostunut vähän jo käsite lapsen luokalla, ne ovat kuin tyttöjen luokkabileet, joissa kaikki ovat tasavertaisia. Nyt on kuulemma viisi tyttöä tekemässä tuleviin synttäreihin jazztanssiesityksen. Ihan siis pyytämättä :) Uskon, että tämä kaikki lujittaa yhteishenkeä. Viimeksi synttäreiden kokonaisbudjetti oli 70 euroa, leivoin kaiken itse ja samoin tein koristeet itse, ja saatiin diskopallo naapurilta lainaan, teemana oli siis disko.
[/quote]
Juuri näin! Jollain paikkakunnalla kyseeseen voisi tulla vaikka koulun jumppasali, tai liikuntapaikka tai vaikka seurojentalo jos sattuu olemaan suhteita. Keväällä/kesällä voi hyvällä ilmalla olla vaikka ulkona.
Me kutsuttiin ekaluokkalaisen pojan synttäreille kaikki eskarit ja kaikki ekaluokkalaiset. Ne oli kaikki poikia, ei ole epulla ja eskarilla tyttöjä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:50"]Me kutsuttiin ekaluokkalaisen pojan synttäreille kaikki eskarit ja kaikki ekaluokkalaiset. Ne oli kaikki poikia, ei ole epulla ja eskarilla tyttöjä.
[/quote]
Kutsuttiin kaikki juuri sen takia ettei kukaan tunne itseään syrjityksi tai pahoita mieltään.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:06"]
No, mua kiusattiin koulussa ja jäin aina synttäreiden ulkopuolelle. Päätin jo silloin, että jos mulla on lapsi, hänen synttäreille ei jätetä kutsumatta yhtä tai kahta. Meillä kutsutaan siis kaikki luokan tytöt (plus sit pari harrastuskaveria ja naapurin lasta). Synttärit pidettiin eka- ja tokaluokalla leikkipuistorakennuksessa, ja tänä vuonna tullaan pitämään vähän vastaavassa edullisessa juhlatilassa. Okei, tuntivuokra on 11,50e mut kolme tuntia riittää hyvin kaksi tuntia kestävien synttäreiden kokonaisajaksi. Tällä hinnalla saa ison lapsille sopivan tilan jossa on lelut ja muut systeemit valmiina, astiat ja keittiö yms. kuuluu hintaan ja ennen kaikkea tilaa on riittävästi. Olen sit säästänyt tarjoilussa leipomalla itse, enkä ole tehnyt monimutkaisia tarjottavia. Pikkurahallakin saa kivaa tarjottavaa! Ja ongintaakin ollaan pystytty järjestämään ja palkinnoksi on riittänyt ihan pieni edullinen juttu. Näistä "isoista synttäreistä" on muodostunut vähän jo käsite lapsen luokalla, ne ovat kuin tyttöjen luokkabileet, joissa kaikki ovat tasavertaisia. Nyt on kuulemma viisi tyttöä tekemässä tuleviin synttäreihin jazztanssiesityksen. Ihan siis pyytämättä :) Uskon, että tämä kaikki lujittaa yhteishenkeä. Viimeksi synttäreiden kokonaisbudjetti oli 70 euroa, leivoin kaiken itse ja samoin tein koristeet itse, ja saatiin diskopallo naapurilta lainaan, teemana oli siis disko.
[/quote]
Juuri näin! Jollain paikkakunnalla kyseeseen voisi tulla vaikka koulun jumppasali, tai liikuntapaikka tai vaikka seurojentalo jos sattuu olemaan suhteita. Keväällä/kesällä voi hyvällä ilmalla olla vaikka ulkona.
Minulle selvisi aikanaan että kaikki muut luokkami tytöt oli aina kutsuttu yhden luokan oppilaan synttäreille, minua ei vain kutsuttu. En ymmärtänyt silloin enkä nytkään miksi minua ei kutsuttu. Olen työssäni hyvin tarkka ettei ketään jätetä tahallaan yksistään ulkopuolelle.
Ope