Millainen mies lyö nyrkillä seinään reiän?
Huomasin tuttavaperheen luona kyläillessä huoneen seinässä reiän. Saunassa ohimennen kysäisin tästä rouvalta, joka vähätteli "mies vähän suutahti, on niin äkkipikainen. Onneksi ei meitä lyö vaan purkaa vihansa muualle."
Onko tämä normaalia käytöstä? Meillä kun suututaan, niin saatetaan toki huutaa pää punaisena, mutta kyllä mielestäni vihaansa pitää jotenkin pystyä hallitsemaan.
Kommentit (51)
Ja sitten vielä valitetaan, että suomalainen mies ei näytä tunteitaan...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:19"]
Nää ihmiset jotka ei koskaan suutu on sitten niitä, jotka purkavat ne aggressionsa vittuilemalla sarjassa kaikille lähelläolijoille jotka sitten saattavat riittävästi suuttuessaan mm. läväyttää seinästä läpi.
Yleensä tuollainen on merkki helvetillisestä vitutuksesta ja sekin johtuu yleensä jostain.
[/quote]
Just näin. Itselläni sama. Kilahdan kunnolla ja se kestää hetken, mutta on ohi. En kanna kaunaa, ole pitkävihainen, tai vittuile. Parempi lyödä reikä seinään kuin vittuilla ja muistella menneitä vääryyksiä. Edellinen vie hetken, jälkimmäinen kestää eliniän.
Olen minäkin vetäissyt suutuspäissäni seinään reiän. Noissa tilanteissa olen yksinkertaisesti vain niin raivoissani, ja se raivo on pakko saada ulos kehosta jollain tapaa, muuten tuntuu siltä että halkeaa kun se kiukku vaan patoutuu. Kun sen raivon saa purettua itsestään fyysisesti ulos, niin kiukku myös laantuu nopeammin vrt. siihen että olisi vain hiljaa ja kiukku vain kasvaisi.
Viime vuonna tosin ostin kotiin nyrkkeilysäkin, nykyään mätkin sitä raivopäissäni :D
t. ilmeisesti mielenvikainen nainen
Ihmiset ovat erinlaisia...
Jotkut sekopäitä, jotkut ei.
Sellainen, joka raivoaa, eikä kylene hillitsemään itseään, saati puhumalla YRITTÄÄ selvittää asioita. Väkivalta, oli kohteena sitten seinä, vaimo tai vaikka pöydällä olleet tavarat, on A I N A väärin!!! Kenenkään ei pidä sietää sitä, että toinen rikkoo tavaroita, kotia tai pahimmoillaan toisen ihmisen! Sellaiset ihmiset pitäisi kaikki saattaa pakkoterapiaan, jossa kaivaisivat ulos sen, mikä siellä sisuksissa jäytää ja aiheuttaa tuollaisia oireita!
FIKSU MIES EI KÄYTÄ VÄKIVALTAA!!! Ei seiniin, ei tavaroihin, ei ihmisiin! Fiksu mies hillitsee itsensä ja koettaa keskustelemalla ja NEUVOTTELEMALLA ratkaista ongelmiaan. Vaan eihän tuollainen k-pää halua ja kykene neuvottelemaan fiksun naisen kanssa, sehän olis sama kuin antaisi suosiolla naiselle periksi, vai?! Siksi pitää nyrkit ottaa avuksi!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:28"]
Sellainen, joka raivoaa, eikä kylene hillitsemään itseään, saati puhumalla YRITTÄÄ selvittää asioita. Väkivalta, oli kohteena sitten seinä, vaimo tai vaikka pöydällä olleet tavarat, on A I N A väärin!!! Kenenkään ei pidä sietää sitä, että toinen rikkoo tavaroita, kotia tai pahimmoillaan toisen ihmisen! Sellaiset ihmiset pitäisi kaikki saattaa pakkoterapiaan, jossa kaivaisivat ulos sen, mikä siellä sisuksissa jäytää ja aiheuttaa tuollaisia oireita!
FIKSU MIES EI KÄYTÄ VÄKIVALTAA!!! Ei seiniin, ei tavaroihin, ei ihmisiin! Fiksu mies hillitsee itsensä ja koettaa keskustelemalla ja NEUVOTTELEMALLA ratkaista ongelmiaan. Vaan eihän tuollainen k-pää halua ja kykene neuvottelemaan fiksun naisen kanssa, sehän olis sama kuin antaisi suosiolla naiselle periksi, vai?! Siksi pitää nyrkit ottaa avuksi!
[/quote]
Ymmärrätkö sellaisen asian kuin temperamentti? Kaikki ei ole kuin teikä.
Pojalle pitää ostaa nyrkkeilysäkki että iskee siihen. Teitä naisia jonka mies pitää potkupallona niin nyrkkeilysäkki kehiin jos ette raaski luopua "miehestä". Mieluummin jalat alle.
Jokainen ihminen on erinlainen.
Jotkut sekopäitä, jotkut ei.
uskomatonta väittää sekopääksi. paljon on arvoa seinillänne... ilmeisesti nykynaisten testosteronivajaat miehet suuttuessaan tihrustavat vähän itkua, pyytävät naiselta anteeksi, sitten keskustellaan ja päädytään siihen, että syy on miehessä, sitten mies menee ostamaan naiselle kukkia hyvitykseksi kiukuttelustaan, vähän itkuisena, ja lopuksi laulaa naiselle jonkun herkän laulun.
Parempi reikä seinässä kuin vaimossa. Turvallinen kohde purkaa patoutumia.
Idiootti, jonka impulssikontrolli on kolmevuotiaan tasolla. Ihan käsittämätöntä aikuiselta, jonka pitäisi jo osata säädellä tunteitaan.
Idiootti, jonka impulssikontrolli on kolmevuotiaan tasolla. Ihan käsittämätöntä aikuiselta, jonka pitäisi jo osata säädellä tunteitaan.
Aivan käsittämättömiä vastauksia. Että on ihan hyväksyttävää raivostua niin, että vetää seinät paskaksi?
Mä elin tuollaisen ihmisen kanssa. Milloin oli seinät, milloin ovet täynnä reikiä. Niistä meni läpi nyrkki tai kattila tai jotain muuta, mikä sattui käteen osumaan. Meni rikki puhelimet, kaukosäätimet, astiat, kaikki. Pikkuhiljaa ei enää sekään riittänyt raivon purkamiseen, seuraavaksi mua roikutettiin porraskaiteella, tönittiin pitkin seiniä, pideltiin kiinni kurkusta. Mutta hei, eihän se nyt mitään väkivaltaa ollut, kun ei suoranaisesti lyöty nyrkillä.
Mua oksettaa ihmiset, joiden mielestä on ok suuttuessaan hajottaa paikkoja. Se ei ole mitään muuta kuin kusipäisyyttä ja mielisairautta. Jos seurustelukumppanini tekisi jotain tuollaista yhdenkin kerran, se olisi jutun loppu siihen paikkaan. Fiksut ja tasapainoiset ihmiset hoitavat tunnemyrskynsä ihan jollain muulla tavalla, kuin väkivallalla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:54"]
Se ei ole mitään muuta kuin kusipäisyyttä ja mielisairautta. Jos seurustelukumppanini tekisi jotain tuollaista yhdenkin kerran, se olisi jutun loppu siihen paikkaan. Fiksut ja tasapainoiset ihmiset hoitavat tunnemyrskynsä ihan jollain muulla tavalla, kuin väkivallalla.
[/quote]
No eikä ole. Vakka kantensa valitsee. Minua ei haittaisi, jos mies iskisi seinään reiän suuttuessaan, kunhan ei sitä tavaksi ottaisi. Joskus on vaan pakko purkaa paineita, ja niin kauan kuin se ei satuta toista ihmistä (seinä on materiaa) on se ok. Minua joskus kyllästyttää tämä jatkuva keskusteleminen. Ehkä testosteronitasoni ovat naiseksi korkealla, en tiedä. Huom. en itse hajota paikkoja, mutta muuten olen sitä mieltä, että toiminta monesti parempi kuin jatkuva keskustelu. Älä selitä vaan silitä. :)
No siinä on aikamoinen ero. jos joku pamauttaa 10v aikana yhden reiän seinään ja jos joku rikkoo tai paiskoo tavaroita esim. kerran viikossa. Muutenkaan en ymmärrä näitä (myös naisia) joilla on tapana tuhota ja heitellä kamoja riidellessä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:54"]
Se ei ole mitään muuta kuin kusipäisyyttä ja mielisairautta. Jos seurustelukumppanini tekisi jotain tuollaista yhdenkin kerran, se olisi jutun loppu siihen paikkaan. Fiksut ja tasapainoiset ihmiset hoitavat tunnemyrskynsä ihan jollain muulla tavalla, kuin väkivallalla.
[/quote]
No eikä ole. Vakka kantensa valitsee. Minua ei haittaisi, jos mies iskisi seinään reiän suuttuessaan, kunhan ei sitä tavaksi ottaisi. Joskus on vaan pakko purkaa paineita, ja niin kauan kuin se ei satuta toista ihmistä (seinä on materiaa) on se ok. Minua joskus kyllästyttää tämä jatkuva keskusteleminen. Ehkä testosteronitasoni ovat naiseksi korkealla, en tiedä. Huom. en itse hajota paikkoja, mutta muuten olen sitä mieltä, että toiminta monesti parempi kuin jatkuva keskustelu. Älä selitä vaan silitä. :)
[/quote]
WT
itselläkin rystyset murtuneet mutta ongelma on nyt ratkottu ja olen kännissa hyvää yötä kaikille
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:12"]
Kaksi ex-avomiestä, muuten ihan hyviä tyyppejä tai ainakin niin luulin, kunnes jonain päivänä hermostuivat jollekin sarkastiselle kommentilleni ja löivät seinään (sen sijaan että minua lättyyn vaikka tiedän että isku oli tarkoitettu minulle!) Näissä seinäänllyöntitapauksissa oli kuitenkin viisi vuotta aikaeroa, ja muuten ihan eri tyyppiset persoonat kyseessä, mutta tuollaisen lapsellisen käytöksen takia ne ovat nimenomaan EXIÄ tänä päivänä ja jos uusi mieheni tekisi samaa niin harkitsisin myös sitä suhdetta uudestaan. Minä kun pidän lisäksi sisustamisesta enkä halua että kukaan pilaa hienoja seiniä!!!
[/quote]
Kuulostaa siltä, että olisit ansainnut ainakin pari lyöntiä. Olisiko vika sinussa kun ärsytät miestä?
Esim. isäni. Vallanhimoinen, väkivaltainen mies, jota monet pitvät kerrassaan hyvänä tyyppinä. Komea ja rheilullinen vanhanakin.