Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto päättynyt.... jippiiii :D

Vierailija
21.07.2021 |

5v ja 10kk kestänyt ulosotto päättyi juuri. On niin helpottunut olo. Nainen 58v.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Olin itse kolme vuotta sitten samoihin aikoihin samassa tilanteessa, noin yhdeksän vuoden painajainen loppui. Ihanaa kesän jatkoa!

Vierailija
22/47 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista porukkaa täällä...

En ole koskaan ollut ulosotossa, mutta en myöskään leimaa ulosotossa olleita tietynlaiseksi niin kuin sinä teet. Syitä ulosottoon on hyvin monia ja takana monia surullisia tarinoita. Ihminen, joka sisukkaasti sinnittelee kuopasta ( ihan sama millaisesta) ylös, on sankari.

Onneksi olkoon aloittajalle!😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä on näitä marttyyrejä jotka menevät vaikka vankilaan räkänokkiensä takia, kyllä naurattaa.

Minua kiinnostaisi nähdä livenä tämän kommentin heittäjä. Minkälainen ihminen päästää suustaan ulos tällaista ja miksi? Veikkaan, että tämä huutelija ei uskaltaisi pukahtaakaan kasvotusten.

Vierailija
24/47 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea ap!

Vierailija
25/47 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea!!!

Olet varmasti niin helpottunut!

Itselläni ei nyt muuta mahista kuin vielä pari vuotta odottaa velkojen vanhentumista ja sitten alkaa makselemaan kansaneläkkeestä sen mitä lopun mitä pystyy. Sitten voi taas hengittää kunnolla.

Joidenkin elämä nyt vaan menee eri polkuja.

Kansaneläke ei ole ulosottokelpoinen, siitä ei saa ulosmitata.

Vierailija
26/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma. Oma ulosotto päättyi jo 13 vuotta sitten, kestettyään myös vuosia, oli kyllä aivan mahtavan helpottunut fiilis, kun sai "piikin tyhjäksi". Onneksi oma ulosotto oli senlaatuinen, että se ei kasvanut korkoa, joten ei tarvinnut kuin maksaa alkuperäistä summaa.

Miksi ei mennyt korkoja?

Olivat oikeudessa uhrille tuomittuja korvauksia, enkä tiedä tarkemmin, miksi tuollaiset eivät kasva korkoa, mutta ihan tyytyväinen olin siitä.

Vierailija
27/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011 asti olen ollut ulosotossa, nyt velkajärjestelyssä, joka päättyy keväällä 2024.

Vierailija
28/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, paljon onnea!

Onko tytär saanut parannettua elämäänsä vai vieläkin samassa tilanteessa?

Tyttäreni on ollut ilman päihteitä jo vuosikausia. Minulla kuitenkin takaraivossa välillä kolkuttaa pieni epäilys että jos taas retkahtaa. Sen olen päättänyt että enää en avusta rahalliseti kuin ihan oikean hädän tullen. Ap

Vierailija
29/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti kolmekymmentä vuotta. Nyt loppui.

Vierailija
30/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap!

Vierailija
31/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap:lle!

Mä olen myös ollut vuosia ulosotossa. Viime vuoden lopussa sain sinne maksettua kaikki siellä sillä hetkellä olevat. Mutta velkoja saattaa pyöriä perintätoimistoissa vuosia ja kun ei ole niitä varaa maksaa ulosoton takia, niin sieltä niitä velkoja pompsahtaa taas ulosottoon. Kolmisen kuukautta olin ilman ulosottoa ja oli ihana tunne kun palkasta jäi enemmän käteen ja samalla ehdin lyhentää jotakin velkoja perintään. Sitten alkoi ulosotto uudestaan muutamasta tonnista ja se tulee maksettua loppuun ensi viikolla. Perintätoimistoissa on kuitenkin edelleen maksettavaa ja varmasti ehtii jotakin mennä taas ulosottoon, mutta onneksi summat alkaa olla pienempiä. Vuosia sitten velkaa oli reilu 20 000€. Yhteen perintätoimistoon on velkaa joku 2500€, mutta siitä olen saanut tehtyä maksusuunnitelman ja olen sen saanut nyt vielä ainakin maksettua. Sitä pitää lyhentää 90€/kk mikä on iso raha kun osa palkasta menee ulosottoon. Syyskuussa saan veronpalautusta niin pitää lyhentää velkaa vähän enemmän.

Mulle on ollut aina itsestään selvää, että todellakin menen töihin ja maksan velat pois. En halua olla luottotiedoton loppuelämääni.

Vierailija
32/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on perintätoimistojen kanssa vähän vaikeaa kun päättää maksaa velat pois.

Aina löytyy lisää ja lisää, mistä ei ole vuosikymmeniin kuullutkaan.

Itselleni lähetti perintä esimerkiksi laskun vuoden 2005 perintäkuluista koskien tarkastusmaksuja.

No, rahaa oli ja maksoin pois senkin.

Kuukauden päästä tuli kirje että rahat palautetaan tilille koska perintä aiheeton.

Tuollaista pulushakkia saa perinnän kanssa pelata pahimmillaan vuosia jos yrittää maksaa kaiken.

Vierailija
33/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno, hyvä ap! Mulla myös päättyi ulosotto reilu vuosi sitten. Makselin ulosottovelkaa kymmenen vuotta pois, mutta nyt on ihanaa olla velaton. 

Vierailija
34/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 12 eri lainaa ulosottoon, suuruudeltaan 1500e-8000e. Joka kuukausi maksoin 1/3 tai enemmän ulosotoon. 6 kertaa sain vapaakuukauden maksuista kun piti ostaa esim. autoon renkaat. Töissäni tarvitsen autoa. Ulosoton rinnalla maksoin asuntolainaa, sekä tietysti normaalit elämiseen kuuluvat maksut. Mitään ylimääräistä en näinä vuosina ole ostellut. Aika vähällä ihminen tulee loppujen lopuksi toimeen kun ei ole vaihtoehtoja. On niin tyytyväinen ja helpottunut olo että vähän jo hirvittää :D Ap

Vierailija
35/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha! Saatanan luuserit.

Vierailija
36/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset valkoisen roskan kokoontumisajot täällä. Sitähän tää palsta on...

Vierailija
37/47 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset valkoisen roskan kokoontumisajot täällä. Sitähän tää palsta on...

Voi kuinka säälittävä kommentti. Mistä sie tiiät jokaisen kirjoittajan ihonvärin?

Vierailija
38/47 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Minullakin päättyi 4 vuotta ja 7 kk kestänyt palkan ulosmittaus nyt elokuussa. Vaan tuli sellainen takaisku, että ulosottoviranomaisen postitse palkanmaksajalleni lähettämä maksukiellon peruutus ei ollut mennyt perille ja elokuun palkastani oli ulosmitattu 1/3. Soitin sinne ja hän lähetti sitten sähköpostitse peruutuksen joka meni perille. Varmistin vielä palkkahallinnon puolelta että peruutus todella on vastaanotettu. Oli kyllä niin veemäiset fiilikset, että sitä ei usko kukaan. Uo-viranomainen otti tilinumeroni ja palauttaa rahan minulle heti kun se on heille tullut. Nyppii silti, sillä olisin halunnut päästä kunnolla nauttimaan tästä siten, että palkkalaskelmassani ei enää näy sitä ulosottoa. 

Onko kellään kokemusta kauanko rahojen palautus ulosotosta kestää? Ei luulisi vievän kuin muutaman pankkipäivän. 

Vierailija
39/47 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon onnea Ap! 👍👏🥰🥰 Mä oon velkajärjestelyssä ollut nyt 4vuotta ja vielä 1v 3kk jäljellä. Viimenen rutistus enään, voiton puolella ollaan jo täälläkin! 😄

Vierailija
40/47 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, ap.

Minä olen vähän sinua nuorempi ja ulosotossa lopun ikääni. Elämä voi muuttua niin nopeasti ja peruuttamattomasti: muutama vuosi sitten tein kivoja töitä ja laittelin omaa ihanaa asuntoani, sitten työt loppuivat ja nyt lopulta olen asunnoton. On ollut aikaa miettiä mennyttä ja tulevaa, ja ainoa lohdutus on se, että saa ihan itse päättää, milloin on lähdön aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi