Leukaan kasvaa koko ajan karvaa kun aloitin e-pillerit, millä estää kun en jaksa ajella/nyppiä koko aikaa?
Helpottavat kuukautiskipuihin huomattavasti, Miinuspuoli on nuo karvat. Ei jaksaisi koko aikaa olla nyhtämässä tai ajelemassa niitä pois. Ja sitten on tullut mm. töissä vi**uilua "et viittis ajaa partaas"
Olen masentunut menetettyäni läheisen, enkä jaksaisi kuunnella tuollaista työpaikallani. Ja vaikka olen vaaleapiirteinen, leukaan/kaulaan on ilmestynyt tummaa karvaa.
Ikää 26v, olen perusterve, en ole lihava (se kuitenkin kiinnostaa jotakuta)
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis nainen?
Kyllä. 26v ja nyt hain viimein apua kuukautiskipuihin.
Ap
(ei kai nyt miehillä kuukautisia ole vai mitä ihmettä?)
Minkä alan työpaikassa on noin mulkkuja työkavereita?!
Mä käytän epillaattoria. Nopeampaa ja kivuttomampaa kuin karvojen nyppiminen yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis nainen?
Kyllä. 26v ja nyt hain viimein apua kuukautiskipuihin.
Ap
(ei kai nyt miehillä kuukautisia ole vai mitä ihmettä?)
Et ole vissiin kuullut woke-kulttuurista?
Sellainen parin millin sänki on nykyään kovin muodikas.
Naamakarvojen kasvuun ei pillereitä tarvita. Kasvaavat pirulaiset ilman hormoniehkäisyäkin. Kasvaa ja leviää myös pillunkarvapelto, joka nuorena piiloutui näppärästi pikkupöksyjen alle, mutta näin vanhemmiten (40+) kasvaa jo puolireidessä asti.
Mulla on kasvanut teinistä asti yksittäisiä tummia karvoja leuassa, navan alla tai nännien ympärillä. Oon aina nyppinyt ne pois pinseteillä, ei niitä ole paljon. Kasvavat takaisin samaan paikkaan. Nyt raskaana niitä ei ole enää tullut. On jopa vähän ikävä. Siinä oli iltarutiini. Säärikarvatkin kasvavat nykyään aika hitaasti. Onkohan tää yleistä raskauden aikana? Tuleekohan noi karvat takaisin synnytyksen jälkeen?
Mullapas kasvaa täysparta😔 ei oo hormonihäikkää eikä kasvaimia eikä pcota saati lapsettomuutta,kuulemma tää on vain mun ominaisuus🤬
E-pillereiden ei pitäisi aiheuttaa tuollaista. Voit pyytää vaihtamaan eri merkkiin. Minulle aikoinaan määrättiin e-pillerit juurikin yhtenä syynä liiallinen karvankasvu. Karvankasvu on perinnöllistä ja hormoneista johtuvaa.
Sano takaisin "et viittis pitää turpaas kiinni" 😁
Jos karvat tummia, laserointi tai valoimpulssihoito antaa pysyvän tuloksen. Ei toki ensimmäisellä kerralla vielä. Suosittelen, jos budjetti kestää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kasvanut teinistä asti yksittäisiä tummia karvoja leuassa, navan alla tai nännien ympärillä. Oon aina nyppinyt ne pois pinseteillä, ei niitä ole paljon. Kasvavat takaisin samaan paikkaan. Nyt raskaana niitä ei ole enää tullut. On jopa vähän ikävä. Siinä oli iltarutiini. Säärikarvatkin kasvavat nykyään aika hitaasti. Onkohan tää yleistä raskauden aikana? Tuleekohan noi karvat takaisin synnytyksen jälkeen?
Mullakin oli ennen lapsia karvaviiru navan alapuolella, kunnon reisikarvat ja todella tuuheat säärikarvat. Myös viiksikarvaa pukkasi kunnolla. Ja hiukset ne vasta upeat olikin. Yli pepun ja paksut. Sitten raskauden aikana karvan kasvu heikkeni todella paljon. Olivat kai vähän niin kuin normaaleilla naisilla. Ei enää vatsakarvoja tai viiksiä. Myös reisistä lähes katosivat. Vain säärissä ja kainaloissa oli harvaa karvaa. Sitten synnytyksen jälkeen päättivät sitten hiuksetkin urakalla ohentua ja lyhentyä. Nyt kun kolmannen lapsen syntymästä on reilu vuosi, niin nyt hiukset alkaa taas tuuhentua ja samoin sitten myös muu karvoitus. Ihan järkyttää, koska ehkä ehdin jo vähän unohtaa kuinka karvainen olen ollut. Ei nämä edes ole vielä sen veroiset kuin oli, mutta vähän näyttäisi, että kyllä ne tulee olemaan pian taas entiset. Olen siis saanut 3 lasta varsin pienillä ikäeroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli ennen lapsia karvaviiru navan alapuolella, kunnon reisikarvat ja todella tuuheat säärikarvat. Myös viiksikarvaa pukkasi kunnolla. Ja hiukset ne vasta upeat olikin. Yli pepun ja paksut. Sitten raskauden aikana karvan kasvu heikkeni todella paljon. Olivat kai vähän niin kuin normaaleilla naisilla. Ei enää vatsakarvoja tai viiksiä. Myös reisistä lähes katosivat. Vain säärissä ja kainaloissa oli harvaa karvaa. Sitten synnytyksen jälkeen päättivät sitten hiuksetkin urakalla ohentua ja lyhentyä. Nyt kun kolmannen lapsen syntymästä on reilu vuosi, niin nyt hiukset alkaa taas tuuhentua ja samoin sitten myös muu karvoitus. Ihan järkyttää, koska ehkä ehdin jo vähän unohtaa kuinka karvainen olen ollut. Ei nämä edes ole vielä sen veroiset kuin oli, mutta vähän näyttäisi, että kyllä ne tulee olemaan pian taas entiset. Olen siis saanut 3 lasta varsin pienillä ikäeroilla.
Mulla on toistaiseksi pysyneet hiukset päässä ja kasvaneetkin ihan normaalisti, mutta oon kuullut että synnytyksen jälkeen ne alkavat yleensä tippumaan :(
Kuulostaa oudolta, että e-pillerit aiheuttais moista, koska nykyään tietääkseni kaikki yleisesti käytössä olevat pillerit ovat enemmän tai vähemmän antiandrogeenisia vaikutukseltaan. (Ei juurikaan käytetä enää niitä vanhoja 1. sukupolven pillereitä, joissa voinut olla androgeenisempi keltarauhashormoni.) Mutta voithan aina kokeilla eri pillerimerkkiä ja valita sellaisen, jonka keltarauhashormoni on selvästi antiandrogeeninen.
Kai sinä kävit gynekologilla? Kuukautiskivut voivat johtua myös munasarjojen liiallisista rakkuloista, joka voi näkyä myös liiallisena karvan kasvuna (PCOS), tai monesta muustakin asiasta. Tai voi olla liikaa mieshormoneja. Jos sait pillerit yleislääkäriltä ilman tutkimuksia, niin suosittelen menemään gynekologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toistaiseksi pysyneet hiukset päässä ja kasvaneetkin ihan normaalisti, mutta oon kuullut että synnytyksen jälkeen ne alkavat yleensä tippumaan :(
Jep, ikävä kyllä ne alkoivat joka synnytyksen jälkeen lähtemään ehkä noin vauvan ollessa 5kk. Ja vieläpä niin, että joka kerta vain pahemmin. Esikoisen kohdalla hiustenlähtö ei ollut niin huomattavaa, mutta tämän kolmannen kohdalla se oli aivan hirveää, kaikki muutkin huomasi eron. Noh, onneksi ne kaiketi kasvavat takaisin. Ainakin tällä hetkellä näyttäisi siltä. Pää sojottaa täynnä uutta lyhyttä tukkaa.
Tummat karvat saa kuulemma pois laserilla. Ja ensiapuna, sokerin syönnin lopettaminen saattaa auttaa. Mutta tutkituttaisin kyllä ettei ole hormonihäiriöstä kyse.