Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestät nähdä naisen jonka kanssa miehesi petti?

Vierailija
29.07.2014 |

Olen kamalassa tilanteessa. Mies tunnusti pettäneensä aikaisemmin ja kertoi kenen kanssa. Näen sen naisen pakosta usein. Minut valtaa häpeä, tuska, suru, viha, alistettu, nöyryytetty tunne, kun näen naisen. Miehen jätin. Hän sai jo palkkansa, jos sitä mietitte. Mutta miten selviydyn tilanteista? Sattuuko minuun vuosikaudet?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilanteeni meni näin: mies petti tietämättäni. Minulla epäiltiin sukupuolitautia ja kysyin ihan läpällä mieheltä, olenko voinut saada sellaisen häneltä. No miesparka joutui tunnustamaan, että ehkä, että tuli käytyä panemassa minullekin tuttua nuorta naista (olimme yli nelikymppisiä). Pääsin jotenkin asian yli, kunnes kuulin että miehen poika entisesta liitosta oli alkanut seurustella, ja tadaa, juuri tämän miehen panopuun kanssa. Eli nainen tiesi kyseessä olevan entisen hoitonsa poika, mutta poika ei tiedä, että tuo nainen (nykyinen vaimo) on pannut hänen isäänsä.

Kuullessani tuosta miehen pojan ja hoidon suhteesta kävin naiselle kertomassa, että tiedän tilanteen ja että jos hän aikoo satuttaa miehen poikaa panemalla jatkossakin pojan isää, en jätä asiaa sikseen. Jätin miehen kyllä sittemmin, kun hän petti kolmannen kerran.

Emmekä ole mitään lähiöroskasakkia vaan ihan hyvin toimeentulevia, arvostetuissa ammateissa toimivia ihmisiä.

Vierailija
22/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:48"]

Aina jauhetaan Tota anteeksi antamista, mutta miten Se oikeesti onnistuu? On helppo sanoa että antaa anteeksi, mutta Se katkeruus ja viha silti jää. Mun mies oli suhteessa toiseen naiseen pari vuotta sitten noin pari kuukautta. Hirveän selvittelyn seurauksena jatkettiin yhdessä. Mä rakastan miestä, mies käy terapiassa ettei vaan sama kävis uudestaan, meillä menee hyvin. Silti mä olen tosi katkera siitä mitä tapahtu, tietyltä osin mä edelleen vihaan miestä, olen niin vihainen, loukattu, sisältä kipeä. Asia on mielessä päivittäin ja joka riidan yhteydessä Se tulee esiin. Mä tiedän että mun on pakko antaa anteeksi että tämä suhde vois toimia, ja että voisin vihdoin olla onnellinen ja lakata Tän katkeruuden ja itsesäälissä vellomisen. Mä oon sanonut miehelle että annan anteeksi, mutta enhän mä sitä tarkoita, kun sisäisesti mikään ei ole muuttunut. Mutta mä ihan oikeasti haluaisin antaa, haluaisin enemmän kuin mitään muuta, ja tiedän että Se on tosi tärkeää mun itseni, ja meidän suhteen kannalta. Mutta en vaan tiedä miten :(

[/quote]

Täytyy olla realisti. Monet haluavat elää sellaisessa uskossa, ettei oma puoliso näekään muita kuin hänet. Todellisuus on se, että jokainen kykenee tuntemaan vetoa muihinkin kuin omaan puolisoon. Ajattele itseäsi esimerkkinä. Varmasti olet nähnyt kiinnostavia miehiä ja tuntenut vetovoimaa. Se ei tietenkään ole pettämistä, mutta se on todellisuutta.

Sen jälkeen, kun hyväksyt tosiasian, että puolisosi tuntee vetovoimaa myös muita kohtaan kannattaa miettiä mikä häntä sitten estää antamasta niiden mennä pidemmälle. Toivottavasti vastaus on, että hän saa sen mitä tarvitsee omasta liitosta. Jos näin ei ole, sekään ei oikeuta pettämistä, mutta tekee siitä paljon todennäköisempää.

Aina, kun pettäjä menee/laitetaan terapiaan se kuulostaa jonkinlaiselta rangaistukselta ja symbolilta sille, että hän on viallinen, sairas ihminen. Todellisuudessa pettäminen on suoraan sanottuna luonnollista. Ei hyväksyttävää kulttuurissamme, mutta luonnollista tarkastellessa ihmistä ilman kulttuurin vaikutusta. Mitä mies opettelee terapiassa? Korkeampaa moraalia? Tunnistamaan syitä, jotka johtivat pettämiseen? Kestätkö sen, jos niitä löytyy miehen itsensä lisäksi suhteestanne, jopa sinusta?

Miksi et voisi antaa anteeksi. Senkö vuoksi, että se loukkasi sinua? Mies on vastuussa siitä, että loukkasi sinua asialla, jonka tiesi loukkaavan sinua. Sinä olet vastuussa siitä miten käsittelet asian. Mikäli et osaa päästä siitä jossakin vaiheessa yli ja jatkuvasti syyllistät miestä, tulet lopulta siihen pisteeseen, että sinä olet miehelle velkaa anteeksipyynnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ihan uusi juttu vai oletko kauan ryvennyt näissä tunteissa?

Vierailija
24/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:48"]

Aina jauhetaan Tota anteeksi antamista, mutta miten Se oikeesti onnistuu? On helppo sanoa että antaa anteeksi, mutta Se katkeruus ja viha silti jää. Mun mies oli suhteessa toiseen naiseen pari vuotta sitten noin pari kuukautta. Hirveän selvittelyn seurauksena jatkettiin yhdessä. Mä rakastan miestä, mies käy terapiassa ettei vaan sama kävis uudestaan, meillä menee hyvin. Silti mä olen tosi katkera siitä mitä tapahtu, tietyltä osin mä edelleen vihaan miestä, olen niin vihainen, loukattu, sisältä kipeä. Asia on mielessä päivittäin ja joka riidan yhteydessä Se tulee esiin. Mä tiedän että mun on pakko antaa anteeksi että tämä suhde vois toimia, ja että voisin vihdoin olla onnellinen ja lakata Tän katkeruuden ja itsesäälissä vellomisen. Mä oon sanonut miehelle että annan anteeksi, mutta enhän mä sitä tarkoita, kun sisäisesti mikään ei ole muuttunut. Mutta mä ihan oikeasti haluaisin antaa, haluaisin enemmän kuin mitään muuta, ja tiedän että Se on tosi tärkeää mun itseni, ja meidän suhteen kannalta. Mutta en vaan tiedä miten :(

[/quote]

Kuulostaa siltä, että sinun pitäisi käydä siellä terapiassa. 

Miksi miehen pitää siellä käydä? "Käyn terapiassa, etten enää lankeaisi muihin naisiin". Kuulostaa todella oudolta. SInulla sen sijaan näyttää olevan vakava ongelma vihasi kanssa. 

[/quote]

Minä olen käynyt terapiassa siitä asti kun tuo tapahtui. Laukaisi vakavan masennuksen ja pakko-oireet. Mies ei käynyt alkuunsa, mutta noin vuosi tapahtuman jälkeen ihan itse sanoi että haluaa mennä, koska on pettänyt melkein jokaisessa suhteessaan, ja haluaa ettei Se toistu. Haluaa ymmärtää ne syyt mikä siihen ajaa. Itse en edes ehdottanut terapiaa miehelle, koska en uskonut että sinne menisi, enkä toisaalta myöskään tiennyt miehen historiaa. Mies on nyt käynyt siis jo jonkin aikaa ihan oma-aloitteisesti, ja on muuttunut paljon, osaa riidellä paremmin, on huomannut että suhde vaatii työtä jne. Tämä on suuri syy siihen, miksi meillä nykyään menee niin hyvin. Ja tästä syystä uskon, että mikäli minä vain löydän sen anteeksi annon, meidän suhde varmasti tulee toimimaan jatkossakin. Tarkoitus oli jatkaa vielä pariterapiassakin, mutta olen ajatellut viime aikoina, että Se ehkä vain vie suhteen huonommaksi jos me nyt lähdetään avaamaan terapiassa kaikki haavat ja keskustelemaan niitä vanhoja asioita.

Mä en koe terapiasta hirveesti hyötyväni, olen siellä yrittänyt löytää ratkaisua tuohon anteeksi antamiseen, mutta siellä osataan sanoa vain että mun pitää antaa anteeksi. Joo niin pitää, mutta miten.

Keskusteluun liittyen mulla ei ollut mitään ongelmaa antaa anteeksi sille toiselle naiselle. Käytiin yhdessä baarissa, puhuttiin asiat selviksi, pidettiin hauska ilta ja molemmat varmasti sai selvyyden tilanteeseen. Toivotettiin hyvät jatkot. En koe, että Se nainen olisi ollut mulle missään uskollisuuden velassa ja tehnyt pahasti. Hän teki sinkkuihmisenä mitä halusi, min mies oli Se joka satutti mua. Jos ei olisi tehnyt sitä tuon naisen kanssa, olisi varmaan myöhemmin tehnyt jonkun toisen kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä