Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin kesäisin näkee paljon väsyneitä isovanhempia pikkulasten kanssa

Vierailija
28.07.2014 |

Huomaa selvästi että monet vanhemmat haluavat omaa aikaa ja eihän siinä ole mitään pahaa, mutta joskus tulee mieleen että ajatteleeko ihmiset YHTÄÄN niitä isovanhempien voimavaroja. Tänään puistossa näin valehtelematta reilusti yli 80-vuotiaan (lieko lähemmäs 90) mummon lastenlastensa kanssa. Luojan kiitos olivat rauhallisia tyttöjä, mutta kyllä pahaa teki kun mummo ei meinannut päästä edes penkistä ylös. Ja selvästi ahdistui kun paikalle tuli muitakin lapsia ja hälinää. Enhän voi tietää vaikka vanhemmilla olisi tullut joku akuutti hätä tai työkeikka, mutta silti... 80-vuotias nainen, herranjumala.

Kaupassa näkee myös näitä sydänalaansa piteleviä mummoja jotka yrittävät saada kuria juoksenteleviin pienokaisiin. Ehkä se on myös antoisaa, mutta eivät he kauhean iloisilta näytä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii isovanhempien myös pitää puolensa jos väsyttää.

Meillä taas joutuu pitämään puolensa, että ehtii oman lapsen kanssa viettää joskus aikaa, kun isovanhemmat pyytelevät vuoronperää lomillaan sinne ja tänne. 2yötä menee ja hyvä etteivät soita voiko lapsi vielä jäädä. Välillä pakko sanoa, että jos nyt lapsi välillä olis kotonakin.

Vierailija
42/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu ihan kamalalta kun jouduin hoidttamaan 72 v äidilläni kahta vilkasta pikkulasta tällä helteellä yhden 10 tuntisen päivän työni takia. Olin sopinut että etäisä hoitaa mutta perui viime tipassa. En vaan saanut ketään muuta lyhyellä varoitusajalla.

Lupasin että lapset saa katsoa maximi määrän dvd itä ja lupasin vanhemmalle lapselle lahjuksen jos lepää omassa huoneessaan päikkäri aikaan hiljaa 40 minuuttia. Soittelin mummolle että muistaa itsekkin juoda. Mummo on kyllä ihan huippukuntoinen ikäisekseen mutta kyllä 30 asteen helle jo tuossa iässä tuntuu.

Itse olen puistossa ollut sellaisessa oudossa tilanteessa että yli 80 v näköinen vanhus oli hoitamassa n 1 vuotiasta muutamia askeleita horjahdellen ottavaa lasta. Mummo pyysi minua nostamaan lapsen ylös kun kaatui ja itki, ei kuulemma itse jaksanut. Nostin mummon syliin ja Jätin ne sinne puistoon kun mummo tuntui olevan ihan skarppi kuitenkin mutta outoa oli.

Vaikka mistä sitä tietää mikä hätätilanne tässäkin perheessä oli tullut ja kuinka lyhyen aikaa mummon piti hoitaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden mummon, joka muutti eläkkeelle päästyään kauaksi omista lapsistansa. Joutui jo aikaisemmin hoitamaan vapaa-ajat sekä kesälomat Meinasi iskeä pakkopullaa lasten hoidolle.

Vierailija
44/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin varahoitopaikka on  ihan hyvä lapsen hoitopaikka. No itse en aio hoitaa lapsenlapsia, kun satunnaisesti. Mihinkään viikon tai kahden viikon rumbaan en lähde. Päiväkoti on sitä varten. Olen oman työni hoitanut ja toinen lapsistani on kehitysvammainen niin annan aikuisena sen voimavarani hänelle ja kuopus sen tietää jo.

Eräs äiti hoidatti 86v. Mummolla lapsensa. Tosin mummo otti vain yhden kerralla, kun veljekset tappeli niin paljon. Äidin milestä reipas mummo kyllä jaksaa, mutta miten kun äitikään ei jaksannut poikiaan ja oli vasta 34v. Ei ole itsekkyydellä mitään rajaa.

Vierailija
45/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista kuuluu kanssa yks päivä mummin valittelua puhelimessa "kun ei ole yhtään lomaa itsellä. Hoitaa tyttären lapsia koko oman lomansa, kun nuoripari kuulemma tarvitsee kahden keskistä aikaa".

Ei ollut kuulemma vastaan sanomiset auttanut. On kuulemma mummin tehtävä...

Vierailija
46/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on suoraan sanonut, ettei halua lastenlastenhoitajaksi ja hyvä niin. Nykyisin kun lapset saadaan aika vanhana, voi monikin lastenvahtina toimiva isovanhempi olla sen 70-80 vuotta.

Melkoinen vastuu laittaa jopa huonokuntoinenkin ihminen vilkkaita pikkulapsia hoitamaan. Tänäänkin näkyi yksi isovanhempi olevan taltuttamassa uhmakasta ja kirkuvaa pikkupoikaa kaupassa. Varmaan mukava kesäinen eläkepäivä, kun joutuu viettämään sen kiukuttelevan tenavan kanssa...

Vierailija
47/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:47"]Jokainen isovanhempi jonka tiedän kesällä hoitavan lastenlapsiaan, hoitaa heitä, koska muuten lapset olisivat jossain tuntemattomassa paikassa varahoidossa kun omat vanhemmat ovat töissä.

[/quote]

Mikä varahoidossa on vikana?

Vierailija
48/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti meidän vanhemmat nähneet samanlaisia tapauksia. Anoppi 59v ja minun äitini 54v. Kysyimme kummaltakin kesän alussa olisiko voinut ottaa lapset hoitoon YHDEKSI yöksi, että voisimme viettää miehen kanssa kerrankin yhden illan ja yön kahdestaan (viimeksi mahdollisuus ollut ennen lapsia). Kummankin äidit totesivat, etteivät he hoida lapsia lomalla (vaikka molemmilla oli 2 viikkoa lomasta ilman suunnitelmia).

Taustana, että kaksi lasta 4v ja 2v ja todella helppoja lapsia.

Vierailija
49/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien pitää välillä olla itsekäs ja sanoa että nyt on omia menoja. Itse meinaan määritellä oman ajankäytön hyvin itsekkäästi aikanaan. 

Vierailija
50/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:38"]

Ilmeisesti meidän vanhemmat nähneet samanlaisia tapauksia. Anoppi 59v ja minun äitini 54v. Kysyimme kummaltakin kesän alussa olisiko voinut ottaa lapset hoitoon YHDEKSI yöksi, että voisimme viettää miehen kanssa kerrankin yhden illan ja yön kahdestaan (viimeksi mahdollisuus ollut ennen lapsia). Kummankin äidit totesivat, etteivät he hoida lapsia lomalla (vaikka molemmilla oli 2 viikkoa lomasta ilman suunnitelmia).

[/quote]

Jos se kahdenkeskinen yö miehen kanssa on noin tärkeä, niin onko ihan poissuljettu ajatus maksaa jollekin ulkopuoliselle hoitajalle siitä yhdestä yöstä? Jos edellisestä kerrasta on vuosia, niin ei luulisi haittaavan jos kerran jollekin hoitajalle satasen tai kaksi maksaa.

Vierailija
51/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:38"]

[/quote]

Jos se kahdenkeskinen yö miehen kanssa on noin tärkeä, niin onko ihan poissuljettu ajatus maksaa jollekin ulkopuoliselle hoitajalle siitä yhdestä yöstä? Jos edellisestä kerrasta on vuosia, niin ei luulisi haittaavan jos kerran jollekin hoitajalle satasen tai kaksi maksaa.

[/quote]

Ei se raha haittakaan vaan se, että palkkaisin jonkun täysin tuntemattoman.

Vierailija
52/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ne lapsille pärjääkään, kun omat lapsensa aikoinaan hoidattivat omilla vanhemmillaan. Näin ainakin meillä.