Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette "vapaasta synnytyksestä" eli raskaus ja synnytys ilman nykylääketieteen apuja?

Vierailija
21.07.2021 |

Ts. Myös Villiraskaus.
Ei neuvolakäyntejä, ei ultraääntä, vain intuitiivista vauvan seurantaa. Synnytys kotona, ilman kivunlievitystä koska kehossa itsessään on jo kipua lieventäviä mekanismeja . Jotkut äidit saattavat syödä istukan synnytyksen jälkeen, väitettyjen terveysvaikutusten vuoksi.
Tunnetteko ketään kyseisellä tavalla toimivaa?

Kommentit (686)

Vierailija
461/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos synnytys eteneekin niin, että äidin oma henki on vaarassa, niin jopas sitten on kiire sairaalaan... voi luoja miten narsistista touhua! Että lapsen henki on vähempiarvoisempi kuin oma?! Jos kerran on niin villiä, niin äidin pitäisi kärsiä yhtä lailla ja kuolla pois synnytyskomplikaatioon yhtä lailla. 

Muuten kävisi, mutta sitten ei näkisi niitä instatykkäyksiä. Koskettava kuva, äiti menehtynyt lapsivuoteeseen. Kynttilänvaloa ja se soiva malja siinä vieressä. Taattu somehitti.

Vierailija
462/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Sairaalassa saa synnyttääkin ihan ilman lääkkeitä jos kaikki sujuu normaalisti. Yleensä raskaana oleva haluaa sekä itsensä että lapsen jäävän kokemuksesta henkiin, mutta ilmaisesti näitä vaaroja rakastavia sitten on.

Nykyään vaaditaan lähes aina kaikki mahdolliset kivunhoitomuodot kuten epiduraalipuudutus. Onko se enää luonnonmukaista synnyttämistä voi vaan kysyä.

Luonnonmukaista on myös synnyttävän äidin kuolema ja vammaisen vauvan jättäminen susien syötäväksi.

Rai5kaaminen on täysin luonnollista myös.

Tämä on niin totta. Jos elää luonnonmukaisesti niin pitää pystyä myös olemaan uskollinen asialleen vaikka tulisi vastoinkäymisiä. Raiskaus on eläinmaailmassa luonnollinen asia kun urokset eivät paljon naarailta kysele alkaessaan jyystämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Sairaalassa saa synnyttääkin ihan ilman lääkkeitä jos kaikki sujuu normaalisti. Yleensä raskaana oleva haluaa sekä itsensä että lapsen jäävän kokemuksesta henkiin, mutta ilmaisesti näitä vaaroja rakastavia sitten on.

Nykyään vaaditaan lähes aina kaikki mahdolliset kivunhoitomuodot kuten epiduraalipuudutus. Onko se enää luonnonmukaista synnyttämistä voi vaan kysyä.

Nykynaisen kyky sietää kipua on todella heikko. Muualla maailmassa ei synnytyksen kivunlievityksestä ole useinkaan kuultu. Suomessa on synnytysprosessi on aivan liian medikalisoitu kokemusprosessi jolla pyritään saamaan mukavia elämyksiä.

Vierailija
464/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaietaanko niistä "epäonnistuneista"kotisynnytyksistä? Siis ihan oikeasti tuoda niitäkin esille vastavuoroisesti. Toi istukkasmoothie-kerho tuo esille vain niitä kauheuksia mitä sairaalassa on tapahtunut 🤔

Ei vaieta, kyllä ne rekisteröidään ihan normaalisti.

Vierailija
465/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonmukaista on myös synnyttävän äidin kuolema ja vammaisen vauvan jättäminen susien syötäväksi.

Rai5kaaminen on täysin luonnollista myös.

Tämä on niin totta. Jos elää luonnonmukaisesti niin pitää pystyä myös olemaan uskollinen asialleen vaikka tulisi vastoinkäymisiä. Raiskaus on eläinmaailmassa luonnollinen asia kun urokset eivät paljon naarailta kysele alkaessaan jyystämään.

Voi kuule, et vissiin koskaan ole toimitusta nähnyt, kun luulet, että uros ei saa nenilleen mikäli naaras ei ole suostuvainen.

Vierailija
466/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaietaanko niistä "epäonnistuneista"kotisynnytyksistä? Siis ihan oikeasti tuoda niitäkin esille vastavuoroisesti. Toi istukkasmoothie-kerho tuo esille vain niitä kauheuksia mitä sairaalassa on tapahtunut 🤔

Villinaiskursseilla näistä kertominen ei kuitenkaan taida olla kovin toivottavaa.

Vierailija
467/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi tuttava on tätä kansaa. Ei toki ihan niin ääripäätä kuin esim. Nordin.

Hän synnytti juuri viime viikolla neljännen lapsen kotonaan, pelkästään lapsen isä apuna. Oli kuulema tosi voimaannuttava ja rakkauden täyteinen kokemus. Ei kuulema mikään synnytys ole ollut noin helppo ja kivuton.

Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että liian helposti puututaan synnytyksen kulkuun lääkkeellisesti sen sijaan että annettaisiin hormonejen hoitaa homma. Kun synnytyksen kulkuun puututaan paljon ulkopuolisten tekijöiden kautta, ei itse synnytyshormoneille jää tilaa. Toki me ollaan tähän totuttu ja monelle on vieras ajatus että synnytys etenis omalla painolla, omaa kehoa kuunnellen, ilman jatkuvaa tarkkailua ym.

Eli itse olen sitä mieltä että tässä ideologiassa on pointtinsa, ja ihan hyviäkin juttuja, mutta aivan liian pitkällehän tuo on viety. Olen itse perehtynyt jonkin verran asiaan, ja olen sieltä paljon vinkkejä ja hyvää näkökulmaa saanut itselleen, mutta todella paljon myös negatiivista ja jopa vaarallista toimintaa.

Tämä juuri. Tuntuu, että meillä on kaksi ääripäätä ja se tavallinen, kroppaansa ja synnytykseen luottava nainen on kadonnut kokonaan siitä välistä.

Synnytys on saatu näyttämään hengenvaaralliselta tilanteelta, josta ei selviä ilman kirurgeja vaikka se on luonnollinen tilanne ja naiselle prhaimmillaan eheyttävä ja voimaannuttava kokemus.

Jotenkin täytyisi saada palattua siihen keskitielle, pois ääripäistä.

Nykynainen ei halua synnyttää, se on pakollinen paha, jos meinaa lapsia saada, siksi he valitsevat keisarinleikkauksen. Surullista, mutta oma häpeänsä.

Vierailija
468/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villinaiskursseilla näistä kertominen ei kuitenkaan taida olla kovin toivottavaa.

No ei tietenkään. Et säkään jaa kannabis vapaaksi-ryhmässäsi kannibispsykoositietoa.

Vierailija
469/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi tuttava on tätä kansaa. Ei toki ihan niin ääripäätä kuin esim. Nordin.

Hän synnytti juuri viime viikolla neljännen lapsen kotonaan, pelkästään lapsen isä apuna. Oli kuulema tosi voimaannuttava ja rakkauden täyteinen kokemus. Ei kuulema mikään synnytys ole ollut noin helppo ja kivuton.

Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että liian helposti puututaan synnytyksen kulkuun lääkkeellisesti sen sijaan että annettaisiin hormonejen hoitaa homma. Kun synnytyksen kulkuun puututaan paljon ulkopuolisten tekijöiden kautta, ei itse synnytyshormoneille jää tilaa. Toki me ollaan tähän totuttu ja monelle on vieras ajatus että synnytys etenis omalla painolla, omaa kehoa kuunnellen, ilman jatkuvaa tarkkailua ym.

Eli itse olen sitä mieltä että tässä ideologiassa on pointtinsa, ja ihan hyviäkin juttuja, mutta aivan liian pitkällehän tuo on viety. Olen itse perehtynyt jonkin verran asiaan, ja olen sieltä paljon vinkkejä ja hyvää näkökulmaa saanut itselleen, mutta todella paljon myös negatiivista ja jopa vaarallista toimintaa.

Tämä juuri. Tuntuu, että meillä on kaksi ääripäätä ja se tavallinen, kroppaansa ja synnytykseen luottava nainen on kadonnut kokonaan siitä välistä.

Synnytys on saatu näyttämään hengenvaaralliselta tilanteelta, josta ei selviä ilman kirurgeja vaikka se on luonnollinen tilanne ja naiselle prhaimmillaan eheyttävä ja voimaannuttava kokemus.

Jotenkin täytyisi saada palattua siihen keskitielle, pois ääripäistä.

Nykynainen ei halua synnyttää, se on pakollinen paha, jos meinaa lapsia saada, siksi he valitsevat keisarinleikkauksen. Surullista, mutta oma häpeänsä.

Mene muualle trollaamaan. Jostain Jenkeistä voit löytää merkittävän kokoisen sektiota kaikissa tapauksissa kannattavan joukon.

Ja imeväis- sekä lapsivuodekuolleisuudessa mitattuna Yhdysvallat onkin kehitysmaa.

Vierailija
470/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun saamani epiduraali sai sikiön sykkeen taas normaaliksi eikä sikiö kärsinyt hapenpuutteesta. Ilman epiduraalia lapsi olisi syntynyt vammautuneena.

Luonnonmukaista on myös olla menemättä lääkäriin umpilisäkkeen tulehduttua tai syömättä antibioottia bakteerin aiheuttamaan angiinaan.

Vierailija
471/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää?   Ajoittaa niin, että voisi vaikka nurmikolle pollauttaa. Apulainen voisi olla paikallaan.

Vierailija
472/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. normaalisti etenevissä raskauksissa tuo on ok, vaikka turhan riskin ottavat. Nykyaikana ei ole pakko, niin miksi?

Vaikka haluaisi kuinka luomua, niin kannattanee kuitenkin käydä edes sen verran ultrassa, että tietää vauvojen lukumäärän ja terveydentilan sekä asennon.

Itsellä sattui sellainen mussuttava neuvolantäti, että taisin toisen lapsen kohdalla käydä vain puolet neuvolakäynneistä. Täti puhui kuin lapselle, eikä osannut muuttaa käytöstään vaikka asiasta sanoin. Mutta kävin noin puolet käynneistä, varsinkin loppumetreillä. Onneksi kävin.

Kotona en edes ajatellut synnyttää - onneksi. En, vaikka edellinen raskaus meni ok ja synnytys oli helppo. Toisen kohdalla vauva ei kääntynytkään vaan syntyi väärässä asennossa. Siinä tohinassa oli enemmän kuin kiva, että tiesi asian jo etukäteen ja valmius hätäsektioon ym. oli valmiina. Onneksi sitä ei tarvittu, mutta olisi käynyt huonosti kummallekin, jos kotiin olisi jääty synnyttelemään.

Vierailija
473/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun saamani epiduraali sai sikiön sykkeen taas normaaliksi eikä sikiö kärsinyt hapenpuutteesta. Ilman epiduraalia lapsi olisi syntynyt vammautuneena.

Luonnonmukaista on myös olla menemättä lääkäriin umpilisäkkeen tulehduttua tai syömättä antibioottia bakteerin aiheuttamaan angiinaan.

Pojaltani, 12v leikattiin umpilisäke, se oli arpeutunut ja oli lääkärin mukaan tulehtunut aiemminkin ja parantunut itsekseen. Poikaa oli tutkittu kahteen otteeseen kipujen vuoksi, mutta kivut katosivat. Kolmas kerta, vuosi edellisen kipukohtauksen jälkeen vei päivystysleikkaukseen. 

Mainitsit angiinan. Angiina on streptokokin aiheuttama ja se voi tehdä märkäpesäkkeen aivoihin. Muistan tilaston, missä oli tilastoitu kehitysvammojen syitä ja yhtenä syynä oli streptokokin ja stafylokokin aiheuttamat tulehdukset.

Vierailija
474/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauden hoito on ihan eri asia, raskaus ja synnytys ei ole sairaus. Epiduraali laskee sykettä joo ja parantaa sikiön hapetusta, jos se on pielessä, mutta normaalisykkeillä se lasku ei ole hyväksi. Sulla nyt noin päin.

Vierailija
475/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että 60-luvulla synnyttäjät oli samassa huoneessa. Minusta tämä olisi hyvä vielä nykyään. Kun muistelen omaa synnytystä, niin ei siitä miehestä ollut mitään apua. Enemmän olisin hyötynyt samaan aikaan samoista vaivoista kärsivien vertaistuesta, jossa vuorotellen olisi saatu tsempata toisiamme ja haukkua miehet. Ryhmäsynnytykset takaisin niille, jotka sitä haluaisivat, joo!

Vierailija
476/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on tullut puheeksi, kuinka toksisia ja narsistisia piirteitä hippien piireissä näkyy. Itse olen heidän kanssaan pyörinyt jonkun verran nuorempana (lähinnä bailauksen merkeissä) ja nähnyt vaikka minkälaista hiihtäjää. Siinä sakissa kauniit arvot, rakkaus ja hyväksyntä on puhetta vain. Tosiasiassa jotkut karismaattiset ihmiset ottavat tämmöisiä kulttijohtajan rooleja ja käyttävät asemaansa todella haitallisesti hyväkseen. Instan #hippiestoo:ssa oli mm. paljon asiaa siitä miten seksuaalinen hyväksikäyttö rehottaa niissä(kin) piireissä. Terveyshuuhaa on ihan omalla tasollaan, hyväuskoiset pellet valittavat kun rokotteissa on raskasmetalleja, mutta silti juovat hopeavettä.. aivan järkyttävän sekavaa sakkia.

Vierailija
477/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se aika ristiriidassa,jos sinne synnytystarinoihin otettaisiin pieleen mennyt kotisynnytys. Ja jos vielä sektio jouduttu tekemään. Koska sehän ei ole synnytys tuon ryhmän mukaan.

Vierailija
478/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että on tullut puheeksi, kuinka toksisia ja narsistisia piirteitä hippien piireissä näkyy. Itse olen heidän kanssaan pyörinyt jonkun verran nuorempana (lähinnä bailauksen merkeissä) ja nähnyt vaikka minkälaista hiihtäjää. Siinä sakissa kauniit arvot, rakkaus ja hyväksyntä on puhetta vain. Tosiasiassa jotkut karismaattiset ihmiset ottavat tämmöisiä kulttijohtajan rooleja ja käyttävät asemaansa todella haitallisesti hyväkseen. Instan #hippiestoo:ssa oli mm. paljon asiaa siitä miten seksuaalinen hyväksikäyttö rehottaa niissä(kin) piireissä. Terveyshuuhaa on ihan omalla tasollaan, hyväuskoiset pellet valittavat kun rokotteissa on raskasmetalleja, mutta silti juovat hopeavettä.. aivan järkyttävän sekavaa sakkia.

Ihan kuten kaikissa piireissä. Jos lähtee toisten aatteita ja ajatuksia ruotimaan, aina löytyy stereotypia, jota paheksua. Tämä nyt on vähän haitallinen ryhmän ulkopuolisille

Vierailija
479/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuten kaikissa piireissä. Jos lähtee toisten aatteita ja ajatuksia ruotimaan, aina löytyy stereotypia, jota paheksua. Tämä nyt on vähän haitallinen ryhmän ulkopuolisille

Vain vähän haitallinen, vähemmän kuin moni muu.

Vierailija
480/686 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se O.Posti nyt seuraavat 9kk messuamassa,kun vauva tulossa sen nuorikon kanssa 🙈. Jahka kerkee muiden asioiden paasaukselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan