Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna sisustaa

Vierailija
28.07.2014 |

Nyt on niin että olemme asuneet yhdessä mieheni talossa puolisen vuotta, omat tavarani olen tuonut ja saanut ne suht kivoille paikoille.. Ongelmana on se että mieheni ei anna minun sisustaa, vaihtaa järjestystä tai edes miettiä uusia huonekaluja. Seinätkin täällä on aivan kamalan väriset (myrkynvihreää, sähkönsinistä jne.) ja olisin halukas maalaamaan. Meille on tulossa pian perheenlisäystä ja olisi mukava saada kotia laitettua..

Vinkkejä miten saada mies innostumaan muutoksesta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:12"]

Joo mutta kun kyse on nähtävästi siitä että miehelle sisustus on täysin yhdentekevää eikä välitä vaikkei naisensa viihdy siellä. Taitaa olla vaan pihi tai peraatteesta vastustaa kaikkea muutosta. Totuus on että miehen elämään sisustus ei yleensä vaikuta millään lailla.

[/quote]

Miten se voi olla miehelle yhdentekevää, jos hän nimenomaan vastustaa muutosten tekemistä? Yhdentekevää se olisi silloin, jos mies ei välittäisi mitä nainen tekee sisustukselle.

[/quote]

Heh, ehkä yhdentekevyys saa säväyksen muutoskielteidyyttä silloin kun miehen pitäisi raottaa omia kukkaronnyörejään.

Vierailija
22/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:37"]Nyt on niin että olemme asuneet yhdessä mieheni talossa puolisen vuotta, omat tavarani olen tuonut ja saanut ne suht kivoille paikoille.. Ongelmana on se että mieheni ei anna minun sisustaa, vaihtaa järjestystä tai edes miettiä uusia huonekaluja. Seinätkin täällä on aivan kamalan väriset (myrkynvihreää, sähkönsinistä jne.) ja olisin halukas maalaamaan. Meille on tulossa pian perheenlisäystä ja olisi mukava saada kotia laitettua..

[/quote]

Ja sinä laitat heti pullan uuniin? Voi hyvänen aika, olisi kannattanut vähän miettiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:20"]

Heh, ehkä yhdentekevyys saa säväyksen muutoskielteidyyttä silloin kun miehen pitäisi raottaa omia kukkaronnyörejään.

[/quote]

Luonnollisesti. Kuka nyt haluaisi tuhlata rahojaan asiaan, jota vastustaa?

Vierailija
24/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että mies vastustaa kaiken uuden ostamista ja "turhaa laittamista, kun nuo vanhatkin on ihan hyvät" Sitten kun jotakin ostan, niin eihän se edes välttämättä huomaakaan mitään tai myöntää, että hyvältä näyttää. Olen siis oppinut, etten enää kysy mieheltä vaan teen oman pääni mukaan :D

Vierailija
25/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita miehelle, että sinä maksat ihan kaiken remonttimiesten palkoista aina tarvikkeisiin eikä miehen tarvitse antaa euroakaan. Tehkää tästä kirjallinen sopimus, jossa lupaat, että maksat 40 000 e miehen omistaman talon sisustustöistä ja uusista huonekaluista. Mahdollisessa erossa et halua euroakaan takaisin vaan mies saa pitää kaiken. Luulisi, että mieskin ilahtuu.

Vierailija
26/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja että täällä on huvittavaa porukkaa :'D Osa kommentoijista siis..

Vierailija
27/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:36"]

Meillä on niin, että mies vastustaa kaiken uuden ostamista ja "turhaa laittamista, kun nuo vanhatkin on ihan hyvät" Sitten kun jotakin ostan, niin eihän se edes välttämättä huomaakaan mitään tai myöntää, että hyvältä näyttää. Olen siis oppinut, etten enää kysy mieheltä vaan teen oman pääni mukaan :D

[/quote]

Mikäs siinä, jos et kustanna ostoksiasi miehen pussista tai yhteisistä rahoista. Sanomattakin on selvää, että yhteisten rahojen käyttöön pitää olla kummankin suostumus.

Jos mies sanoo "hyvältä näyttää" sen jälkeen kun kysyt hänen mielipidettään, se useimmiten tarkoittaa "en jaksa väitellä tästä asiasta".

Vierailija
28/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juttu on juurikin niin että haluaisin tehdä tästä meille molemmille viihtyisän kodin. Nyt tämä on niin poikamieskämppä. Olemme puhuneet mieheni kanssa asiasta ja olen sanonut että tämä ei tunnu kodilta ja hän väittää ymmärtävänsä, mutta siltikään ei ilmeisesti. Olemme puhuneet seinien maalaamisesta ja hän on samoilla linjoilla, mutta minusta tuntuu että hän ei vaan viitsi/jaksa alkaa tekemään kanssani pientä remonttia..

t. aloittaja

Vierailija
29/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:36"]

[/quote]

Mikäs siinä, jos et kustanna ostoksiasi miehen pussista tai yhteisistä rahoista. Sanomattakin on selvää, että yhteisten rahojen käyttöön pitää olla kummankin suostumus.

Jos mies sanoo "hyvältä näyttää" sen jälkeen kun kysyt hänen mielipidettään, se useimmiten tarkoittaa "en jaksa väitellä tästä asiasta".

[/quote]

Siis tottakai omista rahoista maksan, ei meillä ylipäätään ole mitään yhteisiä rahoja.

Mun käsityksen mukaan, kun mies sanoo jotain, hän yleensä myös tarkoittaa sen juuri niin.

Vierailija
30/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kuuntelee hyvin tarkasti ideioitani, kirjoittaa muistiin tietoja ja parin päivän kuluttua lykkää käteen kustannusarvion ja kysyy, maksanko muutostyöt ja hankinnat heti vai vasta työn valmistuttua, hän voi tilata remppamiehen. Minä en todellakaan maksa jotain 500 euroa yhden seinän maalaamisesta, mutta mies vaatii, että jos tehdään, tehdään kunnolla. Joten meillä ei tehdä muutostöitä kuin silloin, kun mies ne maksaa.

Vierailija
31/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:46"]Talo on miehen omistuksessa, joten hänellä on viimeinen päätösvalta. Jos hän ei halua taloansa sisustettavan, et voi häntä siihen pakottaakaan (tai saada innostumaan, mitä sanaa haluatkaan käyttää).

[/quote]

yhteinen kotihan se nyt on

Vierailija
32/50 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:46"]Talo on miehen omistuksessa, joten hänellä on viimeinen päätösvalta. Jos hän ei halua taloansa sisustettavan, et voi häntä siihen pakottaakaan (tai saada innostumaan, mitä sanaa haluatkaan käyttää).

[/quote]

yhteinen kotihan se nyt on

[/quote]

Juuri siksi seiniä ei maalata: se on yhteinen koti, ei vain vaimon koti. Jos ap haluaa itselleen kompromissittoman kodin, ap hankkii sen itse

[/quote]

Ja minunko kuuluisi olla se joka ei suostu kompromisseihin eli elää täällä rumien seinien ympäröimänä ja pitää anopin sisustamaa taloa kotina?

t. aloittaja

Vierailija
33/50 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Melkein miettisin että kannattaako yhdessä jatkaa. Minun miehessäni on samaa. Aikani olen sitä sietänyt ja jaksanut odottaa, mutta nykyisin alkaa olla mitta täysi.

Minusta tuo kertoo kyvyttömyydestä elää yhdessä ja jakaa elämänsä toisen kanssa.  Sisustaminen tuskin on ainoa asia missä tulet huomaamaan miehen itsekkyyden ja periaatteellisuuden. 

Vierailija
34/50 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin kuvitella, että tekisit siitä huushollista jonkun häikäisevän kokovalkoisen blogiparatiisin, piristävinä yksityiskohtina esim. "Live, Laugh, Love" -tekstillä koristetut ajattomat taulut. Usein voisi olla parempi, että naiset eivät saisi sisustaa.

Vierailija
35/50 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:29"]

Voin niin kuvitella, että tekisit siitä huushollista jonkun häikäisevän kokovalkoisen blogiparatiisin, piristävinä yksityiskohtina esim. "Live, Laugh, Love" -tekstillä koristetut ajattomat taulut. Usein voisi olla parempi, että naiset eivät saisi sisustaa.

[/quote]

:''DD

t.aloittaja

Vierailija
36/50 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes olisi muuttanut yhteen, jos ei ensin olisi mietitty, miten poikamieskämpästä saadaan pariskunnan koti ja sitten olisi se yhdessä toteutettu. Olette te nössöjä, jos annatte itsenne ylitsekävellä noinkin tärkeässä asiassa!

Vierailija
37/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, en voisi elää noin. Veisin omat tavarani toisen poikamieskämppään mihin nyt saa sopimaan. Ei siinä kyllä kodista ole tietoakaan, niinkuin kylässä olisi. Typerä äijä, yök! No minä olenkin periaatteen nainen eli ei miehiä samalle jääkaapille, kummallakin oltava oma asunto. Säilyy kipinäkin suhteessa kun ei tarvitse sitä ukkoa jatkuvasti katsella.

Vierailija
38/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhdelle komentoijalle, se "pulla on laitettu uuniin" jo aikoja sitten, laskettuun aikaan on kuukausi. Vaikka mitäpä minä selittelen. :-P

-aloittaja

Vierailija
39/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:37"]Nyt on niin että olemme asuneet yhdessä mieheni talossa puolisen vuotta, omat tavarani olen tuonut ja saanut ne suht kivoille paikoille.. Ongelmana on se että mieheni ei anna minun sisustaa, vaihtaa järjestystä tai edes miettiä uusia huonekaluja. Seinätkin täällä on aivan kamalan väriset (myrkynvihreää, sähkönsinistä jne.) ja olisin halukas maalaamaan. Meille on tulossa pian perheenlisäystä ja olisi mukava saada kotia laitettua..

[/quote]

Ja sinä laitat heti pullan uuniin? Voi hyvänen aika, olisi kannattanut vähän miettiä?

[/quote]

Eikös se mies yleensä sen pullan uuniin laita..?

Vierailija
40/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä päätän meillä kaikesta sisustamisesta, olen tehnyt selväksi että voi vaihtaa emäntää jos ei sisustus kelpaa. Tähän saakka on kelvannut, kehuu kotiamme kauniiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä