Joalin Loukamaa: "Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen"
https://www.seiska.fi/kotimaa/joalin-loukamaa-20-avoimena-ennakkoluuloi…
Joalin Loukamaa, 20, avoimena ennakkoluuloista: Ulkonäöstäni oletetaan, että olen tietynlainen
"Maailmanlaajuista suosiota nauttiva supertähti Joalin Loukamaa juhlisti viime viikon maanantaina 20-vuotissyntymäpäiväänsä. Vaikka lähes poikkeuksetta nostetaan esille Joalinin suuri seuraajamääränsä Instagramissa, ei sometähti ole oikea sana kuvaamaan häntä. Joalin on paitsi menestynyt tanssija ja laulaja, myös tuore Selviytyjät-finalisti.
– Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen. Ja kun minulla on niitä seuraajia, niin ajatellaan, että minulla on noussut kusi kunnolla hattuun ja ettei minua kiinnosta mikään muu kuin oma peilikuva.
– Ihmiset yllättyvät, etten olekaan sellainen, Joalin tokaisee ja nappaa palan pizzasta Seiskan järjestämällä juhlapiknikillä."
Kommentit (1020)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia kommentoida jonkun väitettä itsestään, kuin kommentoida ilman että henkilö on ottanut mitään kantaa siihen mistä häntä kommentoidaan.
Se olisi siinä tapauksessa ok, jos sinä kommntoisit asiaa omalla nimelläsi ja kuvallasi. Etpä uskalla. Et uskalla AIDOSTI kommentoida, reilusti, vaikka kuvittelet, että sulla on oikeus kommentoida. Et uskalla olla reilu, vaan olet raukkamainen ja pelkuri. Koska jos kommentoisit omalla naamallasi, voitaisiin katsoa, onko sulla edes varaa kommentoida. Lisäksi jos kommentoisit omalla nimelläsi, ihmiset voisivat tunnistaa, että okei, Joalin luulee joidenkin mielestä itsestään liikaa, ja sinä taas olet kateellinen pikkumainen pelle.
Ei tarvitse olla laulaja tai musiikin ammattilainen tunnistaakseen huonon laulajan. Elokuvakriitikon ei tarvitse olla osallisena elokuvien teossa voidakseen kirjoittaa arvostelun. Kenenkään ei tarvitse olla Joalinia kauniimpi sanoakseen, että hän on tavallinen.
Sinä et myöskään määritä oikeutta kommentoida mitä kukin haluaa. Sen määrittää ainoastaan Suomen laki.
Tavallinen? Mistä tiedät, ettei hän tarkoittanut myös, että on tavallinen?
Onko sinusta tavallista, että nuori 20-vuotias tyttö on ruma? Kauheaa. Mene terapiaan. On enempi tavallista, että nuori 20-vuotias tyttö on kaunis.Kyllä täällä joku muu on nyt avun tarpeessa. Kymmeniä ja taas kymmeniä viestejä pelkkää meuhkaamista ja tekopyhää moralisointia.
Lol, puhu vain Joalinin kiusaajista! Käytäydytte AIVAN, kuin hän olisi tehnyt jotain pahaa siinä haastattelussa! Jotain, mistä ansaitsisi pahaa! Sairasta!
Täällä ei kukaan toivo Joalinille mitään pahaa, emme me tunne häntä kuten et sinäkään. Tulkitset muiden kirjoituksia täysin oman agendasi mukaisesti nyt.
Toiset huomioiva, hyvin kasvatettu ihminen ei tee sellaista, mikä loukkaa toisia, vaikka itsestä se ei olisi tarkoitettu loukkaavaksi.
Sinun asenteellasi joukko rasvaisia, päälle 5-kymppisiä miehiä jossain pikkujouluissa ei voi häiritä ketään, jos he haluavat kouria nuorempia naispuolisia työkavereitaa. Olen varma, että he eivät halunneet pahaa.Nyt suollat jo niin häiriintynyttä tekstiä että laitapas netti kiinni vähäksi aikaa ja lähde ulos nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Muuten voi olla kohta psykoosit tulilla..
Joku huonoitsetuntoinen ressukka, jonka on aina välillä päästävä haukkumaan toisia hermostuu jo :Dd Mene ulos, mene ulos, mä oon jäämässä väittelyssä häviölle! :D Koska olen ihmispaska ja uppoan kohta suohon, niin mee sä pois paha noita! xD ai että hauska!
Olipas taas ddDD: hassunhauska xD kommentti ai että hauska DDD: xd xd xd D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kuullutkaan mistään "Now Unitedista". Laitoin youtubeen, ja jotain runkkausmateriaalia näytti olevan, teinitytöt laitettu ketkuttamaan itseään.
Surullista.
Ja en kyllä tota suomalaista erottanut videoista, kolmea katsoin.
Noloa katsottavaa.Pitääkö nyt OIKEIN kaivella, että saat esitellä surkeuttasi ihmisenä kaikille? Mitä vielä MUUTA pahaa ja paskaa sanottavaa voisit keksiä muiden elämistä? Millainen pelle saa iloa tuollaisesta, että pitää kuvitella, että se oma haukkuva mielipide olisi jokin totuus?
Ok, boomer, toi on sun mielipiteesi. Itse et ole saavuttanut yhtään mitään, kelpaa muita haukkua.
Tai mitäs olet, laita esille, niin katsellaans.Jos fanittaa suorastaan pakkomielteisesti jotakin bändiä tai artistia tai näyttelijää niin olisi kannattavaa pysytellä muiden tosifanien kanssa teidän omilla keskustelupalstoilla. Jos ei kestä mitään poikkipuolista tai vähemmän palvovaa tekstiä omasta mussukastaan.
Se saattaa toki olla jonkun lempparibändi, mikä syy sulla on puhua p*skaa siitä? Mikä syy????? Olet pikkumainen ja huonostikasvatettu p*ska, mietitkö ikinä, miltä hyvistä kodeista tulevista tuntuu, kun on pakko sietää sinunkaltaistasi paskaa täällä kivojen ihmisten joukossa?
Kunpa olisi enemmän Joalineja!Mielenterveyden järkkyminen on toisinaan varsin surullista kuultavaa ja luettavaa.
Mielenterveyden järkkyminen? Ei se sitä ole. Se on pelkkää pahaa. Pelkäätkö pahuutta, pikkuinen paskakikkeli?
No nyt pikku-veeti oikein raivostui. Tais jäädä välipala syömättä ja verensokerit vähän veetillä heittelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos Joalin ei kerran ole sellainen kuin hänen oletetaan olevan (eli ilmeisesti pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen), niin miksi hänen somensa ei kuvasta sitä hänen oletettua sielukkuuttaan ja syvällisyyttään? Aivan samanlainen some kuin kaikilla muillakin: mun naama, mun per*e, minä edestä, minä takaa....you get my drift...
Minä en ole katsonut koskaan someaan, mutta katsoin jonkun Ylen ohjelman missä oli kilpailijana.
Oli kyllä hyvin jalat maassa ihminen, ei mikään hienoperse tippaakaan. Kun esim hävisivät kilpaiun, oli ekana ehdottamassa, että nukkuvat saaressa taivasalla. Ja aamulla ihasteli miten upean kokemuksen saivat.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkyy hyvin se, miten suhtaudutaan nättiin nuoreen naiseen. Oikeasti tämä Joalin on siis musiikkibisneksessä erittäin menestynyt suomalaisittain, kun on Simonin perustamassa bändissä. Ja musiikkiteollisuus on aika pitkälti sitä, että bändejä ja artisteja markkinoidaan seksikkäinä. Se kuuluu siihen pakollisena, ei nuorten tyttöbändit tai poikabändit muuten voi menestyä. Somekin kuuluu kuvioon. Tämä haukkuminen tuntuu kateellisten panettelulta, haluaisivat itse olla siinä asemassa kuin Joalin.
T. Keski-ikäinen täti
Mutta eihän se tee siellä muuta kuin hetkuttaa pe*settä lavalla?
Jos oikeasti laulaisi kunnolla tms, niin sitten vois puhua menestyksestä.
jatka samaan malliin kirjoitti:
Kun katsoin Selviytyjiä, niin minusta tämä Joalin oli yksi kisailijoiden fiksuimmista tyypeistä.
Sitähän tässä ihmetellään, miten alle vuodessa on muuttunut nöyrästä maailmantähdestä sielunsa Seiskalle myyneeksi sometyrkyksi.
Minua vaan nyt todella harmittaa tämän ketjun heti alusta saama sävy… en tiennyt, kuka Joalin on, mutta aloin katsoa Selviytyjiä, eikä tapanani ole dissata heti ihmisiä, joista en tiedä mitään.
Hän ei muodosta minulle kilpailijaa tai uhkaa missään vaiheessa, joten pystyin hyväksymään hänet hyvin läpi koko kilpailun ajan. Minusta oli semi-kiinnostavaa, että meilläon Suomessa tällainen henkilö, josta täällä kukaan ei tiedä mitään, mutta jolla on tyyliin Suomen eniten seuraajia! Ehkä tämä on se uhka keskimääräiselle somettajalle? Ei siis käytännössä, vaan alitajuisessa suhtautumisessa.
Niin ei kyllä triggeröinyt yhtään tuo Joalinin kommentti, minusta se oli luonnollinen jatkumo hänestä aiemmin kerrotulle.
Tuli todella paha mieli lukiessa, että osa ihmisitä haluaakin suhtautua häneen ilkeästi, eikä osaa käyttäytyä ja käytöstapoja, joiden mukaisesti tällaista ketjua ei aloitettaisi julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
jatka samaan malliin kirjoitti:
Kun katsoin Selviytyjiä, niin minusta tämä Joalin oli yksi kisailijoiden fiksuimmista tyypeistä.
Sitähän tässä ihmetellään, miten alle vuodessa on muuttunut nöyrästä maailmantähdestä sielunsa Seiskalle myyneeksi sometyrkyksi.
Ei ole muuttunut… se, että sinä kuvittelet niin ei ole asiasta mitään faktaa.
No joo, oli pakko käydä tsekkaan joku seiskan video et minkä näkösestä tyypistä kyse. Joo, ei se kyllä kaunis oo eikä edes tavis, mutta osaa varmasti tanssia. Laulaa ei osaa ainakaan ton yhden pätkän perusteella, mutta siinä voi kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kuullutkaan mistään "Now Unitedista". Laitoin youtubeen, ja jotain runkkausmateriaalia näytti olevan, teinitytöt laitettu ketkuttamaan itseään.
Surullista.
Ja en kyllä tota suomalaista erottanut videoista, kolmea katsoin.
Noloa katsottavaa.Pitääkö nyt OIKEIN kaivella, että saat esitellä surkeuttasi ihmisenä kaikille? Mitä vielä MUUTA pahaa ja paskaa sanottavaa voisit keksiä muiden elämistä? Millainen pelle saa iloa tuollaisesta, että pitää kuvitella, että se oma haukkuva mielipide olisi jokin totuus?
Ok, boomer, toi on sun mielipiteesi. Itse et ole saavuttanut yhtään mitään, kelpaa muita haukkua.
Tai mitäs olet, laita esille, niin katsellaans.Jos fanittaa suorastaan pakkomielteisesti jotakin bändiä tai artistia tai näyttelijää niin olisi kannattavaa pysytellä muiden tosifanien kanssa teidän omilla keskustelupalstoilla. Jos ei kestä mitään poikkipuolista tai vähemmän palvovaa tekstiä omasta mussukastaan.
En ole tuo kommentoija.
Mitä tekemistä jollain fanituksella on tämän asian kanssa? En pidä tässä Joalinin puolia vaan ihan kaikkien nuorten. Kun kohteella ole tässä mitään merkitystä vieläkään. Tämä väheksyntä ja alistaminen on misogyniaa. Olen 32 vuotias nainen jota inhottaa tämä palstan järkyttävä kulttuuri. Tällaiseen sisäistettyyn misogyniaan pitää puuttua.
Kukaan ei ole vieläkään koko 11 sivun aikana antanut ainuttakaan kunnollista perustetta miksi näitä asiattomia kommentteja voi suoltaa hänestä ja millä perusteella tämä ei ole naisten naisiin kohdistamaa naisvihaa.
Niin, ja että mikä mukamas on se kiusaamiseen oikeuttava syy? Tai että tekikö Joalin jotain pahaa, mistä pitää rangaista. Tunnen myötähäpeää ihmisiä kohtaan, jotka tulevat siinä kohtaa sönköttämään, että eivät pidä itserakkaista. Eli paljastavat kaikille, etteivät edes tajua, mitä itserakkaus on, ovat niin s**tanan tyhmiä.
Hyvyys palkkasi pahan sekoittamaan teidät, koska paha saa aina pahaa vastaansa.
Nyt tänne on pesiytynyt joku pahuus-hullukin vielä noiden normaaliteinien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkyy hyvin se, miten suhtaudutaan nättiin nuoreen naiseen. Oikeasti tämä Joalin on siis musiikkibisneksessä erittäin menestynyt suomalaisittain, kun on Simonin perustamassa bändissä. Ja musiikkiteollisuus on aika pitkälti sitä, että bändejä ja artisteja markkinoidaan seksikkäinä. Se kuuluu siihen pakollisena, ei nuorten tyttöbändit tai poikabändit muuten voi menestyä. Somekin kuuluu kuvioon. Tämä haukkuminen tuntuu kateellisten panettelulta, haluaisivat itse olla siinä asemassa kuin Joalin.
T. Keski-ikäinen tätiMutta eihän se tee siellä muuta kuin hetkuttaa pe*settä lavalla?
Oletko kohderyhmää? Eli lapi tai teini?
Ellet, niin miten voit arvostella menestymistä? Etenkin, kun menestys on Joalinin kohdalla suhteessa Suomeen mitattu seuraajien määrällä. Eli kun Joalinista sanotaan, että on menestynyt, se tarkoittaa nimenomaan seuraajien määrää. Lisäksi sellaisen määrän saaminen ei ole suomalaiselle mitenkään yksinkertainen asia.
Taitaa olla joalinin venäläinen mummo se ketjun pahuus-raivotar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen mt-tapaus tähän ketjuun on eksynyt?
En tiedä. Olen itse yrittänyt ihan asiallisesti keskustella siitä miten paljon näissä ketjuissa esintyy oikeasti tuota sisäistettyä misogyniaa koska se olisi oikeasti tärkeä aihe. Tuntuu että tuo saatanasta ja epäonnistuneesta kasvatuksesta meuhkaava oikeasti sekosi tai on trolli joka yrittää kokonaan pilata ja vesittää kaiken sen asiallisen keskustelun.
Enkä ole, minua vain raivostuttaa, kun nämä i d i o o ti t eivät voi myöntää olevansa loukkaavia ja käyttäytyneensä huonosti kun tekivät tämän ketjun ja kommentoivat Joalinia siitä, että hän sanoo olevansa KAUNIS!!!!!!! En vain voi tajuta, miksi tällaisia ihmisiä saa kävellä vapaina!? Miksei heitä eliminoida?
Ihmettelen, miksei kaltaisiasi raivohulluja pidetä paremmin silmällä, jotta ottaisitte ne tarvitsemanne lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Keski-ikäinen tätiMutta eihän se tee siellä muuta kuin hetkuttaa pe*settä lavalla?
Oletko kohderyhmää? Eli lapi tai teini?
Ellet, niin miten voit arvostella menestymistä? Etenkin, kun menestys on Joalinin kohdalla suhteessa Suomeen mitattu seuraajien määrällä. Eli kun Joalinista sanotaan, että on menestynyt, se tarkoittaa nimenomaan seuraajien määrää. Lisäksi sellaisen määrän saaminen ei ole suomalaiselle mitenkään yksinkertainen asia.
Taitaa olla suurin osa feikkitilejä. Netissä on sivustoja joilta voi maksua vastaan saada tuhansia uusia ”seuraajia”.
Eikö tässä nyt suurin moka ollut varmaan että Seiskalle ylipäätään alkaa avautumaan asioitaan. Ehkä ei mammamanagerinsa kanssa ole ihan tajunnut, että Seiska ei ole media, jolle kannattaa avautua " En minä nyt mikään bimbo ole".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tavallisen tallukan, joka luulee itseään joksikin kaunottareksi, palauttaminen maan pinnalle olisi misogyniaa? Oikeaa misogyniaa on aivan muualla, mene niihin maihin saarnaamaan naisten kohtelusta.
Juurikin näin. Hyvin kiteytetty.
Olkoot vaikka mitä vihaa, niin asiatonta se silti on. Millä oikeudella ryhdytte arvostelemaan kenenkään ulkonäköä julkisesti? Miltäs se tuntuisi itsestäsi, jos omaa kuvaasi olisi vaikkapa luokkasi kesken koulukuvasta haukuttu?
Joalinhan nosti itse ulkonäkönsä keskiöön tuossa Seiskan jutussa ja me arvostelemme häntä ja hänen puheitaan tuon jutun perusteella. Hän on itse halunnut julkisuuteen, koulukuvilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Sinun täytyy olla todella yksinkertainen jos et tätä ymmärrä.
Mitä sitten, että itse mainitsi sen!? Sehän ON TOSIASIA! Että ” Koska olen tällainen blondi ja kaunis tyttö, niin monesti oletetaan, että olen tietynlainen. Ja kun minulla on niitä seuraajia, niin ajatellaan, että minulla on noussut kusi kunnolla hattuun ja ettei minua kiinnosta mikään muu kuin oma peilikuva.”
Vai eikö ole? Sinunlaisesi ihmiset juuri todistavat, että se mitä hän sanoo, on totta!Hänhän juuri itse todisti olevansa "tietynlainen", kun vapaaehtoisesti kertoo Seiskassa olevansa mielestään kaunis. Todellisuudessa on pullaposkinen teinityttö, ihan söpö mutta ei todellakaan kaunis.
Se oli viittaus häneen suhtautumiseen ulkomailla. Ja siihen, miten muut ovat häntä arvioineet. Ei se kertonut hänestä mitään ihmisenä. Jos sinä olisit Suomen menestynein pikajuoksija, saisit varmasti sanoa, että olet nopein? Hän on Suomen menestynein teini-idoli seuraajien määrässä mitattuna. Se on sinun mielipiteesi, ei mitään faktaa tai tosiasia, että hänen laisuutensa muka selvisi tuosta kommentista. Sellaiset ihmiset, joilla ei ole alemmuuskompleksia, eivät ajattele niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis? Hän näyttää aivan pikkutytöltä, korkeintaan söpö.
Hänen itsensä sanomana kuulostaa leuhkalta, mikä sotii sitä vastaan kun väitti että hattuun ei ole noussut. Ymmärtäisin omasta kauneudesta puhumisen jonkun nimenomaan kauneudestaan tunnetun suusta, mutta hänen kauneutensa on kovin subjektiivista.
Eikös naisille toitoteta nykyään joka puolelta mediassa, että kaikkien naisten tulisi pitää itseään kauniina ja oikein jumalattarina jne. Näköjään tämä ei sitten kuitenkaan koske aidosti miesten mielestä pantavan näköisiä naisia, kuten tätä neitokaista. Jos hänen näköinen sanoo itseään kauniiksi, on hän ilmeisesti sitten leuhka.
Eihän tuo edes ole vielä nainen, vaan lapsenpyöreä teinityttö.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä nyt suurin moka ollut varmaan että Seiskalle ylipäätään alkaa avautumaan asioitaan. Ehkä ei mammamanagerinsa kanssa ole ihan tajunnut, että Seiska ei ole media, jolle kannattaa avautua " En minä nyt mikään bimbo ole".
Juuri näin. Miksei Ilta-Sanomat tai edes Iltalehti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis? Hän näyttää aivan pikkutytöltä, korkeintaan söpö.
Hänen itsensä sanomana kuulostaa leuhkalta, mikä sotii sitä vastaan kun väitti että hattuun ei ole noussut. Ymmärtäisin omasta kauneudesta puhumisen jonkun nimenomaan kauneudestaan tunnetun suusta, mutta hänen kauneutensa on kovin subjektiivista.
Eikös naisille toitoteta nykyään joka puolelta mediassa, että kaikkien naisten tulisi pitää itseään kauniina ja oikein jumalattarina jne. Näköjään tämä ei sitten kuitenkaan koske aidosti miesten mielestä pantavan näköisiä naisia, kuten tätä neitokaista. Jos hänen näköinen sanoo itseään kauniiksi, on hän ilmeisesti sitten leuhka.
Eihän tuo edes ole vielä nainen, vaan lapsenpyöreä teinityttö.
Teini = 13-19-vuotias
Joalin on 20.
Lukeekohan Jonskun tulevat kurssikaverit Seiskaa? Voi meinaan tulla leijuntaan viittaava käsitys hänen luonteestaan. Tuon ikäiset eivät ole vielä kovin suvaitsevia johtuen vähäisestä elämänkokemuksesta.