Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä mitä olette mieltä näistä lyhyistä (vanhanaikaisista) nimistä poikavauvalle?

Vierailija
20.07.2021 |

Vähän mielipiteitä kaipaisin...

Osmo? Mielestäni kaunis ja myös saman tyyppinen Asmo miellyttää, mutta onko Asmo liian oudon kuuloinen?

Unto on ihanan kuuloinen mutta tuleeko liikaa mieleen untamo, eli "hölmö"? Törmäsin sitten sellaiseen nimeen kuin Unho, mitä on alle kymmenellä, mielestäni kaunis... Tosin sekin viittaa "unohdukseen", mutta mielestäni tämä ei ole niin paha mielleyhtymä?

Entäs Ilmo?

Aake nimeä myös mietin, jotenkin kiva mutta toisalta ehkä vähän tönkkö?

Ja sitten vielä Arvo... Kauniin kuuloinen minusta..

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva on kiva. Ja Arvi.

Vierailija
22/57 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin antaa vähän samanlaisen nimen Havu, mutta en oikein uskalla, jos on liian erikoinen.

Anna pois vaan, eikös noi luontonimet ole tällä hetkellä suosittuja, luulen että muutaman vuoden päästä Havu nimisiäkin on jo jonkun verran

Koulussa vääntävät sitten Hajuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin antaa vähän samanlaisen nimen Havu, mutta en oikein uskalla, jos on liian erikoinen.

Anna pois vaan, eikös noi luontonimet ole tällä hetkellä suosittuja, luulen että muutaman vuoden päästä Havu nimisiäkin on jo jonkun verran

Koulussa vääntävät sitten Hajuksi.

No tuskinpa :)

Vierailija
24/57 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo on kiva. Unhosta tulee kuolema mieleen, ei ainakaan sitä.

Unho = unohdus

Miten siitä kuolema mieleen tulee?

Vierailija
25/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiva on kiva. Ja Arvi.

Molemmat aika suosittuja nimiä nykyään. Eli mieluummin Arvo kuin Arvi. Arvo ei ole suosittujen eli yleisten joukossa tällähetkellä..

Vierailija
26/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoon olen nyt laittanut Arvon, Unhon ja Asmon :) Toiseksi nimeksi tulee näillä näkymin Viljami joka sopii mielestäni kaikkien kanssa hyvin. Jännä että peukutuksien perusteella monelle tulee Unhosta mieleen kuolema, itselleni ei ollenkaan. :D Joten nimi säilyy yhtä vaihtoehtona.

AP

Vierailija
27/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino, Ossi, Arsi, Iivo

Vierailija
28/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo nimi olisi ainakin tällä hetkellä vielä aika harvinainen tämän ajan ikäluokassa....

Vierailija
29/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoon olen nyt laittanut Arvon, Unhon ja Asmon :) Toiseksi nimeksi tulee näillä näkymin Viljami joka sopii mielestäni kaikkien kanssa hyvin. Jännä että peukutuksien perusteella monelle tulee Unhosta mieleen kuolema, itselleni ei ollenkaan. :D Joten nimi säilyy yhtä vaihtoehtona.

AP

No kyllä minullekin tulee vähän negatiivinen viba tuosta Unhosta, vaipua unholaan jne.

Vierailija
30/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unhon sijaan Muisto voisi olla hieno nimi.

Vierailija
31/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No kyllä minullekin tulee vähän negatiivinen viba tuosta Unhosta, vaipua unholaan jne.

Mutta eikös tuossakin yhteydessä tarkoiteta että vaipuu unohduksiin? Eikä viitata kuolemaan kuitenkaan. Itselleni vaan ei tuo kuolema tule mieleen, mutta näköjään sitten muille tulee. Ehkä tuota nimeä täytyy vielä pohtia vaikka se paljon miellyttääkin..

AP

Vierailija
32/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti on paras♥️

Vierailija
33/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli on hyvä nimi.

Vierailija
34/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pidätte Nils nimestä?

Minusta kiva.

Vierailija
35/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisto on foneettisesti ja merkityksellisesti kyllä kaunis, ei hullumpi nimi, ja itselläni kävi myös tuo Muisto mielessä kun tuota Unho nimeä päässäni pyörittelin. :D

AP

Vierailija
36/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti ja Olli ei itseäni miellytä.. Nils, ruotsalainen nimi joten ei..

AP

Vierailija
37/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minullakin tulee mieleen joku kuollut ja unohdettu ihminen Unhosta. Jotenkin karmiva nimi.

Vierailija
38/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisto on foneettisesti ja merkityksellisesti kyllä kaunis, ei hullumpi nimi, ja itselläni kävi myös tuo Muisto mielessä kun tuota Unho nimeä päässäni pyörittelin. :D

AP

Muisto myös kuulostaa menneeltä (kuolleelta) asialta/henkilöltä, ei sovi yhtään lapsen nimeksi.

Vierailija
39/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo on kiva. Meidän lapsen päiväkotiryhmässä on Havu. Ei se ole enää niin kummallinen, lapsilla on monenlaisia nimiä.

Vierailija
40/57 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmo kosmoksesta ja Asmo atmosfääristä. Osmo muistuttaa jotenkin Ossi nimeä. Joskus sanottiin deitti-ilmoituksesta lyhenteellä Ilmo. Arvo on kuulostaa pankkiirilta.