Entä mitä olette mieltä näistä lyhyistä (vanhanaikaisista) nimistä poikavauvalle?
Vähän mielipiteitä kaipaisin...
Osmo? Mielestäni kaunis ja myös saman tyyppinen Asmo miellyttää, mutta onko Asmo liian oudon kuuloinen?
Unto on ihanan kuuloinen mutta tuleeko liikaa mieleen untamo, eli "hölmö"? Törmäsin sitten sellaiseen nimeen kuin Unho, mitä on alle kymmenellä, mielestäni kaunis... Tosin sekin viittaa "unohdukseen", mutta mielestäni tämä ei ole niin paha mielleyhtymä?
Entäs Ilmo?
Aake nimeä myös mietin, jotenkin kiva mutta toisalta ehkä vähän tönkkö?
Ja sitten vielä Arvo... Kauniin kuuloinen minusta..
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin antaa vähän samanlaisen nimen Havu, mutta en oikein uskalla, jos on liian erikoinen.
Anna pois vaan, eikös noi luontonimet ole tällä hetkellä suosittuja, luulen että muutaman vuoden päästä Havu nimisiäkin on jo jonkun verran
Koulussa vääntävät sitten Hajuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin antaa vähän samanlaisen nimen Havu, mutta en oikein uskalla, jos on liian erikoinen.
Anna pois vaan, eikös noi luontonimet ole tällä hetkellä suosittuja, luulen että muutaman vuoden päästä Havu nimisiäkin on jo jonkun verran
Koulussa vääntävät sitten Hajuksi.
No tuskinpa :)
Vierailija kirjoitti:
Arvo on kiva. Unhosta tulee kuolema mieleen, ei ainakaan sitä.
Unho = unohdus
Miten siitä kuolema mieleen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Oiva on kiva. Ja Arvi.
Molemmat aika suosittuja nimiä nykyään. Eli mieluummin Arvo kuin Arvi. Arvo ei ole suosittujen eli yleisten joukossa tällähetkellä..
Jatkoon olen nyt laittanut Arvon, Unhon ja Asmon :) Toiseksi nimeksi tulee näillä näkymin Viljami joka sopii mielestäni kaikkien kanssa hyvin. Jännä että peukutuksien perusteella monelle tulee Unhosta mieleen kuolema, itselleni ei ollenkaan. :D Joten nimi säilyy yhtä vaihtoehtona.
AP
Arvo nimi olisi ainakin tällä hetkellä vielä aika harvinainen tämän ajan ikäluokassa....
Vierailija kirjoitti:
Jatkoon olen nyt laittanut Arvon, Unhon ja Asmon :) Toiseksi nimeksi tulee näillä näkymin Viljami joka sopii mielestäni kaikkien kanssa hyvin. Jännä että peukutuksien perusteella monelle tulee Unhosta mieleen kuolema, itselleni ei ollenkaan. :D Joten nimi säilyy yhtä vaihtoehtona.
AP
No kyllä minullekin tulee vähän negatiivinen viba tuosta Unhosta, vaipua unholaan jne.
Unhon sijaan Muisto voisi olla hieno nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No kyllä minullekin tulee vähän negatiivinen viba tuosta Unhosta, vaipua unholaan jne.
Mutta eikös tuossakin yhteydessä tarkoiteta että vaipuu unohduksiin? Eikä viitata kuolemaan kuitenkaan. Itselleni vaan ei tuo kuolema tule mieleen, mutta näköjään sitten muille tulee. Ehkä tuota nimeä täytyy vielä pohtia vaikka se paljon miellyttääkin..
AP
Mitäs pidätte Nils nimestä?
Minusta kiva.
Vierailija kirjoitti:
Muisto on foneettisesti ja merkityksellisesti kyllä kaunis, ei hullumpi nimi, ja itselläni kävi myös tuo Muisto mielessä kun tuota Unho nimeä päässäni pyörittelin. :D
AP
Martti ja Olli ei itseäni miellytä.. Nils, ruotsalainen nimi joten ei..
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Minullakin tulee mieleen joku kuollut ja unohdettu ihminen Unhosta. Jotenkin karmiva nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muisto on foneettisesti ja merkityksellisesti kyllä kaunis, ei hullumpi nimi, ja itselläni kävi myös tuo Muisto mielessä kun tuota Unho nimeä päässäni pyörittelin. :D
AP
Muisto myös kuulostaa menneeltä (kuolleelta) asialta/henkilöltä, ei sovi yhtään lapsen nimeksi.
Arvo on kiva. Meidän lapsen päiväkotiryhmässä on Havu. Ei se ole enää niin kummallinen, lapsilla on monenlaisia nimiä.
Osmo kosmoksesta ja Asmo atmosfääristä. Osmo muistuttaa jotenkin Ossi nimeä. Joskus sanottiin deitti-ilmoituksesta lyhenteellä Ilmo. Arvo on kuulostaa pankkiirilta.
Oiva on kiva. Ja Arvi.