Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile kirjan tai elokuvan juoni yhdellä virkkeellä muut arvaavat mistä tarinasta on kyse

Vierailija
20.07.2021 |

Joukko lapsia syö terveellisen monipuolisia eväitään nummella; sattumoisin lapset näkevät laittomaan tuontitavaraan ryhtyneitä ja selvittävät heidän epärehdit toimensa.

Kommentit (5862)

Vierailija
1761/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei miellytä niin sen voi potkaista loputtomaan kuiluun.

Vierailija
1762/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 300:ko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 300:ko?

No, jos siltä tuntuu. 300:han se on.

Vierailija
1764/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hautajaiset menee aivan pieleen ja amerikkalainen versio pilaa sitä entisestään.

Vierailija
1765/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winneri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelokas poika nukahtaa kirjastoon ja näkee unta.

Tietääkö kukaan tätä ylempää minun arvuutustani? Winner on tavallaan hyvä vihje tuohon elokuvaan.

Ei voi olla, en ole koskaan ollut pelokas poika, enkä myöskään koskaan nuku! Kirjasto voi pitääkin paikkansa, muu on kateellisten panettelua! ;D

Siis nimesi tavallaan sopii tähän elokuvaan.

Ai Pena vai?

Ole voittaja ja ratkaise tämä. Sitten olisit kaksin kertainen...

Tupla-Uuno? Mä luulen, ettei tämä ole se elokuva.

En kyllä tiennyt, enkä ikinä ole katsonut, mutta koska olen winner, niin lukitsen vastauksen

The Pagemaster (1994)

No oot tupla mestari.

Mistä sä tiedät nämä kaikki elokuvat, toisessa ketjussa kaikki musiikit ja infoja päälle? Vaikutat tietopankilta. The Pagemaster on oikea vastaus.

No täytyi vähän näpäistä taas epäilijöitä ja vara-winnereitä. En siis todellakaan tiennyt, mutta kaikenlaista löytyy hakupalvelimen kautta pelkällä "boy falls asleep in the library movie"

Kattokaa v*ttu googlesta, kuten nuori kaikentietävä sivistyneistö usein meitä vanhempia neuvoo lipittäessään kaljaa pikkurilli ylhäällä.

Useimmiten ei edes tässä ketjussa tarvitse käyttää hakua tai IMDB:tä, mutta faktantarkistus niistä jos on epäilys näyttää edelleenkin auttavan tässä tylyssä maailmassa. Musiikki ja elokuvat ovat olleet mulle sekä työ että harrastus, joten kai sitä omaankin päähän on siinä sivussa jotain jäänyt - sen snobismin lisäksi.

Et kuitenkaan ole kaikkia tiennyt. Ratkaisemattomia on vielä.

Vierailija
1766/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Valkoihoinen viidakon sankari heiluu liaanissa ja yrittää pelastaa isänsä, joka on aiemmin ollut jääkaapissa.

vihje 2: Isä on tarinan varsinainen sankari - ollut jo usean leffan ajan.

Tämäkin on sitten erittäin helposti ratkaistavissa katsomalla ko. elokuva ja luulen, että sen ovatkin useimmat ketjulaiset nähneet ja tuossa eka vihjeessä on jo leffan kaksi eniten puhuttanutta kohtausta...

Tiettävästi vielä auki tämä helppo arvaus?

Vierailija
1767/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winneri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan tätä ylempää minun arvuutustani? Winner on tavallaan hyvä vihje tuohon elokuvaan.

Ei voi olla, en ole koskaan ollut pelokas poika, enkä myöskään koskaan nuku! Kirjasto voi pitääkin paikkansa, muu on kateellisten panettelua! ;D

Ai Pena vai?

En kyllä tiennyt, enkä ikinä ole katsonut, mutta koska olen winner, niin lukitsen vastauksen

The Pagemaster (1994)

No oot tupla mestari.

Mistä sä tiedät nämä kaikki elokuvat, toisessa ketjussa kaikki musiikit ja infoja päälle? Vaikutat tietopankilta. The Pagemaster on oikea vastaus.

No täytyi vähän näpäistä taas epäilijöitä ja vara-winnereitä. En siis todellakaan tiennyt, mutta kaikenlaista löytyy hakupalvelimen kautta pelkällä "boy falls asleep in the library movie"

Kattokaa v*ttu googlesta, kuten nuori kaikentietävä sivistyneistö usein meitä vanhempia neuvoo lipittäessään kaljaa pikkurilli ylhäällä.

Useimmiten ei edes tässä ketjussa tarvitse käyttää hakua tai IMDB:tä, mutta faktantarkistus niistä jos on epäilys näyttää edelleenkin auttavan tässä tylyssä maailmassa. Musiikki ja elokuvat ovat olleet mulle sekä työ että harrastus, joten kai sitä omaankin päähän on siinä sivussa jotain jäänyt - sen snobismin lisäksi.

Et kuitenkaan ole kaikkia tiennyt. Ratkaisemattomia on vielä.

Luojan kiitos siitä. En mä mikään robotti ole! Ja sinullekin näin tulee tärkeä kuittailumahdollisuus ja vahingonilo sitten kun en jotain tiedä.

Win-win. Jaettu vahingonilokin on jaettu ilo.

Vierailija
1768/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko te omia ratkaisemattomia upata niin helpommin saisi tietää mitkä ovat ratkaisemattomia? En jaksaisi monta sivua mennä taakse päin ja yrittää muistella mihin ollaan jo vastailtu.

Vierailija
1769/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha mies muistelee mielisairaalassa vietettyä nuoruuttaan.

Tapahtuiko tämä Oulussa

Vierailija
1770/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winneri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Pena vai?

The Pagemaster (1994)

No oot tupla mestari.

Jotain tällaista epäilinkin. Googlen kautta saa nopeasti kaikki taustatiedot ja lisävihjeiden lisävihjeet.

Kävin vilkaisemassa Damiano-ketjua. Ilmeisesti motiivisi siellä spämmätä ja tuhota ketju siitä nauttivilta?  Oikeus ja kohtuus jos joku spämmäisi tämän ketjun täyteen Uunoja ja muita. 

Vierailija
1771/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuuspohatta keskittyy järjestämään työläisilleen vapaata - mikäs ihmeen bisnes se sellainen on?

Vierailija
1772/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Teollisuuspohatta keskittyy järjestämään työläisilleen vapaata - mikäs ihmeen bisnes se sellainen on?

Schindlerin lista. Toki vapaus koittaa vasta sodan jälkeen.

Vierailija
1773/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenhimoinen auto on mustasukkainen ja janoaa kostoa.

Christine - tappaja-auto

Vierailija
1774/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Suomi sekoaa joka ikistä kansalaista myöten ja muistaa tapahtuman vielä 20 vuodenkin päästä jolloin siitä tapahtumasta tehdään elokuva.

95

Vierailija
1775/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Valkoihoinen viidakon sankari heiluu liaanissa ja yrittää pelastaa isänsä, joka on aiemmin ollut jääkaapissa.

vihje 2: Isä on tarinan varsinainen sankari - ollut jo usean leffan ajan.

Tämäkin on sitten erittäin helposti ratkaistavissa katsomalla ko. elokuva ja luulen, että sen ovatkin useimmat ketjulaiset nähneet ja tuossa eka vihjeessä on jo leffan kaksi eniten puhuttanutta kohtausta...

Tiettävästi vielä auki tämä helppo arvaus?

Sanot helppo, mutta itse oon aivan kujalla.

Liaanista tulee mieleen Tarzan ja googlettelemani mies pakastimessa englanniksi niin tuli Dragon Balls kuvia. Jompí kumpi noista?

Vierailija
1776/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita ovat nää vastaukset, joissa ei lainata kysymystä eikä mitenkään viitata siihen, mihin vihjeeseen ollaan vastaamassa.

Niitä sitten monta peräkkäin..

Vierailija
1777/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Luokkayhteiskunta matkustaa junassa.

Idän pikajunan arvoitus.

Vierailija
1778/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaita ovat nää vastaukset, joissa ei lainata kysymystä eikä mitenkään viitata siihen, mihin vihjeeseen ollaan vastaamassa.

Mä ihmettelen, että kuinka vaikeaa tämän palstan käyttö on toisille. Voisikohan tuon puhekuplankin poistaa, kun siitä ei kauheasti ole mitään hyötyä? Luulisi menevän perille miten tämä palsta toimii ihan vaan muutamassa kokeilussa.

Vierailija
1779/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, että kuinka vaikeaa tämän palstan käyttö on toisille. Voisikohan tuon puhekuplankin poistaa, kun siitä ei kauheasti ole mitään hyötyä? Luulisi menevän perille miten tämä palsta toimii ihan vaan muutamassa kokeilussa.

Mikä on puhekupla?

Vierailija
1780/5862 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi syöpää sairastavaa teiniä rakastuu toisiinsa.

Sisareni puolesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi