Mikä kanssa-autoilijoissa ärsyttää eniten?
Tänään taas todistin tilannetta, jossa päättyvästä kaistasta oli ilmoitettu ajoissa, selkeästi ja näkyvin merkein. Silti porhalletaan sinnikkäästi päättyvää kaistaa eteenpäin, ja koitetaan tunkea jonon etummaiseksi. Parhaassa tapauksessa nämä kuskit vielä heristelevät kiukkuisina nyrkkejänsä, mikäli vuoroaan kiltisti odottaneet ja jonottaneet eivät laske näitä oman elämänsä rallikuskeja eteensä. Miksi ei voi vain valita kaistaa ajoissa, vaan pitää väkisin änkeä ja puurouttaa liikennettä, joka sujuisi jouhevasti mikäli nämä sankarit eivät yrittäisi väkisin säästää aikaa kahta sekuntia!
Kommentit (108)
Puskurissa roikkuminen ja ohituksen jälkeen suoraan eteen kiilaaminen moottoritiellä kun voisi ajaa sitä ohituskaistaa vähän pidemmällekin.
Järjetön kaahaus pikkukaduilla, ei näytetä vilkkua, käännytään väkisin vaikka marketin parkkipaikalta vasemmalle vaikka tiellä on ruuhkaa, niin että odotellessa sinne taakse kertyy tuhannen auton jono, siksakkaillaan kaistoilla villisti että oltaisiin perillä kolme sekuntia ennen kuin jos ajaisi rauhallisesti virran mukana, tupakkakäden roikotus ikkunasta ja savun puhallus toisiin autoihin, pysähtyminen ihan mihin vaan koska ollaan minäminäminä-ihmisiä.
Ohituskaistalla roikkuvat. Esim.juhannuksen menoliikenteessä, sinne mahtuisi lähes tuplasti autoja, jos moottoritiellä käytettäisiin 2 kaistaa.
Kiva kun joku junnaa ohituskaistalla kun voihan olla, että jossain lähimmän 10-20km päässä joku ohitettava ilmestyykin vai se se kun pitää katsoa niitä peilejä. Puhelintahan voi kyllä tuijotella.
Vierailija kirjoitti:
Puskurissa roikkuminen ja ohituksen jälkeen suoraan eteen kiilaaminen moottoritiellä kun voisi ajaa sitä ohituskaistaa vähän pidemmällekin.
Tätäkään en voi ymmärtää! Miksi pitää edes ohittaa, jos aikeissa on tulla takaisin kaistalle ja jäädä köröttelemään puolen metrin päähän ohitettavasta, joka on ajanut kaiken aikaa samaa vauhtia tasaisella kaasulla.
Liittymässä ei osata laittaa vilkkua. Sieltä joko tullaan vilkutta väkisin tai sitten pysähdytään terrorisoimaan takana tulevia. Mikä siinä vilkun käytössä on niin helvetin vaikeaa?
Kaikki köröttelijät, voisi ajaa mitä taulu näyttää hyvällä kelillä.
Sekä nämä jotka uskaltaa ajaa ohituskaistoilla 100km/h mutta ohituskaistan loppuessa mennään 70-80km/h.
Vilkun käyttämättömyys. Koskee etenkin Audi-, Bmw- ja Mersukuskeja. Miksi pitää ostaa pirun kallis auto, missä ei ole vilkkuja, vai maksaako ne vilkut lisävarusteena liikaa?
On hankalaa olla joustava liikenteessä, kun nuo kusipäät ei kerro tekemisistään mitään.
Rinnalla kiihdyttäjät ohitustilanteessa
Liian pienet turvavälit, kun itsekin pidän aina noin kolmen neljän sekunnin välimatkan jossain 80kmh nopeudessakin. Kauhistuttaisi ajaa 10-20 m etäisyydellä edellä ajavan puskurista, kun nopeutta olis valtatie nopeuden verran. Ihmettelen aina, mitä hel tyydytystä tai turvan tunnetta ne puskurissa roikkujat saa siitä, että ne roikkuu kiiinni. En voi ymmärtää.
Yhtenä päivänä tein niin, kun 70kmh nopeudessa yks ajoi puskurista 10-15 metrin päässä koko ajan, että hiljensin melko nopeaan noin parissa sekunnissa 30kmh nopeuteen. Sen jälkeen se lopetti roikkumisen kun ymmärsi viestin.
Liian pienet turvavälit. Varsinkin, kun raskaalla kalustolla ajetaan ihan puskurissa kiinni!
Missään ei käytetä vilkkua. Ottaa aivoon. Varsinkin, jos pitkällä suoralla olet kääntymässä, niin ne takavalot ei paljon lohduta jos vauhtia 80 km tunnissa. Tosin itse yritän pitää turvaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet turvavälit, kun itsekin pidän aina noin kolmen neljän sekunnin välimatkan jossain 80kmh nopeudessakin. Kauhistuttaisi ajaa 10-20 m etäisyydellä edellä ajavan puskurista, kun nopeutta olis valtatie nopeuden verran. Ihmettelen aina, mitä hel tyydytystä tai turvan tunnetta ne puskurissa roikkujat saa siitä, että ne roikkuu kiiinni. En voi ymmärtää.
Yhtenä päivänä tein niin, kun 70kmh nopeudessa yks ajoi puskurista 10-15 metrin päässä koko ajan, että hiljensin melko nopeaan noin parissa sekunnissa 30kmh nopeuteen. Sen jälkeen se lopetti roikkumisen kun ymmärsi viestin.
Tuommonen vaan ärsyttää ja provosoi enemmän.
Monesti joudun mun 1.6 koneisella vanhalla romulla hurauttaa monen auto ohitse kun muuten turvavälit jäisi liian pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet turvavälit, kun itsekin pidän aina noin kolmen neljän sekunnin välimatkan jossain 80kmh nopeudessakin. Kauhistuttaisi ajaa 10-20 m etäisyydellä edellä ajavan puskurista, kun nopeutta olis valtatie nopeuden verran. Ihmettelen aina, mitä hel tyydytystä tai turvan tunnetta ne puskurissa roikkujat saa siitä, että ne roikkuu kiiinni. En voi ymmärtää.
Yhtenä päivänä tein niin, kun 70kmh nopeudessa yks ajoi puskurista 10-15 metrin päässä koko ajan, että hiljensin melko nopeaan noin parissa sekunnissa 30kmh nopeuteen. Sen jälkeen se lopetti roikkumisen kun ymmärsi viestin.
Minä teen samoin jos joku tunkee liian lähelle perään, hiljennän reippaasti vauhtia, varsinkin moottoripyörällä liikkeelä ollessa on todella vaarallisia nämä perässä liian lähellä roikkujat, jos joudut jostain syystä jarruttamaan kovempaa päälehän nuo roikkujat tulee.
Moni asia... Suomalainen liikennekulttuuri on syöksykierteessä. Osa ei käytä vilkkua ja osa ei välitä mitään nopeusrajoituksista.
Ajaessa ei pidä keskittyä siihen mitä takana tapahtuu vaan siihen mitä edessä tapahtuu. Minä en anna sitä iloa liian lähellä ajavalle että ärsyyntyisin. Puskurissa roikkujia en noteeraa millään tavalla. Ajan rajoitusten mukaan ja monesti vähän yli.
Vierailija kirjoitti:
Ajaessa ei pidä keskittyä siihen mitä takana tapahtuu vaan siihen mitä edessä tapahtuu. Minä en anna sitä iloa liian lähellä ajavalle että ärsyyntyisin. Puskurissa roikkujia en noteeraa millään tavalla. Ajan rajoitusten mukaan ja monesti vähän yli.
Eli jos joku haluaa mennä mua lujempaa vaikka ajaisin vähän yli rajoitusten niin menkööt ohi tai ei mene. Ei ole mun ongelma.
Erotan nyt tässä oikeasti vaaralliset, ja pelkästään ärsyttävät, mutta toistuvat asiat, ja kyllä se ärsyttävin kautta aikojen on ne jotka ajavat hitaampaa kuin ylintä sallittua nopeutta JA eivät anna tietä esim. väistämällä pientareelle että muuta pääsevät turvallisesti ohi. Sellainen "minäpä määrään koko maailmaa!" -ajattelu on ihanvitun ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ajaessa ei pidä keskittyä siihen mitä takana tapahtuu vaan siihen mitä edessä tapahtuu. Minä en anna sitä iloa liian lähellä ajavalle että ärsyyntyisin. Puskurissa roikkujia en noteeraa millään tavalla. Ajan rajoitusten mukaan ja monesti vähän yli.
Ei voisi vähempää pitää paikkaansa. Vai miksi luulet että esim .taustapeili ja sivupeilit on olemassa? Koristeena?
Liian pienet turvavälit