Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silloin raivosin asiakaspalvelijalle

Vierailija
27.07.2014 |

Kerro, mikä sai sinut pillastumaan.

Itse asiakaspalvelijana en voi kuin ihmetellä näitä raivopäitä joita meidän asiakkaaksi tulee.. "Tänne en tule asiakkaaksi enää ikinä!! Ja muutaman päivän päästä ovi taaa käy..

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin asenne kohdallaan ja suurin osa asiakkaista kiittää iloisesta ja reippaasta palvelusta (työni on palveluneuvontaa joillekin hämmentävässä tai stressaavassa tilanteessa). Mutta jos, kuten kaikille muillekin, hymyilen ja kysyn voisinko auttaa jotenkin/oletteko löytäneet tarvitsemanne tiedon ja vastaus on tyyliä tää on niin perseestä koko paikka, helvettiäkö siinä virnuilet, kaikki maksaa, tiellä oli ruuhkaa, mies unohti ostaa juustoa aamupalalle ja sinua ei koskaan olisi kannattanut palkata tähän työhön, kun tervehdit sanomalla huomenta etkä hei, niin asiakaspalveluni kyllä muuttuu iloisesta asiallisen tasolle.

Kanssakäymistilanteesta on kyse, joten vastavuoroisuus on ihan odotettavaa. Asiakaspalvelija ei ole asiakasta alempi "se", kyllä mekin ihmisiä olemme ja henkilökohtaisuuksiin meneminen, räikeä käytöstapojen puute tai käsiksi käyminen ei ole suvaittavaa.

Tuskin nämä v-mäiset henkilöt puhuvat  ystävilleen tai kollegoilleen niin rumasti, kun saattaisi saada samalla mitalla takaisin ja voisi olla jotain jälkiseurauksia.

Vierailija
22/58 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:37"]

Eipä ole tullut koskaan raivottua. Miten se edistäisi mitään? Kohtelias asiakas päinvastoin saa permpaa palvelua ja väliin joustoa, mitä muut eivät saa.

[/quote]

Sama homma,en raivoa asiakaspalvelijoille.Tosin äänestän jaloillani,en käy liikkeessä jossa olen saanut huonoa palvelua.Esimerkiksi teininä kävin kavereideni kanssa Yves Rocher-kosmetiikkakaupassa ostamassa pikkujuttuja,tyyliin hajuvesiä ja huulikiiltoja.Emme saaneet edes muovipussia ostoksille,jos emme erikseen pyytäneet,palvelu oli muutenkin ynseää.Turkismummot jotka ostivat kalliita ryppyvoiteita saivat runsaasti myyjien aikaa ja ilmaisnäytteitä. Asiakkaiden eriarvoinen kohtelu on asia joka saa minut raivostumaan.Samoin joidenkin myyjien tapa olla naama norsun emättimellä ja viskellä ostoksia sinne kassakouruun.

[/quote]

itse kävin Kultajousessa kun olin 14. Olin jonossa ja kun olisi ollut minun vuoroni kassaneiti menee neuvomaan juuri liikkeeseen saapunutta mummelia joka pyysi apua. Toista kertaa en siihen paskapaikkaan jalallani ole astunut. Voisivat miettiä miten nuoria kohtelevat kun he ovat kumminkin niitä tulevaisuuden asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan kerran olen hieman vittuillut kassalle.

Olin menossa ostamaan tupakka askin ja 2 siideriä kun kassa pyysi henkkarit. No ei siinä, kaivan henkkarit esiin ja annan kassalle. Tämä työntää henkkarit takaisin ja siirtää ostokseni syrjään, toteaa kovaan ääneen ettei minulle niitä myydä ja ottaa seuraavan asiakkaan. Jään suu auki tuijottamaan että mitäs helvettiä. Sanoin sitten kassaneidille että niin miksei myydä kun ikääkin on? Siihen hän totesi ettei minulla ole vielä läheskään tarpeeksi ikää niihin tuotteisiin ja jatkaa muiden asiakkaiden palvelua. Tässä vaiheessa alkoi vituttaa. Oli kiire ja muut kaupat oli jo kiinni. Näytin henkkarit viereiselle asiakkaalle ja kysyin että mistä lähtien 20v on ollut liian nuori ostamaan k 18 tuotteita? Tämä mieshenkilö sanoi kassaneidille että niin tosiaan kyllä tämä likka on jo 20 että eikös ne tuotteet kuulu myydä. Nainen nappasi henkkarit mieheltä ja tuhisi kärttyisesti. Totesi asiaan että jaa ja pisti minut jonon perälle. Tässä vaiheessa todella otti päähän kun kyyti odotti pihalla ja tiesin että kaverilla oli kiire. Maksettuani katsoin kuittia ja tokaisin sitten kassaneidille että oho, oli sentään oikein laskettu ostosten hinta, mutta onneksi koneet hoitavat tuon ajattelupuolen kassalla.

Olen itsekkin ollut kassalla hommissa, mutta kai nyt jokainen kassalla oleva osaa henkkareista katsoa sen vuosiluvun oikein kun ei tarvitse kuin tietää minä vuonna syntyneet täyttävät 18 sen vuoden aikana.

Tökeröstihän sanoin itsekkin, mutta edes pahoittelut olisin odottanut tältä asiakaspalvelijalta kun hänen takiaan jouduin turhaan jonottamaan ja jopa nöyryytetyksi...

Vierailija
24/58 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:09"]

Vastaavanlainen tilanne kävi meillä töissä joskus. Vanhempi mieshenkilö kassalla. Kassaharjoittelijalta kysyttiin erästä sikarimerkkiä, savukekaapistot olivat vasta tulleet käyttöön ja sitä kautta savukkeiden järjestys oli muuttunut. Harjoittelijalta vei hetken löytää oikea merkki, ja siitä asiakas suuttui ihan todella. "EI VOI OLLA NIIN VAIKEAA!!! SOKEAKO OLET!! TUOLLAISIA AMMATTITAIDOTTOMIA PIKKULIKKOJA TIIÄ MISTÄÄN MITÄÄN... TUOSSA SE NYT ON!!! ETKÖ SÄ NYT NÄÄ" Tyttö punastui ihan toden teolla ja löysikin oikean merkin, mutta väärän maun. Tästä mies suuttui vielä enemmän ja heitti sikariaskilla tyttöä päin ja haukkui hyödyttömäksi lukutaidottomaksi, jonka pitäisi palata ala-asteelle opettelemaan lukemaan. No viimeinkin kun tyttö sai oikean tuotteen esiin meinasi asiakas ruveta vänkäämään ettei hänen nyt tarttisi tuotteesta maksaa yhtään mitään kun oli niin asiatonta palvelua.

Tässä kohtaa mittani tuli täyteen ja käskin tytön poistumaan kassalta tauolle. Minä sanoin miehelle että jos tässä joku oli todella asiaton, niin se on herra itse, hän ei voi tulla tänne haukkumaan työntekijöitämme. Harjoittelija on toista päivää töissä, herra ei voi olettaa hänen osaavan vielä kaikkea. Tuotteen herra joko maksaa ystävällisesti tai voimme pyytää vartijan paikalle sopimaan asiasta, ja oli tulos mikä hyvänsä herran ei tarvitse liikkeeseemme palata enää toiste.

[/quote]ei oo paljo kehumista sussakaan, jos seisot vieressä, et auta harjoittelijaa löytämään tarvittavaa tavaraa ja annat asiakkaan noin kauan ja kamalasti haukkua harjoittelijaa, paiskoa tavaroilla jne

Vierailija
25/58 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:15"]

[/quote]

itse kävin Kultajousessa kun olin 14. Olin jonossa ja kun olisi ollut minun vuoroni kassaneiti menee neuvomaan juuri liikkeeseen saapunutta mummelia joka pyysi apua. Toista kertaa en siihen paskapaikkaan jalallani ole astunut. Voisivat miettiä miten nuoria kohtelevat kun he ovat kumminkin niitä tulevaisuuden asiakkaita.

[/quote]

Se mummo varmaan tuli pyytämään ambulanssia korisevalle kaverilleen, mutta tietysti sut olisi pitänyt palvella ensin. Kun olet itse mummo, muista aina tuo päivä.

[/quote]

Voi, tuon päivän tulenkin aina muistamaan. Muistan myös sen, että se mummeli katseli koruja ja pyysi asiakaspalvelijan auttamaan häntä valitsemisessa. :)

Vierailija
26/58 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 08:35"]Täällä ei nyt ole yhtään ns. Oikeaa raivoajaa. Olen seurannut vierestä kun asiakas on saanut kassaharjoittelijan itkemään hänen tehtyään pienen ja helposti korjattavissa olevan virheen. Ja silloinkin raikui juuri tämä "viimeinen kerta kun tulen tänne", eipä ollut kuitenkaan. Jotkut ihmiset oikeasti haukkuvat ja pilkkaavat myyjää, jos jokin pieni virhe sattuu. Mennään siis täysin asiattomuuksiin, kyse ei ole niissä tilanteissa huonosta asiakaspalvelusta vaan pikkujutuista ja asiakas oikeasti saattaa räjähtää vieraalle ihmiselle ja haukkua hänet täysin lyttyyn. Kiinnostaisi tosiaan tietää näiden ihmisten syyt käytökselleen

[/quote]

Vastaavanlainen tilanne kävi meillä töissä joskus. Vanhempi mieshenkilö kassalla. Kassaharjoittelijalta kysyttiin erästä sikarimerkkiä, savukekaapistot olivat vasta tulleet käyttöön ja sitä kautta savukkeiden järjestys oli muuttunut. Harjoittelijalta vei hetken löytää oikea merkki, ja siitä asiakas suuttui ihan todella. "EI VOI OLLA NIIN VAIKEAA!!! SOKEAKO OLET!! TUOLLAISIA AMMATTITAIDOTTOMIA PIKKULIKKOJA TIIÄ MISTÄÄN MITÄÄN... TUOSSA SE NYT ON!!! ETKÖ SÄ NYT NÄÄ" Tyttö punastui ihan toden teolla ja löysikin oikean merkin, mutta väärän maun. Tästä mies suuttui vielä enemmän ja heitti sikariaskilla tyttöä päin ja haukkui hyödyttömäksi lukutaidottomaksi, jonka pitäisi palata ala-asteelle opettelemaan lukemaan. No viimeinkin kun tyttö sai oikean tuotteen esiin meinasi asiakas ruveta vänkäämään ettei hänen nyt tarttisi tuotteesta maksaa yhtään mitään kun oli niin asiatonta palvelua.

Tässä kohtaa mittani tuli täyteen ja käskin tytön poistumaan kassalta tauolle. Minä sanoin miehelle että jos tässä joku oli todella asiaton, niin se on herra itse, hän ei voi tulla tänne haukkumaan työntekijöitämme. Harjoittelija on toista päivää töissä, herra ei voi olettaa hänen osaavan vielä kaikkea. Tuotteen herra joko maksaa ystävällisesti tai voimme pyytää vartijan paikalle sopimaan asiasta, ja oli tulos mikä hyvänsä herran ei tarvitse liikkeeseemme palata enää toiste.

Mies maksoi eikä sanonut enää sanaakaan, eikä kyllä ole palannutkaan. Joku seuraavista asiakkaista oli sitä mieltä että toimin ihan oikein.

[/quote]

Miten voi olla kassatyössä jos ei osaa hommia? Eikö pitäisi harjoitella ensin? Aivan kauheaa nähdä kassamyyjä, joka ei osaa mitään.

Vierailija
27/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Haluun kuulla ihmisten syitä kilahtamiselle :D

Vierailija
28/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin tuotteen, jonka pakkauksen huomasin avatuksi vasta kotona. Kaupassa ei suostuttu hyvittämään ko. tuotetta. Sanoi,, että moka on mun, kun en tarkistanut pakkausta kunnolla. Kävin siis kiireessä ostamassa ko. tuotteen ja otin sen hyllystä avaamattomien pakkausten joukosta ja siis välistä, oli viimeinen ko. väriä. Tuote oli valmiiksi naarmuilla. En ole tuon jälkeen käynyt kyseisessä liikkeessä enkä mene.

En myöskään tarvitse Elisalta tai sen yhteistyökumppaneilta (saunalahti, kolumbus) yhtään mitään, mutta siellä en hermonnut, tosin liittymämyyjälle sanoin, että te ette vieläkään tarvitse tietoa mun maksuhäiriömerkinnöistä (jollaista ei siis ikinä oo ollu, mutta sanottu suoraan, etten saa ilman kohtuuttomia vakuuksia liittymää, koska eivät voi tarkistaa minkälaisia maksuhäiriömerkintöjä minulla on).

Harvoin menee hermot, vielä harvemmin raivoan, mutta periaatteesta en käytä palveluita, joissa minua kohdellaan idioottina. En siis todellakaan mene uudelleen paikkaan, jossa olen saanut huonoa palvelua.

Vierailija
29/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla alen lisäale eli järjelläkin ajateltuna jo alennetuista hinnoista. No eipä sitten ollutkaan vaan hinnat oli laitettu normaalihinnoiksi ja niistä lisäale eli tuli muutaman euron halvemmaksi kuin alkuperäinen tarjoushinta oli ollut. Harmi vaan että tuo tarjoushinta oli unohtunut katupuhujaan...

Vierailija
30/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:37"]

Eipä ole tullut koskaan raivottua. Miten se edistäisi mitään? Kohtelias asiakas päinvastoin saa permpaa palvelua ja väliin joustoa, mitä muut eivät saa.

[/quote]

Sama homma,en raivoa asiakaspalvelijoille.Tosin äänestän jaloillani,en käy liikkeessä jossa olen saanut huonoa palvelua.Esimerkiksi teininä kävin kavereideni kanssa Yves Rocher-kosmetiikkakaupassa ostamassa pikkujuttuja,tyyliin hajuvesiä ja huulikiiltoja.Emme saaneet edes muovipussia ostoksille,jos emme erikseen pyytäneet,palvelu oli muutenkin ynseää.Turkismummot jotka ostivat kalliita ryppyvoiteita saivat runsaasti myyjien aikaa ja ilmaisnäytteitä. Asiakkaiden eriarvoinen kohtelu on asia joka saa minut raivostumaan.Samoin joidenkin myyjien tapa olla naama norsun emättimellä ja viskellä ostoksia sinne kassakouruun.

Vierailija
31/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voin tunnustaa et joskus jos on huono päivä, korotan ääntäni ja hermostun jos asiat ei mee niinku haluan. Huomasin et saan paremmat huvitykset kun vähän suutahtaa.. esim. Ilmaiset jälkkärit rsvintolassa..

Vierailija
32/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa** 10/10

Vierailija
33/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eläissäni. Käyttäydyin itse alussa ihan asiallisesti, kuten minulla tapana on. Mutta kun mulle aletaan kiukutella kuinka hankalaa tämä homma on ja näitä on vaikea järjestellä, niin kivahdin, että pyydä esimieheltäsi sitten siirto helpompiin tehtäviin. Eikä kyseinen asia ollut mitenkään vaikea edes, vaan lähinnä olisi pitänyt ilmoittaa yksi asia eteenpäin. 

Vierailija
34/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 - 6 kk raskaana. En muutenkaan ole hoikimmasta päästä, mutta kesällä turvotus oli melkoinen. Lihoin kesän aikana yli 10 kg, joka ei johtunut minusta.

Meille oli tulossa veljen tytöt kylään ja ostin heille suklaalevyn, tietyn levyn, josta tiesin että kumpikin tykkäävät.

Myyjä alkoi arvostelemaan minun ostoksiani, koska oli muitakin herkkuja. Kysyin myyjältä onko hän tosissaan ja tämä vaan jatkoi kyllä minunkin pitäisi miettiä mitä laitan suuhuni. Kerroin haluan hänen esimiehensä tai vuorovastaavan paikalle, tämä hälyytti vartijan. Vartia alkoi saattamaan minua ulos, sanoin näpit irti ja nyt pomo paikalle. Pomo tuli ja pyysin myyjää kertomaan pomolle mitä hän oli sanonut ja kuulemma ei ollut mitään sanonut. Minä kerroin mitä myyjä oli kertonut, myyjä kiisti kaiken, mutta pomo oli kuullut toisenkin asiakkaan valitusta samasta aiheesta.

Kerroin myyjälle olevani raskaana ja kesä on tuonut paljon nestettä, mutta siitä huolimatta hänellä ei ole oikeutta arvostella minua eikä ostoksiani.

En tiedä mitä tapahtui tämän jälkeen, eikä kiinnostakaan. En ole sattuneesta syystä käynyt siellä enää ikinä.

Vierailija
35/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 07:39"]

Mää voin tunnustaa et joskus jos on huono päivä, korotan ääntäni ja hermostun jos asiat ei mee niinku haluan. Huomasin et saan paremmat huvitykset kun vähän suutahtaa.. esim. Ilmaiset jälkkärit rsvintolassa..

[/quote]

ikäsi ? ilmaiset jälkkärit? jos asiat ei mene niinkuin haluat?

pelle.

Vierailija
36/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran korotin ääntäni kun olin ostamassa halpoja kuulokkeita, mutta myyjä koitti pakottaa minua ostamaan 60 euroa kalliimpia jankkaamalla.

Vierailija
37/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei nyt ole yhtään ns. Oikeaa raivoajaa. Olen seurannut vierestä kun asiakas on saanut kassaharjoittelijan itkemään hänen tehtyään pienen ja helposti korjattavissa olevan virheen. Ja silloinkin raikui juuri tämä "viimeinen kerta kun tulen tänne", eipä ollut kuitenkaan. Jotkut ihmiset oikeasti haukkuvat ja pilkkaavat myyjää, jos jokin pieni virhe sattuu. Mennään siis täysin asiattomuuksiin, kyse ei ole niissä tilanteissa huonosta asiakaspalvelusta vaan pikkujutuista ja asiakas oikeasti saattaa räjähtää vieraalle ihmiselle ja haukkua hänet täysin lyttyyn. Kiinnostaisi tosiaan tietää näiden ihmisten syyt käytökselleen

Vierailija
38/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosakin valittaa aina vaan turhasta pienistä ja inhimillisistä asioista. Itse en ole tainnut ikinä saada huonoa palvelua. Paitsi jos ajattelisin samalla tavalla kuin monet muut niin sais olla kokoajan valittamassa ja laittamassa reklamaatiota. Olen myös huomannut että asiakkaat käyttävät harjoittelijoita vain hyväksi koska tietävät että heidän kautta saa helpoiten hyvityksiä ja asiakaspalvelijalle pahan mielen :)

Vierailija
39/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 08:35"]Täällä ei nyt ole yhtään ns. Oikeaa raivoajaa. Olen seurannut vierestä kun asiakas on saanut kassaharjoittelijan itkemään hänen tehtyään pienen ja helposti korjattavissa olevan virheen. Ja silloinkin raikui juuri tämä "viimeinen kerta kun tulen tänne", eipä ollut kuitenkaan. Jotkut ihmiset oikeasti haukkuvat ja pilkkaavat myyjää, jos jokin pieni virhe sattuu. Mennään siis täysin asiattomuuksiin, kyse ei ole niissä tilanteissa huonosta asiakaspalvelusta vaan pikkujutuista ja asiakas oikeasti saattaa räjähtää vieraalle ihmiselle ja haukkua hänet täysin lyttyyn. Kiinnostaisi tosiaan tietää näiden ihmisten syyt käytökselleen

[/quote]

Tulee niin mahtava vallan tunne, kun saa huutaa jollekin harjoittelijalle... Oikeasti nämä huutajat ovat todellisia reppanoita. Harmi etteivät myyjät voi työnsä puolesta sanoa vastaan. Me muut asiakkaat voimme kyllä huomauttaa tälle typerykselle asiasta.

Vierailija
40/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsen aina, jos mahdollista, sen harjoittelijan jonon. Siis jos itsellä ei ole kiire. Jollekin hätääntyneelle kassanoviisille olen sanonutkin, että tee aivan kaikessa rauhassa, oon itsekin ollut kaupassa töissä.