"Pussivarkaat" kaupassa
Jos ei teillä oo varaa ostaa muovipussia, niin voitteko tuoda omat pussit mukaan kauppareissulle? Erittäin noloo yrittää salakuljettaa niitä muovipusseja kassan ohi. Ps. Nään ne kyllä ja laitan kuitille. T. Kassa
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:42"]
Häh, tämä oli mulle ihan uusi juttu. Aikamoista jos pitää parinkymmenen sentin muovikassi varastaa :D
[/quote]
omien havaintojeni mukaan joka kolmas yrittää tehdä noin.
[/quote]
Aika paljon sitten, käynevät kaupassa juuri silloin kun minä en käy :D koska en ole koskaan nähnyt asiakkaana kenenkään tekevän noin. Luulis nyt, että joskus olis samaan kassajonoon sattunut jos joka kolmas yrittää pussit nyysiä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:09"]Mulla on aina oma kangaskassi(t) mukana kauppareissulla. Jos joskus unohtuu niin sitten ostan muovikassin. Vähän aiheen vierestä, mutta noi muovikassit ei ole ympäristön kannalta kovin hyvä juttu. Kiva lukea että niitä käytetään myös useammin kuin kerran. Ja laskekaapas joskus huviksenne paljonko teillä menee vuodessa rahaa muovikasseihin - etenkin jos ostatte niitä joka kerta kun käytte kaupassa. Pienistä puroista syntyy jokia niin asiakkaille kuin kauppiaillekin...
[/quote]
Mitä sä käytät roskispusseina?
[/quote]
En ole tuo jolta kysyit, mutta ostan kaupasta mieluummin rullan roskapusseja. Yksikköhinta on paljon pienempi ja niihin kuluu vähemmän muovia.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:09"]Mulla on aina oma kangaskassi(t) mukana kauppareissulla. Jos joskus unohtuu niin sitten ostan muovikassin. Vähän aiheen vierestä, mutta noi muovikassit ei ole ympäristön kannalta kovin hyvä juttu. Kiva lukea että niitä käytetään myös useammin kuin kerran. Ja laskekaapas joskus huviksenne paljonko teillä menee vuodessa rahaa muovikasseihin - etenkin jos ostatte niitä joka kerta kun käytte kaupassa. Pienistä puroista syntyy jokia niin asiakkaille kuin kauppiaillekin...
[/quote]
[/quote]
Kaupasta saa ostaa roskapusseja jotka ovat ohuempaa muovia kuin ostoskassi. Roskapussien käyttäminen roskapusseina tulee ekologisemmaksi kuin muovisten ostospussien käyttäminen roskapusseina.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
Kaupasta saa ostaa roskapusseja jotka ovat ohuempaa muovia kuin ostoskassi. Roskapussien käyttäminen roskapusseina tulee ekologisemmaksi kuin muovisten ostospussien käyttäminen roskapusseina.
[/quote
Sivusta huutelen, että roskapussirullassa roskapussit maksaa murto-osan kauppakassien hinnasta! :)
T. Toinen kestokassien käyttäjä
Mites, mulla on joskus käynyt niinkin, että olen ostanut pusseja liian vähän, ja olen ollut maksamasta lisäpussista, kassa ei huolikaan sitä rahaa.
[/quote]
[/quote]
Muovikasseja käytän roskapusseinakin mutta niitä riittää uusille kauppareissullekin. Toki välillä täytyy ostaa uusiakin. Käyn kerran viikossa kaupassa ja ostan kerrallaan 5-8 kassillista tavaraa.
Mitäs sitten kun vahingossa unohtaa muovikassin ja kassaan on menossa seuraavan ihmisen ostokset eikä ole käteistä vaan kortti? Itselläni on joskus käynyt niin ja olen saanut ilmaiseksi muovikassin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:25"]Mitäs sitten kun vahingossa unohtaa muovikassin ja kassaan on menossa seuraavan ihmisen ostokset eikä ole käteistä vaan kortti? Itselläni on joskus käynyt niin ja olen saanut ilmaiseksi muovikassin.
[/quote]
Tällaiset asiakkaat on todella ärsyttäviä, mutta itselle on helpompaa vaan antaa se pussi ilmaiseksi. Tietysti eri juttu jos sama toistuu aina saman asiakkaan kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:29"]No jos noi ois järkevämmin hinnoteltu, niin vois maksaakin siitä. Katetta on ehkä 99,2 prosenttia.
[/quote]
Eli jätät maksamatta kaiken minkä hinta ei miellytä?
[/quote]
Kyllä, mutta en myöskään tarkoittanut, että varastaisin. Mulla on aina kangaskassi :)
Yks tuttavamies teki niin, että maksoi ostokset ensin ja sit vasta otti sen muovipussin. Harvoin myyjä kehtas enää pyytää rahaa.
Hävettää vieläkin sen tyypin toiminta vaikka tapahtumasta on aikaa yli 10v. Ja kyse oli rikkaasta ihmisestä, kai se oli ne sadat tuhannet ansainnu muovipussisäästöillä..
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:12"]
Mites, mulla on joskus käynyt niinkin, että olen ostanut pusseja liian vähän, ja olen ollut maksamasta lisäpussista, kassa ei huolikaan sitä rahaa.
[/quote]
Mäkin olen saanut lähes poikkeuksetta lisäpussin ilmaiseksi... Ja joskus kassa on itse kysynyt, tarvitsenko vielä yhden pussin, ja ojentanut ilmaiseksi. Yleensä mulla on mukana kestokasseja tai vanhoja muovipusseja, mut joskus ne unohtuu tai muusta syystä joutuu ostamaan pussit.
Roskapusseiksi ostoskasseja ei kannata ostaa, rullassa myytävät roskapussit tulevat paljon halvemmiksi ja ovat ympäristöystävällisempiä.
[/quote]
[/quote]
Oletan että varmaan niitä muovisia asioita, joita teidänkin kaupassa myydään nimikkeellä roskapussit?
Miten niitä saa muuten aina noin sentin kappalehintaan, kun se kauppakassi taas maksaa sen 20 senttiä? Jokuhan tuolla sentin pussihinnallakin elää ja tekee voittoa.
Lähettäkää mies kauppaan pussit on mukana
Miksi näiden "pussivarkaiden" mielestä sen pussin saa varastaa, mutta samanhintaista tikkaria ei? En ole koskaan ymmärtänyt tätä logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:55"]
Miksi näiden "pussivarkaiden" mielestä sen pussin saa varastaa, mutta samanhintaista tikkaria ei? En ole koskaan ymmärtänyt tätä logiikkaa.
[/quote]
Toisaalta, miksei kassa anna ilmasta muumitikkaria, jos ei sitä muistanutkaan ennen maksua?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:09"]Mulla on aina oma kangaskassi(t) mukana kauppareissulla. Jos joskus unohtuu niin sitten ostan muovikassin. Vähän aiheen vierestä, mutta noi muovikassit ei ole ympäristön kannalta kovin hyvä juttu. Kiva lukea että niitä käytetään myös useammin kuin kerran. Ja laskekaapas joskus huviksenne paljonko teillä menee vuodessa rahaa muovikasseihin - etenkin jos ostatte niitä joka kerta kun käytte kaupassa. Pienistä puroista syntyy jokia niin asiakkaille kuin kauppiaillekin...
[/quote]
[/quote]
Niin siis pointtihan oli tuohon kysymykseen, että mitä sitten käyttää roskispusseina, kun tuossa mainittiin ettei muovipussi ole hyväksi ympäristölle. Tottakai tiedän, että kaupassa myydään erikseen roskispusseja ja käytänkin niitä. Yleesä mulla on kori ja pari kangaskassia kaupassa mukana. Tuli vain mieleen, että mitä sitten voi käyttää vaihtoehtoisesti muovipussin tilalla roskispussina, koska roskapussikin mitä kaupasta ostan on muovia.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:09"]Mulla on aina oma kangaskassi(t) mukana kauppareissulla. Jos joskus unohtuu niin sitten ostan muovikassin. Vähän aiheen vierestä, mutta noi muovikassit ei ole ympäristön kannalta kovin hyvä juttu. Kiva lukea että niitä käytetään myös useammin kuin kerran. Ja laskekaapas joskus huviksenne paljonko teillä menee vuodessa rahaa muovikasseihin - etenkin jos ostatte niitä joka kerta kun käytte kaupassa. Pienistä puroista syntyy jokia niin asiakkaille kuin kauppiaillekin...
[/quote]
[/quote]
Niin siis pointtihan oli tuohon kysymykseen, että mitä sitten käyttää roskispusseina, kun tuossa mainittiin ettei muovipussi ole hyväksi ympäristölle. Tottakai tiedän, että kaupassa myydään erikseen roskispusseja ja käytänkin niitä. Yleesä mulla on kori ja pari kangaskassia kaupassa mukana. Tuli vain mieleen, että mitä sitten voi käyttää vaihtoehtoisesti muovipussin tilalla roskispussina, koska roskapussikin mitä kaupasta ostan on muovia.
[/quote]
Ohut pussi hajonnee luonnossa nopeammin, kuin paksumpi? Ja mikä estää käyttämästä sitä roskista sellaisenaan, että käy vaan kippaamassa sen sinne roskapönttöön - siinähän on kätevä kantokahvakin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:55"]Ja mikä estää käyttämästä sitä roskista sellaisenaan, että käy vaan kippaamassa sen sinne roskapönttöön - siinähän on kätevä kantokahvakin.[/quote]
Käsittääkseni roskat pitää laittaa astiaan suljetuissa pusseissa, eikä kipata roskikseen ilman pussia. (Voin vain kuvitella, missä kunnossa roskakatokset ympäristöineen olisi, jos sinne kipattaisiin roskat suoraan ämpäristä :X liian täyteen menneestä astiasta tursuilisi roskia ympäriinsä, ja aina joltakin putoaisi jotakin ohi eikä niitä aleta siivoamaan, varsinkaan jos katoksen lattialla on jo ennestäään jotain roskaa...)
Eipä ole tarvinnut kasseja ostaa vuosiin, kun käy joka päivä kaupassa tekemässä pienet ostokset, jotka mahtuu reppuun. Hedelmien mukana tulee kotiin niitä hedelmäosaston pusseja joita voi käyttää roskapusseina. Varalla on yksi pieni rulla ostettuja pikkupusseja, joista riittää moneksi kuukaudeksi kun ei niitä tarvi käyttää muullloin kun silloin kun hedelmäpussit on loppu. Käytän jopa vessapaperirullien pussit roskiksina, niihin mahtuu jonkin verran kun leikkaa varovasti auki vain yläpäästä.
Tungen reppuun ostokset. Ellei mahdu niin otan läpinäkyvät pussit käyttöön.