Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pussivarkaat" kaupassa

Vierailija
27.07.2014 |

Jos ei teillä oo varaa ostaa muovipussia, niin voitteko tuoda omat pussit mukaan kauppareissulle? Erittäin noloo yrittää salakuljettaa niitä muovipusseja kassan ohi. Ps. Nään ne kyllä ja laitan kuitille. T. Kassa

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Jos näen varmasti monta pussia kassan ohi meni, laitan ne vaan kuitille mut jos en, niin kysyn kovaan ääneen et "oliks sulla n pussia siinä?". Vastaukseks tulee mutinaa...

Vierailija
2/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monestio omat kassit ja jos otan kaupasta, ilmoitan lukumäärän kassalle. Kerran oli joku nuori yli-innokas kassa, joka ehti kysymään kassien määrää jo kun olin niitä ottamassa. Samoin kysyi heti perään, että onko tuo ilmapallo täältä (oli vapun alla). Olisin kyllä senkin ilmoittanut, kun olisin ehtinyt.

Varmaan se silmät pyöreinä selitti toisille "yks muija meinas varastaa viis kassia ja ilmapallon mutta minäpä huomasin!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran vahingossa melkein varastanu muovipussin ja mulla on vieläkin huono omatunto siitä! Oon tottunut, että on aina omat kangaskassit mukana ja kerran extempore kaupassa sitten kävelin mitään ajattelematta sen muovipussin kanssa pakkaamaan ostoksia. Kassa katsoi suu auki eikä kehdannut edes mitään sanoa. Onneksi oli kaveri mukana joka kysyi, että mitä ihmettä mä teen. Siinä sitten nolona nauraen selitin kassalle mikä tilanne oli!

Vierailija
4/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sit tää jos on omat vanhat muovipussit mukana ja sattuu olemaan saman kaupan? Luuletko että koittaa varastaa ja isket kuitille? Mulla ainakin monesti mietityttänyt tämä, koska käytän usein samoja muovipusseja moneen kertaan.

Vierailija
5/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noi ois järkevämmin hinnoteltu, niin vois maksaakin siitä. Katetta on ehkä 99,2 prosenttia.

Vierailija
6/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:29"]No jos noi ois järkevämmin hinnoteltu, niin vois maksaakin siitä. Katetta on ehkä 99,2 prosenttia.

[/quote]

Eli jätät maksamatta kaiken minkä hinta ei miellytä?

Vierailija
7/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:27"]Mites sit tää jos on omat vanhat muovipussit mukana ja sattuu olemaan saman kaupan? Luuletko että koittaa varastaa ja isket kuitille? Mulla ainakin monesti mietityttänyt tämä, koska käytän usein samoja muovipusseja moneen kertaan.

[/quote]

No kyllä mä näen jos joku ottaa pussin sieltä kassahihnan alta. Lisäksi jos en näe, niin kyllä käytetyn pussin tunnistaa. Ja jos epäilyttää, niin kysyn :)

Vastaaja nro 2

Vierailija
8/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, tämä oli mulle ihan uusi juttu. Aikamoista jos pitää parinkymmenen sentin muovikassi varastaa :D

Vierailija
9/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:42"]

Häh, tämä oli mulle ihan uusi juttu. Aikamoista jos pitää parinkymmenen sentin muovikassi varastaa :D

[/quote]

omien havaintojeni mukaan joka kolmas yrittää tehdä noin.

Vierailija
10/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä pikkuostoksia varten ei jaksa ostaa pussia. Taskussa kulkee melkein aina vähintään 1 pussi noita varten. Se on kuitenkin eri kauppaketjusta, joten ei tule syytöksiä :)

Kerran otin vahingossa saman firman pussin kun vein pulloja. Ei se kassa kuitenkaan mitään kysynyt kun kaivoin sen taskusta. Ehkä olen sitten vaan luotettavan näköinen tai jotain.

Vierailija
11/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä käytetyn muovipussin tunnistaa, niistä en ota hintaa. Ja voi myös sanoo että nää on vanhoja. AP

Vierailija
12/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:55"]Ja mikä estää käyttämästä sitä roskista sellaisenaan, että käy vaan kippaamassa sen sinne roskapönttöön - siinähän on kätevä kantokahvakin.[/quote]

Käsittääkseni roskat pitää laittaa astiaan suljetuissa pusseissa, eikä kipata roskikseen ilman pussia. (Voin vain kuvitella, missä kunnossa roskakatokset ympäristöineen olisi, jos sinne kipattaisiin roskat suoraan ämpäristä :X liian täyteen menneestä astiasta tursuilisi roskia ympäriinsä, ja aina joltakin putoaisi jotakin ohi eikä niitä aleta siivoamaan, varsinkaan jos katoksen lattialla on jo ennestäään jotain roskaa...)

[/quote]

No enpä ole tuollaista sääntöä kuullut enkä minkään lootan kyljessä nähnyt. Nyt tuo sun väitteesi kaipaa ehkä hieman lähdettä.

Vierailija
13/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän roskat kuskataan tuohon polttolaitokseen (pk-seutu) joten se nyt on aika sama miten paksua muovia se pussi on siellä liekeissä. Käytän noita kaupan muovikasseja roskiksina niin ei tarvitse erikseen ostella roskapusseja.

Vierailija
14/44 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tästä nyt tulikin roskapussikeskustelu, niin meillä käytetään roskiksina kaikki muoviset ja pahviset pakkausmateriaalit, mitä tuotteiden ympärillä kotiin kertyy. Esim, vessa- ja talouspaperipakettien muovit, muropaketit, koiran- ja kissanruokasäkit (15kg säkkiin mahtuu aika paljon), kissanhiekkasäkit, vaatekauppojen muovikassit etc.

Miksi haluaisin maksaa 20 senttiä/muovikassi siitä, että pääsen mainostamaan k-supermarketia heittääkseni sen mainospussin sitten roskikseen?

Vierailija
15/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:49"]Joo kyllä käytetyn muovipussin tunnistaa, niistä en ota hintaa. Ja voi myös sanoo että nää on vanhoja. AP

[/quote]

Niin mutta luuletko sinä että suomalainen voi puhua kassatyöntekijälle, vieraalle ihmiselle ? Että ihan voisi sanoa että otin 2 pussia tai että nämä oli mulla mukana. Ei kai sentään, ja muista että mielellään ei saisi sitten kysyäkkään koska suomalainen hämmästyy ja pöyristyy jos vieras ihminen puhuu. ;)

Vierailija
16/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeesti varasta muovikasseja :)

Vierailija
17/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina oma kangaskassi(t) mukana kauppareissulla. Jos joskus unohtuu niin sitten ostan muovikassin. Vähän aiheen vierestä, mutta noi muovikassit ei ole ympäristön kannalta kovin hyvä juttu. Kiva lukea että niitä käytetään myös useammin kuin kerran. Ja laskekaapas joskus huviksenne paljonko teillä menee vuodessa rahaa muovikasseihin - etenkin jos ostatte niitä joka kerta kun käytte kaupassa. Pienistä puroista syntyy jokia niin asiakkaille kuin kauppiaillekin...

Vierailija
18/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otanki aina eri ketjun käytetyt kassit,et tyhmäkin tietää. Jos ostan muovipussit,kävelen niiden kanssa ohi ja sanon kpl määrän myyjälle. Jos mulla on saman ketjun käytetty kassi mukana,otan sen käsilaukkuni pohjalta vasta pakkauksen yhteydessä.

Vierailija
19/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhempi mies käveli suljetulle kassalle ja otti muutaman muovikassin, jotka sitten rytisti taskuunsa. Pokkana jatkoi kassajonoon ja kaivoi maksun jälkeen nämä "omat" muovikassit taskustaan. Kyllä hävetti mieheb puolesta ja teki mieli sanoa kassatytölle asiasta mutt jätin väliin.

Vierailija
20/44 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:09"]Mulla on aina oma kangaskassi(t) mukana kauppareissulla. Jos joskus unohtuu niin sitten ostan muovikassin. Vähän aiheen vierestä, mutta noi muovikassit ei ole ympäristön kannalta kovin hyvä juttu. Kiva lukea että niitä käytetään myös useammin kuin kerran. Ja laskekaapas joskus huviksenne paljonko teillä menee vuodessa rahaa muovikasseihin - etenkin jos ostatte niitä joka kerta kun käytte kaupassa. Pienistä puroista syntyy jokia niin asiakkaille kuin kauppiaillekin...

[/quote]

Mitä sä käytät roskispusseina?