Piilolinssien käyttäjät, apua tarvitaan!
Olen käyttänyt piilareita jo jonkin aikaa ja osaan laittaa ne hyvin silmiini. Ongelma vain on se, että silmään laiton jälkeen tuntuu sellaiselta pistävältä siinä silmässä. Vähän kuin olisi roska siellä. Enkä tarkoita sitä normaalia tunnetta kun piilari on silmässä. Se pistävä tunne ei tule aina, esim tänää sitä ei tullut ollenkaan kun laitoin piilarin vasempaan silmään, mutta oikeaan silmään se tuntui tosi pahalta. Otin piilarin pois ja laitoin takaisin vaikka kuinka monta kertaa kunnes sekin meni sillälailla normaalisti=ei sattunut. Käytän kertakäyttölinssejä. Tietääkö kukaan, mistä tämä voisi johtua? Tai miten sen voi välttää?
Kommentit (14)
Nurin päin saa mun piilarin tuntumaan tuolta.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 10:25"]Nurin päin saa mun piilarin tuntumaan tuolta.
[/quote] ei ole ollut mielestäni väärinpäin. Optikolla opetettiin se katsomaan ja katson sen aina kun laitan piilaria.
En miekään muuta selitystä keksi kuin, että piilari on väärinpäin.
Ehkä sulla on silmässä joku pieni naarmu joka vihoittelee? Itselläni joskus oli joku ihan pieni haava silmässä ja sattui tosi paljon kun laitoin piilarin.
Nykyajan piilareista ei välttämättä huomaa, että on väärinpäin. Kokeile nyt ainakin.
Olisko kuiva silmä, kokeile silmätippoja laittaa ja sen jälkeen piilolinssi
Oletko odottanut pienen hetken laitettuasi piilarin silmään, vai otatko heti sen epämiellyttävän tunteen tullessa pois?
Mulla tuntui joskus sellaiselta kuin olisi ollut pieniä kiviä silmässä, mutta kun huomasin, ettei poisotto/uudelleenlaitto auttaneet yhtään, odotin n. minuutin ja se tunne katosi. Tuntuivat lopunpäivää silmässä hyvältä ja näkö oli normaali. Tämä "kivistely" ei toistunut joka kerta piilareita asettaessani, mutta sen tullessa, odotin hetken, ja sitten tuntui hyvältä.
Muistaakseni ei saa käyttää kuivansilmän nestettä samaan aikaan kun laittaa piilarit. Käy kysymässä apteekissa sopivaa nestettä.
Tarkista hei sun ylä- ja alaluomet! Onko niissä edes pienen pientä näppylää? Mulla tulee silmiin pieniä näppylöitä, jos pidän piilareita paljon. Ne paranevat itsellään parissa päivässä, kun en pidä piilareita silmissä. Kipu on juuri kuvailemasi kaltaista, joten katso ihmeessä sun luomien "rajat".
Kävin tästä asiasta optikolla ja kuulema kaikki on hyvin ja monelle ihmiselle tulee näitä. Eivät ole vaarallisia. Onko sulla flunssaa? Voi kuulema johtua myös siitä :)
Kiitos kaikille vastauksista! Hyviä neuvoja tuli :)
Joskus aamulla, kun silmät ovat turvoksissa ja kuivat, laitan piilaripesunestettä tipan linssiin ennen kuin laitan silmään.
Onko piilari ehjä ja jos edellä joku on rikkoutunut murhannut silmää tai ehkä olet jotenkin tökännyt ehkä kynnellä laittaessasi tms.
-piilari väärinpäin
- silmässä naarmu tai ehkäpä jopa linssissä naarmu
- kuivat silmät (bebanthen eye-tipat, parhaita!)
Tai käy keskustelemassa optikkosi kanssa
Väärä kaarevia tai piilari väärinpäin?