Oletko itse sortunut olemaan moukkamainen vieras?
Tuosta moukkamaisin vieras -ketjusta innostuin avaamaan keskustelun. Mammoilla on selvästi vieraillut vaikka mitä moukkia, vaikka itse ovat aina vieraista mitä parhaimpia. Mutta nyt on vuorosi tunnustaa!
Oletko joskus huomannut olevasi moukkamainen vieras? Tarkoituksella (kosto, mielen osoittaminen) tai oletko vierailun jälkeen tajunnut, että tulipa käyttäydyttyä aika hölmösti?
Itse ainakin vasta moukkaketjun lukemisen jälkeen olen käynyt miettimään, kuinka usein on itse mennyt kahveille tai syntymäpäiville kahta kättä heiluttaen... hups!
Kommentit (5)
Menin kerran yhden lapsen synttäreille ilman lahjaa. Oikeastaan menin katsomaan vanhan ystäväni uutta taloa. Ja sitten vasta matkalla tajusin, että nehän on yhdistetyt lapsen synttärit, tosin siis siten ettei muita ole paikalla, mentiin vain kahveelle. Siitä on 15 vuotta ja vieläkin hävettää. En vienyt mitäänlahjuksia =(
Olen ollut tosi moukkamainen. Sen nyt voi pistää kypsymättömyyden piikkiin osittain, sillä olin vain 16-vuotias, mut silti hävettää. Tuolloin kaksi kaveriani (molemmat myös 16-vuotiaita) menivät poikaystäviensä kanssa kihloihin ja saivat ekat lapset. Olin hirveän vihainen siitä että tavallaan ne meidän yhteiset kaverhetket sitten olivat ohi, ja olin vähän mustasukkainenkin vauvoille. Olin tosi törkeä kun kävin katsomassa lapsia ekaa kertaa, ihmettelin suureen ääneeen että no miksi se vauva itkee koko ajan ja ettekö te saa sitä hiljaiseksi että tässä voitaisiin puhua rauhassa. Lapsille sentään älysin jonkun lahjan viedä, mut muuten pahoitin kyllä kavereiden mielen.
Exäni sai houkuteltua mut omien tuttujensa mökille jossa oli painajaismaista. Oltiin tunnettu exän kanssa vasta tosi vähän aikaa ja hän oli antanut itsestään rennon seuramiehen kuvan. Karu totuus paljastui perillä: hän oli totally outsider, joka oli otettu mukaan lähinnä säälistä hiukan naureskellen. Mulle oli esittänyt että kyseessä olisi rento vanha kaveriporukka. Paskat oli. Hiukanko v1tutti kun tajusin sen lähes heti mökille saavuttuamme ja tajusin myös, että itse olin sitäkin epämieluisampi vieras jota pidettiin jonain säälittävänä ja vähän reppanana tunkeilijana. Olipa joo tosi hauskaa joidenkin tuiki tuntemattomien pissapäiden kanssa hengailla ja kuunnella sitä niiden piilov1ttuilua exääni ja mua kohtaan, joka on niinkin palikka ettei edes huomannut sitä itse. Olisin lähtenyt sieltä salamana jos olisin voinut, mutta tilanne oli sellainen, että olin jumissa kammottavat 48 tuntia ja join sitten ahdistukseeni liikaa ja tuli sekoiltua todella rankasti. Eli muutuin kauhuvieraaksi itse, mutta en kyllä koe olleeni syypää, vaan ex. Ne ihmiset oli ihan samaa tasoa kun yläasteen koulukiusaajat.
Minä joskus lapsena unohdin viedä kaverin synttäreille lahjan ja hävettää vieläkin :(
Tarkoituksena oli siis, että isoveli vie bussilla kaverin synttäreille ja matkalla ostettaisiin lahja. Noh, unohdettiin ostaa se lahja ja menin kahta kättä heiluttaen. Nolointa oli tietenkin se, että kutsussa nimenomaan luki "ei ole lahjapakkoa" tms., kai he sitten tulkitsivat sen sillain, että ajattelin olla tuomatta lahjan, kun kerran ei ollut pakko :/
Joo, sama täällä. En ehkä synttäreille, yleensä syntymäpäiväsankarille näet viedään lahja, mutta ruokia ja juomia vien yleensä vain silloin, jos ollaan sovittu niin etukäteen tai puhuttu, että pidetään nyyttärit.