Mikä vikana, palstalääkärit? Jalat turvonneet ja punatäpläiset, kuumetta
Osaisikohan joku palstalääkäreistä neuvoa? Mulla on siis pari viime päivää särkenyt, kuumottanut ja turvottanut jalkoja, erityisesti jalkapöytiä. Niissä on kipeitä, kutisevia, punaisia täpliä. Kuumetta on 37.6 (eli aika paljon, mun normaalilämpö on matala).
Pitäisikö niitä käydä näyttämässä jossakin? Olen pitänyt jalkoja koholla, suihkuttanut kylmällä vedellä, pitänyt jääpalapussia. Ei juuri vaikutusta.
Kommentit (44)
Näitä avauksia joissa on vaiva joka selvästi pitäisi tutkituttaa, kysellään neuvoa mutta vain se yksi tapa käy ja sitten esitetään vaan typerää. Jos sulla on vaiva niin mene lääkäriin ja jos aiot kuitenkin odottaa maanantaihin niin mitä sitä kyselet. Menetkö lääkäriin nyt jos sanon että sinulla mahdollisesti nestetasapainossa vakava häiriö jos jalat turvonneet ja pakottaa eikä turvotus laske kotikonstein? Menetkö jos sanon että sydämen vajaatoiminta turvottaa raajoja?
Otan sen riskin, että odotan maanantaihin, ellei tila pahene tässä välissä. Älkää nyt pelihousujanne repikö tämän takia. Minulla on ollut kaikenlaisia sairauksia, vakaviakin. Tuskin minä ensi yönä kuolla kupsahdan. Tuli vaan mieleen kysyä, kun täällä vähän joka ketjussa joku ilmoittautuu lääkäriksi, mutta ilmeisesti ovat kaikki lauantai-illan vietossa poissa Vauvalta, ja hyvä niin.
Eipä tässä muuta. Illanjatkoa,
ap
laita AP kuva niistä jaloista niin helpottaa kummasti arvaamista.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:24"]
Ei ainakaan päivystykseen parin näppylän takia.
Nokkosrokko tai auringon aiheuttama reaktio, veikkaan sen aamulla olevan poissa.
[/quote]
Ei ole auringon aiheuttama, olen vältellyt sitä. Tämä sama on ollut torstaista asti, joten tuskin katoaa. Luepa aloitukseni huolella läpi. Mutta en tosiaan aio päivystykseen lähteä, vaikka se hoitsu sanoi, että jos on kuumetta, täytyy. (Lähinnä sille halusin varmistuksen, ettei ole pakko mennä - vielä)
ap
[/quote]
Naisen logiikkaa parhaimmillaan...
[/quote]
Miten niin? Jos on ollut särkyä, kuumetta, turvotusta ja noita täpliä torstaista, ja olen pitänyt jääpalapussia yms, niin miten on "naisen logiikkaa" se, että tuskin katoavat huomiseksi? Sehän on TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ EI. Sanoi miehen logiikka mitä vain!
ap
[/quote]
Mahdollisesti tarttuva, muille kuin sinulle vaarallinen tauti. Terveydenhoitoalan ammattilainen antanut ohjeen, milloin hakeutua hoitoon. Olet tilanteessa, jolloin ohjeen mukaan tulisi hakeutua hoitoon. Kysyt neuvoa av-palstalta, jossa saat randomarvauksia randomtyypeiltä. Koska kukaan ei arvannut vaarallista tautia, päätät olla noudattamatta ammattilaisen neuvoa. Ja pidät toimintaasi loogisena.