Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaverin vauva

Vierailija
26.07.2014 |

Kaverini sai viikko sitten lapsen. Nyt jo lähti baariin dokaamaan. Aika aikaisin. Ei oikein ole mielestäni oikein. mieltä olette? Olenko kukkahattutäti.. :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:55"]

Missä vastasyntynyt on "hyvässä hoidossa"? Sellaista ei ole! Vastasyntynyt  haistaa, maistaa ja tuntee kehollaan vain äidin. Luulisi Suomessa olevan sen verran koulutettua väkeä, että KAIKKIEN perussivistykseen kuuluisi, että vastasyntynyt luulee olevansa osa äitiä ja kokee tulevansa hylätyksi kun äitiä ei ole lähellä. Peruspsykologiaa ja biologiaa.

Tottakai on hyvä, että lapsella on mahdollisimman paljon rakastavia ihmisiä ympärillään, mutta ymmärtämään muita ihmisiä vauva oppii vasta paljon myöhemmin.

[/quote]

Meinaat että kaikille vauvana adoptoiduille tai orvoksi jääneille tulee vakavia ongelmia? Just. Lapsi voi monista muistakin syistä joutua olemaan erossa äidistään ja siitäkin selvitään. Aina ei ole mahdollisuutta 24/7-äidittelyyn ensiviikkojen aikana. Olet elänyt melko tynnyrielämää jos tämä on sinulle suurikin järkytys.

Vierailija
22/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kanssa yhden äidin joka lähti baariin kännäämään pian synnytyksen jälkeen. Olisi luullut että alle kolmenkympin ikään olis jo kerenny rellestää että ei enää lapsen syntymän jälkeen niin tartteis. Mutta niin on vaan lapsi hoidossa lähes joka viikonloppu. Baarissa juostaan ja kaikissa kissanristiäisissä mihin vaan ikinä kutsutaankaan, niin kännäämään on päästävä. Haaveilee vielä lapsia kaksi lisää, huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:16"]No itse viikon jälkeen synnytyksestä olen kyennyt menemään vaan muutamia metrejä eteenpäin. Mutta vaikka olisinkin ollut kunnossa niin enpä lähtisi. Mahtaa olla nuori ihminen?

[/quote]halkesko se sun rönpsäs?

Vierailija
24/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri. Olin ihan järkyttynyt kun kuulin tota tekstiä. Mulle on aina ollut todella asiallinen. Ap

Vierailija
25/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin tollaisia äitejä. Menettää parhaat herket vauvan kanssa. Ite en vaihtaisi lastani mihinkään. Kavereita kerkii nähdä.

Vierailija
26/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:55"]Missä vastasyntynyt on "hyvässä hoidossa"? Sellaista ei ole! Vastasyntynyt  haistaa, maistaa ja tuntee kehollaan vain äidin. Luulisi Suomessa olevan sen verran koulutettua väkeä, että KAIKKIEN perussivistykseen kuuluisi, että vastasyntynyt luulee olevansa osa äitiä ja kokee tulevansa hylätyksi kun äitiä ei ole lähellä. Peruspsykologiaa ja biologiaa.

Tottakai on hyvä, että lapsella on mahdollisimman paljon rakastavia ihmisiä ympärillään, mutta ymmärtämään muita ihmisiä vauva oppii vasta paljon myöhemmin.

[/quote]

Vastasyntynyt on ihan yhtä hyvässä hoidossa niin isänsä kanssa kuin äitinsäkin kanssa. Jos vauvaa ei imetetä vaan saa maitonsa pullosta, niin ihan yhtä hyvin isukkikin voi ruokkia vauvan ja vauva on turvallisesti vanhemmansa seurassa. Itse puhun kuitenkin rintaruokinnan puolesta, mutta kukin tekee miten itse haluaa, ja kaikillahan rintaruokinta ei vain onnistu.

Älkääkä nyt luulko että puolustelen tätä kännääjä-äitiä, minustakin on todella outoa että tuore äiti haluaa eroon noin pienen lapsensa luota. Halusin vain tuoda esille mielipiteeni siitä että minusta äiti ja isä voivat olla tasa-arvoisia vanhempina. :)

Vierailija
27/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:42"]

Totta. Olen kuullut hänen huutavan lapsilleen muutaman kerran puistossa, että"vitun kusipää, kusipäähuorat". Olen yrittänyt kysellä,että onko kaikki hyvin. Tämä on kuulemma hänen tapansa kommunikoida lastensa kanssa ja on kaikki hyvin. Pienemmästäkin on tehty ilmoituksia.

[/quote]

Ehdottomasti pitää puuttua. Mua harmittaa, kun en puuttunut siihen, kun äiti kerran tiuskaisi bussipysäkillä leikkineelle tytölleen "hiljaa tai tapan sut". Noin ei lapselle puhuta.

Vierailija
28/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:49"]

Drinkillä , parilla? Eikös vauvan kanssa pitää olla ihokontaktissa, imettää ja hoitaa sitä. Musta on todellakin epänormaalia, et joku halua päästä vauvan luota pois, melkein heti synnyttyä

[/quote]

Voi se olla epänormaalia, mutta onko se huono asia, sitä tässä pohditaan. Mun vauva oli kaverin hoidossa heti, kun päästiin sairaaltasta kotiin. Piti nääs hoidella kiireellisiä asioita. Ei kai tuommoinen yleistä ole, mutta elämä on.

Vierailija
29/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:55"]Missä vastasyntynyt on "hyvässä hoidossa"? Sellaista ei ole! Vastasyntynyt  haistaa, maistaa ja tuntee kehollaan vain äidin. Luulisi Suomessa olevan sen verran koulutettua väkeä, että KAIKKIEN perussivistykseen kuuluisi, että vastasyntynyt luulee olevansa osa äitiä ja kokee tulevansa hylätyksi kun äitiä ei ole lähellä. Peruspsykologiaa ja biologiaa.

[/quote]

Vastasyntynyt on ihan yhtä hyvässä hoidossa niin isänsä kanssa kuin äitinsäkin kanssa. Jos vauvaa ei imetetä vaan saa maitonsa pullosta, niin ihan yhtä hyvin isukkikin voi ruokkia vauvan ja vauva on turvallisesti vanhemmansa seurassa. Itse puhun kuitenkin rintaruokinnan puolesta, mutta kukin tekee miten itse haluaa, ja kaikillahan rintaruokinta ei vain onnistu.

Älkääkä nyt luulko että puolustelen tätä kännääjä-äitiä, minustakin on todella outoa että tuore äiti haluaa eroon noin pienen lapsensa luota. Halusin vain tuoda esille mielipiteeni siitä että minusta äiti ja isä voivat olla tasa-arvoisia vanhempina. :)

[/quote] isällä ei ole tissiä, eikä se isää tarvi . Meillä vaikka isä on ollu läsnä alusta asti niin lapsi alkoi huomaamaan sitä 2 v iässä , sitä ennen on ollut vain mussa kiinni

Vierailija
30/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:49"]

Drinkillä , parilla? Eikös vauvan kanssa pitää olla ihokontaktissa, imettää ja hoitaa sitä. Musta on todellakin epänormaalia, et joku halua päästä vauvan luota pois, melkein heti synnyttyä

[/quote]

Voi se olla epänormaalia, mutta onko se huono asia, sitä tässä pohditaan. Mun vauva oli kaverin hoidossa heti, kun päästiin sairaaltasta kotiin. Piti nääs hoidella kiireellisiä asioita. Ei kai tuommoinen yleistä ole, mutta elämä on.

[/quote] kyl ne asiat voi hoitaa lapsenkin kanssa.

Vierailija
31/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:55"]Missä vastasyntynyt on "hyvässä hoidossa"? Sellaista ei ole! Vastasyntynyt  haistaa, maistaa ja tuntee kehollaan vain äidin. Luulisi Suomessa olevan sen verran koulutettua väkeä, että KAIKKIEN perussivistykseen kuuluisi, että vastasyntynyt luulee olevansa osa äitiä ja kokee tulevansa hylätyksi kun äitiä ei ole lähellä. Peruspsykologiaa ja biologiaa.

[/quote]

[/quote] isällä ei ole tissiä, eikä se isää tarvi . Meillä vaikka isä on ollu läsnä alusta asti niin lapsi alkoi huomaamaan sitä 2 v iässä , sitä ennen on ollut vain mussa kiinni

[/quote]

Vai ei tarvi isää? Meilläpäs tarvii ja huomaakin isänsä vaikka vasta alle puolen vuoden ikäinen. Aina on yhtä hymyä kun isi tulee töistä ja pääsee iskän syliin. Ja kun mulla on ollu pakollisia menoja (ei mitään kännäysreissuja vaan lääkärissä käyntejä toisella paikkakunnalla) on ollut isänsä hyvässä hoidossa, ja pumpattua rintamaitoa hyvin juonut pullosta. Mutta tämäkin perhekohtaista, kukin tyylillään. Toiset ovat näköjään riippuvaisia äidistään ja tarvitsevat isäänsä vasta 2 vee.

Vierailija
32/37 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:12"]

Säälin tollaisia äitejä. Menettää parhaat herket vauvan kanssa. Ite en vaihtaisi lastani mihinkään. Kavereita kerkii nähdä.

[/quote]

Vastasyntynyt lähinnä nukkuu ja syö. Miten siinä menettää "parhaat hetket"? Onko lapsuudessa muutenkaan mitään parhaita hetkiä? Aikamoinen tuomiotäräys äideille jotka eivät kykene syystä tai toisesta olemaan ensihetkiä vauvansa kanssa. Siinä on sitten menetetty ne "parhaat hetket". 

Vierailija
33/37 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha ja taas tälläinen mammain ylistyketju. Nostakaa hei itsenne vielä vähän korkeemmalle jalustalle!

Psst, sillä vauvalla on myös isä.

Vierailija
34/37 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko muuten AP nyt naisesta jonka etunimi alkaa J kirjaimella? Pk-seudulta?

Vierailija
35/37 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:03"]

Onko oikeasti sun kaveri vai joku tuttava? En kyllä itse viettäisi aikaani ihmisen kanssa, joka huorittelee lapsiaan (tai ketään muutakaan.)

[/quote]

Jaa. Minulle tuo ei olisi ongelma. En itsekään pidä lapsista ja ymmärrän vallan hyvin, miksi niitten kanssa voi palaa hermot.

Vierailija
36/37 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 03:22"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:03"]

Onko oikeasti sun kaveri vai joku tuttava? En kyllä itse viettäisi aikaani ihmisen kanssa, joka huorittelee lapsiaan (tai ketään muutakaan.)

[/quote]

Jaa. Minulle tuo ei olisi ongelma. En itsekään pidä lapsista ja ymmärrän vallan hyvin, miksi niitten kanssa voi palaa hermot.

[/quote]

Jännää, itse en pidä aikuisista ja ymmärrän vallan hyvin, miksi niitten kanssa voi palaa hermot.

Vierailija
37/37 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 03:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 03:22"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:03"]

[/quote]

[/quote]

Jännää, itse en pidä aikuisista ja ymmärrän vallan hyvin, miksi niitten kanssa voi palaa hermot.

[/quote]

Tuskinpa sinulla nyt kaikkien aikuisten kanssa sentään hermot palaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän