Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?

Vierailija
26.07.2014 |

Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tulee valituksii, että ku on selkä kipee ja ku on diapetes ja ku jalka on kipee ja ku on käsi aivan turvonnu ja ku mies petti ja ku sitä ja tätä. ap

Vierailija
2/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska EN OLE MAKSANUT siitä! Siinä syy: jos lähtisin etelään niin silloin nauttisin koko rahalla ja en valittaisi - postaisin faceen miljoona hellekuvaa jne. Mutta nyt kun en ole maksanut niin en voi sietää ja valitan!

[ anteeksi sarkastinen kommenttini suomalaisista ]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanssia viedään koko ajan, vanhukset ei varmaan kestä hellettä ja se näkyy kohta kuolinilmoituksissa.

Vierailija
4/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Hyvänä esimerkkinä toimii veteraanit, heillä oli läheisellä kentällä golfturnaus, siellä vanhukset vetivät 6 tunnin turnauksen kantaen omat golf tavaransa valittamatta ja heillä oli todella hauskaakin. Lämpöä 32 astetta. Huolehtivat nesteytyksestä ja vaatetuksestaan hyvin. 

Sitten perus av mamma kuolee ilman hernepussia. 

Vierailija
5/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin kyllä helteistä enkä valita siitäkin huolimatta että mulla on astma ja henki on ahtaammalla lähes koko ajan.

Vierailija
6/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen! Helléraja juur ja juur ylittyy niin heti ollaan hätää kärsimässä, eihän tuolla varjossa ole edes kuuma vaan sopivan lämmin. Kun juo paljon ja istuu varjossa ei pitäisi perusterveellä ihmisellä olla hätäpäivää (itse olen koko päivän istunut ulkona varjomassa lukemassa kirjaa).

Veikkaan että hyvin hyvin pieni osa valittajista on ihmisiä joilla oikeasti jokin sairaus ja helle pahentaa sen takia oloa. Suurin osa vaan lihavia sohvaperunoita joilla sen takia tukala olla...eihän tämä oikeasti ole edes kuumaa vielä! Menkää etelään missä lähenee 40 astetta siellä on jo kuuma!

Vierailija
7/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kokeilemaan tätä ruumiillisesti raskasta työtä auringonpaisteessa kello 11-19. Ehkä hiffaat sitten.

Vierailija
8/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kunnolla on tämän asian kanssa mitään tekemistä. Enemmänkin makuasioita, itse en helteessä viihdy ja siksi pysyn sisätiloissa. Se minulle suotakoon.

Vierailija
9/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään. 

Vierailija
10/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:19"]Koska EN OLE MAKSANUT siitä! Siinä syy: jos lähtisin etelään niin silloin nauttisin koko rahalla ja en valittaisi - postaisin faceen miljoona hellekuvaa jne. Mutta nyt kun en ole maksanut niin en voi sietää ja valitan!

[ anteeksi sarkastinen kommenttini suomalaisista ]

[/quote]

Nii!!! Kauheetahan se on kun on kuumempi ku Las Palmasissa hiihtolomalla :) Voikohan siitä reissusta saada rahat takasi ku täällä nyt näin lämmin ilmaseks? Hehhee!

MÄ NAUTIN!!! Ihanaa kun on vihdoin lämmin!

Vierailija
11/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:21"]

Mä nautin kyllä helteistä enkä valita siitäkin huolimatta että mulla on astma ja henki on ahtaammalla lähes koko ajan.

[/quote]

Miten on mahdollista että sulla astma pahenee helteillä kun eikös se pakkanen ja kylmyys nimenomaan ota astmaatikolla keuhkojen päälle. Näin ainakin mulla joka olen lapsesta asti kärsinyt pahasta astmasta ja lämpö vaan auttaa.

Vierailija
12/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:22"]

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään. 

[/quote]

Niinpä. Samaa olen miettinyt näistä helleintoilijoista. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Ei riitä ymmärrys, ei... 

Vierailija
13/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mikään kipeä. Ei mulla ole diapetestä(!) eikä mieskään ole pettänyt. Astma mulla kyllä on, mutta ei se ole nyt juurikaan vaivannut, kun lääkkeet toimii. MINÄ EN VAIN TYKKÄÄ KUUMASTA enkä minä jaksa tehdä mitään kuumalla. Anteeksi.

En muuten käy koskaan saunassakaan juuri siksi, koska MINÄ EN VAIN TYKKÄÄ KUUMASTA.

Vierailija
14/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:20"]Niinpä. Hyvänä esimerkkinä toimii veteraanit, heillä oli läheisellä kentällä golfturnaus, siellä vanhukset vetivät 6 tunnin turnauksen kantaen omat golf tavaransa valittamatta ja heillä oli todella hauskaakin. Lämpöä 32 astetta. Huolehtivat nesteytyksestä ja vaatetuksestaan hyvin. 

Sitten perus av mamma kuolee ilman hernepussia. 

[/quote]

Näinpä! Mun 68-vuotias tekee juuri iloisena puutarhatöitä ja 65-vuotias äiti lähti mustikkaan. Urheilkaa ihmiset, niin kestätte paremmin kuumaa. Mun pojalla on astma, muttei se valita yhtään. Ottaa lääkkeet ja leikkii pihalla. ap

Vierailija
15/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä olen näillä keleillä 24/7, joka päivä on pää kipeä, huimaa ja rytmihäiriöitä, eli en todellakaan nauti.

Vierailija
16/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä helteestä valittaminen joku uusi muoti? En muista että ennen olisi ainakaan näin paljon valitettu. Tosin viime kesänä ei tainnut ollakaan paljon hellepäiviä. Vai onko tämä vain tämän palstan juttu?

Vierailija
17/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan vaan huono ihminen, siksi en kestä.

Vierailija
18/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata näitten hellettä rakastavien white trash -mammojen provoihin vastata. On se ihme, että jos se helle niin ihastuttaa, niin siitä ei olla nauttimassa, vaan roikutaan Vauvalla valittamassa ihmisistä, jotka eivät helteistä tykkää. No life!

Onneksi syksy tulee pian. :) 

Vierailija
19/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muun maalaiset kestää hellettä, mutta suomalaisilla menee parista päivästä kuuppa sekaisin?

Vierailija
20/179 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole vielä koskaan kuullut että astma pahenisi lämmössä kun se nimenomaan ainakin lääkäreiden mukaan pahenee mitä kylmempää ilmaa menee keuhkoihin....taitaa olla tätä normaalia tikusta asiaa taas.