Voiko koira vaistota raskauden ?
Saan nyt varmaan naururyöpyn niskaani, mutta onko jollain tällaisesta kokemusta ?
Kommentit (30)
Tämän lisäksi, jos olen lepäämässä, haluavat molemmat tulla ihan viereen makaamaan ja haluavat saada päänsä mahani päälle (tämä siis ihan alkuraskaudesta). KUlkevat myös perässä ja vetävät normaalia vähemmän hihnassa.
katsot vaan ilmestyykö koiraan kaksi punaistaviiva
Pitääkö ensin pissata koiran päälle ?
Entä jos viiva tulee 10 min. jälkeen ja on haalea ?
- Ap
Ennen raskautta kisu nukkui aina aamuyöstä mahani päällä tai vieressäni. Heti kun tulin raskaaksi, kissa muutti sohvalle nukkumaan vaikka ei vielä ollut mahaa jonka päälle olisi voinut kömpiä. Muutenkin kissasta tuli etäisempi, kunnes vauva syntyi.
Eläimet ilmeisesti vaistoaa moniakin asioita, meidän kissa esim. " hoivasi" minua, kun olin leikkauksen jälkeen kotona toipumassa. Lääkkeet väsyttivät ja nukuin paljon. Kissa oli aina vieressäni kun heräsin. Se seurasi minua kaikkialle, minne lääketokkurassani jaksoin kävellä. Yhtenä aamuna heräsin siihen, että kisu vihjaili suihkuun menosta nuolemalla tukkaani. Se oli kyllä tarpeen, sillä en ollut jaksanut pestä hiuksiani kolmeen päivään kun olin niin poikki.
Meidän koira alkoi jo heti raskauden alussa varomaan vatsaani ja lopetti kaiken hötkyilyn lähelläni. Ei myöskään vetänyt remmissä, muuten koira oli koko ajan lähettyvillä.
Sama toistui kummankin raskauden aikana.
Se on joka kerta ollut vielä entistäkin kiinnostuneempi minusta ja haistellut mahaa ja tullut valeraskaaksi alkuraskaudesta. (Valeraskaus on muuten normaali ilmiö susien parissa, sillä tavoin muutkin naaraat emon lisäksi turvaavat poikasten ravinnonsaannin kun moni pystyy imettämään)
muuttui käytökseltään aivan erilaiseksi. Ennen oli mahdoton räkyttäjä, lopetti sen tavan kokonaan. Seurasi minua kuin hai laivaa koko loppuraskauden. Kaksi päivää ennen synnytystä ei laskenut minua edes vessaan tai saunaan!!! Hilautui hullu saunan lauteiden alle vahtimaan : )
Normaalisti luonteeltaan mustasukkainen koira, katsoi tarkkaan kuka sai minun lähelleni tulla. Pelkäsin kovasti koiran reaktioita, kun tuotiin vauva kotiin. Koira unohti minut ja alkoi vahtimaan vauvaa. Yritti päästä vauvan sängyn alle yöksi nukkumaan, ilmoitti heti meille, jos vauva alkoi itkemään ym. Oli oikein varovainen vauvaa kohtaan.
Vierailija:
Emminä naura. Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut kerrottavan kahdesta tapauksesta kun koira tiesi ennen tulevaa äitiä.
Odotin sillon esikoista rv. 20. Koira otti aina saman paikan sylissä, nuuski mahaa ja tuijotti silmät suurena:)
Olen minäkin kuullut, että koira on pystynyt esimerkiksi ennakoimaan omistajansa sydänkohtauksen. Siis on muuttunut levottomaksi ja hetken kuluttua omistaja, jolla siihen asti kaikki oli päällisin puolin ok, saa sydänkohtauksen. Eli kyllä varmasti koira pystyy raskaudenkin vaistoamaan, en epäile yhtään!