Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koira vaistota raskauden ?

Vierailija
25.08.2006 |

Saan nyt varmaan naururyöpyn niskaani, mutta onko jollain tällaisesta kokemusta ?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saitkin joskus, niin hävetköön ääliö naurajat. Kyllä ne koirat voi vaistota :-D Nyt se tiedetään!

Vierailija
2/30 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ja on ollut ihania lemmikkejä! :) Alkoi hymyilyttää kun luki näitä kokemuksia. Vaikka ei sinänsä aiheeseen liitykään, niin mun kissa aisti aina kun mulla oli pahoja mahakramppeja ja tuli viereen nukkumaan, mutta piti huolen ihokontaktista. Se ei muulloin ollut kovin ihmisläheinen, paitsi noina hetkinä - mahtoi kisu tietää, että emäntä on kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:05"]

Teillä on ja on ollut ihania lemmikkejä! :) Alkoi hymyilyttää kun luki näitä kokemuksia. Vaikka ei sinänsä aiheeseen liitykään, niin mun kissa aisti aina kun mulla oli pahoja mahakramppeja ja tuli viereen nukkumaan, mutta piti huolen ihokontaktista. Se ei muulloin ollut kovin ihmisläheinen, paitsi noina hetkinä - mahtoi kisu tietää, että emäntä on kipeä.

[/quote]

*mutta jos vaihdoin asentoakin ja liikuin, niin kissa piti huolen ihokontaktista- piti sanomani..

Vierailija
4/30 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää koiratarinat on niin liikuttavia :')

Vierailija
5/30 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koira haistaa istukan, haistavathan nuo sairauksiakin.

Vierailija
6/30 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hajuaisti on niin uskomaton, että ne tosiaan pystyvät haistamaan syövänkin ihmisessä, eli ei ole mikään ihme että tietävät aikaisessa vaiheessa raskaudesta.

Mitä kissoihin tulee, niin USAssa eräs sairaalakissa nimeltä Oscar pystyy aavistamaan potilaiden kuoleman. Se menee niiden potilaiden syliin, jotka kuolevat kohta. Tämä ei siis ole mitään televisiosarjaa, vaan tosi asia.

http://tinyurl.com/232nbsc

Wikipediasta löytyy lisää tai Googlella yleensäkin. Laita hakusanaksi 'Oscar therapy cat'

Vierailija
7/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emminä naura. Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut kerrottavan kahdesta tapauksesta kun koira tiesi ennen tulevaa äitiä.

Vierailija
8/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläin on paljon herkkävaistosempi ja hajuaisti on paljon parempi joten voi haistaakin. Meillä ainakin tuntu eläinten käytös muuttuvan hiukan ku tulin raskaaks. Koira paljon varovaisempi leikeissään ja kissat vielä enemmän sylissä.

Vierailija
9/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti kuullut tapauksista, joissa lemmikkikoiran käytös raskaana olevaa perheenjäsentä kohtaan muuttuu jo ennen kuin raskaus on edes varmistunut. Todennäköisesti johtuu hormonien aiheuttamista hajumuutoksista, jotka koira helposti havaitsee!

Narttukoirat saattavat itse tulla valeraskaaksi jos perheessä on raskaana oleva nainen, tosi juttu vaikkakin harvinaista!

Vierailija
10/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se käy mun kans vessassakin :)

Vierailija
11/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nykyään se käy mun kans vessassakin :)

Vierailija
12/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiriahan aletaan jossain päin kouluttaa myös esim. syövän haistamiseen etc. tai ainakin oli niin, että on faktaa, että jotkut koirat pystyvät haistamaan sairauksia ilman että ko ihminen tietää edes sairastavansa. olet varmaan myös kuullut, että on koiria, jotka ennakoivat ihmisen epileptistä kohtausta ja alkavat antaa merkkejä ihmiselle, että kohtaus lähenee, jolloin ko. hlö tietää itse hakeutua turvallisempaan paikkaan, ettei kolauta päätään kaatuessaan tms. ilmeisesti niiden herkkä hajuaisti + jotkut muut aistit ovat se avain.

joten miksi ei olisi mahdollista.

Vierailija
13/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolemaa, tällä sairaus eteni. toinen jouduttiin hyvin pian lopettamaan.

ja mikä yllättävää, sama reaktio tapahtui, kun mieheni äiti oli myös lähellä kuolemaa.

joten miksi ei raskauskin olisi koiran mahdollista haistaa, mutta varmaan eri koirat reagoivat eri tavoin.

Vierailija
14/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän koiralle tuli valeraskaus ihan minun raskauteni alussa. Seurasi minua myös joka paikkaan ja oli lenkilläkin ylirauhallinen vaikka on yleensä kova menemään.

Ihan viimeisilläni vielä kävin köpöttelemässä koiran kanssa ja kun meno oli välillä hidasta, koira istahti odottelemaan..

Vierailija
15/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Olen viikolla 31, joten raskaustestistä ei nyt ole kyse ;) Uroskoira vaan nuuhkii masun seutua paljon, ja sen käytös on muuttunut. Varmaan itse käyttäydyn eri tavalla sitä kohtaan, joten voi johtua siitäkin...

Vierailija
16/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkouluttaja Tuire Kaimion kirjassa kerrottiin koirasta, joka hoksasi sekä Kaimion että tämän kaverin raskaudet. Voihan se koira myös kuulla sikiön sydänäänet, mistäs sen tietää.

Vierailija
17/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa sama juttu. Nyt on taas palannut mun viekkuun.

Vierailija
18/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkoi imeä mun paidanhelmaa ja polkea kuin emoaan :0)

Ennen sitä eikä sen raskauden jälkeen KOSKAAN ole moista harrastanut, ja silloin alkuraskaudessa teki jatkuvasti.

Vierailija
19/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samainen koira vaistosi myös kissamme olevan sairas: seurasi ja haisteli sitä lakkaamatta. Eläinlääkäriinhän kissa oli vietävä " kun koiran mukaan se ei ole terve" . Kissalla todettiin diabetes.

Vierailija
20/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran käytöksen merkityksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän