Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset jäävät roikkumaan?

Vierailija
26.07.2014 |

Siis miksi jotkut ihmiset eivät tajua että EI merkitsee EI? Mulle on useammankin kerran käynyt niin, että rakastunut mies ei vaan hyväksy sitä, kun sanon, ettei kiinnosta. He jäävät sinne jonnekin kärkkymään, ja kysyvät uudestaan ja uudestaan. Se on aika säälittävää. Vaikka olisit kuinka rakastunut, niin kyllä se täytyy hyväksyä, että toista ei kiinnosta. En myöskään kaunistele asiaa tai selittele mitenkään, vaan sanon, että ei tule tapahtumaan. 

Todella ärsyttävää, että tyyppi ei tajua kun ihastus ei vaan ole molemminpuolista. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on syy sille, että tämä ns. jättänyt osapuoli jää kuitenkin seurailemaan jätetyn tekemisiä esim. somessa ja kyselee kuulumisia? Minun mielestäni saattaa olla liikaa vaadittu, jos olettaa, että toinen pystyy siirtymään pakkien jälkeen viattomalle ystävälinjalle, jos niitä tunteita ja toiveita on vielä jäljellä. Sitten huomion saaminen ihastuksen kohteelta ei auta siinä, että pääsisi tilanteesta pois ja tunteet kuolisivat.

Vierailija
62/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahinta on jättää toinen semmoisista syistä jotka ovat voimassa suhteen alussa eli alunperinkään suhde ei olisi lähtenyt käyntiin syystä X. Semmoinen on nimeltään hyväksikäyttö. Jos toinen on tosissaan ja toinen hyväksikäyttää. Miettikää nyt mikä on lopputulos. Toinen sanoo vaan että heippa ei enään kiinnosta. Toinen on tietysti hämillään. Eli ihan suhteen alussa miettikää mihin kykenette ja tehkää se selväksi alussa. Ei näitä riippumisia tapahtuisi jos kumppanit olisivat toisilleen sopivia. Tosin itse en ole roikkujatyyppiä. Saatan silti ottaa yhteyttä koska saattaa tulla ikävä ja se on normaalia. Tosiaan se ikävä ei ole pitkä eikä se sitten loppujen lopuksikaan ikävä kohdistu siihen mieheen vaan tapaan välittää jostain. Monesti se roikkuminen on juuri sitä että jää siihen tunteeseen roikkumaan. Lopettaa sen ikävän ja yleensäkkin kylmettää itsensä taas kerran. Sitten seuraava mies taas ihmettelee kun on jääkalikka prkl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista pahinta on jättää toinen semmoisista syistä jotka ovat voimassa suhteen alussa eli alunperinkään suhde ei olisi lähtenyt käyntiin syystä X. Semmoinen on nimeltään hyväksikäyttö. Jos toinen on tosissaan ja toinen hyväksikäyttää. Miettikää nyt mikä on lopputulos. Toinen sanoo vaan että heippa ei enään kiinnosta. Toinen on tietysti hämillään. Eli ihan suhteen alussa miettikää mihin kykenette ja tehkää se selväksi alussa. Ei näitä riippumisia tapahtuisi jos kumppanit olisivat toisilleen sopivia. Tosin itse en ole roikkujatyyppiä. Saatan silti ottaa yhteyttä koska saattaa tulla ikävä ja se on normaalia. Tosiaan se ikävä ei ole pitkä eikä se sitten loppujen lopuksikaan ikävä kohdistu siihen mieheen vaan tapaan välittää jostain. Monesti se roikkuminen on juuri sitä että jää siihen tunteeseen roikkumaan. Lopettaa sen ikävän ja yleensäkkin kylmettää itsensä taas kerran. Sitten seuraava mies taas ihmettelee kun on jääkalikka prkl.

Tavallaan tosi fiksusti sanottu, mutta ihmiset ovat myös välillä tyhmiä ja kokemattomia, eivätkä tunne itseään. Ennen suhdetta ei välttämättä ole oikein kantaa asiaan X ja suhteen jälkeen kanta voi olla, ettei enää ikinä asiaa X missään muodossa, vaikka uusi tuttavuus olisi muuten vaikka kuinka mahtava. Tietysti se on jo väärin, jos sen suhteen siinä tilanteessa nyt vielä aloittaa, vaikka tietää, ettei siitä mitään tule.

Vierailija
64/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaveri, joka on jäänyt roikkumaan vuosiksi. Meidän välillä ei ole koskaan ollut mitään työkaveruutta enempää. Olen antanut ystävälliset, mutta selvät pakit useasti. En ole suostunut mihinkään hänen treffipyyntöihinsä ja silti tyyppi yrittää vuodesta toiseen. Jostain syystä hän kuvittelee minun olevan hänen elämänsä rakkaus, vaikka hän tuntee minut vain työpaikalta. Olen hänelle neutraalin ystävällinen, kuten olen kaikille työkavereille, mutta jostain syystä hän aina kuvittelee, että kiinnostuisin hänestä vaikka olen antanut pakkeja pakkien perään. En tiedä mikä tyyppiä vaivaa.

Vierailija
65/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
66/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä näitä viestejä, joissa sanotaan, että suoraan sanomalla toinen uskoo. Kun ei ne usko. Jos uskoisivat, esimerkiksi raiskauksen käsite olisi todennäköisesti ihan toisenlainen. Se pitää vain jäädä vänkäämään ja väittämään että "no miks et muka ala parisuhteeseen?" ja sitten yritetään vääntää ja kääntää ja vakuutella, että minä olisin muka jotenkin väärässä, kun en kyseisestä henkilöstä satu pitämään ja että minulla olisi jonkin sortin asennevamma, kun en halua parisuhteeseen. Vuosien jälkeenkin saatetaan tulla kinuamaan että alkaisit nyt kun et oo vieläkään suhteessa ja minäkään en ole, että onhan se nyt melkein PAKKO kokeilla tämäkin asia. Muistetaan pelotella yksinäisyydellä ja "kyllä minä sinut kelpuutan! ;););););)" ja että "kyllä MINÄ tiedän, mistä naiset tykkää! ;);););)".

On tullut todella rumasti sanottua tällaisille äkisijöille jotka suutahtavat, kun en parisuhteeseen ala. Se vaan pitää jostain syystä vonkua ja kitistä, vaikka suoraan sanoo, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Tosi WT-avautuminen oli nyt, mutta kun MIKÄ STNA SIINÄ ON, ETTÄ IHMISEN PITÄÄ OLLA NIIN ÄÄLIÖ, ETTEI VOI SUORAA PUHETTA USKOA!

Vierailija
67/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla roikkuvista miehistä on säätöä muidenkin kanssa. Kerjäävät kaikilta naisilta.

Vierailija
68/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan tosi fiksusti sanottu, mutta ihmiset ovat myös välillä tyhmiä ja kokemattomia, eivätkä tunne itseään. Ennen suhdetta ei välttämättä ole oikein kantaa asiaan X ja suhteen jälkeen kanta voi olla, ettei enää ikinä asiaa X missään muodossa, vaikka uusi tuttavuus olisi muuten vaikka kuinka mahtava. Tietysti se on jo väärin, jos sen suhteen siinä tilanteessa nyt vielä aloittaa, vaikka tietää, ettei siitä mitään tule.

Niinhän sitä haluaa uskoa että toinen olisi yhtä viisas mutta tapani onkin sanoa tyhmäksi niitä miehiä jotka eivät juuri tunne itseään eikä varsinkaan opi vanhoista virheistä jotka on tehty juuri äskettäin. Arvostan tuota viimeistä lausetta ja se on viisaan/tunneterveen miehen puhetta joka ajattelee pidemmälle myöskin toisen ihmisen tunteet huomioiden. Eniten ketuttaa se että ei voi ennustaa eikä voi tietää mitä tuleman pitää. Luonto hoitaa monet asiat ja se mitä tapahtuu on aivan oikeastaan tilannekohtaista. Itsessä huomaan viimeistään siinä kohtaa kun en arvosta niin suhde on läpikäyty. En voi arvostaa ihmistä joka ei arvosta minua(laastarisuhde). Joten mitä semmoisessa roikkumaan joka satuttaa koko ajan. Alussa sitä toivoo ja lopussa sitä toivoo ettei ikinä olisi tavannutkaan varsinkin kun on alussa maininnut ettei halua laastarisuhteeseen. Toivo on se suurin vaikka sillä ei tee lopuksi mitään. Toivon että joku sai tästä jotain apua omaan tilanteeseensa.  

Vierailija
69/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon (valitettavasti) just tollanen roikkuja :( Ihastun todella harvoin mutta kun ihastun, ihastun palavasti. Vaikka mies sanoo ettei ole kiinnostunut ja ilmaisee sen todella selkeästi ettei halua musta mitään, roikun silti miehessä ja laitan viestejä. Oon just se nainen. Häpeän itseäni mutten voi itselleni mitään. Yritän ja teen vain kaikkeni että JOS mies muuttaisikin mielensä (joo, näin ei ole koskaan käynyt...)

Vierailija
70/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä haluaa uskoa että toinen olisi yhtä viisas mutta tapani onkin sanoa tyhmäksi niitä miehiä jotka eivät juuri tunne itseään eikä varsinkaan opi vanhoista virheistä jotka on tehty juuri äskettäin. Arvostan tuota viimeistä lausetta ja se on viisaan/tunneterveen miehen puhetta joka ajattelee pidemmälle myöskin toisen ihmisen tunteet huomioiden. Eniten ketuttaa se että ei voi ennustaa eikä voi tietää mitä tuleman pitää. Luonto hoitaa monet asiat ja se mitä tapahtuu on aivan oikeastaan tilannekohtaista. Itsessä huomaan viimeistään siinä kohtaa kun en arvosta niin suhde on läpikäyty. En voi arvostaa ihmistä joka ei arvosta minua(laastarisuhde). Joten mitä semmoisessa roikkumaan joka satuttaa koko ajan. Alussa sitä toivoo ja lopussa sitä toivoo ettei ikinä olisi tavannutkaan varsinkin kun on alussa maininnut ettei halua laastarisuhteeseen. Toivo on se suurin vaikka sillä ei tee lopuksi mitään. Toivon että joku sai tästä jotain apua omaan tilanteeseensa.  

Olen oikeastaan nainen, jonka tie itsetuntemukseen on ollut kivinen ja viittoja harvassa. :) Mutta tavallaan juuri siksi uskon ihmiseen. Kun minä pystyn sitä jonkin verran oppimaan, on se muillekin mahdollista. Kun luonto järjestelee asioita, on pienen ihmisen osa toisinaan olla lähinnä kärsivällinen ja oppia edes omista virheistään.

Vierailija
71/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon (valitettavasti) just tollanen roikkuja :( Ihastun todella harvoin mutta kun ihastun, ihastun palavasti. Vaikka mies sanoo ettei ole kiinnostunut ja ilmaisee sen todella selkeästi ettei halua musta mitään, roikun silti miehessä ja laitan viestejä. Oon just se nainen. Häpeän itseäni mutten voi itselleni mitään. Yritän ja teen vain kaikkeni että JOS mies muuttaisikin mielensä (joo, näin ei ole koskaan käynyt...)

Miksi ihmeessä käyttäydyt tuolla tavalla? Jos pakkien jälkeen vetäytyisit ja käyttäytyisit kohteliaasti, ihastuksellesi jäisi sinusta positiivinen ja mielyttävä mielikuva ja hän ehkä, mahdollisesti voisi harkita uudestaan. Kun roikut ja häiriköit, ihastuksesi alkaa vain vihaamaan sinua ja sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Vierailija
72/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. siitä syystä, että tämä "ei on ei" -tyyppi voi vaihtaa mieltään joka toinen päivä, syynä mielenterveydelliset ongelmat. Oiva tapa pitää toista narun jatkona. Kiltit naiset ymmärtää, roikkuu ja odottelee parempaa päivää. Parempana päivänä tieysti pari kivaa sanaa. 

Sit taas itseni takia moni voi roikkua siksi, että mulla ei usein ole kunnollisia vastauksia. En tiedä, mitä haluan, enkä tiedä yksioikoisesti, onko toinen kiinnostava vai ei. Voi se aikaa myöten ollakin, vaikka en olisi heti liekeissä. Tai sitten ei ole. Sitten koitan kuitenkin olla mukava, ja voidaanhan me tässä jutustella ja viettää aikaa, enkä edes tykkää mistään riitaisista tai ehdottomista välirikoista, vaan koitan vältellä niitä. Ilmeisesti tämä sotkee ihmisiä, kun hengailen siinä, että mitähän sitä tekis. Silti en valehtele eli en väitä olevani kiinnostunut, mutta ilmeisesti mun sanani eivät aina tavoita, jos kuitenkin haluan jutella tai viettää aikaa toisen kanssa. 

Et juu, tällä hetkellä tilanne, jossa minä roikun toivottomasti yhden toivottoman perässä ja minun perässäni roikkuu taas kolmas toivoton... Hohhoijaa. Kai tää loppujen lopuksi päättyy siten, että kaikki ovat vihaisia ja korkeintaan minä haluaisin olla edelleenkin kaikkien kanssa tekemisissä. 

Vierailija
73/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä käyttäydyt tuolla tavalla? Jos pakkien jälkeen vetäytyisit ja käyttäytyisit kohteliaasti, ihastuksellesi jäisi sinusta positiivinen ja mielyttävä mielikuva ja hän ehkä, mahdollisesti voisi harkita uudestaan. Kun roikut ja häiriköit, ihastuksesi alkaa vain vihaamaan sinua ja sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Mä en ole tuo kommentoija, mutta itse voin ainakin sen takia laittaa viestiä, että en ehkä ymmärrä, mitä tapahtui. Jos toinen on vaikuttanut kiinnostuneelta, voin kysellä, että hei, mitäs tää oli. Myöhemmin taas voin laittaa vaikkapa viestin, että olen baarissa tai kertoa jotakin muuta leppoisaa tai kysellä kuulumisia. Jos jotakuta sellainen vituttaa, niin sitten kannattaa henkilön itsensä tehdä itselleen jotain. 

Vierailija
74/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tuo kommentoija, mutta itse voin ainakin sen takia laittaa viestiä, että en ehkä ymmärrä, mitä tapahtui. Jos toinen on vaikuttanut kiinnostuneelta, voin kysellä, että hei, mitäs tää oli. Myöhemmin taas voin laittaa vaikkapa viestin, että olen baarissa tai kertoa jotakin muuta leppoisaa tai kysellä kuulumisia. Jos jotakuta sellainen vituttaa, niin sitten kannattaa henkilön itsensä tehdä itselleen jotain. 

Tuskin ketään häiritsee kuulumisten kysely ja satunnainen omien kuulumisten viestittely. Eiköhän suurinta osaa häiritse esim kirjoittajien 65 ja 67 kuvailema käytös. Toisaalta, jos sinusta tuntuu, että kalikka jollain tasolla kalahti, niin pitäisikö sinun miettiä käytöstäsi.

Vierailija
75/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki eivät edes anna kunnon pakkeja, eivät sano millään tavalla että ei nyt kiinnosta vaan keksivät jotain valheita...Ihastuin toivottomasti tällaiseen mieheen, joka sitten vain liukeni pois. :( No kerta kerralta vahvempi ja viisaampi oon...

Vierailija
76/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on syy sille, että tämä ns. jättänyt osapuoli jää kuitenkin seurailemaan jätetyn tekemisiä esim. somessa ja kyselee kuulumisia? Minun mielestäni saattaa olla liikaa vaadittu, jos olettaa, että toinen pystyy siirtymään pakkien jälkeen viattomalle ystävälinjalle, jos niitä tunteita ja toiveita on vielä jäljellä. Sitten huomion saaminen ihastuksen kohteelta ei auta siinä, että pääsisi tilanteesta pois ja tunteet kuolisivat.

Mä oon varmaan ollut tollanen kuvailemasi henkilö. Itse kiinnyn ihmisiin joista pidän ja vaikka en suhdetta haluaisi tietyn ihmisen kanssa, usein kaipaan ja haluan aidosti tietää mitä toiselle kuuluu. Toki ymmärrän että se ei kaikille, yleensä useammalle miehelle sovi. Olen myös kantapään kautta ymmärtänyt, että harva mies pystyy aidosti olemaan vain ystävä naisen kanssa, jonka kanssa on joskus ollut jotakin enemmän, enkä sen takia enää edes ehdota, että jäätäisiin ystäviksi, koska se on käytännössä aika mahdottomuus.

Vierailija
77/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ketään häiritsee kuulumisten kysely ja satunnainen omien kuulumisten viestittely. Eiköhän suurinta osaa häiritse esim kirjoittajien 65 ja 67 kuvailema käytös. Toisaalta, jos sinusta tuntuu, että kalikka jollain tasolla kalahti, niin pitäisikö sinun miettiä käytöstäsi.

Joo, totta kai kalahtaa sikäli, että olenhan minä roikkuja myöskin. Ja ylianalysoiva sellainen. Enkä ymmärrä ihmisten toimia ja kyselen niille Asperger-tyylisesti perusteluja. Ja juu, olen miettinyt paljon omaakin käytöstäni. Mutta en taida vaan olla ihan samalla taajuudella monien ihmisten kanssa. Minusta kun ihmissuhteiden eteen nähdään vaivaa eikä heti nosteta käsiä ylös, kun ei täysillä kolahda jne. 

Vierailija
78/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki eivät edes anna kunnon pakkeja, eivät sano millään tavalla että ei nyt kiinnosta vaan keksivät jotain valheita...Ihastuin toivottomasti tällaiseen mieheen, joka sitten vain liukeni pois. :( No kerta kerralta vahvempi ja viisaampi oon...

No tässäpä sulle totuus miehistä: Miehet ei anna pakkeja, pitävät katsos aina varalla. Voit tosin miehen teoista päätellä paljon, aidosti kiinnostuneen miehen tekoja ei tarvitse arvailla, jos tarvitsee, olet se varalla oleva nainen.

Vierailija
79/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sepä se. Esim. yksi klassikko on se, että puhutaan näkemisestä, joka siirtyy ja siirtyy. Sitten kun lopulta itse saa jonkinlaisen hepulin, että hei mitä tää nyt oikein on, että eikö sua kiinnosta vai mitä sä yrität, niin sitten ollaan, että hei rauhotus nyt nainen, mitä sä sekoilet, ei täs ny vaan oo ollu aikaa ja on ollu kaikenlaista. Loppujen lopuksi kuitenkin selviää, että no siitähän siinä on ollut juuri kyse, ettei kiinnostele tai on toinen nainen, eikä nainen mitään ole sekoillut. Mutta tällä tavalla saadaan ikään kuin se nainen syntipukiksi niihin huonoihin fiiliksiin. 

Vierailija
80/83 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän tulikin hyvä" naisia pyörittävä alfamies jätti, kerro kokemuksesi" ketju. Jatkakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän