Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset jäävät roikkumaan?

Vierailija
26.07.2014 |

Siis miksi jotkut ihmiset eivät tajua että EI merkitsee EI? Mulle on useammankin kerran käynyt niin, että rakastunut mies ei vaan hyväksy sitä, kun sanon, ettei kiinnosta. He jäävät sinne jonnekin kärkkymään, ja kysyvät uudestaan ja uudestaan. Se on aika säälittävää. Vaikka olisit kuinka rakastunut, niin kyllä se täytyy hyväksyä, että toista ei kiinnosta. En myöskään kaunistele asiaa tai selittele mitenkään, vaan sanon, että ei tule tapahtumaan. 

Todella ärsyttävää, että tyyppi ei tajua kun ihastus ei vaan ole molemminpuolista. 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:53"]

Niin, mutta ne pakit voi antaa silti kauniisti. Ei kylmästi. Voi sanoa esimerkiksi, että olet upea tyyppi, mutta tämä ei tule toimimaan. Tai "Valitettavasti minun täytyy sanoa ei, vaikka on ollut todella hieno tapailla / tutustua jne." Eli siihen voi lisätä jotakin pehmentävää eikä täräyttää, että ei onnaa. Näin teen itse. Silloin ei jää tulkinnanvaraa, mutta ei myöskään niin hirveän paha mieli. Ei ole vaikeata tämä.

t. monet pakit antanut (ja saanut)

[/quote]Mutta silloinhan jäisi kaikki sadistinen nautinto saamatta! Ensin pitää kohdella toista mahdollisimman rumasti että varmasti loukkaantuu, sitten kannattaa syyttää tätä toista kaikesta riitelystä ja olla itse olevinaan hirveän rauhaarakastava, ja lopuksi kannattaa vielä pyytää näyttävästi anteeksi jotain random ritirallaa mutta välttäen mainitsemasta niitä asioita, joilla on toista loukannut. Näin saa tilanteesta kaiken ilon irti. Muutakaan iloa minulla ei ole, ja tämäkin ainoa ilo tulee todella kalliiksi. Mies 50 -

Vierailija
2/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:22"]

En roiku. Olen vapaa sielu, en usko esim. avioliittoon instituutiona. Joskus tapaan ihanan miehen, ja voin ehdottaa jotakin. Jos hän sanoo ei, ajattelen, että tapasimme ehkä väärällä hetkellä matkaamme, ja jatkan yksin eteenpäin. Muutenkin elän sen mukaan, että if it's meant to be, it's meant to be. Olen sen monesti nähnyt. Ei näitä kannata jäädä miettimään. Muista hyvät hetket. 

Lisäksi olen sitä mieltä, että jos toinen on tyly, ei minun tarvitse olla. Sinun karmasi on se, miten kohtelet minua, minun se, miten kohtelen sinua. Ajattelen tylyistä ihmisistä, että he ovat ehkä hiukan epävarmoja tai keskeneräisiä. Kaunista kesää kaikille ♥

t. ituhippi

[/quote]Sinulla ituhippi ei taida olla suunnitelmissa perheen perustaminen, eikä biologinen kello tikitä? :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt pari kertaa roikkumaan nuorena ja naiivina. Henkisesti ainakin. En tykkää edes muistella asiaa, sen verran säälittävältä ja ajanhukalta se tuntuu näin jälkikäteen. Onneksi iän myötä on tajunnut, ettei miehiä kannata jahdata, eikä sitä oikeaa tarvitsekaan. En tee mitään miehellä, joka ei rakasta minua edes yhtä paljon, mielellään enemmän, kuin minä häntä. Vain epävarma ihminen tyytyy vähempään.

Pari miestä on jäänyt roikkumaan minunkin perääni. Inhoan toisten satuttamista, joten ehkä annoin ristiriitaisia signaaleja pakkeja antaessa olemalla liian tunteellinen. Jälkeenpäin tein kyllä ystävällisesti selväksi, ettei kiinnostusta vain ole, mutta silti jäivät roikkumaan, kunnes ignoorasin täysin. Oli siis pakko olla tyly lopulta, enkä koe sitä omaksi syykseni. Molemmilla oli ongelmansa.

Minusta ei siis kannata olla liian mielisteleväkään pakkeja antaessa, koska rakastunut mies poimii sanoistasi juuri ne, mitä hän haluaa kuulla. Jos kehut kuinka ihana ihminen hän on, mutta et usko, että juttunne tulisi toimimaan, niin hän tulkitsee asian niin, että pidät hänestä tosi paljon, mutta et vain uskalla ryhtyä suhteeseen. Jos vaikutat liian surulliselta, hän tulkitsee sen niin, että välität hänestä paljon. Jos sanot, ettei ajoitus ole oikea, niin hän ajattelee, että ehkä sitten parin kuukauden päästä ja elättelee turhia toiveita. En sano, että pitäisi olla ilkeä, mutta kannattaa olla rehellinen ja sanoa, ettei niitä tunteita vaan ole tarpeeksi, etkä näe niiden koskaan kehittyvän, mutta että varmasti hän löytää pian jonkun, joka pystyy hänen tunteisiinsa vastaamaan.

Vierailija
4/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuosta naisena vain pari kokemusta, joskin yritän aina esittää asian kauniisti. Ts. nyt ei ole sopiva hetki, et se ole sinä vaan minä, olet ihana tyyppi, mutta... jne. Joskus miehet silti elättävät toiveita. Mutta kun itse saan pakit, uskon kyllä kerrasta, enkä todellakaan jää roikkumaan, vaan katoan paikalta pysyvästi niin nopeasti kuin voin. Olen samaa mieltä siitä, että roikkuminen on säälittävää. Mieluummin sitä nuolee haavansa omassa rauhassa ja yksin. Ei on ei. 

Vierailija
5/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen säälittävä nainen, joka kerran tosiaan JÄI roikkumaan. Olin niin rakastunut mieheen, ja hän oli vietellyt minut, ja antoi ristiriitaisia signaaleja... Jälkeenpäin ajatellen toimin todella typerästi, mutta rakkaus on sokea. Oli se sen verran traumaattinen kokemus, että alan vasta nyt toipua, ja itsetunto on erittäin hauras. Mies oli täysi kusipää, mutta vikaa on itsessäkin, että sellaiseen rakastuin ja annoin leikkiä tunteillani. 

No, vahingosta viisastuu. Omalla kohdalla oli yksi tällainen mies, joka ei hyväksynyt (hyvin kilttejä) pakkejani, vaan kirjoitti mulle pitkiä kirjeitä jälkeenpäin ja norkoili mun naapurustossa. 

Vierailija
6/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus? 

Vierailija
7/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 11:18"]

Todella ärsyttävää, että tyyppi ei tajua kun ihastus ei vaan ole molemminpuolista. 

[/quote]

Harva tuon pystyy hyväksymään, jos oma tunne on niin voimakas. Onhan sen toisenkin pakko tuntea jotakin... vaan kun ei. 

Vierailija
8/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvään aikaan tämä aloitus, ap! Minulla on kiusaus ajatella, että "kun se mies vaan huomaa kuinka paljon sitä rakastan, ja kuinka ihana olen..." mutta jos toinen ei välitä, niin ei välitä. En kelpaisi, vaikka päälläni seisoisin. 

Annan olla. 

Vierailija
9/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystävä on juuri tuollainen. Uskottelee itselleen, että kyllä se yksi mies on sittenkin rakastunut häneen. Olen yrittänyt sanoa, että unohtaisi koko äijän, varsinkin kun se on täysi kusipää, mutta ystävä on umpirakastunut eikä kuuntele järkeä. Laittaa kännissä aina tekstareita miehelle ja kuuntelee romanttista musiikkia ja itkee. Pahaa tekee. Rakkaus on kauhea tunne, jos siihen ei vastata. 

En tiedä mikä tuohon auttaisi. Toivoisin, että hän tapaisi hyvän miehen, joka tosiaan rakastaisi takaisin. 

Vierailija
10/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää. Jos ei, niin ei. Englanniksi tästä on hyvä sanonta: cut your losses. 

Itsekunnioitus on asia, josta en tingi. Enkä varsinkaan jonkun miehen takia, joka ei minusta piittaa paskan vertaa. 

Vierailija
11/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle aloittaja ihan useinkin tuota tapahtuu, niin mene itseesi? Rakastuneinkin ja hullaantuneinkin ihminen varmasti ymmärtää, jos suoraan kasvotusten ja ytimekkään rehellisesti hänelle sanotaan että ei kiitos, eli sanotaan siten ettei millekään virhetulkinnalle ja toiveajattelulle jää mitään sijaa sen jäljeen. Mutta sen sijaan jos olet pelaillut toisen ihmisen herkimmillä tunteilla ja antanut jatkuvasti ristiriitaistakin viestiä saadaksesi huomiota ja ihailua osaksesi, niin voit kyllä syyttää itseäsi.

Vierailija
12/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vähän se, että moni mies voi osoittaa klassisia kiinnostuksen oireita - tuijottaa syvälle silmiin, koskettaa, flirttailla jne. eikä se ole hänelle ajanvietettä kummempaa. Hän ei halua mitään sen enempää naisesta. Nainen sen sijaan rakastuu, koska ajattelee, että hän itse ei tekisi tuollaista, ellei olisi ihastunut. Sitten selviää, että miestä ei tosiaan kiinosta viedä asiaa sen pitemmälle. Nainen on ihmeissään, koska mielestään hän tulkitsi merkit oikein. 

Kyllä vain, siskoseni, mutta törmäsitkin pelimieheen. Eikä pelimiehellä ole mitään sitä vastaan, että pysyt rakastuneena. Eihän hänen tarvitse tehdä mitään. Älä jää roikkumaan. 

nim. kokemusta on

Vierailija
13/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kahdesti käynyt niin että ole jäänyt roikkumaan. Harmittaa!

Osin ollut kyse ristiriitsisesta viestinnästä: toinen ei saanut sanottua suoraan, että ei enää ole kiinnostunut.

Vierailija
14/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen katkaiseminen ystävällisesti, mutta napakasti ei ole ihan helppoa. Suurin virhe on yrittää olla loukkaamatta toista. Jos sitä yrität, annat toiselle viestin, että jollain tavalla kuitenkin hänestä välität. Ja se taas saa toisessa aikaiseksi toiveen, että ehkä sittenkin voisit vielä myös rakastaa häntä. Jos taas katkaiset suhteen rajusti ja toista pahasti loukaten, on suuri todennäköisyys sille, ettei loukattu osapuolikaan halua ikinä enää nähdä sinua.

Vierailija
15/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, myös naiset tekee tuota. Nauttivat vallantunteesta.

Vierailija
16/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:14"]

Jos sulle aloittaja ihan useinkin tuota tapahtuu, niin mene itseesi? Rakastuneinkin ja hullaantuneinkin ihminen varmasti ymmärtää, jos suoraan kasvotusten ja ytimekkään rehellisesti hänelle sanotaan että ei kiitos, eli sanotaan siten ettei millekään virhetulkinnalle ja toiveajattelulle jää mitään sijaa sen jäljeen. Mutta sen sijaan jos olet pelaillut toisen ihmisen herkimmillä tunteilla ja antanut jatkuvasti ristiriitaistakin viestiä saadaksesi huomiota ja ihailua osaksesi, niin voit kyllä syyttää itseäsi.

[/quote]

En ole tarkoituksella kenenkään tunteilla pelannut. Olen kyllä avoin ja iloinen ihminen, mutta ei minun hymyilyäni yms. pidä ottaa kaveruutta ja tavallista ystävyyttä kummempana. Pakit olen antanut niin, ettei jää tulkinnanvaraa. 

ap

Vierailija
17/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:20"]

Jos taas katkaiset suhteen rajusti ja toista pahasti loukaten, on suuri todennäköisyys sille, ettei loukattu osapuolikaan halua ikinä enää nähdä sinua.

[/quote]

Tuo se vasta sattuukin. Älä tee niin. :( Siitä jää ikuiset haavat. 

Vierailija
18/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:04"]En jää. Jos ei, niin ei. Englanniksi tästä on hyvä sanonta: cut your losses. 

Itsekunnioitus on asia, josta en tingi. Enkä varsinkaan jonkun miehen takia, joka ei minusta piittaa paskan vertaa. 

[/quote]

Ja mitä varten sitä englantia pitää tunkea joka paikkaan? Ootko jotenkin erityinen kun osaat jonkun "hyvän" sanonnan englanniksi? Kato netti on pullollaan englanninkielisiä foorumeita, jos ei suomi kiinnosta?

Vierailija
19/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle antoi juuri mies, johon olen umpirakastunut, todell kylmät pakit. No, en jää roikkumaan, mutta en myöskään ikinä unohda, miltä ne pakit saivat minut tuntemaan. Se tavallaan pilasi meidän koko aiemman suhteemme, jossa oli paljon hienoja hetkiä ja mukavaa tapailua. Ei kiinnosta tavata ko. miestä enää koskaan, eikä ketään muutakaan vähään aikaan. 

Asian olisi voinut ilmaista vähän kauniimminkin, ja se olisi silti mennyt perille. Nyt tunnen miestä kohtaan vain vihaa. 

Vierailija
20/83 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:04"]En jää. Jos ei, niin ei. Englanniksi tästä on hyvä sanonta: cut your losses. 

[/quote]

Ja mitä varten sitä englantia pitää tunkea joka paikkaan? Ootko jotenkin erityinen kun osaat jonkun "hyvän" sanonnan englanniksi? Kato netti on pullollaan englanninkielisiä foorumeita, jos ei suomi kiinnosta?

[/quote]

Miten niin joka paikkaan? Eka englanninkielinen sitaattini Vauvalla. Ilmaisee asian paremmin kuin suomeksi. Jos et ymmärrä merkitystä, niin KVG

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi