Bag drop Hki-Vantaan lentoasemalla
Tein lähtöselvityksen Finnairin lomalennolle internetissä. Onko Hki-Vantaan lentoasemalla vielä nykyään bag drop -piste, jossa virkailija vai pitääkö tosiaan mennä vielä lähtöselvitysautomaatille tulostamaan ne matkalaukkulipareet ja sen jälkeen bag drop -itsepalveluautomaatille jättämään matkatavarat? Finnairin ja Finavian sivuilla oli ristiriitaista tietoa, ks alla.
Tässä lainaus Finnairin sivuilta:
"Jos mukanasi on vain käsimatkatavaroita, voit siirtyä suoraan turvatarkastukseen ja lähtöportille. Ruumaan menevät matkatavarat jätät nopeasti Bag Drop -tiskille normaalien lähtöselvitysaikojen puitteissa. Katso lähtöselvitysajat
Helsinki-Vantaan lentoasemalla voit myös jättää matkatavarasi Bag Drop -itsepalveluautomaatille ja siirtyä kentän läpi entistäkin nopeammin."
Finavian sivuilla:
"Finnairin, Norwegianin ja SAS:n lennot
Lähtöselvitys kannattaa tehdä terminaalin automaatilla. Automaatti tulostaa sekä tarkastuskortin että matkatavaratarrat. Voit tehdä lähtöselvityksen myös internetissä, mutta lentoasemalla sinun pitää vielä joka tapauksessa mennä lähtöselvitysautomaatille ja tulostaa matkatavaratarrat.
Kun olet tulostanut tarran (tägin), kiinnitä se laukun, rinkan, golfbäding tai suksipussin kahvaan.
Tämän jälkeen voit siirtyä matkatavara- eli bag drop -automaatille. Lentoaseman näyttötaululta tarkistat, missä oman yhtiösi bag drop -automaatti sijaitsee.
Bag drop -automaatilla skannaat tägin itse. Tämän jälkeen matkalaukku on valmis lentoa varten ja voit jättää sen hihnalle. Ja sitten vain kohti turvatarkastusta!"
Kommentit (6)
Minä juuri kaksi viikkoa sitten vein laukut bag drop-pisteeseen, jossa oli virkailija. Olin myös tehnyt lähtöselvityksen kotona. Nopeaa oli ja nopealta näytti myös niillä, jotka käyttivät automaattia.
Ok, kiitos tiedosta. Ei tuosta etukäteen tehdystä lähtöselvityksestä näköjään paljon sitten hyötynyt. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 22:18"]
Ok, kiitos tiedosta. Ei tuosta etukäteen tehdystä lähtöselvityksestä näköjään paljon sitten hyötynyt. Ap
[/quote]
Tämä siis kakkosen viestiin. Oliko kolmonen Finnairin lennolla? ap
Mä tein check in:n kotona. Kentällä vein laukut baggage dropiin, jossa virkailija punnitsi laukut ja laittoi niihin tunnistelaput. Siitä sitten turvatarkastukseen ja heti kohta koneeseen. Finskillä lensin.
Siis molemmat on, virkailijalla ja ilman. Oma kokemus on, että virkailijalle on pidempi jono, masiinasta saa tarrat nopeasti. En sitten tiedä, onko se lentokohtaista että onko molemmat vaihtoedot käytettävissä. Mutta tuossa heinäkuun alussa kun finskillä lensin niin pystyi valitsemaan että kumpaa tapaa käyttää.
Kyllä, tägit pitää tosiaan itse tulostaa. Tuntui, että oli turhaan tehty lähtöselvitys jo kotona valmiiksi. Kun kuitenkin piti samalle automaatille mennä.