Ensitreffit - APUA
En ole ennen käynyt treffeillä, mutta nyt olen päättänyt rohkaistua. Menen 10 vuotta vanhemman miehen kanssa kahville. Itse olen 20-vuotias. Mies on siis kokenut, enkä halua nolata itseäni.
Elikäs kertokaa minulle aivan kaikenlaista tietoa & ajatuksia treffeistä. Kaikki "typerätkin" jutut! Olen enemmän kuin kiitollinen.
Minulla on jo muutama valmis kysymys;
1. Milloin treffit useimmiten pidetään? Aamulla? Illalla? (Minun pitäisi ehdottaa aikaa!)
2. Kun treffeillä tavataan, onko sopivaa kätellä/halata/ei mitään? (Typerä kysymys, mutta häiritsee mieltä..)
3. Mitä treffeillä oikein tilataan?
4. Hyviä treffipaikkoja? (Erityisesti Tampere hoi!!)
5. Kuinka kauan treffit suunnilleen kestävät?
6. Kuuluuko suudelma treffeihin vai onko se vain joku leffaklisee?
7. Onko treffeillä ihan kamalaa?
8. Mitä pitää ottaa huomioon? Miten valmistautua?
Muita ajatuksia?
Kiitos kaikille! Stressaan luultavasti turhia asioita, mutta tämä on minulle oikeasti iso juttu.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:51"]Mitä ihmisiä te olette? Tehkää omannäköisenne tilaisuus.
[/quote]
Tavattiin baarissa, eikä vielä oikein tunneta toisiamme. Vaikutti kuitenkin lupaavalta ja haluan kerrankin yllättää itseni.. Olen jännittäjä ja en ole suostunut ikinä treffeille :(.
Haluaisin tietää ns treffinormeista, jotta en jännittäisi niin paljoa "virheitä".
1. Itse menisin ensitreffeille iltapäivällä esimerkiksi kahvilaan. Jos illalla menee drinkeille tms. niin voi tulla paineita mennä jatkoille jomman kumman kotiin.
2. Itse halaisin. Kättely tuntuisi liian viralliselta ja poskisuudelmat kulttuuriin sopimattomalta
3. Mitä nyt ystävän kanssa ulos mennessä tilaisitkaan. Kahvilassa juoma ja joku syöminen. En menisi ravintolaan ekoille treffeille. Se on intiimimpää ja kestää pidempään. Haluaisin ekat treffit johonkin rentoon ympäristöön. Tietysti jos tunnette jo valmiiksi paremmin, niiin sitten taivas on vaan rajana! Mutta jos olisin numeron pyytänyt söpöltä kassalta, niin menisin tylsästi kahville.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:58"]1. Itse menisin ensitreffeille iltapäivällä esimerkiksi kahvilaan. Jos illalla menee drinkeille tms. niin voi tulla paineita mennä jatkoille jomman kumman kotiin.
2. Itse halaisin. Kättely tuntuisi liian viralliselta ja poskisuudelmat kulttuuriin sopimattomalta
3. Mitä nyt ystävän kanssa ulos mennessä tilaisitkaan. Kahvilassa juoma ja joku syöminen. En menisi ravintolaan ekoille treffeille. Se on intiimimpää ja kestää pidempään. Haluaisin ekat treffit johonkin rentoon ympäristöön. Tietysti jos tunnette jo valmiiksi paremmin, niiin sitten taivas on vaan rajana! Mutta jos olisin numeron pyytänyt söpöltä kassalta, niin menisin tylsästi kahville.
[/quote]
Kiitos vastauksesta :)
1.useimmiten illalla. Joskus olen ollut iltapäivätreffeillä, aamulla taitaa olla aika harvinaista
2.Halaus/airkisses poskille
3.Jos syötte vältä valkosipulia/haisevia ruokia, sotkevia ruokia kuten spagettia
4.baari /kahvila hyvä ekoilla treffeillä. Illallinen saattaa oll tukalan pitkä jos ei synkkää. Mutta vaikkapa eläintarha, picnic tai jokin muu erikoisempi on myös mukava
5.pari tuntia. Viimeiset ensitreffini kesti viisi tuntia (syömään ja baariin)
6. jos hyvin menee, niin kyllä sitä jossain vaiheessa yleensä suudellaan
7.ei ole. jos on keksit tekosyyn lähteä ajoissa (aikainen herätys jne)
8. Saavu silloin kuin on sovittu, ole kohtelias
1) Ihan milloin vaan molemmille sopii. Ehkä tyypillisimmin illalla, mutta käyhän esim lounastreffit oikein hyvin.
2) Halaus ois varmaan parasta, mutta voi olla suudelmakin tai kättely tai ei mitään. Itse halaisin ja antaisin poski-poskelle suudelman
3) Kts 1. Kahvia, kaljaa, siideriä, lounasta, limpparia, jätskiä. Ei välttämättä mitään - voihan treffit olla kävely tai urheilutreffit
4) Baari, kahvila, elokuvateatteri, puisto jne kts 3. Itse ehdottaisiin kahvilaa tai jätskibaaria tms
5) Mahd lyhyesti jos seura on kamalaa. Loppuelämän, jos seura on erinomaista :) Suunnittele paria tuntia.
6) Jos on kivaa ja kemiat stemmaa, niin mikä ettei
7) Riippuu seurasta :)
8) Pukeudu paikkaan sopivasti. Kerro jollekulle mihin menet ja ketä tapaat. Jos et tunne entuudesta vain julkiselle paikalle. Varaa taksiraha kotiin. Varaudu maksamaan puolet, jos mies on pihi.
Onnea matkaan!
T: M40+
4. Mene ympäristöön, jossa viihdyt. Jos menet paikkaan, jonka koet liian nuorekkaaksi/hienostuneeksi jne. luultavasti vaan murehdit paikkavalintaa ja pohdit mitähän treffikumppanisi päättelee tästä sinusta
5. Tää on ehkä vaikein. Niin pitkää, kun hyvältä tuntuu. Syö/juo rauhassa keskustelun lomassa, älä kiirehdi. Sillä hiljaisena hetkenä voit työntää palan kakkua suuhun ja miettiä seuraavaa juttua. Vaivaantunein tunnelma on silloin, kun molemmilla on kahvit juotu ja aikaa ei ole mennyt juuri mitään, eikä keskustelua oikein synny. Voit lopettaa treffit milloin sille tuntuu, älä turhaan vitkuttele! Mutta jos juttu luistaa, niin hyvä vaan! Jätä kuitenkin jotain seuraavaan kertaan
6. Ensisuudelma ensitreffeillä kahvilan ulkopuolella ihmisvilinässä? Jätä seuraavaan kertaan
No ei tarvii alussa kyllämuuta kuin sanoa moi.. ei siis ole pakko olla fyysistä kontaktia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 22:50"]
En ole ennen käynyt treffeillä, mutta nyt olen päättänyt rohkaistua. Menen 10 vuotta vanhemman miehen kanssa kahville. Itse olen 20-vuotias. Mies on siis kokenut, enkä halua nolata itseäni.
Elikäs kertokaa minulle aivan kaikenlaista tietoa & ajatuksia treffeistä. Kaikki "typerätkin" jutut! Olen enemmän kuin kiitollinen.
Minulla on jo muutama valmis kysymys;
1. Milloin treffit useimmiten pidetään? Aamulla? Illalla? (Minun pitäisi ehdottaa aikaa!)
2. Kun treffeillä tavataan, onko sopivaa kätellä/halata/ei mitään? (Typerä kysymys, mutta häiritsee mieltä..)
3. Mitä treffeillä oikein tilataan?
4. Hyviä treffipaikkoja? (Erityisesti Tampere hoi!!)
5. Kuinka kauan treffit suunnilleen kestävät?
6. Kuuluuko suudelma treffeihin vai onko se vain joku leffaklisee?
7. Onko treffeillä ihan kamalaa?
8. Mitä pitää ottaa huomioon? Miten valmistautua?
Muita ajatuksia?
Kiitos kaikille! Stressaan luultavasti turhia asioita, mutta tämä on minulle oikeasti iso juttu.
[/quote]
10 vuotta 20-vuotiasta vanhemmalta mieheltä vastaus:
1) silloin kun molemmilta löytyy pari tuntia aikaa
2) alkuun kätellään ja esittäydytään jos ollaan ihan vieraita, päätteeksi haltaan jos tuntuu siltä että oli kivaa
3) kahvi, bisse, siideri, lonkero, punkku, mikä nyt makuun sopii. Jos kumpikaan ei ole allerginen alkoholille niin annos sitä ja jos kumpikaan ei ole autolla/jatkamassa samalla tunnilla muualle niin kaksi
4) Tampere on vieras paikka, mutta omaan makuun sopiva kuppila - en täysin vieraan kanssa välttämättä neuvoisi lähtemään syömään mutta jos tuntuu hyvältä idealta ja molemmilla luultavasti on nälkä tai yhteinen maku niin miksi ei joku puolifiini (max 30-40e/nuppi ruokajuomineen) À la carte mutta ei buffa. Jos siis ei olla menossa johonkin missä ylipäätään tilataan yhtään mitään, miksei kävelylle luontoon tai urbaaniin ympäristöön yhtä hyvin. Fiksu mies haluaa tarjota, itsestäsi on kiinni huolitko vai maksatko omasi.
5) Varaa tunti ja varauksella toinen jos tuntuu siltä, jos siis ei ole muuta suunnitelmaa eikä muodostu hyvää syytä sille miksi hukata enempää aikaa.
6) Jos se pusutteluhetki pääteeksi tulee ja _MOLEMMISTA_ tuntuu hyvältä idealta niin oh-noes, sydämiä ilmassa. Jos ei tunnu siltä niin ei tietenkään.
7) Ei
8) Tule suoraan duunista/koulusta jos se on aikataulusi mukaista ja kerro että tulit suoraan mistä nyt tulitkin. Jos ei ole niin käy pesulla, mutta älä tälläydy yhtään enempää kuin laittaisit itseäsi jos lähtisit muutenkin ihmisten ilmoille.
Mitä ihmisiä te olette? Tehkää omannäköisenne tilaisuus.