Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka tai juoma, mistä et aluksi pitänyt mutta olet oppinut tykkäämään?

Vierailija
19.07.2021 |

Itsellä korianteri ainakin. Aluksi vihasin, nykyään yksi ehdottomista lemppareista.

Kahvi. Todella pahaa aluksi, mutta opin juomaan ja nykyään moottori ei käynnisty ilman kahvia.

Sushi. Ensimmäisellä maistamalla kamalaa, sitten rakastuin. Nykyään yksi lempiruuista.

Suolakurkku. En edelleenkään juuri tykkää mutta ei enää häiritse. Mutta mielummin silti ei.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena olen huomannut kaipaavani ennen kaikkea voimakkaita makuja. Teininä join Baileysiä, liköörejä ja siidereitä, nykyään en pysty juomaan kuin ihan kuivinta omenasiideriä, ja sitäkin vain vähän. Enemmän tekee mieli viinejä ja viskejä. Samoin monet suolaiset tai muuten vahvanmakuiset ruoat, kuten oliivit, juustot, anjovikset jne. maistuvat paremmin kuin makeiset tai leivokset. 

Vierailija
82/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät oliivit

Salmiakki ennen kouluikää

Graavilohi

Lanttulaatikko

Vihreä tee

Kahvia juon joskus väsymykseen, vaikken tyklää mausta. Nuorena en pystynyt juomaan yhtään, kun ällötti niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olut, pinaattikeitto

Vierailija
84/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaviini.

Kakarana juotettiin tilkka halvinta paskaa joka päivä raudanpuutteeseen, 60-luvun "terveystietoa".

Kun ensi kerran maistoin hintavaa vuosikertaviiniä, olipa makunautinto.

Se ei ollut punaviiniä, vaan rautaliuos. Tai vanhempasi ovat hiukan erehtyneet...

Taisivat todella erehtyä ;-),  kyllä se oli Rioja Tintoa!

Siksi tuo "terveystieto" hipsuissa.

Aiheeseen palatakseni, kakarana vaelluksilla lämmikseeksi tyrkytettiin rommitoteja (tummaa) tai halvinta brandyä, jotka kävin välittömästi oksentamassa.

Nykyään ois lasun paikka, kun vanhemmat pakkojuottaa alkoa 8-13 vuotiaalle.

Nyt nautin vaaleasta rommista ja konjakista (mielellään XO), tumma rommi oksettaa vieläkin.

Vierailija
85/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimchi. Ensimmäisen kerran kun sitä söin se oli mielestäni ihan järkyttävän makuista, nyt voisin syödä sitä vaikka kilon kerralla.

Lapsena inhosin jostain syystä päärynöitä, nyt en enää ymmärrä mikä niissä niin kauheaa oli.

Vierailija
86/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianterin saippuan makuisuus johtuu geeneistä. Tästä oli jokunen vuosi sitten artikkeli jossain lehdessä. Suomalaisista oli jotain 10% jotka eivät voi sietää korianteria. Näköjään siihen pystyy kuitenkin totuttautumaan. Itselläni on  kavereita, jotka eivät edes 50 vuotiaana voi sietää ko maustetta.

Vierailija
87/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu mulle tuore korianteri enkä oikein jaksa uskoa, että siihen makuun edes tottuisin. Sama koskee simpukoita ja etanoita.

Sushista olen oppinut pitämään. Jugurttikin maistui ensimmäisellä syöntikerralla kamalalta. Siihen kuitenkin tykästyi aika nopeasti.

Kahvia aloin juomaan alle viisivuotiaana. Välillä olen yrittänyt vähentää litkityn kahvin määrää, koska tuntuu vaikuttavan yöunia heikentävästi. Helposti pääsin eroon tupakasta, mutta kahvin kanssa ei sama onnistu.

Vierailija
88/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet, oliivi, Aurajuusto.

Vierailija
89/98 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta juusto

Vierailija
90/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena itku kurkussa, kun jouduin syödä kasvispizzaa, mutta nykyään semmoinen itselleni uppoo. Eihän se mitään herkkua ole, mutta kyllä mä sitä voin nälkääni syödä nykyään.

Vierailija
91/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmental juusto.

Vichyvesi.

Olut.

Viski/konjakki.

Nuorempana nuo kaikki maistui hemmetin kauhealle. Varsinkin erikoisoluet ja viski.

Nyt tämän ikäisenä arvostaa voimakkaita makuja, kun tuntuu että melkein mikään ei maistu millekään.

Vierailija
92/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakki, kerran päätin opetella ja jossain luki että kun 10 kertaa maistaa jotain niin se alkaa maistumaan ihan hyvältä. Mulla alkoi jo kuuden lasillisen kohdalla maistumaan ihan ok:lta. Ekat pari oli kyllä hirveitä, mutta pakotin vain itseni juomaan.

Suosittelen tätä taktiikkaa. Meinaan joulomalla totuttautua Absinttiin, se jo haiseekin karmealta. Saa nähdä meneekö yhtä helpisti kuin tuo konjakki.

Vierailija
93/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, olut, kuivat viinit, Bounty-patukat, vihreät oliivit, vahvat juustot, monet kasvisruoat.

Vierailija
94/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi, valkoviini, tofu

Vierailija
95/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muna

Vierailija
96/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit, joita aiemmin inhosin. 

Opin syömään niitä, kun maistoin tapenadea. Kapriksilla saa jopa oliiveista syömäkelpoisia. 

Vierailija
97/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt tämä jotenkin päinvastoin. Olin pienenä todella kaikkiruokainen, imuroin kasvimaasta ekana raa'at sipulit naamaan, ripottelin mausteita kädelle ja siitä suuhun. Yritin jopa raakaa perunaa syödä, mutta mummu kielsi koska voisin kuulemma saada matoja (🤔??)

Voi olla, että oli enemmän jotain uteliaisuutta makuja kohtaan. Ja fleksausta kun kehuen kummasteltiin, kun pikkutyttö veteli silliä naamaan onnellisena. Olin muuten hoikka lapsi silti, vaikka meni kaikkea ja paljon :D

Vanhempana on oppinut arvostamaan laatua, ja monet pikaruoat esimerkiksi ällöttävät. Kaiken täytyy olla just nappiin, tai muuten ei vaan saa syötyä.

Vierailija
98/98 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet, oliivi, Aurajuusto.

Mä syön kyllä oikeita sinihomejuustoja, mut Aurajuusto on ihan kuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme