Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka tai juoma, mistä et aluksi pitänyt mutta olet oppinut tykkäämään?

Vierailija
19.07.2021 |

Itsellä korianteri ainakin. Aluksi vihasin, nykyään yksi ehdottomista lemppareista.

Kahvi. Todella pahaa aluksi, mutta opin juomaan ja nykyään moottori ei käynnisty ilman kahvia.

Sushi. Ensimmäisellä maistamalla kamalaa, sitten rakastuin. Nykyään yksi lempiruuista.

Suolakurkku. En edelleenkään juuri tykkää mutta ei enää häiritse. Mutta mielummin silti ei.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena nirsoilin vaikka mille. Mm. kypsennetty porkkana, tomaatti, lanttu, kaikki kaalit, kaikki muut juustot paitsi tyyliin edam, katkaravut, hampurilaiset….kaikista olen oppinut pitämään, juusto kuin juusto on ylivoimaista herkkua!

Vierailija
42/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista on meren antimiin painottuva:

Sushi. Vaati monta monituista maistokertaa. Nyt se on lempiruokani.

Silli. En voinut sietää lapsena. Vasta ihan viime vuosina olen oppinut syömään, kun tajusin, että niitä on vaikka mitä makuja.

Katkaravut. ekan kerran kuin sain niitä nuorena, söin liikaa ja tuli huono olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit ja feta

Vierailija
44/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli!! Nyt käytän sitä joka päivä. Aamupuuroon en ole vielä lisännyt, pitäisiköhän kokeilla?😆

Vierailija
45/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurtti. Kaverini, maalaistalon tyttäret, olivat vähän aikaisemmin kertoneet, miten meijeriltä oli toimitettu heille sellaista hapanmaitotuotetta, joka oli maustettu mansikalla tai ananksella. Sitä nimitettiin joghurtiksi ja se oli tosi hyvää. Olin aloittanut opiskelut ja kerran sitten ostin viikonlopuksi mansikkajugurttipurkin. Syöminen kesti kauan, sillä en esim.pitänyt piimästä, johon mielessäni vertasin tätä tuotetta. Lusikallinen tai pari kerrallaan se kuitenkin upposi ja kuinka ollakaan, yhtäkkiä se alkoi maistua tosi hyvältä. Siitä lähtien olen ollut suuri jugurtin ystävä.

Vierailija
46/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienisalaatti ja muut sieniruoat. Pienenä ja nuorena sienisalaatti maistui yhtä kammottavalle kuin mikä tahansa sieniruoka. Herkkusienien avulla pääsin sienisalaatin ja lopulta kaikkien sienien makuun.

Vierailija
47/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut ja kahvi

Vierailija
48/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paprika. Tosin en vieläkään tykkää kovin paljon, mutta syön joskus. Lapsena en tykännyt yhtään. Samoin myös salmiakki. Nyt tykkään paljon. Greippi maistuu nyt myös. Sinappia käytän joskus, mutta lapsuudessa inhosin. Ruisleipää söin lapsena vähän, mutta nyt paljon. Muita ei nyt tule mieleen.

Sitten on ne kesto inhokit kuten kahvi (ei auta edes maitokahvi), piimä, viili, melkein kaikki viinit, olut, erilaiset viinat, konjakki yms joita en pysty syömään tai juomaan vieläkään.

Vierailija
49/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto

Vierailija
50/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalia

Vierailija
51/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus lapsena olin nirsoillut perunan syömisestä. Niin kuivaa ja mautonta ruokaa ajattelin silloin. Teini-ikäisenä en enää nirsoillut ruokien suhteen ja perunakin alkoi maistua todella hyvältä. Vähän vanhemmaksi kun on lapsesta kasvanut niin sitten aloin arvostaa kunnon ruokia. Lapsena olin myös enemmän roskaruokien perään.

Vierailija
52/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo monen mainitsema kahvi on jännä juttu, tuntuu että kukaan ei ole aluksi tykännyt mutta sitten tottunut juomaan. Tykkäättekö  nykyään oikeasti siitä itse mausta vai onko se kahvin juonti vain tapa? Itse en ole ikinä tykännyt enkä halua "opetella", ja olen jo lähes kolmekymppinen. 

Vierailija
53/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri. Aluksi kuin saippuaa, nyt suurinta herkkua.

Tavallinen grillimakkara. En ole vihannut ikinä mutta en myöskään tykännyt. Nykyään jopa tykkään.

Vierailija
54/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuore korianteri <3

Vierailija
55/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuusto, nykyään suurta herkkua niin kylmänä keksin päällä kuin vaikka lämpimän pizzan seassakin.

Vierailija
56/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korianteri. Aluksi kuin saippuaa, nyt suurinta herkkua.

Tavallinen grillimakkara. En ole vihannut ikinä mutta en myöskään tykännyt. Nykyään jopa tykkään.

Tää korianteri on jännä, kun olen kuvitellut että se saippuan maku on joillain ihmisillä oleva geneettinen ominaisuus. Kummallista jos siitä voi oppia pois.

Vierailija
57/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo monen mainitsema kahvi on jännä juttu, tuntuu että kukaan ei ole aluksi tykännyt mutta sitten tottunut juomaan. Tykkäättekö  nykyään oikeasti siitä itse mausta vai onko se kahvin juonti vain tapa? Itse en ole ikinä tykännyt enkä halua "opetella", ja olen jo lähes kolmekymppinen. 

Tykkään oikeasti nykyään.

Vierailija
58/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin korianteri ja sushi. Korianteri oli tosiaan saippuaa ekoilla kerroilla, nyt oikein hyvää!

Avokado.

Vierailija
59/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappi ja kahvi. Sinappia en voinut aiemmin sietää, nykyään sitä on saatava siihen makkaran kylkeen.

Kahvin tuoksu nykyään houkutteleva :D

Vierailija
60/98 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta, oliivit, olut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi