Miksi muumimukeissä ei ole Iittalan tarroja?
Ja kuuluuko esim. muista Iittalan laseista, astioista ja maljakoista ottaa i -tarrat pois vai ei?
Kommentit (33)
Iittala ja Arabia ovat kyllä samaa konsernia, mutta tosiaan tuotteet sina joko Arabian tai Iittalan. Teema on sarjana siirtyneet yhdistymisessä aikanaan Iittalan tuotteeksi, mutta muumiastiat jääneet Arabialle.
I-tarra tavataan säilyttää merkkinä alkuperästä ja 1. laadusta.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 13:15"]
Iittala ja Arabia ovat kyllä samaa konsernia, mutta tosiaan tuotteet sina joko Arabian tai Iittalan. Teema on sarjana siirtyneet yhdistymisessä aikanaan Iittalan tuotteeksi, mutta muumiastiat jääneet Arabialle.
I-tarra tavataan säilyttää merkkinä alkuperästä ja 1. laadusta.
[/quote]
Kiitos tästä, nyt selkisi! :)
ap
Meillä irtoaa noi i-tarrat astianpesukoneessa. Ärsyttää. Muumimukeista säilytetään sesonkimukit kirjahyllyssä, ei käytetä, jotta arvo säilyy kun tarrat on paikoillaan. Perusmuumimukit on vain käytössä. Keräilen siis muumimukeja ja arabian/iittalan astioita ja tuotteita muutenkin ihan vain omaksi ilokseni. Suurin osa astioista on käytössä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 13:23"]
Meillä irtoaa noi i-tarrat astianpesukoneessa. Ärsyttää. Muumimukeista säilytetään sesonkimukit kirjahyllyssä, ei käytetä, jotta arvo säilyy kun tarrat on paikoillaan. Perusmuumimukit on vain käytössä. Keräilen siis muumimukeja ja arabian/iittalan astioita ja tuotteita muutenkin ihan vain omaksi ilokseni. Suurin osa astioista on käytössä.
[/quote]
Meillä on Iittalan Teema -sarjaa, ja itse tykkään noista i-tarroista, joten pesen ne aina käsin, kun pelkään juuri tuota että ne irtoaa astianpesukoneessa. :D
ap
Mä vaan ihmettelen teitä jotka ne I-tarrat säilyttää..
En mä ainakaan niitä tuotteita jälleenmyyntiä varten osta vaan käyttöön! Jotenkin kaikki hyllyyn keräily ole mulle ikinä mennyt kaaliin.
T. Nainen 21v
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 13:31"]
Mä vaan ihmettelen teitä jotka ne I-tarrat säilyttää..
En mä ainakaan niitä tuotteita jälleenmyyntiä varten osta vaan käyttöön! Jotenkin kaikki hyllyyn keräily ole mulle ikinä mennyt kaaliin.
T. Nainen 21v
[/quote]
Pitäisikö ne i-tarrat sitten ihan varta vasten repiä irti? Meillä kanssa käytössä "perusmuumimukit" (eli ne mitä saa vielä kaupasta) Mutta vanhat sesonkimukit ja 90-luvun mukit ei käytössä. Kyllä itseäni ainakin ottaisi kunnolla päähän jos esim. yli 200e arvoinen muki menisi rikki.
Ei i-tarroja kuulu repiä irti, ne kertovat 1-laadusta.
no ei niitä tarroja kuulu käyttöastioissa säästellä, miks kattauksen tulis kertoa ykköslaadusta? Haloo. Yhtä noloa kuin muutkin näkyvät logot ja ne metalliboksit joissa lukee Bread.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 13:53"]
no ei niitä tarroja kuulu käyttöastioissa säästellä, miks kattauksen tulis kertoa ykköslaadusta? Haloo. Yhtä noloa kuin muutkin näkyvät logot ja ne metalliboksit joissa lukee Bread.
[/quote]
Voin niin mielessäni kuvitella sun astiat by ikea :DDDD
Terve! Jos pidätte astioita keräilyesineinä, niin säästäkää silloin tarrat. Jos pidätte niitä käytössä, ei tarvitse välittää tarroista, ne eivät tuo mitään lisäarvoa käytettyyn astiaan (jonka arvo tosin on hyvä kuitenki). Minusta ne ovat kattauksessa vähän nolon näköisiä. -konsernissa työskentelevä
Mä en revi mut en kyllä ala suojelemaankaan. Kaikki mun astiat on Iittalan astioita.
T:N19
Miksi muuten Iittalan Kartio -juomalaseissa on i-tarrat, mutta samaisissa muumikuvilla varustetuissa taas ei ole?
ap
NIIN mautonta, kun ihmiset jättää ne i-tarrat astioihin. Mua ainakin myös iha ällöttää, jos lautasessa on tarra, tai jälkkärikulhossa sisäpinnassa. Sehän on ihan älytön bakteeripesä.
Itse ostin just tusinan Kastehelmikulhoja ja ekaksi nappasin tarrat pois, sitten kulhot pesuun.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:09"]
NIIN mautonta, kun ihmiset jättää ne i-tarrat astioihin. Mua ainakin myös iha ällöttää, jos lautasessa on tarra, tai jälkkärikulhossa sisäpinnassa. Sehän on ihan älytön bakteeripesä.
Itse ostin just tusinan Kastehelmikulhoja ja ekaksi nappasin tarrat pois, sitten kulhot pesuun.
[/quote]
Toi että oot ostanut Kastehelmikulhoja kertokoon sun mausta jo ihan tarpeeks:D Ne on karseen rumia, mummomaisiaD:
Tarrat pois. Niiden alle kertyy vaikka mitä likaa. Hyi.
Sama astioiden pohjasta pois vaan jos ovat käytössä.
Meillä kaikki astiat ovat Iittalaa. Otan kaikki tarrat pois, minua ne häiritsevät. Tuskin kukaan suunnittelija on astiaansa suunnitellut sitä tarraa huomioiden.
Iittala-tarrojen säilyttäminen tarkoituksella on kyllä junttia mielestäni. Jokainen tekee niinkuin tekee, mutta itse ainakin ostan Iittalan astioita kotimaisuuden, muotoilun ja esim. värin perusteella, en niiden kyljessä olevan tarran vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:17"]Iittala-tarrojen säilyttäminen tarkoituksella on kyllä junttia mielestäni. Jokainen tekee niinkuin tekee, mutta itse ainakin ostan Iittalan astioita kotimaisuuden, muotoilun ja esim. värin perusteella, en niiden kyljessä olevan tarran vuoksi.
[/quote]
Kotimaisuuden... Niin aivan joo haha
Kyllä se tarra käyttöastiassa on ihan väkisinkin hygieniariski. Eikä sillä enää mitään väliä muutenkaan ole enää, jos astia on otettu käyttöön. Keräilijälle arvoa on vain virheettömällä astialla.
Voi johtua siitä, kun siellä pohjassa lukee Arabia.