helteessä pilaantumattomia retkieväitä?
Heittäkää ideoita/hyväksi havaittuja eväitä kehiin. Kylmäsäilytystä ei ole, joten kaikkea sellaista, mikä ei pilaannu kuumassa.
itse olen keksinyt lähinnä vain hedelmiä ja mietin croissantteja (ovat aika rasvaisia,säilyykö?)
Kommentit (11)
rusinat, kuivatut aprikoosit, pähkinät, suolakeksit, sipsit, hedelmät (esim. rypäleet, omena), popkorni.
Riisikakut, mausteilla ja ilman. Ruissipsit. Herneet.
Säilyketölkeistä saa sitten vaikka hedelmäsalaattia/hedelmäkuutioita. Toki vaikka tonnikalaakin leivän päälle yms. Ja tietty olisi hyvä tietää kuinka kauan näiden pitää säilyä. Kävelymatka rannalle vai kokopäivän kiertely retkikohteessa ja eväät on iltapäivän välipalaksi.
Suolakeksit, maustetut riisikeksit, piltit..
Kasvikset, iskukuumennettu maito.. onhan noita ihan pilvin pimein.
Eväiden on tarkoitus kestää koko päivän ajan. Olemme suunnitelleet käyvämme syömässä oikeaa ruokaa ravintolassa noin puolessa välissä päivää eli kaikkea energiaa näistä ei tarvitse saada mutta kuitenkin sellaista evästä jolla myös pikkunälkä lähtisi pois, eikä ole tarkoitus ottaa evääksi myöskään pelkkiä herkkuja.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:02"]Kasvikset, iskukuumennettu maito.. onhan noita ihan pilvin pimein.
[/quote]
Joo, iskukuumennettu maito ehkä säilyisi mutta kuka haluaa juoda lämmintä maitoa? Itse ainakin haluan maitoni kylmänä.
Myslipatukat ja muut keksit
sipsit
Panino italialaiseen retkeilytyyliin, eli halkaiset sämpylät ja väliin laitat jotain leikettä tai juustoa joka kestää kuumassa oloa. Kinkuista esim. ilmakuivattua ja juustoista jotain kovaa juustoa. Väliin ei tule MITÄÄN muuta. Jos tuo tuntuu tuollaisenaan kuivalta, voi mukaan ottaa sellaisissa yksittäispakkauksissa majoneesia, sinappia... mitä vain löydät tai sitten pikkupullossa oliiviöljyä, jota laitetaan sämpylälle juuri ennen syömistä.
Toinen vaihtoehto on foccaccia vaikka oliiveilla. Mutta en tiedä, miten helposti sellaista löytää kaupasta. Täällä löytää helposti ja edullisesti.
Anteeksi epäileväisyyteni mutta säilyykö ilmakuivattu kinkku tosiaan lämpimässä? Jos se oikeasti säilyy, niin tuo ehdotus olisi oikein sopiva. Myös tuo focaccia on hyvä idea, pitää käydä kaupassa katsomassa tarjontaa. Tällä hetkellä olen tuoreiden ja kuivattujen hedelmien sekä riisikakkujen kannalla.
Pakasta vesi-/mehupullot, saat kylmäkallet ja kylmää juotavaa, samoin hedelmät paloina pakastimen kautta.