Työkkäri pakottaa hakemaan fysioterapeutin paikkaa, vaikka olen urheiluhieroja
Eivät ilmeisesti ymmärrä että nuo ovat kaksi täysin eri asiaa...Mukava sitten myöhemmin hakea jos aukeaa urheiluhierojan paikkaa kun kyseessä on isompi lafka. Nehän leimaavat minut hulluksi kun haen tuota.
Tuleeko automaattisesti karenssi jos noita ei hae?
Kommentit (58)
Jos työkkäri kiusaa, niin kun siellä käy kerran paikan päällä oikein fyysisesti riehumassa, niin sen jälkeen eivät enää uskalla kiusata.
Eräs tuttu mies tuollaisesta sai tuomion, mutta eivätpä ole enää kiusanneet, ja kaikki tuet ovat tulleet täysimääräisinä nikottelematta.
Vierailija kirjoitti:
Jos työkkäri kiusaa, niin kun siellä käy kerran paikan päällä oikein fyysisesti riehumassa, niin sen jälkeen eivät enää uskalla kiusata.
Eräs tuttu mies tuollaisesta sai tuomion, mutta eivätpä ole enää kiusanneet, ja kaikki tuet ovat tulleet täysimääräisinä nikottelematta.
Juu, he kuvittelevat olevansa jotenkin koskemattomia siellä jotka noita päätöksiä ym. tekevät.
Kun kerran käy pätkimässä turpaan, saa sellaisen merkinnän ettei kukaan enää hypi nenille
Haet vain sitä paikkaa ihan normaalilla hakemuksella ilman mitään lisäkommentteja, niin tuet juoksee eikä tule ongelmia.
Turha miettiä mitään mainehaittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan jossain juttu kun kukkakaupan myyjä oli pakotettu hakemaan tietokonekaupan myyjän paikkaa. Työkkärin mielestä myyjä on myyjä, ihan sama minkä alan.
No tämän kyllä ymmärtää, niin kauan kun ei ole erikseen mitään kukkakaupan myyjän tai tietokonekaupan myyjän koulutuslinjaa olemassa, niin ihan ok.
Myytävistä tuotteista ei kuitenkaan tarvitse tietää mitään? Floristin koulutuksella myymään tietokoneita?
Luuletko että kaikki myyjät käy jonkun tietyn tuotteiden myyjän koulun ennen työnhakua? Haloo. Ne opetellaan muulla tavalla. Siinä vaiheessa ennen ku työt alkaa. Minäkin olen ollut myyntityössä myymässä eri aloilla tuotteita, joista ei alun perin ollut mitään tietoa opiskelijana.
Kuinka suurella todennäköisyydellä tulet valituksi vaikka siihen tietokonemyyjän paikkaan floristin koulutuksella, jos vaikka hakemuksesta tai haastattelusta käy ilmi, ettei hakijalla ole mitään hajua tietoteknisistä laitteista? Kyllä yleensä spesiaalialan myyjillä on vähintään edes kiinnostus myytäviä tuotteita kohtaan, vaikka koulutusta ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
"Sain TE-toimistolta tiedon teillä avoimena olevasta fysioterapeutin paikasta. Olen koulutukseltani urheiluhieroja ja..."
Mutta joo, ymmärrän pointin harmittelussasi.
Itse aloitin puhelun työnantajaan noin, hän keskeytti ja parahti haluatko edes tätä työpaikkaa. En tajunnut tylyä asennetta ollenkaan ja puhelu oli outo. Myöhemmin tajusin vasta että jos sanoo sanan te-toimisto niin ajattelevat että on pakotettu hakemaan vain. Kun haastattelija näki cv:ni hän suhtautui ihan normaalisti.
Sinuna soittaisin sinne lafkaan ja kertoisin tilanteen, kysyisin samalla urheiluhierojan työtä.
Vierailija kirjoitti:
Lue se kirje tarkkaan. Käsketäänkö siinä hakea paikkaa, vai käsketäänkö ottaa yhteyttä?
Siinä on nimittäin vissi ero. Jos ei tarvitse laittaa hakemusta, voit vain ottaa yhteyttä ja kertoa, että olet työtä etsivä urheiluhieroja ja tiedustella, sattuisiko heillä olemaan tarjolla työtä urheiluhierojalle. Jos eivät mistään onnistu saamaan fysioterapeuttia, voivat joutua ottamaan vaikka sinut tekemään hierontaa.
Karenssi tulee, jos et edes ota yhteyttä.
Joko työkkärin sivulle on tullut korjaus siihen, että ei voi hakea paikkaa ennen työkkärin kirjeen päiväystä? Itse kävin tikkuista kirjeenvaihtoa aiheesta siinä vaiheessa, kun minulle tuli "tarjous" paikkaan, johon olin jo laittanut hakemuksen. Kun sitten ilmoitin hakeneeni paikkaa tiettynä päivänä, tuli ilmoitus, että ei hakemuksen jättämispäivä voi olla aikaisempi kuin tarjouksen päiväys. Kyllä voi, sillä työnhakusuunnitelmassani luki "omaehtoista työnhakua", eli minä sain hakea mitä paikkoja halusin eikä minun tarvinnut odottaa "tarjouksia".
Monissa yrityksissä fysioterapeuttien työnkuvaan ei kuulu hierontaa ollenkaan, jolloin urheiluhieroja ei voisi tulla valituksi edes hierojaksi.
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan jossain juttu kun kukkakaupan myyjä oli pakotettu hakemaan tietokonekaupan myyjän paikkaa. Työkkärin mielestä myyjä on myyjä, ihan sama minkä alan.
No tämän kyllä ymmärtää, niin kauan kun ei ole erikseen mitään kukkakaupan myyjän tai tietokonekaupan myyjän koulutuslinjaa olemassa, niin ihan ok.
Myytävistä tuotteista ei kuitenkaan tarvitse tietää mitään? Floristin koulutuksella myymään tietokoneita?
Menepä ostamaan vaikka taloa, autoa tai tietokonetta, ei ne myyjät osaa niistä muuta sanoa kuin mitä esitteessä lukee.
Ainoa myyjä mikä työn puolesta tietää tuotteistaan, on farmaseutti apteekissa.
Alkossa on paras palvelu.
Mun piti kirjallisuutta opiskelleena hakea joskus kirjastoon töihin. En minä tiedä mitään kirjaston tietokannoista tai muista systeemeistä ja kirjastonhoitajat käy ihan oman koulutuksensa. Minä olen opettaja ja aivan epäpätevä kirjastonhoitajaksi. Kirjoitin hakemukseen, että tiedän etten minä tähän työhön ole pätevä, mutta karenssin uhalla pakko hakea. Muistaakseni olivat sieltä kirjastosta yhteydessä työkkäriin, että voitteko lakata käskemästä kaikkia epäpäteviä hakemaan tänne, koska menee kaikkien aikaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä strategia, jos haluaa elää loppuelämänsä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue se kirje tarkkaan. Käsketäänkö siinä hakea paikkaa, vai käsketäänkö ottaa yhteyttä?
Siinä on nimittäin vissi ero. Jos ei tarvitse laittaa hakemusta, voit vain ottaa yhteyttä ja kertoa, että olet työtä etsivä urheiluhieroja ja tiedustella, sattuisiko heillä olemaan tarjolla työtä urheiluhierojalle. Jos eivät mistään onnistu saamaan fysioterapeuttia, voivat joutua ottamaan vaikka sinut tekemään hierontaa.
Karenssi tulee, jos et edes ota yhteyttä.
Joko työkkärin sivulle on tullut korjaus siihen, että ei voi hakea paikkaa ennen työkkärin kirjeen päiväystä? Itse kävin tikkuista kirjeenvaihtoa aiheesta siinä vaiheessa, kun minulle tuli "tarjous" paikkaan, johon olin jo laittanut hakemuksen. Kun sitten ilmoitin hakeneeni paikkaa tiettynä päivänä, tuli ilmoitus, että ei hakemuksen jättämispäivä voi olla aikaisempi kuin tarjouksen päiväys. Kyllä voi, sillä työnhakusuunnitelmassani luki "omaehtoista työnhakua", eli minä sain hakea mitä paikkoja halusin eikä minun tarvinnut odottaa "tarjouksia".
Monissa yrityksissä fysioterapeuttien työnkuvaan ei kuulu hierontaa ollenkaan, jolloin urheiluhieroja ei voisi tulla valituksi edes hierojaksi.
Työnantaja saa palkata vaikka pellen työpaikalleen. Ei toki auki olleeseen positioon, mutta muuhun positioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nää perus gigantin myyjät välttämättä ihan hirveästi myytävistä tuotteista tiedä eikä sinne todellakaan vaadita mitään tradenomin tutkintoa :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kaikki myyjät käy jonkun tietyn tuotteiden myyjän koulun ennen työnhakua? Haloo. Ne opetellaan muulla tavalla. Siinä vaiheessa ennen ku työt alkaa. Minäkin olen ollut myyntityössä myymässä eri aloilla tuotteita, joista ei alun perin ollut mitään tietoa opiskelijana.
Kuinka suurella todennäköisyydellä tulet valituksi vaikka siihen tietokonemyyjän paikkaan floristin koulutuksella, jos vaikka hakemuksesta tai haastattelusta käy ilmi, ettei hakijalla ole mitään hajua tietoteknisistä laitteista? Kyllä yleensä spesiaalialan myyjillä on vähintään edes kiinnostus myytäviä tuotteita kohtaan, vaikka koulutusta ei olisikaan.
Mistä sä tiedät vaikka se floristi olisi myös e-sporttaaja? Kyllä kuule oikean tyyppinen ihminen myy vaikka pas**a alakiveltä tai hevosen valkolaiselle, jos tarve on. Jokaiselle opetetaan riittävä tieto tuotteista. Myyjä oikeesti on myyjä joka alalla.
Te-toimisto laittaa täysin koulutusta vastaamattomia ”työtarjouksia” silloin heidän sivuilleen ei ilmoiteta jonkun alan oikeita työpaikkoja (juuri) koskaan. Kai niillä on jokin pakko häiritä kaikkia ”asiakkaita” tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
lähetät normaalin hakemuksen, mutta kirjoita loppuun että ymmärrät kyllä ettet ole tähän työhön sopiva, mutta te-toimisto vaati silti hakemaan, pahoittelut häiriöstä ja vaivasta jota teille aiheutuu tästä.
Tässä on ideaa! Voisi vieläpä ilmoittaa te-viranhaltijan nimenkin ja kommentti, ett voisi ottaa yhtetyttä, jos ei halua turhia hakemuksia. Aniharvoin yksityiset työnantajat ottaa yhteyttä työkkäriin vaan luulevat työttömiä hölmöiksi. Miksiköhän työnantajat eivät heti sovi työkkärin kanssa, ettei työkkäri lähetä "tarjouksia" vaan ne saavat hakea, jotka työpaikkaan tosissaan haluavat? Säästyisi aikaa monelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät vaikka se floristi olisi myös e-sporttaaja? Kyllä kuule oikean tyyppinen ihminen myy vaikka pas**a alakiveltä tai hevosen valkolaiselle, jos tarve on. Jokaiselle opetetaan riittävä tieto tuotteista. Myyjä oikeesti on myyjä joka alalla.
No eikös tämä sitten ilmene hakemuksta tai haastattelussa? Pointti olikin tuo ekasivulla mainittu "kukkakaupan myyjä pakotettu hakemaan tietokonemyyjän paikkaa", eli tilanne, jossa ihan eri alalla erikoistunut ja eri alasta kiinnostunut ihminen joutuu hakemaan työtä, josta ei ole mitään muuta kokemuta kun itse myyntityö (eli käytännössä rahastus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähetät normaalin hakemuksen, mutta kirjoita loppuun että ymmärrät kyllä ettet ole tähän työhön sopiva, mutta te-toimisto vaati silti hakemaan, pahoittelut häiriöstä ja vaivasta jota teille aiheutuu tästä.
Tässä on ideaa! Voisi vieläpä ilmoittaa te-viranhaltijan nimenkin ja kommentti, ett voisi ottaa yhtetyttä, jos ei halua turhia hakemuksia. Aniharvoin yksityiset työnantajat ottaa yhteyttä työkkäriin vaan luulevat työttömiä hölmöiksi. Miksiköhän työnantajat eivät heti sovi työkkärin kanssa, ettei työkkäri lähetä "tarjouksia" vaan ne saavat hakea, jotka työpaikkaan tosissaan haluavat? Säästyisi aikaa monelta.
Mulle tulis ainakin tosi veemäinen kuva siitä hakijasta, jos se laittaisi hakemukseen tuollaisia kommentteja kuin yllä ja tuollaisin yhteydenottokehotuksin.
Ei ihmekään, ettei työttömät saa töitä, jos tuo on se heijän ajatuksen juoksu...
Ehkä ihminen juuri siksi on työtön kun niitä koulutusta vastaavia työpaikkoja ei ole….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös tämä sitten ilmene hakemuksta tai haastattelussa? Pointti olikin tuo ekasivulla mainittu "kukkakaupan myyjä pakotettu hakemaan tietokonemyyjän paikkaa", eli tilanne, jossa ihan eri alalla erikoistunut ja eri alasta kiinnostunut ihminen joutuu hakemaan työtä, josta ei ole mitään muuta kokemuta kun itse myyntityö (eli käytännössä rahastus).
Ei ole TE-toimiston tehtävä yksilöllisesti katsella kunkin kiinnostuksenkohteita. Itse hakee niitä, joihin kokee henk.koht. paloa ja työkkäri tarjoaa sitä mikä sopii siihen ”myyjä” kriteeriin, tietenkin.
Minunkin piti biologiaa pääaineena opiskelleena hakea maantiedon opettajan sijaisuuteen. Laitoin hakemukseen, että ymmärrän ettei koulutukseni vastaa hakuehtoja mutta haen paikkaa TE-toimiston määräyksestä.