Miten pitkään olette normaalina päivänä hereillä? Missä vaiheessa alatte väsähtää?
Kommentit (16)
Viimeistään klo 23 on pakko mennä nukkumaan, usein jo klo 22. Tuolloin väsyttää jo niin, että alan torkahdella sohvalla. Herätys 5.30.
Viikonloppuisin samat nukkumaanmenoajat, mutta heräilen itsestään noin. 7.30.
Näin kesälomalla herään siinä klo 10 maissa ja nukkumaan menen 24-02 välillä. Pitäisi vähän muuttaa rytmiä kun on turhan myöhäiseksi venynyt ilta ja aamu. Töissä kun olen niin menen nukkumaan klo 22-23 viimeistään ja herätys on ollut 6.45 tai 7.45 riippuen lukkarista (olen opettaja). Otan usein päiväunet. Torkahdan n. 30 minuutiksi.
Herään klo 7, nukkumaan 22-23. Ja väsähdän jo klo 15-16 :D
Väsähdän heti herättyäni aamupäivällä ja piristyn hetkeksi yöllä 12 jälkeen.
Yleensä olen hereillä noin 6.00 - 23.00.
Herään kello 5. aamulla. Luen lehdet,keitän kaurapuuroa.Ulos lähden kuljeskelemaan yksin jossain 8-9.Kuljeskelen siellä täällä ihastelen perhosia lintuja,poluilla vastaan tulevia luonon kukkia.Mukanani on kivenäisvettä,havaitsen ympäristöni ei edes vesipulloa mukana.Se on tärkeää heltellä.Kotia palan joskus klo 12. on lounaan aika ja päiväunet. Riipuen eri tilanteet ,lähden ulos kuitenkin uudemman kerran.Jos ei muuta etsin varjoisen paikan lähiön alueelta.Takaisin kotia tekemään illalista ymm. Mielelään katson alkuillan Tv uutiset.Jos mahdolisuus ja jaksan viellä ulos 1h. Mitä siinä jää aikaa,ilta pesut,ilta palat ja väsynyt varmasti.Nukun siis jo illan torkuna kello 21-22.Hyvin yksinkertaista .Uskon kyllä vahvasti ulkoiluni läpi vuoden aikojen ,säällä kuin säällä: Tuo hyvän mielen minulle ,kuin laadukaat yö uneni.Vaikka elämä todella rajoitettua ollut koko korona aika , paljon paljon yksin.Mieli todella nousee kun lähtee ovesta ulos eikä mieti yksin asioita koti.Ei tässä nuoria tytöjä olla eikä teräskunossa. Polvia vaivaa nivelrikot.Käsissä on työperäiset kulumat ja olkapäissä,Joten kipuja särkyjä on .Niihinkin lääke on liike. En vaan lue ihmisille ja niitä valita alvariin.Tietysti suuri etu ulkoiluun kun on vanha ja eläkeellä.
Menen nukkumaan joskus kello 23.00 jälkeen. Viimeistään 01.00.
Herään 7.00-9.00 välillä yleensä.
Nukahdan 2-3 aikaan yöllä ja herätys on ihan viimeistään 6 yleensä 5.30.
Pienet lapset ja nukahtamisvaikeudet on ihana yhdistelmä.
Yleensä väsähdän ensimmäisen kerran klo 16, mutta silloin ei ole tilaisuutta nukkua. Seuraavan kerran väsähdän joskus aamuyöstä.
Nukkumaan 23-01, heräilen 10-12, välillä menee 13 saakka. Työttömänä saa nukkua miten haluaa, aina olen ollut illasta virkeämpi, ei vielä ainakaan ikä (kohta 46v) ole tuonut aamuvirkkuisempaa menoa.
Etätöissä ollessani unirytmi on vakiintunut aika tarkasti 0.30-9.00.
Nyt lomalla menee helposti 01.00-10.00.
Toimistolla käydessäni rytmi on n.23.30-7.30 ja se on hieman liian aikainen.
Lomalla nukkumaan 00-01 välillä. Herään 8-9 välillä. Työaikaan nukkumaan 22-23 ja herätys 6:30.
Menen nukkumaan klo 22 maissa melkeinpä joka ilta, oli arki tai pyhä, loma tai arki. Herään klo 5-6 välillä. Navetassa asustelevat eläimet määrittelevät tämän aamuvirkun tahdin.
Väsähdän yleensä klo 20.30 kun tulen navetan iltatöiltä sisälle.
Vierailija kirjoitti:
23.40 nukkumaan, 6.20 herään.
niin lomalla kuin työssä
K yrpä