Sinä, jolla on vain poikia. Haaveiletko tytöstä?
Katsoin dokumentin jossa äidit haaveilivat tyttölapsesta. Onko se naiselle todella niin tärkeää saada se prinsessa taloon? Kysyn mitenkään tuomitsematta, ihan uteliaisuudesta.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 08:41"]En haaveile, enkä ole koskaan haaveillut tytöstä. Minulla on kolme ihanaa poikaa, ja olen onnellinen näin. Toki tyttökin olisi ollut tervetullut, mutta en ole kokenut surua tms. siitä, ettei meillä ole tyttöä. Välillä tunnen (lapsellisesti) jopa ylpeyttä poikakolmikostani. Pidän tosin sen ilon ihan omana tietonani.
[/quote]
Ollaan ihan samalla kokoonpanolla. Minäkin olen hyvin ylpeä omasta äijälaumastani. Välillä katsellessani kuinka isä ja kaikki pojat koheltavat keskenään, meinaa itku päästä, koska voisin tikahtua onnesta!
Mulla on nyt kaksi poikaa, enempää lapsia ei ole tulossa. Esikoisen kohdalla toivoin tyttöä, kuopuksen kohdalla poikaa. Nyt, kun lapset on tehty, on kyllä tullut mieleen, että olisihan se ihan kiva, jos olis tyttökin.
Muiden puolesta en voi puhua mutta kyllä itse toivoin sekä tyttöjä että poikia. Onhan se luonnollista että haluaa nähdä minkälainen se oma jälkeläinen on, niin tyttönä kuin poikana. Sain ensiksi kaksi tyttöä, rakkaita ja ihania ovat molemmat, mutta oli sekin kieltämättä mukavaa sitten kun tuli se poikakin. Ehkä enemmän vielä toivoin poikaa mieheni kuin itseni vuoksi. Ei mies siitä puhunut, mutta jotenkin aavistelin että toivoi perheeseen poikaakin. Samoin luulen itselläni tulleen tyttöjen kohdalla ellen tyttöjä olisi saanut.
Tytöt tulevat vain niin kalliiksi kun täytyy maksaa myötäjäisiä. Onhan pojista enemmän apua myös maatöissä.
Aika moni ei taida ymmärtää lukemaansa. Tyhmyys on säälittävää, ei kannata jatkaa geenejänsä jos ei ole älyä mikä kantaa elämässä eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:09"]
Tytöt tulevat vain niin kalliiksi kun täytyy maksaa myötäjäisiä. Onhan pojista enemmän apua myös maatöissä.
[/quote]Mitä helvettiä, myötäjäiset, millä vuosisalla elät? Maatyöt? Voi luoja
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:09"]
[/quote] Kyllä meillä Porvoossa vielä myötäjäisperinne on voimissaan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:09"]
[/quote]Tuo oli provo niille jotka sanovat haluavansa poikia :D
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:19"]Rehellisesti; en. Olen nähnyt elämässäni sen kääntöpuolen ja helvetin kaikkine variaatioineen, että ymmmärrän että kolme tervettä, hyväkäytöksistä,sosiaalisesti taitavaa, liikunnallisesti lahjakasta ja koulussa hyvin menestyvää poikaani ovat lottovoitto lasten suhteen ja auttavat jaksamaan päivästä toiseen sen kaiken muun keskellä mitä elämä on valitettavastti minulle antanut.
Kunhan tekin käytte elämänkoulua tarpeeksi niin ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]
Ikävää että olet saanut huonoa kohtelua ilmeisesti naisilta. Vielä ikävämpää on se, miten se on vaikuttanut asenteeseesi naissukupuolta kohtaan. Ymmärtänet, että teet hallaa omille lapsillesi - he kyllä huomaavat, mitä naisista ajattelet.
Oikeastaan voisit vähän avata, mikä siinä sukupuolessa on niin kauheaa ja millä perusteella arvelet kohtelusi johtuneen tekijöiden sukupuolesta eikä luonteesta. Sen verran on ilmeisesti minulla elämänkoulua käymättä, ettei kommenttisi auennut sitten ollenkaan :)
T. Ihanan TYTTÖlapsen ÄITI
[/quote]
Minä taas ymmärsin tuon viestin niin, että elämässä voi tapahtua kaikenlaisia kamalia asioita. Silloin ei tule todellakaan ensimmäisenä mieleen alkaa toivoa lapsistaan tyttöä tai poikaa. Aloittaja nyt kysyi, että olisiko poikien äiti vielä halunnut tyttölapsen ja tämä kirjoittaja totesi, että hänellä on kolme mahtavaa poikaa ja on nähnyt elämässään jotain hieman eri mittasuhteissa olevaa, kuin lasten sukupuoli. Ja on onnellinen kolmesta pojastaan. En tiedä kuinka tuosta saa kaivettua jotain angstia tyttöjä kohtaan?? No, TYTTÖlapsen äiti varmaan onnnistuu :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:13"]
Halusin tytön ja sain sen! Kyllä se tyttö vaan on monille naisille tärkeä juttu. Olemme aiheesta kavereitten kanssa keskutelleet, ja useimmat ovat halunneet / haluavat sen tytön. Mutta ei se poissulje sitä, että haluaa sen pojankin. Olisin itse halunnu myös pojan, mutta sitä en tule koskaan saamaan.
Itselle tyttö on tärkeä, koska tytön kokee jotenkin läheisemmäksi (ainakin aikuisena tytöt haluavat usein olla paljon tekemisissä oman äitinsä kanssa, kun itse saavat perheenlisäystä) ja tytön kanssa on myöhemminkin enemmän yhteistä. Monet ystäväni ovat aikuisiällä ennemmän ystäviä oman äitinsä kanssa kuin enää äiti ja lapsi. Tämä on mielestäni mahtavaa! Monet käyvätkin yhdessä esim. shoppailemassa joskus, matkoilla jne. Olen heille vähän kateellinenkin, koska toivoisin omankin äitisuhteeni olevan samanlainen. Se ei kuitenkaan äidistäni johtuen onnistu. Tähän tähtään kuitenkin oman tyttäreni kohdalla...:)
[/quote]
Kysyttiin: Sinä jolla vain poikia. Haaveiletko tytöstä?
Poikien äitejä ei kiinnosta sinun prinsessajutut.
[/quote]
Siinä aloituksessa myös kysyttiin, että onko se todella tärkeää saada se prinsessa. Ja siihen vastasin. Onko se sinulle jokin ongelma?! Ja ihan näin meidän kesken.....tyttäreni ei ole mitään prinsessa-ainesta, vaan heppa-tyttö, joten ivailusi ei oikein osunut maaliin! Taidat olla ersä tuntemani tyttö-vastainen henkilö!....tai ainakin hänen hengenheimolaisensa. En kyllä ymmärrä naisia, joilla on jotain tyttöjä vastaan! Samaa sukupuolta kuitenkin kuin itsekin on...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:59"]
Ikävä sanoa näin, mutta en ikinä olisi halunnut poikalasta. Toivottavasti seuraava on tyttö.
[/quote]
Jep jep, noin ei kirjoita kukaan ainoasta lapsestaan ellei ole vajaa..
[/quote]Jos minä joskus lapsia teen, niin haluan kyllä tytön. Joten mitäpä outoa tuossa kommentissa oli? Tottakai rakastaisin poikaakin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:47"]
Mulla kolme poikaa ja yksi tyttö, tässä järjestyksessä. Toivoin alusta asti kovasti tyttöä. Eka ja toka poika meni, kolmannen kerran raskaaksi tullessa halusin ehdottomasto ottaa selville sukupuolen, jotta ehdin käsitellä mahdollisen pettymyksen ennen vauvan syntymää, poikahan sekin sitten oli. Päätin etten enää tee mutta mies houkutteli ekemään iltatähden, joka on tyttö.
Tietenkin ne pojat on rakkaita mutta niillä on poikien jutut, varsinkin nyt teini-iässä. Ei mulla ja niillä oo mitään yhteistä, ne on kiinnostuneita vauhdista ja mopoista, urheilusta, kalastuksesta ym.
Kyllä mulle ainakin tyttö oli tosi tärkeä.
[/quote]
Ketjun ensimmäinen rehellinen vastaus.
Ennen lapsia toivoin tyttöä, sain pojan. Huomasin aika pian, että lapsen sukupuolella ei kerta kaikkiaan ole väliä sille, mitä mä "saan" vanhemmuudesta. Nyt sain sitten sen tytönkin, mutta sukupuolitoivetta ei enää ollut.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:47"]
Mulla kolme poikaa ja yksi tyttö, tässä järjestyksessä. Toivoin alusta asti kovasti tyttöä. Eka ja toka poika meni, kolmannen kerran raskaaksi tullessa halusin ehdottomasto ottaa selville sukupuolen, jotta ehdin käsitellä mahdollisen pettymyksen ennen vauvan syntymää, poikahan sekin sitten oli. Päätin etten enää tee mutta mies houkutteli ekemään iltatähden, joka on tyttö.
Tietenkin ne pojat on rakkaita mutta niillä on poikien jutut, varsinkin nyt teini-iässä. Ei mulla ja niillä oo mitään yhteistä, ne on kiinnostuneita vauhdista ja mopoista, urheilusta, kalastuksesta ym.
Kyllä mulle ainakin tyttö oli tosi tärkeä.
[/quote]
Ketjun ensimmäinen rehellinen vastaus.
[/quote] Tai sitten sinun on vain vaikea tajuta jonkun olevan erimieltä kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:50"]
Pojat ovat niin paljon helpompia.
[/quote]
Heh, minä kun aina pihapiirin ja päiväkodin lapsia tarkkaillessani kiittelen, ettei meillä ole poikaa, kun tytöt on niin paljon helpompia. :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:48"]
Olen erittäin onnellinen 2 pojan äiti ja yhden ihana tytön kummitäti. Lapsiluku täynnä.
[/quote]
Mulla täsmälleen sama tilanne. :) Koen olevani imenomaan poikien äiti, mutta on tuo kummityttö aivan ihana hänkin!
Eiköhän ole tärkeintä että on terve lapsi! Sukupuolella ei ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:10"]
Muuten sukupuolisensitiivinen kasvatus tarkoittaa sitä, että otat huomioon lapsen sukupuolen mahdolliset erityispiirteet "herkällä korvalla", kuitenkaan pakottamatta häntä mihinkään muotteihin ja stereotypioihin. Sukupuolineutraali kasvatus taas tarkoittaa sitä ettei ota sukupuolta mitenkään huomioon.
[/quote]
Hienoa, että joku valistaa meitä tavallisia luupäitä noinkin tärkeässä asiassa.
En halua tyttöä. Pojat ovat loistavia.
Jos on 5 poikaa, se on pop, jos on 5 tyttöä, se on säälittävää.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 06:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:37"]En. Toivoin poikaa ja sain kaksi. <3 Mun mielestä pienet pojat on vaan aina ollu söpömpiä ja ihanampia kaikin puolin. Kukaan ei ole esittänyt meille kysymystä, että kai te vielä sen tytön teette, ja hyvä niin.
[/quote]
Munkin mielestä pojat olivat ihanampia, kun minulla oli yksi poika. Luulin, että kaikki tytöt ovat ärsyttäviä kirkuvia prinsessoja. Sitten sain toisen lapseni, tyttären. Hän on maailman söpöin, ihanin, rakkain, samoin kuin veljensäkin. Tiedättekö miksi? Koska he ovat minun lapsiani, maailman parhaimpia, tyttöjä tai poikia ihan sama! :))
[/quote]
Mutta mun mielestä pojat on ollu ihanampia jo ennen kuin itselläni on ollut lapsia. Ja ovat edelleen. :) Siksi en tyttöä kaipaa. Sitähän tässä kysyttiin. Kaipaako tyttöä vai ei.
[/quote]
Tästä loistaa katkeruus.