Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, jolla on vain poikia. Haaveiletko tytöstä?

Vierailija
24.07.2014 |

Katsoin dokumentin jossa äidit haaveilivat tyttölapsesta. Onko se naiselle todella niin tärkeää saada se prinsessa taloon? Kysyn mitenkään tuomitsematta, ihan uteliaisuudesta.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa. Ja kyllä, haaveilen edelleen tytöstä. Haluan vielä kaksi lasta lisää, ja jos saisin valita, ne olisi molemmat tyttöjä. Kaksi poikaa ja kaksi tyttöä olisi se ihanne, mutta on pojatkin rakkaita.

Vierailija
22/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tytön ja sain sen! Kyllä se tyttö vaan on monille naisille tärkeä juttu. Olemme aiheesta kavereitten kanssa keskutelleet, ja useimmat ovat halunneet / haluavat sen tytön. Mutta ei se poissulje sitä, että haluaa sen pojankin. Olisin itse halunnu myös pojan, mutta sitä en tule koskaan saamaan.

Itselle tyttö on tärkeä, koska tytön kokee jotenkin läheisemmäksi (ainakin aikuisena tytöt haluavat usein olla paljon tekemisissä oman äitinsä kanssa, kun itse saavat perheenlisäystä) ja tytön kanssa on myöhemminkin enemmän yhteistä. Monet ystäväni ovat aikuisiällä ennemmän ystäviä oman äitinsä kanssa kuin enää äiti ja lapsi. Tämä on mielestäni mahtavaa! Monet käyvätkin yhdessä esim. shoppailemassa joskus, matkoilla jne. Olen heille vähän kateellinenkin, koska toivoisin omankin äitisuhteeni olevan samanlainen. Se ei kuitenkaan äidistäni johtuen onnistu. Tähän tähtään kuitenkin oman tyttäreni kohdalla...:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ja tyttö molemmat yhtä rakkaita. Jos vielä joskus kolmas lapsi tulee niin mulle aivan sama kumpaa sukupuolta hän on,kunhan on elossa ja suht terve :) Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin poika olevan helpompi kuin tyttö tosin poika nyt 1v 2 kk ja tyttö 3v mut ei uhmaa kuitenkaan :)

Vierailija
24/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:10"]

Muuten sukupuolisensitiivinen kasvatus tarkoittaa sitä, että otat huomioon lapsen sukupuolen mahdolliset erityispiirteet "herkällä korvalla", kuitenkaan pakottamatta häntä mihinkään muotteihin ja stereotypioihin. Sukupuolineutraali kasvatus taas tarkoittaa sitä ettei ota sukupuolta mitenkään huomioon.

[/quote] Minulleko tuon osoitit? t. se yhden pojan äiti

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolisensitiivinen_kasvatus

Sukupuolisensitiivinen kasvatus tarkoittaa sellaista kasvatuspedagogiikkaa, jossa otetaan erityisesti huomioon sukupuoliin liittyvät käsitykset ja stereotypiat.  Tasa-arvoa voidaan edistää varhaiskasvatuksella, joka ei kannusta perinteisiin sukupuolirooleihin. Sukupuolisensitiivisessä kasvatuksessa kyse ei ole tyttöjen ja poikien roolien vaihtamisesta keskenään, vaan siitä, että sekä tytöille ja pojille mahdollistetaan uudenlaisia esikuvia ja toimintatapoja lapsen yksilöllisen kiinnostuksen pohjalta.

Vierailija
25/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännestä toivoisin toki tyttöä, vaan kun poika tulee niin raskainta asiassa on sukulaisten kommentit ja säälin määrä. Koen, että minun "täytyy" rakastaa lasta kaksinkerroin, koska hän on muiden mielestä väärää sukupuolta.

Vierailija
26/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinverroin enemmän siis. 26

Vierailija
27/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti; en. Olen nähnyt elämässäni sen kääntöpuolen ja helvetin kaikkine variaatioineen, että ymmmärrän että kolme tervettä, hyväkäytöksistä,sosiaalisesti taitavaa, liikunnallisesti lahjakasta ja koulussa hyvin menestyvää poikaani ovat lottovoitto lasten suhteen ja auttavat jaksamaan päivästä toiseen sen kaiken muun keskellä mitä elämä on valitettavastti minulle antanut.

Kunhan tekin käytte elämänkoulua tarpeeksi niin ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vierailija
28/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:13"]Halusin tytön ja sain sen! Kyllä se tyttö vaan on monille naisille tärkeä juttu. Olemme aiheesta kavereitten kanssa keskutelleet, ja useimmat ovat halunneet / haluavat sen tytön. Mutta ei se poissulje sitä, että haluaa sen pojankin. Olisin itse halunnu myös pojan, mutta sitä en tule koskaan saamaan.

Itselle tyttö on tärkeä, koska tytön kokee jotenkin läheisemmäksi (ainakin aikuisena tytöt haluavat usein olla paljon tekemisissä oman äitinsä kanssa, kun itse saavat perheenlisäystä) ja tytön kanssa on myöhemminkin enemmän yhteistä. Monet ystäväni ovat aikuisiällä ennemmän ystäviä oman äitinsä kanssa kuin enää äiti ja lapsi. Tämä on mielestäni mahtavaa! Monet käyvätkin yhdessä esim. shoppailemassa joskus, matkoilla jne. Olen heille vähän kateellinenkin, koska toivoisin omankin äitisuhteeni olevan samanlainen. Se ei kuitenkaan äidistäni johtuen onnistu. Tähän tähtään kuitenkin oman tyttäreni kohdalla...:)

[/quote]

Mikset tähtäisi pojankin kohdalla?

Vierailija
29/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan ajatellut, että minulla olisi VAIN poika. Minulla on ihana rakas teinipoika, ja jatkuvasti kuulen kuinka on upeaa miten läheisiä olemme.

Vierailija
30/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:18"]

Muuten sukupuolisensitiivinen kasvatus tarkoittaa sitä, että otat huomioon lapsen sukupuolen mahdolliset erityispiirteet "herkällä korvalla", kuitenkaan pakottamatta häntä mihinkään muotteihin ja stereotypioihin. Sukupuolineutraali kasvatus taas tarkoittaa sitä ettei ota sukupuolta mitenkään huomioon.

Sukupuolisensitiivinen kasvatus tarkoittaa sellaista kasvatuspedagogiikkaa, jossa otetaan erityisesti huomioon sukupuoliin liittyvät käsitykset ja stereotypiat.  Tasa-arvoa voidaan edistää varhaiskasvatuksella, joka ei kannusta perinteisiin sukupuolirooleihin. Sukupuolisensitiivisessä kasvatuksessa kyse ei ole tyttöjen ja poikien roolien vaihtamisesta keskenään, vaan siitä, että sekä tytöille ja pojille mahdollistetaan uudenlaisia esikuvia ja toimintatapoja lapsen yksilöllisen kiinnostuksen pohjalta.

[/quote]

Juurikin näin. Luin viestisi uudelleen ja olin käsittänyt lauseesi "joten sukupuolella ei ole ollut mitään merkitystä" siten ettei sillä ole kasvatuksessa mitään merkitystä, joten katsoin aiheelliseksi tarkentaa. Tärkeä aihe! :)

Vierailija
31/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:19"]Rehellisesti; en. Olen nähnyt elämässäni sen kääntöpuolen ja helvetin kaikkine variaatioineen, että ymmmärrän että kolme tervettä, hyväkäytöksistä,sosiaalisesti taitavaa, liikunnallisesti lahjakasta ja koulussa hyvin menestyvää poikaani ovat lottovoitto lasten suhteen ja auttavat jaksamaan päivästä toiseen sen kaiken muun keskellä mitä elämä on valitettavastti minulle antanut.

Kunhan tekin käytte elämänkoulua tarpeeksi niin ymmärrätte mitä tarkoitan.

[/quote]

Ikävää että olet saanut huonoa kohtelua ilmeisesti naisilta. Vielä ikävämpää on se, miten se on vaikuttanut asenteeseesi naissukupuolta kohtaan. Ymmärtänet, että teet hallaa omille lapsillesi - he kyllä huomaavat, mitä naisista ajattelet.

Oikeastaan voisit vähän avata, mikä siinä sukupuolessa on niin kauheaa ja millä perusteella arvelet kohtelusi johtuneen tekijöiden sukupuolesta eikä luonteesta. Sen verran on ilmeisesti minulla elämänkoulua käymättä, ettei kommenttisi auennut sitten ollenkaan :)

T. Ihanan TYTTÖlapsen ÄITI

Vierailija
32/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:26"]

[/quote]

Juurikin näin. Luin viestisi uudelleen ja olin käsittänyt lauseesi "joten sukupuolella ei ole ollut mitään merkitystä" siten ettei sillä ole kasvatuksessa mitään merkitystä, joten katsoin aiheelliseksi tarkentaa. Tärkeä aihe! :)

[/quote] tarkoitin sillä, että tulevan lapsen sukupuolella ei ollut minulle mitään väliä. En kasvata stereotyyppistä tyttöä tai poikaa, siksi en osaa haaveilla jostain tietystä sukupuolesta.

Vierailija
33/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä poikaa ja viides on tyttö. Voi sitä hypetystä,että vihdoin teillä on tyttö. Aivan kuin nyt vasta perheemme olisi täydellinen. Se sääliminen neljännen pojan kohdalla oli aikamoista.

Ihmiset ovat aika ajattelemattomia kun poikien kuullen sanovat että "ihanaa vihdoin teillä on tyttö". Aivan kuin pojat olisi jollain tavalla huonompia.

En ole kokenut tytön kaipuuta ja vailinaiseksi elämääni ilman tyttöä. Tytöstäkin kyllä olen kiitollinen, yhtä ihana ja rakas kuin pojatkin.

Vierailija
34/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:26"]

[/quote]

[/quote] tarkoitin sillä, että tulevan lapsen sukupuolella ei ollut minulle mitään väliä. En kasvata stereotyyppistä tyttöä tai poikaa, siksi en osaa haaveilla jostain tietystä sukupuolesta.

[/quote]

Hienoa, jos kaikki tekisivät näin niin maapallo alkaisi olla aika mukava paikka elää.

Vierailija
35/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile, mutta luulen että se johtuu myös pitkälti siutä että minulla on kolme siskoa. Ja itseäni tykkään tällätä, en tarvitse lasta siihen nukeksi. Meillä yksi poika. Jos toinen joskus tulee niin ihan sama kumpi. Viihdyn hyvin poikien maailmassa ja ymmärrän heitä paremmin kuin naisia.

Vierailija
36/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile, mutta luulen että se johtuu myös pitkälti siutä että minulla on kolme siskoa. Ja itseäni tykkään tällätä, en tarvitse lasta siihen nukeksi. Meillä yksi poika. Jos toinen joskus tulee niin ihan sama kumpi. Viihdyn hyvin poikien maailmassa ja ymmärrän heitä paremmin kuin naisia.

Vierailija
37/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:13"]Halusin tytön ja sain sen! Kyllä se tyttö vaan on monille naisille tärkeä juttu. Olemme aiheesta kavereitten kanssa keskutelleet, ja useimmat ovat halunneet / haluavat sen tytön. Mutta ei se poissulje sitä, että haluaa sen pojankin. Olisin itse halunnu myös pojan, mutta sitä en tule koskaan saamaan.

[/quote]

Mikset tähtäisi pojankin kohdalla?

[/quote]

No varmaan tähtäisin, jos poika olisi.....mutta kun ei ole, enkä sellaista voi enää saada, niin puhun tietenkin vain tytöstäni...:)

Vierailija
38/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluaisin tytönkin vielä. Kaksi poikaa on.

Vierailija
39/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus kymmenesosasekunnin verran olen ajatellut, että pojista ei ole ehkä minulle vanhuksena seuraa shoppailureissuille, mutta ihan oikeasti en toivo tyttöjä. Pojat ovat niin paljon helpompia. Voihan sitä saada vaikka mukavia miniöitä aikanaan :)

Vierailija
40/95 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 06:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:37"]En. Toivoin poikaa ja sain kaksi. <3 Mun mielestä pienet pojat on vaan aina ollu söpömpiä ja ihanampia kaikin puolin. Kukaan ei ole esittänyt meille kysymystä, että kai te vielä sen tytön teette, ja hyvä niin.

[/quote]

Munkin mielestä pojat olivat ihanampia, kun minulla oli yksi poika. Luulin, että kaikki tytöt ovat ärsyttäviä kirkuvia prinsessoja. Sitten sain toisen lapseni, tyttären. Hän on maailman söpöin, ihanin, rakkain, samoin kuin veljensäkin. Tiedättekö miksi? Koska he ovat minun lapsiani, maailman parhaimpia, tyttöjä tai poikia ihan sama! :))

[/quote]

Mutta mun mielestä pojat on ollu ihanampia jo ennen kuin itselläni on ollut lapsia. Ja ovat edelleen. :) Siksi en tyttöä kaipaa. Sitähän tässä kysyttiin. Kaipaako tyttöä vai ei.

[/quote]

Tästä loistaa katkeruus.

[/quote]