Sinä, jolla on vain poikia. Haaveiletko tytöstä?
Katsoin dokumentin jossa äidit haaveilivat tyttölapsesta. Onko se naiselle todella niin tärkeää saada se prinsessa taloon? Kysyn mitenkään tuomitsematta, ihan uteliaisuudesta.
Kommentit (95)
Meillä kaksi poikaa ja olen tyytyväinen, lapsilukumme on täynnä. Jos kuitenkin sataprosenttisella varmuudella kolmas olisi tyttö, pitäisi minun miettiä täyttä lapsilukuamme hyvin tarkkaan uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:37"]En. Toivoin poikaa ja sain kaksi. <3 Mun mielestä pienet pojat on vaan aina ollu söpömpiä ja ihanampia kaikin puolin. Kukaan ei ole esittänyt meille kysymystä, että kai te vielä sen tytön teette, ja hyvä niin.
[/quote]
Munkin mielestä pojat olivat ihanampia, kun minulla oli yksi poika. Luulin, että kaikki tytöt ovat ärsyttäviä kirkuvia prinsessoja. Sitten sain toisen lapseni, tyttären. Hän on maailman söpöin, ihanin, rakkain, samoin kuin veljensäkin. Tiedättekö miksi? Koska he ovat minun lapsiani, maailman parhaimpia, tyttöjä tai poikia ihan sama! :))
[/quote]
Mutta mun mielestä pojat on ollu ihanampia jo ennen kuin itselläni on ollut lapsia. Ja ovat edelleen. :) Siksi en tyttöä kaipaa. Sitähän tässä kysyttiin. Kaipaako tyttöä vai ei.
Halusinkin vain poikia.
Syntyivät -09 ja -12 :)
En haaveile. Kolme poikaa on upea juttu ja enemmän kuin olisiosannut odottaa. Inhoan prinsessamekkoja, meikkejä, kikattelua jne. Poikien kanssa voin tehdä samaa, mistä lapsena tykkäsin: kalastella,samota metsissä, nauttia autoilusta ym.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:34"]
Katsoin dokumentin jossa äidit haaveilivat tyttölapsesta. Onko se naiselle todella niin tärkeää saada se prinsessa taloon? Kysyn mitenkään tuomitsematta, ihan uteliaisuudesta.
[/quote]
Aloitus on huono ja johdatteleva "vain poikia". Eikö aloittajalla ole arvostusta poika-lapsista ja miehestään? Laitapa otsikoksi "vain tyttöjä", niin sota on valmis.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:33"]
Oon aivan varma että jokainen vanhempi haluaa tytön ja pojan kummankin jos pääsee etukäteen valitsemaan. Jos on rehellinen itselle ja muille.
[/quote]
Kuka tyytyisi vain kahteen lapseen? Entä yhden lapsen halunneet/saaneet?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:09"]
Tytöt tulevat vain niin kalliiksi kun täytyy maksaa myötäjäisiä. Onhan pojista enemmän apua myös maatöissä.
[/quote]Mitä helvettiä, myötäjäiset, millä vuosisalla elät? Maatyöt? Voi luoja
[/quote] Kyllä meillä Porvoossa vielä myötäjäisperinne on voimissaan.
[/quote]
Tiesitkö, että ruoka tulee edelleen maasta, ei tehtaasta. Joku viljelee sinunkin ostamasi ruuat, ellet asu omavaraistaloudessa.
En toivo, kolme poikaa on loistava kokoonpano.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 06:29"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:34"]
[/quote]
Aloitus on huono ja johdatteleva "vain poikia". Eikö aloittajalla ole arvostusta poika-lapsista ja miehestään? Laitapa otsikoksi "vain tyttöjä", niin sota on valmis.
[/quote]
Miten aloitus pitäisi muotoilla jotta olisit tyytyväinen. Vain- sanalla ei ole tarkoitus vähätellä ketään. Pienestä sinäkin vedät herneen nenään. Oisiko pelkästään parempi sana? Samaahan se tarkoittaa. Ja tiedoksi että ap:lla on sekä tyttö että poika. Yritin kysyä asiasta mahdollisimman puolueettomasti. Sekä poika että tyttö on rakas meille.
En haaveile, enkä ole koskaan haaveillut tytöstä. Minulla on kolme ihanaa poikaa, ja olen onnellinen näin. Toki tyttökin olisi ollut tervetullut, mutta en ole kokenut surua tms. siitä, ettei meillä ole tyttöä. Välillä tunnen (lapsellisesti) jopa ylpeyttä poikakolmikostani. Pidän tosin sen ilon ihan omana tietonani.
Jos aloitus on heille, joilla on PELKKIÄ poikia, miksi tänne ryntäävät pätemään ne, joilla on tyttöjäkin, jopa pelkkiä tyttöjä?
Minulla on kolme komeaa, aikuista poikaa. Olin ensimmäisen kohdalla varma, että se on tyttö. Toivonut en erityisesti kumpaakaan. Kolmannesta toivoin, kuten kaikki muutkin, tyttöä. Pieni pettymys synnytyshetkellä poika oli, mutta aivan yhtä rakas ja lapsista ehkä läheisin tällä hetkellä.
Nyt yhdelle pojista on tulossa esikoinen, ja yllätyin itsekin, kun huomaan koko ajan ajattelevani tulokasta tyttönä, ilman toivetta sukupuolesta.
Minulla oli aikoinaan keskenmenoja ja olen ajatellut ne tyttönä ja että oli tarkoitus, etten saa tyttöjä. Ehkä minun olisi ollut vaikea kasvattaa tyttöä, jos olisin nähnyt hänessä liikaa itseäni.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 08:41"]En haaveile, enkä ole koskaan haaveillut tytöstä. Minulla on kolme ihanaa poikaa, ja olen onnellinen näin. Toki tyttökin olisi ollut tervetullut, mutta en ole kokenut surua tms. siitä, ettei meillä ole tyttöä. Välillä tunnen (lapsellisesti) jopa ylpeyttä poikakolmikostani. Pidän tosin sen ilon ihan omana tietonani.
[/quote]
Tarkennan vielä, että pidän omana tietonani siis ilon siitä, että lapseni ovat nimenomaan poikia. Yleisesti ajatellaan, että kaikki naiset haluamalla haluavat tyttären ja sellaisen ottaisivat, jos saisivat valita. Mutta kuten jo tuossa edellä totesin, toki tyttökin olisi saanut tulla, jos olisi tullut, mutta kaipaamaan en ole jäänyt.
Hassua kun jotkut sanovat ettei äidillä ja pojilla ole teini-iässä mitään yhteistä; itse käyn poikien kanssa leffassa, käymme syömässä ja vaateostoksilla. Käydään huvipuistossa jne. Joskus saavat ottaa kavereita mukaan, heistäkin on kuulemma ihan hauskaa kun on aikuisia mukana. (en ois kyllä ikinä uskonut...) En kaipaa tyttöjä, ylpeänä saan olla lahden komean nuoren miehenalun äiti <3
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:19"]Rehellisesti; en. Olen nähnyt elämässäni sen kääntöpuolen ja helvetin kaikkine variaatioineen, että ymmmärrän että kolme tervettä, hyväkäytöksistä,sosiaalisesti taitavaa, liikunnallisesti lahjakasta ja koulussa hyvin menestyvää poikaani ovat lottovoitto lasten suhteen ja auttavat jaksamaan päivästä toiseen sen kaiken muun keskellä mitä elämä on valitettavastti minulle antanut.
Kunhan tekin käytte elämänkoulua tarpeeksi niin ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]
Ikävää että olet saanut huonoa kohtelua ilmeisesti naisilta. Vielä ikävämpää on se, miten se on vaikuttanut asenteeseesi naissukupuolta kohtaan. Ymmärtänet, että teet hallaa omille lapsillesi - he kyllä huomaavat, mitä naisista ajattelet.
Oikeastaan voisit vähän avata, mikä siinä sukupuolessa on niin kauheaa ja millä perusteella arvelet kohtelusi johtuneen tekijöiden sukupuolesta eikä luonteesta. Sen verran on ilmeisesti minulla elämänkoulua käymättä, ettei kommenttisi auennut sitten ollenkaan :)
T. Ihanan TYTTÖlapsen ÄITI
[/quote]
Minä taas ymmärsin tuon viestin niin, että elämässä voi tapahtua kaikenlaisia kamalia asioita. Silloin ei tule todellakaan ensimmäisenä mieleen alkaa toivoa lapsistaan tyttöä tai poikaa. Aloittaja nyt kysyi, että olisiko poikien äiti vielä halunnut tyttölapsen ja tämä kirjoittaja totesi, että hänellä on kolme mahtavaa poikaa ja on nähnyt elämässään jotain hieman eri mittasuhteissa olevaa, kuin lasten sukupuoli. Ja on onnellinen kolmesta pojastaan. En tiedä kuinka tuosta saa kaivettua jotain angstia tyttöjä kohtaan?? No, TYTTÖlapsen äiti varmaan onnnistuu :)
[/quote]
No itse asiassa hyvin helposti: ensin puhutaan helvetistä ja ties mistä ongelmista, jonka jälkeen todetaan että sellaiset ja sellaiset poikalapset ovat siunaus. Mikäli kirjoittaja olisi halunnut ilmaista vain onnensa lapsista, hän olisi kirjoittanut niin. Nyt lukija voi ymmärtää tuon täysin väärin. Tämä vinkkinä teille jotka kirjoittelette tuolla tavalla epäselvästi , huonosti viitaten ja loppuun salaperäisiä elämänkoulu-lauseita viljellen :)
Ikävää, että näet tulkintani johtuvan lapseni sukupuolesta. Koita nyt vain olla onnellinen omista lapsistasi äläkä turhaan irvaile, se vääntää naamankin mutkalle.
En. Minulla on 2 poikaa, enkä halua kolmatta lasta, vaikka sukupuoli voitais määrätä etukäteem. En ole koskaan ymmärtänyt näitä sukupuolivouhotuksia suuntaan tai toiseeen.
tyttölapsia, hyi vittu. :D en todellakaan.
Miksi sukupuoli on teille niin tärkeä asia? Miksi viljelette stereotypiota siitä mistä minkäkin sukupuolen edustaja tykkää ja mitä heidän kanssaan voi tehdä? Kamala lapsuus teidän lapsillanne kun tungette heitä väkisin lokeroihin tuolla tavalla.
Tyttöjä tai poikia, mitä väliä? Eivät he synny tänne teitä viihdyttämään shoppailuseuraksi tai pelikaveriksi. Häpeäisitte, aikuiset ihmiset.
Jännä miten tällaiset ketjut menevät aina sellaiseksi hienovaraiseksi puolusteluksi siitä miten hienoa ne kolme poikaa taikka tyttöä sitten ovat. Kun on helpompaa, kuten aina niin toivoi, kuten se toinen sukupuoli on hankala/vaikea/kamala jne. vaikka ei omaa kokemusta asiasta. Ja kaiken lisäksi unohtaa että lapsi on yksilö.
Minulla on kaksi poikaa ja haluaisin kyllä tytön mutta kolmas poikakin täydentäisi perheemme yhtä lailla. En tosin usko että poikani ovat sen hienompia tai laadukkaampia kuin mitä olisi ollut jos he olisivat olleet tyttöjä. Yhtä rakkaita, sukupuoleen katsomatta.
En. Raskausaikana toivoin tyttöä, olin tosi pettynyt ultran jälkeen. Mutta ei se sitten enää haitannut, kun lapsi syntyi ja enempää en halua.
:D