Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, jolla on vain poikia. Haaveiletko tytöstä?

Vierailija
24.07.2014 |

Katsoin dokumentin jossa äidit haaveilivat tyttölapsesta. Onko se naiselle todella niin tärkeää saada se prinsessa taloon? Kysyn mitenkään tuomitsematta, ihan uteliaisuudesta.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen pojan jälkeen haaveilin neljännestä lapsesta. En uskaltanut ottaa kuitenkaan riskiä, sillä se olisi voinut olla tyttö. Sitten olisi ollut tehtävä viides lapsi, sillä on kovin huono tilanne, jos perheen kuopus on eri sukupuolta kuin kaikki edelliset.

Vierailija
82/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:13"]

Halusin tytön ja sain sen! Kyllä se tyttö vaan on monille naisille tärkeä juttu. Olemme aiheesta kavereitten kanssa keskutelleet, ja useimmat ovat halunneet / haluavat sen tytön. Mutta ei se poissulje sitä, että haluaa sen pojankin. Olisin itse halunnu myös pojan, mutta sitä en tule koskaan saamaan.

Itselle tyttö on tärkeä, koska tytön kokee jotenkin läheisemmäksi (ainakin aikuisena tytöt haluavat usein olla paljon tekemisissä oman äitinsä kanssa, kun itse saavat perheenlisäystä) ja tytön kanssa on myöhemminkin enemmän yhteistä. Monet ystäväni ovat aikuisiällä ennemmän ystäviä oman äitinsä kanssa kuin enää äiti ja lapsi. Tämä on mielestäni mahtavaa! Monet käyvätkin yhdessä esim. shoppailemassa joskus, matkoilla jne. Olen heille vähän kateellinenkin, koska toivoisin omankin äitisuhteeni olevan samanlainen. Se ei kuitenkaan äidistäni johtuen onnistu. Tähän tähtään kuitenkin oman tyttäreni kohdalla...:)

[/quote]

Kysyttiin: Sinä jolla vain poikia. Haaveiletko tytöstä?

Poikien äitejä ei kiinnosta sinun prinsessajutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaisi saada poikalapsi :(

Vierailija
84/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme poikaa. Raskausaikana toivoin tyttöä, mutta nyt kun lapsiluku on täysi eikä vauvahaaveita enää ole, niin en kaipaa enää tyttöä. En koe jääväni mistään paitsi, ja pyrin elämään itselleni, en lasteni kautta. Minusta tuntuu suoraan sanoen kammottavalta, kun kuulen jonkun sanovan, miten tyttärestä tulee shoppailukaveri tai hän hoitaa vanhempiaan sitten vanhuksena.

Vierailija
85/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:24"]Inhottaisi saada poikalapsi :(

[/quote] Inhottaisi olla lapsesi.

Vierailija
86/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sukulaisten kyselyt että kai te vielä sen tytön teette (kaksi poikaa)? No ei tehdä, meidän perhe on täydellinen näin. Kaksi LASTA haluttiin ja saatiin.

Vierailija
87/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:24"]

Inhottaisi saada poikalapsi :(

[/quote]

Kuka voi yläpeukuttaa tällaista sontaa? Tyttöjen äidit vai? Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa??

Vierailija
88/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan varma että jokainen vanhempi haluaa tytön ja pojan kummankin jos pääsee etukäteen valitsemaan. Jos on rehellinen itselle ja muille.

Vierailija
89/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:50"]Ehkä joskus kymmenesosasekunnin verran olen ajatellut, että pojista ei ole ehkä minulle vanhuksena seuraa shoppailureissuille, mutta ihan oikeasti en toivo tyttöjä. Pojat ovat niin paljon helpompia. Voihan sitä saada vaikka mukavia miniöitä aikanaan :)

[/quote]

Hei, newsflash, lapset ovat yksilöitä. Ei se ole sukupuoleen sidottu onko lapsi rauhallinen, kiltti, helppo, vaikea, haastava tai tempperamenttinen.

Minulla on yksi kumpaakin, ja ihan kaikenlaista luonteenpiirrettä ja kehitysvaihetta helposta vaikeaan on mahtunut matkan varrelle.

Vierailija
90/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:33"]

Oon aivan varma että jokainen vanhempi haluaa tytön ja pojan kummankin jos pääsee etukäteen valitsemaan. Jos on rehellinen itselle ja muille.

[/quote]

Eli todellisuudessa kaikki yksilapsiset haluaisivat vielä sen toista sukupuolta olevan lapsen, jos olisivat rehellisiä itselleen ja muille? Jepjep.

Vierailija
91/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi poikaa pienin ikäeroin (kuopuksen syntyessä pari vuotta sitten esikoinen oli 7,5v.) Toiveissamme oli jo ennen yhtään lasta useampi kuin 2 tai 3, joten emme ole "tehneet tytön toivossa lisää", vaikka sitähän ihmiset yleensä arvelevat. Tyttöä rakastaisin tietenkin yhtä paljon kuin jokaista poikaanikin, ja olisi varmasti ollut mielenkiintoista kokea toisenkin sukupuolen edustajan äitiys, mutta mistään tytöstä haaveilusta ei voida puhua. Ehkä sekin vaikuttaa etten itse ollut lapsena ollenkaan perinteinen "pinkki prinsessa", ennemmin vauhdikas poikatyttö. Nyt kun lapsiluku on takuuvarmasti täynnä, en oikein osaa kuvitellakaan tyttöä tuohon tiiviiseen veljeskatraaseen.

Vierailija
92/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä poikaa ja olen nyt raskaana. Aina olen tyttöä toivonut ja varsinkin neljännen kohdalla. Jotenkin silti nyt tuntuu siltä, että olisi kätevämpää että poika tulisi kun muutkin kerran on poikia. Ja ennenkaikkea toivon nyt tervettä ja helppoa vauvaa, kun neljäs oli aika haastava vauva.

Myönnän kyllä että olo on varmaan aika haikea jos tyttöä ei tule. En silti käsitä, miten jollain ei ole mitään yhteistä lapsiensa kanssa koska nämä ovat poikia. No meillä vanhin on vasta 13v. eli voihan olla että muutaman vuoden päästä näin on, mutta kyllä ainakin vielä meillä on poikien kanssa tosi hauskaa ja keksitään paljonkin yhteistä tekemistä. Yhteisenä harrastuksena on mm. laskettelu. Shoppailuseuraahan niistä ei saa. 

Ehkä se harmittaa eniten siinä, että ei ole tytärtä, että sitten kun lapset ovat isoja niin poikien kanssa ei ole välttämättä niin läheinen kuin tyttären kanssa. Itse ainakin olen tosi läheinen äitini ja siskoni kanssa ja tehdään usein jotain kivaa "tyttöjen" kesken. En itse ainakaan tunne ketään miestä tai äitiä joka olisi samanlaisissa väleissä keskenään kuin me olemme. Ja todella usein kun tulee niitä lapsenlapsia, niin kyllä äidinäiti vaan on läheisempi kuin isänäiti. Toki aion kaikkeni siinä kohtaa tehdä, jotta myös minä olisin sitten läheisissä väleissä poikieni ja heidän perheensä kanssa.

Vierailija
93/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks poika ja haaveena tyttövauva. Jos ei tyttöä meille tule ni ei se oo maailman loppu tietenkää. Neljä lasta haluisin mutta voi olla että tätä yhtä enempää en saa, eikä siihenkää maailman pyöriminen pysähy. :)

Vierailija
94/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toivoin poikaa ja sain kaksi. <3 Mun mielestä pienet pojat on vaan aina ollu söpömpiä ja ihanampia kaikin puolin. Kukaan ei ole esittänyt meille kysymystä, että kai te vielä sen tytön teette, ja hyvä niin.

Vierailija
95/95 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:37"]En. Toivoin poikaa ja sain kaksi. <3 Mun mielestä pienet pojat on vaan aina ollu söpömpiä ja ihanampia kaikin puolin. Kukaan ei ole esittänyt meille kysymystä, että kai te vielä sen tytön teette, ja hyvä niin.

[/quote]

Munkin mielestä pojat olivat ihanampia, kun minulla oli yksi poika. Luulin, että kaikki tytöt ovat ärsyttäviä kirkuvia prinsessoja. Sitten sain toisen lapseni, tyttären. Hän on maailman söpöin, ihanin, rakkain, samoin kuin veljensäkin. Tiedättekö miksi? Koska he ovat minun lapsiani, maailman parhaimpia, tyttöjä tai poikia ihan sama! :))